Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Παιχνίδια με αριθμούς

Ιαν 20229

“Ένα, δύο μπουμ”

Ένα παιδί ή ο/η εκπαιδευτικός μετράει και σε κάποιον αριθμό λέει «μπουμ» . Τα άλλα παιδιά πρέπει να βρουν ποιος αριθμός αντιστοιχεί στο «μπουμ».

.png

“Μετράμε αντίστροφά”

Λέω τους αριθμούς από τον υψηλότερο προς τον χαμηλότερο. Μπορούμε να κάνουμε και αντίστροφα το παιχνίδι του “μπουμ” που αναφέρθηκε παραπάνω.

1

“Τι γράφω;”

Ένα παιδί ή ο/η εκπαιδευτικός, σχηματίζει έναν αριθμό με το δάχτυλο του στην παλάμη ενός παιδιού, ο οποίος θα πρέπει να βρει ποιον αριθμό σχημάτισε. Μπορεί εναλλακτικά στην αρχή της εκμάθησης των αριθμών ή για τα μικρότερα παιδιά, να γίνεται και με απαλά χτυπήματα στην παλάμη τους.

3

“Σύνολα αριθμών”

Ένα παιδί λέει τους τρεις πρώτους αριθμούς από ένα σύνολο από τους αριθμούς που βλέπουν μπροστά τους, τα υπόλοιπα παιδιά ψάχνουν να βρουν ποιο σύνολο λέει. Το παιδί που θα το βρει πρώτο λέει στοπ και συνεχίζει λέγοντας και όλους τους υπόλοιπους αριθμούς του συνόλου.

1

Code Week και το έπος του ’40

Οκτ 202131
Γενικό σήμα

Για 9η συνεχόμενη χρονιά διεξήχθει η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu) από τις 9 έως τις 24 Οκτωβρίου 2021. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Τα νηπιαγωγεία μας 2o και 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο (ενταγμένο στο ΑΠΘ), συμμετείχαν μετά από πρόταση της Προϊσταμένης του 2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου, Σοφίας Χατζηγεωργιάδου, στην «Εβδομάδα Προγραμματισμού Για Όλους» (CodeWeek 4 Challenge – https://codeweek.eu/codeweek4all), η οποία ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να διασυνδέσουν τις δραστηριότητές τους με άλλες που διοργανώνονται από φίλους, συναδέλφους και γνωστούς.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης διοργανώθηκε η δραστηριότητα Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα, η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα της ΔΕΠΠΣ. Εμείς ως 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο (ενταγμένο στο ΑΠΘ) επιλέξαμε να ταξιδέψουμε στο Νομό Ιωαννίνων, συνδέοντας τις δράσεις μας με το έπος του ’40.

Οι δράσεις μας με θέμα:

“Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο μαθαίνει για το έπος του ’40 και πάει στα βουνά της Πίνδου”

ήταν οι ακόλουθες:

  • Διαβάσαμε την Ιστορία «Η Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο» του Ευγένιου Τριβιζά από τις εκδόσεις Μίνωας και ζωγραφίσαμε την φάλαινα σε φύλλο εργασίας.

Viber 2021 11 04 23 59 37 044 Viber 2021 11 04 23 59 59 185 Viber 2021 11 05 00 00 19 767 Viber 2021 11 05 00 00 45 904

  • Σκεφτήκαμε να της πούμε για τον πόλεμο του ’40 και να της δείξουμε που έγινε αυτός ο πόλεμος. Δυστυχώς τότε δεν υπήρχε και έτσι δεν μπόρεσε να τον αποτρέψει. Είδαμε στον χάρτη που έγινε ο πόλεμος, βάζοντας και το πλέγμα. Φτιάξαμε με πλαστελίνη τα χαρακτηριστικά σημεία κάθε περιοχής και τα τοποθετήσαμε πάνω στον χάρτη. Συγκεκριμένα φτιάξαμε τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, την Λίμνη των Ιωαννίνων και τα βουνά της Πίνδου.

IMG 20211021 153047 405

  • Φτιάξαμε την φάλαινα με πλαστελίνη. Κάθε παιδί έκανε μια δική του φάλαινα.

IMG 20211021 155221 196

  • Χρησιμοποιήσαμε βέλη, όπου τα παιδιά έπρεπε επιλέγοντας το κατάλληλο βέλος να κινηθούν πάνω στο χάρτη και το πλέγμα. Για κάθε κίνηση τους έπρεπε να βάλουν και τον κατάλληλο αριθμό, ο οποίος αντιστοιχούσε με τα βήματα που έκαναν μέσα στο πλέγμα.

IMG 20211021 124028 391

IMG 20211020 220212 329

  • Κάθε παιδί έκανε τη δική του διαδρομή πάνω στο πλέγμα.

