Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Σας καλωσορίζω στη σελίδα μου!

Δεκ 201314

20150523_172324

Έφτιαξα αυτή τη σελίδα για να μοιραστώ με όλους κάτι που αγαπώ … τη δουλειά μου !

Πάντα ευχόμουν να κάνω μια δουλειά που να μου αρέσει, γιατί είναι πολύ σημαντικό να είσαι ευτυχισμένος με αυτό που κάνεις και πόσο μάλλον με αυτό που σου αποφέρει και χρήματα….!

Όσο και αν μπορεί να φαντάζει απίθανο, εντελώς τυχαία βρέθηκα να κάνω κάτι που πραγματικά με κάνει ευτυχισμένη.

Αρχικές σπουδές τελείως άσχετες με τη ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας, τις οποίες πάλευα να δω πώς θα τις συνδέσω με κάτι που να με ευχαριστεί.

Έπεσε τυχαία πάνω μου η ιδέα της νηπιαγωγού καθαρά και μόνο για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας και από εκείνη τη μέρα λάτρεψα αυτό το επάγγελμα με τα ωραία και τα άσχημα του…!!!



Λήψη αρχείου

Ημέρα Φιλοζωίας

Απρ 202419

Φέτος με τις δράσεις μας για την Ημέρα Φιλοζωίας, συμμετείχαμε στην προκήρυξης του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Φιλοζωίας με τίτλο «Συμβιώνοντας με τα ζώα». Στις δράσεις συμμετείχαν συνολικά 32 μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, από το Τμήμα 3 & 4.

Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας και εμείς συμμετείχαμε με τις παρακάτω 2 Αφίσες που δημιουργήσαμε.

Screenshot 2024 04 19 at 22 22 31 Αφίσα1 1.pdf

Screenshot 2024 04 19 at 22 25 18 Αφίσα 2 1.pdf

 

Γλωσσικές Αυτοβιογραφίες

Μαρ 202416

Στο πλαίσιο υλοποίησης ετήσιας επιμόρφωσης με θέμα “Εκπαίδευση για την Ένταξη”, υλοποιήσαμε φέτος δράση σχετική με τη Γλωσσική Βιογραφία και Πολυγλωσσία με τον εξής τρόπο:

ΣΚΟΠΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Να αντιληφθούν τα παιδιά τη χρησιμότητα της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας

Να μιλήσουν για τις γλώσσες που γνωρίζουν και για το πώς τις έμαθαν

  1. Συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα (χώρος συζήτησης και αρχής δράσεων στο νηπιαγωγείο) και είπα στα παιδιά ότι θα μιλήσουμε για την γλώσσα. Τους ρώτησα τι νομίζουν ότι είναι η γλώσσα, Οι περισσότεροι είπαν ότι γλώσσα είναι το παγωτό, αυτό που χρησιμοποιούμε για να φάμε το παγωτό.
  2. Αφού είπαν όλοι τις απόψεις τους, τους ζήτησα να κρατήσουν με το χέρι τους τη γλώσσα τους και να προσπαθήσουν να πουν καλημέρα, γεια σου και άλλες λέξεις. Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα αστείο και άρεσε στα παιδιά. Αφού «ηρεμήσαμε» τους ρώτησα να μου πουν τι διαπίστωσαν όταν έλεγαν τις λέξεις κρατώντας τη γλώσσα τους. Οι περισσότεροι είπαν ότι δυσκολεύονταν να μιλήσουν να που την λέξη και ότι δύσκολα καταλάβαιναν τι λένε οι άλλο και καταλήξαμε στο ότι χωρίς τη γλώσσα δεν θα μπορούσαν να μιλήσουν οι άνθρωποι.
  3. Ξεκίνησα να τους μιλάω στα αγγλικά και τα γαλλικά και τους ρώτησα να μου πουν τι έλεγα. Κάποια παιδιά είπαν κάποιες ιδέες, αλλά όχι σχετικές με αυτά που έλεγα. Έλεγε ο καθένας ότι ήξερε στα αγγλικά, ενώ κάποια παιδιά μιλούσαν και αυτά στα αγγλικά με λέξεις που ήξεραν. Καταλήξαμε ότι δεν μπορούμε να καταλάβουμε τους άλλους αν δεν γνωρίζουμε τη γλώσσα του και ότι και εμάς δεν μπορούν να μας καταλάβουν οι άλλοι αν δεν ξέρουν και αυτοί τη γλώσσα μας.
  4. Τους διάβασα τη γλωσσική αυτοβιογραφία από το βιβλίο του της Δ’ Δημοτικού, 10η Ενότητα

«Πώς πρωτογνώρισα, πώς πρωτοαντίκρυσα στη ζωή μου τη Γλώσσα, δε θυμάμαι

καλά καλά. Όταν άρχισα να πρωτολέω τα λόγια που λένε σήμερα κι οι κούκλες, όταν

τους ζουλούνε το στομάχι τους, δεν ήξερα πως το πράγμα αυτό λέγεται: Γλώσσα.

