Τα μέσα γραφής – μια ευκαιρία για την επεξεργασία κειμένου και το Διαδίκτυο

Γ' - Δ' τάξη Δημιουργώ με τον κειμενογράφο (Γ'-Δ') Διαδίκτυο Διαδίκτυο και σχέδια εργασίας στο Δημοτικό

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ τάξης τη σχολική χρονιά 2018-19 ασχοληθήκαμε με τα μέσα γραφής. Το θέμα αυτό το είδαμε ως αφορμή για να ασχοληθούμε με αρκετά ψηφιακά εργαλεία, όπως ο επεξεργαστής κειμένου και η χρήση του Διαδικτύου.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αντιληφθούν την αξία του Διαδικτύου ως μέσο πληροφόρησης. Να ασκηθούν στην ομαδική, συνεργατική δουλειά. Να μάθουν να αναζητούν πληροφορίες στο Διαδίκτυο και να μπαίνουν σιγά-σιγά στη διαδικασία να αξιολογούν την πληροφορία. Να ασκηθούν στην αντιγραφή-επικόλληση κειμένου. Να αναζητήσουν εικόνες στο Διαδίκτυο. Να αντιληφθούν ότι το περιεχόμενο στο Διαδίκτυο δεν αποτελεί πάντα έγκυρη πληροφορία. Να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα των φακέλων για την αποθήκευση αρχείων. Να αντιληφθούν ότι στο Διαδίκτυο δεν υπάρχει μόνο κείμενο, εικόνα και βίντεο αλλά και κάτι άλλο, όπως οι χάρτες.

  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Συζητήσαμε για τα μέσα γραφής χρησιμοποιώντας τον καταιγισμό ιδεών, θέλοντας να στηριχθούμε σε προηγούμενες γνώσεις των παιδιών.
  2. Διαδίκτυο: Παρακολουθήσαμε βίντεο και είδαμε εικόνες που αφορούσαν μέσα γραφής: πηλό, πάπυρο, περγαμηνή, χαρτί, πένα, μελάνι (ή μελάνη), τυπογραφία, γραφομηχανή, μολύβι, στυλό, πληκτρολόγιο.
  3. Οι μαθητές κι οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα αποφάσισε με ποιο μέσο γραφής θα ασχοληθεί (γι αυτό απουσιάζουν από τα τελικά κείμενα μερικά θέματα, όπως για παράδειγμα η τυπογραφία).
  4. Μοιράστηκαν ψηφιακά φύλλα εργασίας στα οποία, σύμφωνα με το θέμα, διατυπώνονταν ερωτήσεις στις οποίες έπρεπε η ομάδα να καταγράψει απαντήσεις.
  5. Διαδίκτυο: αναζήτηση πληροφοριών. Η καταγραφή των απαντήσεων στο φύλλο εργασίας γινόταν μετά από ημιδομημένη αναζήτηση στο Διαδίκτυο (με βάση τις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας).
  6. Επεξεργασία κειμένου: Με ανοικτό το φύλλο εργασίας, αντιγράφηκαν και επικολλήθηκαν οι απαντήσεις σε ένα καινούργιο αρχείο κειμένου στο οποίο ακολούθησε μορφοποίηση εκ μέρους των μαθητών και μαθητριών.
  7. Διαδίκτυο: αναζήτηση εικόνων.
  8. Διαχείριση αρχείων και φακέλων: Αποθήκευση των εικόνων που βρέθηκαν στο Διαδίκτυο σε κατάλληλους φακέλους.
  9. Επεξεργασία κειμένου: Εισαγωγή των εικόνων στο κείμενο.
  10. Διαδίκτυο: αναζήτηση στο Googlemaps της χώρας στην οποία είχαμε για πρώτη φορά το μέσο γραφής. Χρησιμοποίηση του PrintScreen.

Παρακάτω παρουσιάζουμε το σύνολο των κειμένων των παιδιών (με μορφή αρχείου pdf).



Λήψη αρχείου

Αφήστε μια απάντηση