Αφισούλες για την ανακύκλωση καπακιών

Συνεργαζόμενοι με τις δασκάλες τους Θώμη Τριανταφύλλου και Λουίζα Ρούσσου των τμημάτων της Β’ τάξης στο θέμα της ανακύκλωσης, αναλάβαμε δράση: να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας μαζεύοντας πλαστικά καπάκια.

Σχετικά άρθρα: Εννοιολογικοί χάρτες για το πλαστικό και τα πλαστικά καπάκια

Ήδη υπήρχε ένας κάδος ανακύκλωσης καπακιών ο οποίος όμως είχε πάνω του αφίσες παλιές, «ταλαιπωρημένες» από τον καιρό και τον χρόνο. Χρειαζόταν να δημιουργήσουμε αφίσες στον κειμενογράφο για να διακοσμήσουμε εκ νέου τον κάδο.

Στόχοι: Οι μαθητές κι μαθήτριες της Β’ τάξης να αντιληφθούν την αξία της έκφρασης μέσω κειμενογράφου. Να ασκηθούν στη μορφοποίηση κειμένου (μέγεθος, χρώμα, στοίχιση). Να μάθουν να ανοίγουν φάκελο για να εισάγουν από εκεί εικόνες. Να διαχειριστούν τις εικόνες (μέγεθος, μετακίνηση). Να εισάγουν έτοιμα σχήματα και να τα τοποθετήσουν στο κείμενο. Να αποθηκεύσουν την εργασία τους και να την ανακτήσουν πολλές φορές.
  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Περιγράψαμε όλο το πλαίσιο στο οποίο κινείται η εργασία μας.
  2. Επεξεργασία κειμένου (σε ομάδες): Γυρίζουμε το πληκτρολόγιο στα Ελληνικά και κεφαλαία. Πληκτρολογούμε τον τίτλο «ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΠΑΚΙΑ» τον οποίο θέτουμε στο κέντρο, αυξάνουμε το μέγεθος της γραμματοσειράς και για κάθε γράμμα εφαρμόζουμε άλλο χρώμα.
  3. Εισάγουμε σχετικές εικόνες από ένα φάκελο τον οποίο έχουμε ήδη στην Επιφάνεια Εργασίας των υπολογιστών.
  4. Εισάγουμε έτοιμα σχήματα στα οποία πληκτρολογούμε σημαντικές φράσεις (π.χ. Αγαπάμε το περιβάλλον) και αυξομειώνουμε το μέγεθός τους. Μορφοποιούμε το κείμενο στα έτοιμα σχήματα.
  5. Εισάγουμε μορφές παιδικές και πληκτρολογούμε τα ονόματα των παιδιών της ομάδας.

Όταν οι αφίσες ήταν έτοιμες πήγαμε στον κάδο ανακύκλωσης. Εκεί αφαιρέσαμε τις παλιές εργασίες και στη συνέχεια τοποθετήσαμε τις καινούργιες. Τι χαρά όταν ρίχναμε στον ανακαινισμένο κάδο πλαστικά καπάκι που ήδη είχαμε μαζέψει και τα είχαμε φυλάξει γι αυτή τη στιγμή! Αυτή μας τη δράση τη διαχέουμε σ’ όλο το σχολείο κι ελπίζουμε ότι τα παιδιά θα ανταποκριθούν…

Αφήστε μια απάντηση