Οι διατάξεις του νέου νόμου για 30ωρο εκπαιδευτικών και συγχωνεύσεις σχολείων. ΦΕΚ 4512 τ.Α’ 17-1-2018

Δημοσιεύθηκε σήμερα 17/1/2018, στην εφημερίδα της Κυβέρνησης, η υπουργική απόφαση για το 30ωρο των εκπαιδευτικών και τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων.

Συγκεκριμένα πρόκειται για δύο άρθρα του νέου νόμου που αναφέρουν: Συνέχεια του άρθρου ‘Οι διατάξεις του νέου νόμου για 30ωρο εκπαιδευτικών και συγχωνεύσεις σχολείων. ΦΕΚ 4512 τ.Α’ 17-1-2018’ »

Γρίφοι & σπαζοκεφαλιές για μαθητές (γ΄ μέρος)


Οι γρίφοι – σπαζοκεφαλιές που ακολουθούν είναι για μαθητές/τριες Β’ Γυμνασίου και άνω. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να καταχωρήσει στα σχόλια (που ακολουθούν μετά από τον τελευταίο γρίφο) τη λύση του/της, με την αντίστοιχη δικαιολόγηση, αναγράφοντας οπωσδήποτε την τάξη και προαιρετικά το σχολείο στο οποίο φοιτά. Δεν είναι ανάγκη να απαντήσετε σε όλους τους γρίφους, αλλά τουλάχιστον σ’ έναν από αυτούς. Στις 25 Φεβρουαρίου θα αναρτηθούν στα σχόλια οι μαθητές/τριες που απάντησαν σωστά, καθώς και οι λύσεις που προτείνουν. Καλή επιτυχία !

Συνέχεια του άρθρου ‘Γρίφοι & σπαζοκεφαλιές για μαθητές (γ΄ μέρος)’ »

Μεθοδολογία και σημεία ιδιαίτερης προσοχής στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ’ Λυκείου

Χρήσιμες οδηγίες και συμβουλές που πρέπει να έχει υπόψη του κάθε εξεταζόμενος στα Μαθηματικά προσανατολισμού Γ’ Λυκείου. Βέβαια δεν αρκεί μόνο ή γνώση των οδηγιών αλλά κυρίως η κατανόησή τους μέσα από κατάλληλα παραδείγματα – ασκήσεις. Επίσης το καθαρό μυαλό και η σωστή διαχείριση του άγχους είναι απαραίτητα για την επιλογή της κατάλληλης μεθόδου και επιτυχή λύση της κάθε άσκησης! Ευχαριστούμε το συνάδελφο Θανάση Κοπάδη για την εξαιρετική δουλειά του.

Δείτε το φυλλάδιο εδώ

Αντιλήψεις μαθητών Γ’ Λυκείου για την έννοια της συνάρτησης

Στην εργασία που ακολουθεί – των Μ. Καλδρυμίδου και Ε. Μορόγλου από το  Π. Τ. Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – επιχειρείται η διερεύνηση

  • των εννοιολογικών αντιλήψεων που έχουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και
  • των τρόπων επεξεργασίας που αυτοί χρησιμοποιούν

σχετικά με

  • την έννοια της συνάρτησης και
  • ανάλογα με το αναπαραστατικό πλαίσιο (αριθμητικό, αναλυτικό, γραφικό) που χρησιμοποιείται.

Διαβάστε την εργασία εδώ

Πρόσκληση υποβολής διδακτικών σεναρίων από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Τα τελευταία χρόνια, η έρευνα αναφορικά με την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της τεχνολογίας έχει αυξηθεί σημαντικά. Η ερευνητική ομάδα «Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση και Γραμματισμός στα Μέσα» που λειτουργεί στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, πραγματοποιεί διαγωνισμό διδακτικών σεναρίων με τη χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας σε μια προσπάθεια ενίσχυσης και διεύρυνσης του ρόλου που μπορεί να έχει η τεχνολογία αυτή στη σχολική τάξη και τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Συνέχεια του άρθρου ‘Πρόσκληση υποβολής διδακτικών σεναρίων από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.’ »

Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αναμένονται για την παιδεία το 2018.

