Μιλάμε για τα μήλα χρησιμοποιώντας κώδικες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα
Την φετινή χρονιά συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu), η οποία αποτελεί μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό συμμετείχαμε σε μια δραστηριότητα με γενικό τίτλο «Μίλα μου για μήλα» και Κωδικό CODE WEEK 4 ALL τον cw22-bUKOb. Οι δράσεις που υλοποιήσαμε ήταν οι εξής:
1η Δράση / Σώμα μου γερό μήλο δροσερό
Μιλάμε για τα μήλα και το σώμα χρησιμοποιώντας κώδικες
1. Μαθαίνουμε σε επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε δημιουργήσει στην αυλή τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να κινηθούμε χρησιμοποιώντας κώδικα. Χρησιμοποιούμε βέλη για το δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω.
2. Κάνουμε το ίδιο με το 1 αλλά με χρήση επιδαπέδιου μικρού πλέγματος.
3. Συμπληρώνουμε σε φύλλο εργασίας την διαδρομή από ένα γερό σώμα σε ένα υγιεινό μήλο
2η Δράση / Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα
1. Μαθαίνουμε σε επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε δημιουργήσει στην αυλή τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να κινηθούμε χρησιμοποιώντας κώδικα. Χρησιμοποιούμε βέλη για το δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω.
2. Το ίδιο με το 1 αλλά με τη χρήση φύλλου εργασίες που έχουμε φτιάξει με πλέγμα.
3. Συμπληρώνουμε σε φύλλο εργασίας την διαδρομή από ένα γερό σώμα σε ένα υγιεινό μήλο.
4. Μιλάμε για τα μήλα υλοποιώντας δραστηριότητες που σχετίζονται και με τη διατροφή.
5. Φτιάχνουμε με χρήση κώδικα με 1 & 2 ένα ολόκληρο κόκκινο μήλο σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.
3η Δράση / Οι μηλογιατροί
Τα παιδιά σε ρόλο γιατρού χρησιμοποιούν κώδικα για να φτάσουν στο μήλο όπου εισέβαλε ένα σκουλήκι με σκοπό να το διώξουν και να σώσουν και τα υπόλοιπα μήλα από αυτό.
1. Αρχίζουμε να σκαρφαλώνουμε στη μηλιά με είσοδο από τη σκάλα. Οι μηλογιατροί τοποθετούν σε κάθε τετραγωνάκι ένα κομμάτι πλαστελίνης ακολουθώντας τα κλαδιά του δέντρου μέχρι το μήλο με το σκουλήκι.
2. Σε δεύτερη φάση αντικαθιστούν τα κομμάτια πλαστελίνης με βελάκια που δηλώνουν την κατεύθυνση. Περιγράφουν τη διαδρομή.
3. Αποτυπώνουν ατομικά σε φύλλο εργασίας τη διαδρομή που προέκυψε από την προηγούμενη δραστηριότητα.
4. Βγήκαν στην αυλή και σε ζευγάρια περπάτησαν τη διαδρομή σχηματίζοντας με κιμωλία την κατεύθυνση. Το ένα παιδί διαβάζει το παραπάνω φύλλο εργασίας και το άλλο εκτελεί την εντολή.
4η Δράση / Μιλάμε για τα μήλα στο Τμήμα Ένταξης
Περισσότερα για τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στην 4η Δράση υπάρχουν στο Μιλάμε με χρήση κώδικα για τα μήλα στο Δημιουργώντας…Στο Νηπιαγωγείο