Ένας λαβύρινθος… και με εμπόδια!

Τη σχολική χρονιά 2018-19 η μαθήτριά μου Μαρία Σιγάλα ασχολήθηκε με τον προγραμματισμό συστηματικά στο σπίτι της και δημιούργησε ένα παιχνίδι λαβυρίνθου με έξι (6) πίστες! Φυσικά έθεσε και χρονόμετρο για να εμφανίζονται κατάλληλα μηνύματα. Το ιδιαίτερο που μου άρεσε ήταν ότι έθεσε και εμπόδια τα οποία είναι φιγούρες κινούμενες κι έτσι η δυσκολία οδηγείται […]

Όλο το άρθρο

Ρομποτικές κατασκευές από όλα τα παιδιά της τάξης

Τη σχολική χρονιά 2018-19 στο Δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου διαθέταμε οκτώ σετ ρομποτικής τα οποία πλέον ήταν αρκετά ώστε να μοιραστούν σε όλα τα παιδιά ενός τμήματος για να ασχοληθούν με τη ρομποτική κατά τη διάρκεια του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ). Για ορισμένες ώρες έκαναν τις εργασίες τους τα παιδιά της Ε1′ τάξης και στη συνέχεια […]

Όλο το άρθρο

Πάρκο ενάλιων αρχαιοτήτων

Τη σχολική χρονιά 2018-19 έξι παιδιά από τηνΣΤ’ τάξη δημιούργησαν την ομάδα ρομποτικής με τελικό σκοπό να λάβουν μέρος στον Διαγωνισμό Ρομποτικής για Δημοτικά με γενικό θέμα: «Αρχιπέλαγος- Η τεχνολογία βοηθά τα νησιά να αναπτυχθούν». Στόχοι: οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ομάδας ρομποτικής να εμπεδώσουν όρους ρομποτικής, όπως γρανάζια, άξονες, κινητήρες, hub, μετάδοση κίνησης. […]

Όλο το άρθρο

Μονάδες εισόδου – εξόδου (από τη Β’ τάξη)

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης (σχ.έτος 2018-19) ασχολήθηκαν με τις συσκευές που συνδέονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή προσπαθώντας ταυτόχρονα να τις εντάξουν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: μονάδες εισόδου – μονάδες εξόδου. Με τις συσκευές εισόδου εισάγουμε, εμείς οι χρήστες του συστήματος, δεδομένα στον υπολογιστή και με τις συσκευές εξόδου εξάγονται αποτελέσματα. Στόχοι: Οι […]

Όλο το άρθρο

Το υπολογιστικό σύστημα του εργαστηρίου Πληροφορικής

Οι μικροί μας μαθητές κι οι μικρές μας μαθήτριες της Α’ τάξης (τη σχολική χρονιά 2018-19) έμαθαν για το υπολογιστικό σύστημα, έτσι όπως το έχουν μπροστά τους όταν κάθονται στις θέσεις τους στο εργαστήριο Πληροφορικής καθώς και για τον εκτυπωτή και την κάμερα που βρίσκονται στον κεντρικό υπολογιστή του εργαστηρίου. Στόχοι: Οι μαθητές κι οι […]

Όλο το άρθρο

«Υγεία πάνω απ’ όλα» (2018-19)

Τη σχολική χρονιά 2018-19 δημιουργήσαμε μια κινηματογραφική ομάδα με μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας: Τελικός σκοπός; Η δικιά μας ταινία, αυτή με τις ιδέες μας, το σενάριό μας και με τους/τις ηθοποιούς μας, ασφαλώς! Οι ομάδες η συγγραφική ομάδα η ομάδα των ηθοποιών η ομάδα των σκηνοθετών η ομάδα των […]

Όλο το άρθρο

Ζωγραφίζουμε ανθρώπινες φιγούρες

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης ζωγράφισαν ανθρώπινες φιγούρες, όμορφες και με… προσωπικότητα! Κάθε μια φιγούρα με το δικό της στυλ! Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να διαχειριστούν το ποντίκι. Να χρησιμοποιήσουν γεωμετρικά σχήματα ως μέρος της συνολικής φιγούρας της ζωγραφιάς τους. Να ασκηθούν στην αποθήκευση και στην ανάκτηση […]

Όλο το άρθρο

Ζωγραφίζουμε… περιγράφουμε… εκφραζόμαστε…

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης στο πλαίσιο των μαθημάτων της Πληροφορικής (ΤΠΕ) ασχολήθηκαν με τη ζωγραφική και με την επεξεργασία κειμένου. Χρησιμοποιώντας έτοιμα σχήματα- αντικείμενα δημιούργησαν ζωγραφιές. Και μετά τέθηκε το ζήτημα να περιγράψουν τη ζωγραφιά τους. Όμως δεν τη θυμόντουσαν πάντα πολύ καλά. Έπρεπε επομένως να έχουν και τα δύο αρχεία […]

Όλο το άρθρο

Thymio το ρομποτάκι, η Χαλανδριανή κι ο… Μητσάκος

Τη σχολική χρονιά 2017-18 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης προγραμμάτισαν το ρομπότ Thymio ώστε να κινείται μέσα σε καθορισμένο λαβύρινθο. Σ’ αυτό επίσης προσάρτησαν στοιχεία Lego τα οποία κινούνται στηριζόμενα στους κινητήρες του Thymio. Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να συνειδητοποιήσουν ότι το ρομποτάκι Thymio υπακούει στις εντολές […]

Όλο το άρθρο

Λαβύρινθοι από παιδιά της Δ’ τάξης

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης δημιούργησαν παιχνίδια λαβυρίνθου. Κάθε φορά, η ομάδα των παιδιών έχει ορίσει διαφορετικό χρόνο μέσα στον οποίο καλείστε να οδηγηθείτε από τη μια άκρη του λαβυρίνθου στην άλλη. Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να μπορούν να διαχωρίσουν τον ρόλο κάθε φιγούρας στο παιχνίδι (άλλη κινείται, άλλη περιμένει, […]

Όλο το άρθρο