Έμαθα να μιλώ, όπως έμαθα να τρώω, να περπατώ και να τραβώ τα γένια του

πατέρα μου. Όλοι μιλούσαν γύρω μου και μου φαινότανε πολύ φυσικό. Το μόνο που

μου φαινότανε αφύσικο ήταν γιατί δε μιλούσε σαν εμένα κι η γάτα μας. Της έκανα

πολλές τυραννίες, την τσίμπησα, της έσφιξα το λαιμό, τη μάδησα για να μιλήσει, μα

επειδή και καλά δεν ήθελε να βγάλει λέξη, το πήρα απόφαση. Τότε η μητέρα μου

μου είπε πως η γάτα είχε τη δική της γλώσσα. Ήτανε η πρώτη φορά που έλαβα

κάποια ιδέα πως υπάρχει μια γλώσσα που μιλούσα εγώ κι άλλη μια που μιλούσε η

γάτα μας και πως με το στανιό δεν μπορούσα να την κάνω να μιλάει σαν κι εμένα.

Ύστερα άκουσα κι άλλους ανθρώπους, που μιλούσαν και δεν τους καταλάβαινα.

Ήτανε ένας Ιταλός ψαράς, μια ξανθή δασκάλα κι ο γιατρός του σπιτιού μας. Όταν

τους άκουγα, μ’ έπιαναν τα γέλια. Είχαν κι αυτοί τη γλώσσα τη δική τους, κι επειδή

όλες οι ξένες γλώσσες μού φαίνονταν ένα πράμα, είχα την ιδέα πως η γάτα μας

καταλάβαινε τι έλεγαν. Ύστερα η μητέρα μου μου είπε πως ο ψαράς μιλούσε

ιταλικά, η δασκάλα γερμανικά κι ο γιατρός στην καθαρεύουσα[…]»

και ξεκινήσαμε να συζητάμε για τις δικές μας γλωσσικές εμπειρίες και αυτοβιογραφίες κάποιες από τις οποίες είναι:

«Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά. Πρώτα είπα μαμά. Όλοι στο σπίτι μιλάν ελληνικά».

«Όταν μεγάλωσα άρχισα να μιλάω ελληνικά. Όλοι μιλάμε ελληνικά στο σπίτι».

«Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά. Στο σπίτι μιλάω μόνος μου αγγλικά».

Πρώτα είπα ψάρι και μετά είπα σ’ αγαπώ. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω. Η μαμά και ο μπαμπάς βλέπουν ταινίες σε άλλες γλώσσες, αλλά εγώ δεν καταλαβαίνω».

«Όταν άρχισα αγγλικά κατάλαβα το μήλο στα αγγλικά ότι το λένε apple. Εγώ μιλάω ελληνικά. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω».

«Μιλάω ελληνικά και αγγλικά, Πήγα στην Αγγλία με τη μαμά και τον μπαμπά. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά».

«Η γιαγιά μιλάει Ισπανικά με τον παππού. Εγώ καταλαβαίνω, αλλά δεν μιλάω. Ο αδελφός μου μιλάει αγγλικά».

«Είμαι μισή Αγγλίδα γιατί ο μπαμπάς μου μιλάει αγγλικά. Είμαι και Ελληνίδα. Ξέρω και αγγλικά γιατί τα άκουγα και έμαθα όταν μεγάλωσα. Όταν γεννήθηκα δεν ήξερα και έκανα γκουγκουά και δεν ήξερα τις λέξεις και μετά έμαθα και τώρα μιλάω ελληνικά».

«Στο σπίτι μιλάμε ελληνικά. Η μαμά μιλάει και αγγλικά στο τηλέφωνο καμιά φορά. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά».

«Έμαθα από τα 4 να μιλάω ελληνικά. Μέχρι τα 4 μιλούσα όπως μιλάνε τα μωρά. Ο μπαμπάς μου έμαθε να μιλάω ελληνικά. Στο σπίτι μιλάμε μόνο ελληνικά».

«Όταν γεννήθηκα έμαθα ελληνικά. Δεν θυμάμαι πώς έμαθα. Θυμάμαι όταν έμαθα Γαλλικά και θυμάμαι και ποιος μου έμαθε. Μου έμαθε η γιαγιά μου γιατί ξέρει και κάνει και μαθήματα. Είναι δασκάλα Γαλλικών και κάνει μαθήματα σε μεγάλα παιδιά. Στο σπίτι μιλάω μόνος μου αγγλικά. Ξέρω και αγγλικά και βλέπω ένα παιδικό που μιλάνε αγγλικά»

5. Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε το «Τι είναι η γλώσσα, γιατί τη χρειαζόμαστε;»



Λήψη αρχείου

6. Ολοκληρώσαμε λέγοντας το Καλημέρα σε όσες γλώσσες γνωρίζαμε.

