«Υγεία πάνω απ’ όλα» (2018-19)

εργασίες...μεγάλης διάρκειας ταινίες στο Δημοτικό

Τη σχολική χρονιά 2018-19 δημιουργήσαμε μια κινηματογραφική ομάδα με μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας: Τελικός σκοπός; Η δικιά μας ταινία, αυτή με τις ιδέες μας, το σενάριό μας και με τους/τις ηθοποιούς μας, ασφαλώς!

Οι ομάδες

  • η συγγραφική ομάδα
  • η ομάδα των ηθοποιών
  • η ομάδα των σκηνοθετών
  • η ομάδα των χειριστών των καμερών
  • η ομάδα του μοντάζ
  • η ομάδα της μουσικής

 

 

Η πορεία των εργασιών

  1. Εισαγωγή στην κινηματογραφική γλώσσα: Είδαμε ταινίες ασπρόμαυρες και βουβές. Γελάσαμε, συγκινηθήκαμε κι αναρωτηθήκαμε. Ποιο είναι το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο γυρίζεται μια ταινία; Τι θέλει να πει η ταινία πίσω από την εικόνα; Μια δεύτερη ανάγνωση. Πού βρίσκεται η κάμερα; Κινείται; Πόσα πλάνα μπορεί να έχει μια σκηνή; Το πλάνο είναι κοντινό (γκρο-πλαν) ή μακρινό; Η ταινία επιφυλάσσει εκπλήξεις, έχει σασπένς; Επεξήγηση κινηματογραφικών όρων.
  2. Συζήτηση σε ολομέλεια για το θέμα της ταινίας: Προτάθηκαν πολλά σενάρια και στο τέλος ψηφίσαμε ένα σενάριο που αφορά στην ασφάλεια στο Διαδίκτυο (προσωπικά δεδομένα, εθισμός, παραπληροφόρηση). Όμως υπήρξε μια γενική απαίτηση: Να είναι κωμωδία! Δύσκολοοο;;;!!!
  3. Ορισμός των ομάδων: πολλά παιδιά έλαβαν μέρος σε περισσότερες από μία ομάδες.
  4. Συγγραφή του σεναρίου από τη συγγραφική ομάδα: συζήτηση κατ’ αρχάς για τις σκηνές και στη συνέχεια συγγραφή του σεναρίου αναλυτικά.
  5. Γυρίσματα: Οι γονείς μας άνοιξαν τα σπίτια τους, μας φιλοξένησαν, μας κέρασαν… έπαιξαν κι όλας! Να’ ναι καλά! Στα σπίτια όπου γυρίζονταν οι σκηνές γινόταν χαμός: φωνές, γέλια, πολλά γέλια, «τα κλικ γίνανε;», η κλακέτα (δώρο γονέα) σε μεγάλη δράση, και «κατ» και πάλι η σκηνή από την αρχή, και πάλι «τι έλεγα;»
  6. Μοντάζ: Αξέχαστες και πολλές ώρες και το μοντάζ. Προσέχαμε να μην κάνουμε κάποιο λάθος, να «κόψουμε» και να «ράψουμε» σωστά.
  7. Μουσική: Γίνεται ταινία χωρίς μουσική; Άψογη συνεργασία με την κ.Ειρήνη Μυτιληναίου, την εκπαιδευτικό μουσικής του σχολείου μας που καθοδήγησε τα παιδιά στη δημιουργία πρωτότυπης και πολύ όμορφης μουσικής. Και αυτήν τη χρονιά, η μουσική είναι υπέροχη, με τα παιδιά να παίζουν αρμόνιο και κιθάρες!
  8. Ευχαριστούμε: Τους γονείς για την υποστήριξή τους, τις ατέλειωτες μετακινήσεις, για τη φιλοξενία που μας παρείχαν, για τη συμμετοχή τους, για τα κεράσματα τους, για την κλακέτα (διαθέσιμη και στις επόμενες ταινίες), τη διάθεση του αμαξίδιου. Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση του σχολείου για την υποστήριξή τους αλλά και για τα… πειράγματά τους (πάντα εμψυχωτικά!).

Προσωπικά, ευχαριστώ τη συνάδελφο κ.Ειρήνη Μυτιληναίου που πάντα μαζί με τα παιδιά δημιουργούν μια μουσική που πάει την ταινία πολλά βήματα μπροστά! Ευχαριστώ και τα παιδιά που μου χάρισαν πολλές – πολλές στιγμές με γέλια, με πειράγματα, δημιουργικές, φανταστικές και ευφάνταστες. Μπράβο στα παιδιά!

Αφήστε μια απάντηση