“Βροχή” νομοθετικών ρυθμίσεων για την παιδεία το πρώτο εξάμηνο του 2018 με τη μορφή αυτόνομων νομοσχεδίων, πολυνομοσχεδίων, ή τροπολογιών.

Την κατάθεση πολλών νομοθετικών ρυθμίσεων με τη μορφή αυτόνομων νομοσχεδίων, πολυνομοσχεδίων, ή  τροπολογιών, αναμένεται να κατατεθούν, προς ψήφιση, στη Βουλή το πρώτο εξάμηνο του 2018 από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα οι νομοθετικές ρυθμίσεις που ήδη έχουν μπει στο πρόγραμμα του υπουργού Παιδείας είναι οι εξής:  Συνέχεια του άρθρου ‘Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αναμένονται για την παιδεία το 2018.’ »

Ευχές και στόχοι για το 2018.

 

Χρόνια Πολλά,

Δημιουργικά & Ευτυχισμένα,

με καλύτερη επικοινωνία,

περισσότερη συνεργασία,

ανθρωπιά & αλληλεγγύη!

 

Αγαπητοί φίλοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς,

το ιστολόγιο «Εκπαίδευση, Διδασκαλία και Μαθηματικά» συμπλήρωσε 300 χιλιάδες επισκέψεις, με 500 άρθρα και 150 σχόλια, αντανακλώντας το ενδιαφέρον  σας αλλά και το μεράκι και την αγάπη μου για την Εκπαίδευση, τη  Διδασκαλία και τα Μαθηματικά.

Πιστεύω ότι μέχρι σήμερα το ιστολόγιο αυτό επιτυγχάνει το στόχο του που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα σημαντικότερα θέματα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας, η διάδοση αξιόλογων άρθρων, βίντεο και εικόνων που σχετίζονται με θέματα Μαθηματικών, διδακτικής και παιδαγωγικών, και η παροχή χρήσιμου υλικού στα σχολικά Μαθηματικά.  Συνέχεια του άρθρου ‘Ευχές και στόχοι για το 2018.’ »

«Έτος Μαθηματικών» το 2018

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου κάθε έτος θα αφιερώνεται σε μια τέχνη ή μια επιστήμη ή γενικότερα σε ένα γνωστικό αντικείμενο από αυτά που διδάσκονται στην  Α/βάθμια ή τη Β/βάθμια εκπαίδευση (Μαθηματικά, Λογοτεχνία, Φυσική, Ιστορία, Αρχαία, Χημεία, Μουσική κ.λ.π.).

Η αρχή γίνεται με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών». Η σχετική Υπουργική Απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες. Στη συνέχεια θα εκδοθεί εγκύκλιος με οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες. Συνέχεια του άρθρου ‘«Έτος Μαθηματικών» το 2018’ »

Τα μαθηματικά είναι το κρυφό μυστικό για την κατανόηση του κόσμου. Ted Talks

Math is the hidden secret to understanding the world.

Ξεκλειδώστε τα μυστήρια και τις εσωτερικές λειτουργίες του κόσμου μέσα από μια από τις πιο φανταστικές μορφές τέχνης – τα μαθηματικά – με τον Roger Antonsen, καθώς εξηγεί πώς μια μικρή αλλαγή στην προοπτική μπορεί να αποκαλύψει πρότυπα, αριθμούς και τύπους ως πύλες προς την ενσυναίσθηση και την κατανόηση. Συνέχεια του άρθρου ‘Τα μαθηματικά είναι το κρυφό μυστικό για την κατανόηση του κόσμου. Ted Talks’ »

«Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: θεωρία και πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο» – Πρακτικά Συνεδρίου.

Το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: θεωρία και πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο» πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2017 και σήμερα δημοσιεύτηκαν τα πρακτικά του.

Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου ήταν τα εξής: Συνέχεια του άρθρου ‘«Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: θεωρία και πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο» – Πρακτικά Συνεδρίου.’ »