IMG 20211021 123420 375

IMG 20211021 123703 108  IMG 20211021 123826 754 1 

  • Ολοκληρώνοντας το ταξίδι τοποθετούσαν πάνω στο βουνό την ελληνική σημαία, που επίσης είχαμε φτιάξει με πλαστελίνη.

IMG 20211021 123826 754

IMG 20211021 130117 028

  • Σε ατομικό φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε, τα παιδιά έκαναν ξανά τη δικιά τους διαδρομή, ζωγραφίζοντας και τα βέλη.

IMG 20211021 154932 093 IMG 20211021 155855 100 IMG 20211021 155928 744

  • Τέλος έφτιαξαν ξανά την φάλαινα με  κώδικα αριθμημένο από το 0-3, σε ατομικό φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε με πλέγμα , όπου το 0=κενό, το 1=ζωγραφισμένο όλο το κουτί, το 2= ζωγραφισμένο ένα μέρος του κουτιού και το 3=ζωγραφισμένο με δύο χρώματα.

IMG 20211022 124838 455 IMG 20211022 141414 154 IMG 20211022 142606 884 IMG 20211022 152947 063Viber 2021 11 05 00 11 16 614

Μετά από όλα αυτά πήραμε και τα βραβεία μας

 2021 Code Week EXCELLENCE AIBATZIDOY

2021 Code Week 3ou Πειραματικού

Παιχνίδι αντιστοίχησης με τα χρώματα

Οκτ 202117

Τα παιδιά ζωγράφισαν από ένα χρώμα σε δύο χαρτιά, όπου το ένα το χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε τον πίνακα αναφοράς και το άλλο για να μπορούμε να κάνουμε την αντιστοίχηση και τον έλεγχο. Γράψαμε στον υπολογιστή το όνομα κάθε χρώματος και κολλήσαμε την κάθε λέξη στις αντίστοιχες θέσεις. Βάλαμε το κάθε χρώμα στην σειρά έτσι όπως αναφέρεται στο “Τραγούδι των Χρωμάτων” και πλαστικοποιήσαμε τις κάρτες ελέγχου, τις οποίες βάλαμε σε ένα κουτί  δίπλα στον πίνακα αναφοράς για να μπορούν να παίζουν τα παιδιά όποτε θέλουν.

IMG 20210924 152900 045 IMG 20210924 152920 503

IMG 20210924 154332 231 ΑντιγραφήIMG 20210924 154822 038 Αντιγραφή

IMG 20210924 153205 109 Αντιγραφή IMG 20210924 153202 129 Αντιγραφή IMG 20210924 153134 020 Αντιγραφή

Το χρώμα στην τάξη μας

Οκτ 202117

Ακούσαμε το τραγούδι των χρωμάτων και ζωγραφίσαμε αρχικά σε ατομικό φύλλο εργασίας την ιστορία.

New Phototastic Collage

IMG 20210916 141405 657 IMG 20210916 141418 695 Αντιγραφή IMG 20210916 141541 220 Αντιγραφή  IMG 20210916 141556 583 Αντιγραφή

Ζωγραφίσαμε και ομαδικά το τραγούδι σε ένα μεγάλο χαρτόνι.

IMG 20210924 153321 796

Διαλέξαμε από ένα πακέτο με μαρκαδόρους τα χρώματα που αναφέρονται στο τραγούδι και παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης τους.

IMG 20210916 141322 430

Μάθαμε για τον Έλμερ και τον ζωγραφίσαμε.

New Phototastic Collage Έλμερ

IMG 20210930 153920 237 Αντιγραφή IMG 20210930 153937 823 Αντιγραφή IMG 20210930 153948 161

Διαβάσαμε την ιστορία του Έλμερ με το Ουράνιο τόξο και φτιάξαμε τα δικά μας ουράνια τόξα.

IMG 20211001 160859 7891

Φτιάξαμε ένα δέντρο με ουράνια τόξα και βάλαμε και τα ονόματα μας, το οποίο ονομάσαμε το Δέντρο με τα ουράνια τόξα των ονομάτων μας

IMG 20220407 143052 037

Φτιάξαμε ένα δικό μας Παιχνίδι αντιστοίχησης με τα χρώματα.

IMG 20210924 152900 045

Μάθαμε και το τραγούδι Πολύχρωμη Αγάπη κάνοντας και κάποιες επιπρόσθετες δράσεις.

IMG 20210930 153830 680

IMG 20211001 160912 010

Φτιάξαμε φθινοπωρινά φύλλα με τα χρώματα για να στολίσουμε την τάξη μας

Viber 2022 06 14 08 18 23 134 Viber 2022 06 14 08 18 27 288 Viber 2022 06 14 08 21 54 567

Αποφασίσαμε να τραγουδήσουμε το “Τραγούδι των χρωμάτων” στην γιορτή μας και φτιάξαμε μια δεύτερη μεγάλη ομαδική αφίσα, στηριζόμενοι στους στίχους του τραγουδιού, προκειμένου να την χρησιμοποιήσουμε ως σκηνικό στην γιορτή.