7. Τις επόμενες μέρες συνεχίσαμε να λέμε τις Καλημέρες μας και σε άλλες γλώσσες, ως συνέχεια του τραγουδιού μας Καλημέρα Φιλαράκι.

 

etwinning-The World is in Our Hand (make a difference and transform)

Μαρ 202414

Η Αφίσα του προγράμματος από ανακυκλώσιμα υλικά

Picture1

Το γράμμα D από τη δική μας ομάδα

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 04 06 215354

Οι συμμετέχοντες

Το σχολείο μας και οι μαθητές μας

To Poster και το Logo του σχολείου μας

LOGO    POSTER

Μουσικά Όργανα με Ανακυκλώσιμα υλικά

Εβδομάδα ασφαλούς διαδικτύου

Ημέρα Ενέργειας

Energy DAY

Energy day all

Εβδομάδα Δάσους / Το δάσος μας με ανακυκλώσιμα υλικά

Δάσος με ανακυκλώσιμα υλικά

Εβδομάδα Δάσους

Ημέρα Νερού / Τι μπορώ να κάνω με μια σταγόνα

WATER DAY

Ημέρα της ΓΗΣ / Το βιβλίο μας


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Code Week 2023 – Coding fairytales, Η αλεπού και το κοράκι

Οκτ 202314

Τη φετινή χρονιά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας κώδικα, Code Week, συμμετείχαμε με τους μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στη δραστηριότητα που συνδιοργάνωσε το 2ο και 7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας με τίτλο Coding Fairytales και κωδικό cw23-upEal.

Η δραστηριότητα αφορούσε την κωδικοποίηση κλασικών παραμυθιών. Εμείς επιλέξαμε το παραμύθι του Αισώπου, “Η αλεπού και το κοράκι” και φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο πλέγμα και ένα δικό μας ατομικό φύλλο εργασίας.

Οι μαθητές αρχικά άκουσαν την αφήγηση της ιστορία από την εκπαιδευτικό, την οποία στη συνέχεια όσοι επιθυμούσαν αναδιηγήθηκαν.

Στην συνέχεια και ανά ομάδες των δύο, ζωγράφισαν επτά μέρη της ιστορίας.

Αρχικά τις ζωγραφιές των παιδιών τις τοποθετήσαμε πάνω στο επιτραπέζιο πλέγμα, όπου τα παιδιά χρησιμοποιώντας ένα μικρό ανθρωπάκι, το οδηγούσαν χρησιμοποιώντας τα βέλη από το ένα μέχρι το έβδομο μέρος της ιστορίας, κάνοντας και την διήγηση της ιστορίας.

εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 24 475 εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 25 838 εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 25 022εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 23 539 εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 25 300

Το επιτραπέζιο πλέγμα το αφήσαμε για να το χρησιμοποιήσουν τα παιδιά και κατά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού τους.

Σε επόμενη δράση τα παιδιά αποτύπωσαν τα βήματα από το πρώτο μέχρι και το έβδομο μέρος της ιστορίας μας στο ατομικό φύλλο εργασίας που είχαμε ετοιμάσει με πλέγμα, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 06 190407

εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 485 εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 352 εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 054 1

Με την ολοκλήρωση των δράσεων μας, δημιουργήσαμε με τις ζωγραφιές των παιδιών αφίσα της ιστορίας “Η αλεπού και το κοράκι”.

εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 749

Το υλικό όλων των συμμετεχόντων στη δραστηριότητα ανέβηκε στο https://padlet.com/2nippylaias/padlet-ioq97xkgvyjo9zvc.

2023 Η αλεπού και το κοράκι

Και το πιστοποιητικό για τους μαθητές μας από το Τμήμα 3 και 4 του σχολείου μας

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 10 184857

2023 Excellence

Δραστηριότητες για να μάθουν τα παιδιά τα χρώματα

Μαρ 202328

12 απλές δραστηριότητες για τα χρώματα

τίτλο.3png

Τα δέντρα μας μιλούν! Τι έχουν να μας πουν;

Δεκ 202214

τίτλο 1 

Χωρίς τίτλο1

Βεβαοωση 2 Βεβαίωση 1

1. Τι χρειάζομαι για να μεγαλώσω και να κάνω φρούτα;

Δείτε το στο slideshare.net

Φύλλο Αξιολόγησης



Λήψη αρχείου

 

2. Φυλλοβόλα, αειθαλή δέντρα και οι καρποί τους

Περισσότερες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΥΛΙΚΟ και ένα KOYIZ μπορείτε να δείτε  εδώ σε σύνδεσμο του Nearpod

 

3. Τα δέντρα και οι εποχές (Φθινόπωρο)



Λήψη αρχείου

 

4. Ώρα να ψηφίσουμε.

