Πρόγραμμα “Virtual School” αντιμετώπισης Φυσικών καταστροφών και Επαυξημένη πραγματικότητα

Διαδίκτυο

Στις αρχές της σχολικής χρονιάς 2019-20, συμμετείχαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ τάξης σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με την ονομασία Virtual School και θέμα την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.

Το πρόγραμμα Virtual School το διοργάνωσε το AETMA lab (Ερευνητικό Εργαστήριο Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Εφαρμογών Κινητών Συσκευών) του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν και άλλα σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο: Α’ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, Δ.Σ. Αρκιών, Δ.Σ. Ψαρρών, Α’ Δ.Σ. Λεμεσού, 24ο Δ.Σ. Καβάλας, Δ.Σ. Μακεδονίτισσας Γ’, Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Κουφονησίων, Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Χάλκης Δωδεκανήσου, 2ο Δ.Σ. Λιμένα Θάσου, 8ο Δ.Σ. Χίου-Παλαιοκάστρου.

Στόχοι: Να διερευνηθούν οι στάσεις των μαθητών μπροστά στις φυσικές καταστροφές. Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης να προστατεύονται μπροστά σε καταστάσεις φυσικών καταστροφών. Να έρθουν σε επαφή με ερωτήματα – δραστηριότητες που αφορούν καταστάσεις φυσικών καταστροφών (σε ένα νοηματοδοτούμενο περιβάλλον). Να ανταποκριθούν χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented reality). Να μάθουν ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση σε περίπτωση σεισμού, φωτιάς, πλημμύρας. Να συνεργαστούν σε ομαδικό πνεύμα για μια κατασκευή. Να αξιοποιήσουν τις αισθητικές τους ανησυχίες ώστε να καταλήξουν σε ένα όμορφο αποτέλεσμα.

  1. Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης: Παρουσίαση του προγράμματος για να έχουν μια συνολική άποψη για το τι πρόκειται να γίνει.
  2. Κατασκευή μακέτας: Καθώς φάνηκε ότι η κατασκευή της μακέτας απαιτούσε αρκετό χρόνο, κατασκευάστηκε αυτή εκτός σχολικού ωραρίου με ορισμένα παιδιά της τάξης: Αλεξάνδρα, Βασίλη, Γιάννη Φρ., Θέλξη, Ιωάννα, Μαίρη, Φανή, Φίλιππο και Φραγκίσκο, τα οποία κι ευχαριστούμε για τον ελεύθερο χρόνο που διέθεσαν και για το μεράκι που επέδειξαν. Τα παιδιά μέτρησαν, σχεδίασαν, έκοψαν, κόλλησαν, συναρμολόγησαν, διακόσμησαν αλλά, και παράλληλα, έλυσαν προβλήματα (όπως ιδιαίτερα εκείνο της σκάλας), συνεργάστηκαν, χάρηκαν.
  3. Σε ομάδες των τριών ατόμων: Όλα τα παιδιά έχοντας πλέον τη μακέτα μπροστά τους, απάντησαν σε ερωτήματα – δραστηριότητες που αφορούσαν φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά, σεισμό, πλημμύρα). Σε όλες τις δραστηριότητες υποτίθεται ότι τα παιδιά βρίσκονται σε ένα διώροφο σχολείο (σαν αυτό της μακέτας). Υπάρχουν κάρτες επαύξησης της πραγματικότητας σύμφωνα με τις πιθανές απαντήσεις κάθε δραστηριότητας κι οι μαθητές επιλέγουν όποια θεωρούν σωστή. Την τοποθετούν στη μακέτα και πλησιάζοντας με ένα κινητό την κάρτα, “αναδύεται” η επιπλέον πληροφορία (για παράδειγμα, ένα βίντεο). Το λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ArTutor (δωρεάν εφαρμογή από το εργαστήριο του Πανεπιστημίου).

Στην αρχή τα παιδιά εξεπλάγησαν αλλά πολύ γρήγορα ανταποκρίθηκαν σε όλες τις δραστηριότητες. Αν η απάντηση δεν ήταν προφανής, συζητούσαν μεταξύ τους για το θέμα. Όλοι ήθελαν φυσικά με χαρά, να χειρίζονται το κινητό. Επίσης, ακόμα κι αν είχαν απαντήσει σωστά, πολλές φορές ήθελαν να δουν τι θα παρουσιάσουν κι οι κάρτες επαύξησης με τις λανθασμένες απαντήσεις.

Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα! Την Παρασκευή, 18/10/2019 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με όλα τα συμμετέχοντα σχολεία και με το εργαστήριο AETMA Lab στο οποίο παρευρέθηκε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (ECHO) Χρ.Στυλιανίδης. Ευχαριστούμε το εργαστήριο AETMA Lab για την ευκαιρία που μας έδωσε καθώς και για τη διαρκή και πλήρη υποστήριξή του καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Αφήστε μια απάντηση