Τα μέσα γραφής – μια ευκαιρία για την επεξεργασία κειμένου και το Διαδίκτυο

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ τάξης τη σχολική χρονιά 2018-19 ασχοληθήκαμε με τα μέσα γραφής. Το θέμα αυτό το είδαμε ως αφορμή για να ασχοληθούμε με αρκετά ψηφιακά εργαλεία, όπως ο επεξεργαστής κειμένου και η χρήση του Διαδικτύου. Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αντιληφθούν την αξία του Διαδικτύου ως μέσο […]

Όλο το άρθρο

«Πίσω από τις πόρτες»

Τη σχολική χρονιά 2019-20 η κινηματογραφική ομάδα του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας δημιούργησε μια ταινία μυθοπλασίας με τίτλο: «Πίσω από τις πόρτες». Η κινηματογραφική ομάδα αποτελείτο από 23 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης. Μαζευόμασταν κάθε Σάββατο και Κυριακή γεμάτοι καλή διάθεση και όρεξη για το καλύτερο! Ορισμός ομάδων: σκηνοθέτες μοντάζ κάμερες ηθοποιοί συγγραφική Οι συναντήσεις […]

Όλο το άρθρο

Εμπόδια για τα παιδιά της Γ’ τάξης

Έχοντας στη διάθεσή μας κάποιες ώρες επιπλέον ως Πληροφορική με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ1 τάξης, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μικρούλι παιχνιδάκι στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Το σενάριο: μια φιγούρα – αντικείμενο την κινεί ο παίκτης με βελάκια και πρέπει να την οδηγήσει από την αριστερή μεριά της οθόνης στη δεξιά μεριά […]

Όλο το άρθρο

Πρόγραμμα “Virtual School” αντιμετώπισης Φυσικών καταστροφών και Επαυξημένη πραγματικότητα

Στις αρχές της σχολικής χρονιάς 2019-20, συμμετείχαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ τάξης σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με την ονομασία Virtual School και θέμα την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Το πρόγραμμα Virtual School το διοργάνωσε το AETMA lab (Ερευνητικό Εργαστήριο Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Εφαρμογών Κινητών Συσκευών) του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. […]

Όλο το άρθρο

Αφίσες για τη Β’ τάξη και email για την Δ’ τάξη

Τη σχολική χρονιά 2019-20 αναλάβαμε να βελτιώσουμε τη διαδικασία ανακύκλωσης στο σχολείο μας, Δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου. Η συνάδελφος της Δ’ τάξης κ.Ειρήνη Περπινιά στο μάθημα της Γλώσσας με τους μαθητές και τις μαθήτριές της συνέταξαν ένα γράμμα προς τον Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης κ.Λειβαδάρα ζητώντας να μας παρέχει ο Δήμος κάδους ανακύκλωσης. Το γράμμα το καταγράψαμε […]

Όλο το άρθρο

Κλικ στα γραμματάκια για τα ονόματά μας

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης τη σχολική χρονιά 2019-20 ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό στο περιβάλλον του Scratch. Οι εντολές απλές: όταν γίνει κλικ στη φιγούρα, αλλάζει ενδυμασία και ακούγεται ένας ήχος. Έτσι έχουμε μια απλή ακολουθιακή δομή η οποία όμως δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό […]

Όλο το άρθρο

Ένας λαβύρινθος… και με εμπόδια!

Τη σχολική χρονιά 2018-19 η μαθήτριά μου Μαρία Σιγάλα ασχολήθηκε με τον προγραμματισμό συστηματικά στο σπίτι της και δημιούργησε ένα παιχνίδι λαβυρίνθου με έξι (6) πίστες! Φυσικά έθεσε και χρονόμετρο για να εμφανίζονται κατάλληλα μηνύματα. Το ιδιαίτερο που μου άρεσε ήταν ότι έθεσε και εμπόδια τα οποία είναι φιγούρες κινούμενες κι έτσι η δυσκολία οδηγείται […]

Όλο το άρθρο

Ρομποτικές κατασκευές από όλα τα παιδιά της τάξης

Τη σχολική χρονιά 2018-19 στο Δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου διαθέταμε οκτώ σετ ρομποτικής τα οποία πλέον ήταν αρκετά ώστε να μοιραστούν σε όλα τα παιδιά ενός τμήματος για να ασχοληθούν με τη ρομποτική κατά τη διάρκεια του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ). Για ορισμένες ώρες έκαναν τις εργασίες τους τα παιδιά της Ε1′ τάξης και στη συνέχεια […]

Όλο το άρθρο

Πάρκο ενάλιων αρχαιοτήτων

Τη σχολική χρονιά 2018-19 έξι παιδιά από τηνΣΤ’ τάξη δημιούργησαν την ομάδα ρομποτικής με τελικό σκοπό να λάβουν μέρος στον Διαγωνισμό Ρομποτικής για Δημοτικά με γενικό θέμα: «Αρχιπέλαγος- Η τεχνολογία βοηθά τα νησιά να αναπτυχθούν». Στόχοι: οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ομάδας ρομποτικής να εμπεδώσουν όρους ρομποτικής, όπως γρανάζια, άξονες, κινητήρες, hub, μετάδοση κίνησης. […]

Όλο το άρθρο

Μονάδες εισόδου – εξόδου (από τη Β’ τάξη)

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης (σχ.έτος 2018-19) ασχολήθηκαν με τις συσκευές που συνδέονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή προσπαθώντας ταυτόχρονα να τις εντάξουν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: μονάδες εισόδου – μονάδες εξόδου. Με τις συσκευές εισόδου εισάγουμε, εμείς οι χρήστες του συστήματος, δεδομένα στον υπολογιστή και με τις συσκευές εξόδου εξάγονται αποτελέσματα. Στόχοι: Οι […]

Όλο το άρθρο