Η εμπειρική μάθηση θέτει το μαθητή στο επίκεντρο της μαθησιακής δραστηριότητας, επιδιώκοντας τον αναστοχασμό του πάνω σε μαθησιακές εμπειρίες που βιώνει και στην εφαρμογή αυτών σε νέα πλαίσια αναφοράς.
Αποτελείται από πέντε στάδια: α) την εμπειρία μιας δραστηριότητας β) τον διαμοιρασμό παρατηρήσεων και σχολίων γ) την ανάλυση της διαδικασίας με τον καθορισμό προτύπων και δυναμικών σχέσεων δ) την εξαγωγή γενικεύσεων και συμπερασμάτων και ε) την εφαρμογή αυτών σε νέα πλαίσια αναφοράς.
Από αυτά τα στάδια φαίνεται ο επαγωγικός χαρακτήρας της (από το ειδικό και συγκεκριμένο προς το γενικότερο και αφηρημένο) αλλά και η έμφαση στην διαδικασία εφαρμογής της νέας γνώσης.
χρήσιμη πηγή: http://olc.spsd.sk.ca/DE/PD/instr/experi.html