IMG 20220606 145247 131IMG 20220606 145254 838IMG 20220606 145302 399IMG 20220606 145306 924IMG 20220523 153532 229IMG 20220523 153527 232 InkedIMG 20220523 154245 7801 LI1    IMG 20220523 154634 6411    Viber 2022 05 30 08 51 13 520

Φτιάξαμε ένα βίντεο με Το Τραγούδι των Χρωμάτων βάζοντας διάφορες φωτογραφίες από τις δράσεις μας

Πολύχρωμη Αγάπη

Οκτ 202116

Φτιάξαμε το τραγούδι “Πολύχρωμη Αγάπη” σε ομαδικό και σε ατομικό φύλλο εργασίας

IMG 20210930 153830 680IMG 20210930 152051 819 IMG 20210930 153841 045 IMG 20210930 153845 140 IMG 20210930 153849 188

Το δέντρο με τα ουράνια τόξα των ονομάτων μας

Οκτ 202116

Μελετώντας τα χρώματα και θέλοντας να δουλέψουμε και τα ονόματα μας φτιάξαμε ένα δέντρο με τα ονόματα μας, το οποίο ονομάσαμε:

“Το Δέντρο με τα ουράνια τόξα των ονομάτων μας”

IMG 20220407 143052 037

Περισσότερα για τις δράσεις μας μπορείτε να δείτε στην Κατηγορία Χρώματα

Το όνομα μας ανάποδα

Μάι 202120

Το όνομα μας ανάποδα ακούγεται πιο Ιταλικό, Σκανδιναβικό, Γιαπωνέζικο, Ινδικό, Λατινοαμερικάνικο κ.α.

 

 

Κάρτα με πλαστελίνη για τη μανούλα

Μάι 202111

Κάρτα για την μανούλα, ελεύθερης έμπνευσης, με πλαστελίνη και θέμα την Άνοιξη.

 

Ο πόλεμος των κυττάρων στην κυτταροχώρα

Απρ 202121

Μέσα από τη μελέτη των υγιεινών και των μη υγιεινών/ανθυγιεινών τροφών και σε συνέχεια της ανάγνωσης του παραμυθιού της Μερόπη Μάττα ” Ένα κυτταροχωριό έμεινε νηστικό” από τις εκδόσεις ΖΗΤΗ, δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι, το οποίο ονομάσαμε αρχικά “Ο πόλεμος των κυτάρρων στην κυτταροχώρα”.

Το παραμύθι υπάρχει σε δύο εκδοχές κειμένου και αφήγησης. Το πρώτο κείμενο έχει τίτλο “Ο πόλεμος των κυττάρων στην κυτταροχώρα” και το δεύτερο, με τροποποίηση και του κειμένου, έχει τίτλο “Η μελωδία της Ελπίδας”.

Το παραμύθι υπάρχει επίσης και σε δύο εκδοχές αφήγησης. Η πρώτη είναι από εμένα την ίδια ως υπεύθυνη εκπαιδευτικό της δράσης και του κειμένου,

και η δεύτερη από τα παιδιά του νηπιαγωγείου και σε επιμέλεια βίντεο και μουσικής από τη Δέσποινα Καλανταρίδου, υπεύθυνη του πρωινού τμήματος του νηπιαγωγείου.

Η δεύτερη εκδοχή του κειμένου με τίτλο “Η μελωδία της Ελπίδας” άλλαξε τίτλο και ως ένα βαθμό και περιεχόμενο, προκειμένου να εναρμονιστεί με τους στόχους του 5ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Συγγραφής Παραμυθιού, στον οποίο συμμετείχαμε με το παραμύθι.

Η παρουσίαση της δεύτερη εκδοχής κειμένου θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Ειρήνη & Δικαιοσύνη

Απρ 202121
gfp_logo_with_clear_area-01_2

Στο πλαίσιο συμμετοχή μας στο διαγωνισμό Bravo Scools, πραγματοποιήσαμε κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς, στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου μας, 16 θέματα δράσεων για τον 16ο στόχο του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Τα 16 θέματα δράσεων, καθώς και όλες οι δράσεις που υλοποιήθηκαν για κάθε ένα από αυτά, βρίσκονται συγκεντρωμένα στο αρχείο pdf με θέμα ΕΙΡΗΝΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για έναν κόσμο ΦΙΛΙΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΓΑΠΗΣ, ΠΡΟΦΟΡΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

Περισσότερα για την υποψηφιότητας μας στο:

https://observatory.sustainablegreece2020.com/gr/schools-practices/16-8emata-drasewn-gia-ton-16o-stoxo-sto-olohmero-programma.2557.html

και ο Έπαινος Συμμετοχής μας από το BravoScools2021 για το συγκεκριμένο πρόγραμμα

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων