scratch_small

Κλικ στα γραμματάκια για τα ονόματά μας

Scratch αρχικά κι απλά... Προγραμματισμός

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης τη σχολική χρονιά 2019-20 ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό στο περιβάλλον του Scratch. Οι εντολές απλές: όταν γίνει κλικ στη φιγούρα, αλλάζει ενδυμασία και ακούγεται ένας ήχος. Έτσι έχουμε μια απλή ακολουθιακή δομή η οποία όμως δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό με ένα παιγνιώδη τρόπο και πάντα συνεργαζόμενα σε ένα κοινό έργο.  Οι φιγούρες συγκροτούν το όνομα κάθε παιδιού της ομάδας. Ένα προβληματάκι που είχαμε ήταν να «χωρέσει» κάθε όνομα σε μια μόνο γραμμή. Επίσης, το προγραμματιστικό περιβάλλον δεν διαθέτει ελληνικά γράμματα ως φιγούρες, οπότε και «γράψαμε» τα ονόματα στα αγγλικά. Να επισημάνουμε ότι χρησιμοποιήθηκαν και ήχοι επιλεγμένοι από τα παιδιά οι οποίοι έδωσαν ένα χαρούμενο και…θορυβώδη (μερικές φορές, είναι η αλήθεια) τόνο μέσα στο εργαστήριο Πληροφορικής.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να εκτελούν απλές εντολές σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Ειδικότερα να εξοικειωθούν με τα αντικείμενα και τις ενδυμασίες τους στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Να εισάγουν ήχους στο πρόγραμμά τους. Να επιλέγουν τα κατάλληλα εργαλεία ΤΠΕ για την υλοποίηση των εργασιών που αναλαμβάνουν. Να συνεργάζονται και να προσφέρουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας. Να βιώνουν ικανοποίηση και να αναπτύσσουν την αυτοεκτίμησή τους μέσα από την ολοκλήρωση και την παρουσίαση των έργων τους.

  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Θέτουμε το σενάριο που θέλουμε να υλοποιήσουμε: να έχουμε τα γράμματα του ονόματός μας στα οποία κάνουμε κλικ, αλλάζουν ενδυμασία κι ακούγεται ήχος.
  2. Επίδειξη: επιδεικνύουμε ένα έργο Scratch στο οποίο υλοποιείται το παραπάνω σενάριο ώστε να έχουν τα παιδιά μια ιδέα για αυτό που πρόκειται να υλοποιήσουν.
  3. Προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch (σε ομάδες): οι μαθητές κι οι μαθήτριες: επιλέγουν ένα προς ένα τα γράμματα για το όνομά τους (στην αγγλική γραφή).
  4. Επιλέγουν μια ενδυμασία για κάθε γράμμα.
  5. Επιλέγουν έναν ήχο για κάθε γράμμα.
  6. Καταγράφουν τον κώδικα των εντολών σε ένα γράμμα και τον επικολλούν σε όλα τα υπόλοιπα γράμματα. Στη συνέχεια “διορθώνουν” τους ήχους.
  7. Φυσικά, πολύ συχνά αποθηκεύουν και “τρέχουν” το πρόγραμμά τους για να δουν αν τους αρέσει το τελικό αποτέλεσμα κι αν λειτουργεί σωστά.

Παρακάτω ακολουθεί ένα έργο και στη συνέχεια ένας πίνακας με όλα τα έργα των παιδιών.

[scratch 344694725]

Ανδρέας Μάγια – Πέτρος
Αντώνης – Γιάννης Μάιρα – Φραντζέσκα
Αντώνης – Ιωσήφ Μανώλης – Νεφέλη
Αντώνης – Μαρία Μαρία – Αγγελική
Αντώνης – Στράτος Μαρίνα – Τερέζα
Γιώργος – Κωνσταντίνος Μέτι – Έντρικ
Εμμανουέλα – Μαρίλια Μυρτώ – Ιωάννα
Έντισον – Προμηθέας Νικόλας – Μάρκος
Ζεν Νικολέττα
Κώστας Παναγιώτης
Λίλα Σεβαστιανός – Πέτρος

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *