Η χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μπορεί να διαφέρει για πολλούς που βλέπουν ότι η χρήση των κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου θα μπορούσε να αυξήσει κρούσματα “αντιγραφής” κατά τη διάρκεια εξετάσεων.
Ωστόσο, αυξάνει ο αριθμός των μαθητών που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για να ενισχύσουν τη μάθησή τους. Από μια έρευνα που έγινε σε 280,000 μαθητές των σχολείων το 88% των μαθητών Γυμνασίου και το 95% των μαθητών Λυκείου έχουν κινητό τηλέφωνο, αν και μόνο ένας στους τέσσερις έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από το κινητό του. Σταδιακά χρησιμοποιείται το κινητό, εκτός από την κοινωνική συναναστροφή, και για σχολικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με την έρευνα ένας στους τρεις μαθητές θα επιθυμούσε να επικοινωνεί μεσω του κινητού τηλεφώνου με τον καθηγητή του, να καταγράφει το μάθημα ώστε να μπορεί να το ακούσει αργότερα, και 50% επιθυμούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις εργασίες, βαθμολογίες ή να κάνουν έρευνα μέσω ίντερνετ για τις εργασίες που έχουν για το σχολείο. 43% από τους μαθητές θα ήθελαν να μπορούν να “κατεβάζουν” στο κινητό τους το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων. Επίσης, οι μαθητές βλέπουν το κινητό ως μέσο καλύτερης επικοινωνίας με τους συμμαθητές τους για ομαδικές εργασίες. Η έρευνα έδειξε ότι αυξήθηκε κατά 46% ο αριθμός των μαθητών που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά τους δίκτυα (π.χ. Facebook) για συνεργασία πάνω σε θέματα και εργασίες του σχολείου.
πηγή: High-tech cheating? Students see it differently, eSchoolNews, Tuesday, July 14, 2009.