Ψηφίζουμε εδώ για το αν τα δέντρα τελικά μπορούν να μας μιλήσουν.

https://pollscape.page.link/pvGjmof2szfNctQX9

 

5. Τα δέντρα και τα χρώματα

Ένα δέντρο όλο χρώμα

 

6. Δέντρα και Μύθοι / Ιστορίες / Παραμύθια

https://www.youtube.com/watch?v=oYGp8gZvprI

 

7. Τραγούδια

Το δέντρο που φυτέψαμε στου κήπου την γωνιά

 

8. Οι δράσεις μας

Ατομική Εργασία – Δέντρα και εποχές, Τα δέντρα μας μιλούν για τις εποχές

 

Ατομική Εργασία – Δέντρα και χρώματα, Το δικό μου χρωματιστό δέντρο

 

Ομαδική Εργασία – Δέντρα και χρώματα, Το δικό μας χρωματιστό δέντρο (της κάθε τάξης)

IMG 20230427 122447 830 IMG 20230427 122451 066 IMG 20230427 122746 180 IMG 20230503 103122 565 IMG 20230503 103126 548 IMG 20230503 103128 676 IMG 20230503 103131 738

 

Ομαδική εργασία αρχικής διερεύνησης – καταγραφή των σκέψεων μας,

Τι μπορούν  να μας πουν τα δέντρα, Με ποιόν τρόπο μας μιλούν

 

Ομαδική εργασία μεικτής τεχνικής με κύριο στοιχείο την πλαστελίνη – ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ

IMG 20230524 123400 256 IMG 20230530 100658 629

IMG 20230530 100713 374 IMG 20230530 100711 179 IMG 20230530 100707 258 IMG 20230530 100703 168 IMG 20230524 123437 740 IMG 20230524 123432 015 IMG 20230524 123428 059 IMG 20230524 123423 912 IMG 20230524 123419 006

 

Ομαδική εργασία – Τρισδιάστατα δέντρα με διάφορα υλικά

IMG 20230516 123112 367 IMG 20230516 123157 829 IMG 20230517 125101 244 IMG 20230518 125335 625 IMG 20230516 123102 920

 

Κατασκευή δέντρων μετά από παρουσίαση  σχετικού θέματος στο μουσείο

IMG 20230426 110321 688IMG 20230426 103608 233IMG 20230426 111148 671

IMG 20230426 121652 909 IMG 20230426 111131 624 IMG 20230426 112401 971 IMG 20230426 112407 352 IMG 20230426 112450 646 IMG 20230426 113316 586 IMG 20230426 113319 209 IMG 20230426 113322 856 IMG 20230426 113325 716 IMG 20230426 113341 218

 

Συνολικές ομαδικές δράσεις



Λήψη αρχείου

 

Ομαδική Εργασία Τελικής Αξιολόγησης – Καταγραφή των σκέψεων μας, Τι μπορούν  να μας πουν τα δέντρα, Με ποιόν τρόπο μας μιλούν



Λήψη αρχείου

 

Φάκελος εργασιών μαθητή



Λήψη αρχείου

 

Φόρμα απολογισμού δράσης Οικολογικά Σχολεία



Λήψη αρχείου

Code Week & 17 Βιώσιμοι Στόχοι Ανάπτυξης

Οκτ 202218

.png

Την φετινή χρονιά το Τμήμα Ένταξης του 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, συμμετείχε κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu) από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022, σε δύο προγράμματα.

– Το πρώτο με τίτλο «Μίλα μου για μήλα», το οποίο ξεκίνησε από το τμήμα ένταξης τους σχολείου μας με διάχυση σε όλο το νηπιαγωγείο, αλλά και σε άλλα νηπιαγωγεία κυρίως της Θεσσαλονίκης. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.

– Το δεύτερο με τίτλο 17 Βιώσιμοι Στόχοι Ανάπτυξης, ως συμμετοχή στο πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από το 9ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς.

Στο πλαίσιο του δεύτερου προγράμματος, υλοποιήσαμε πρώτα με τα παιδιά του τμήματος ένταξης και στη συνέχεια με όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, τις εξής δράσεις:

1. Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Δικαιωματούλης και το μαγικό φίλτρο της Αγάπης”.

2. Ακούσαμε το τραγούδι που προτείνουν οι συγγραφείς. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην ανάρτηση μας από προηγούμενες σχετικές δράσεις εδώ.

3. Συζητήσαμε σχετικά με το θέμα της ιστορίας και για το τι μας έκανε εντύπωση.

4. Κάθε παιδί ανέφερε το τι θεωρεί σημαντικό για τη ζωή του, τι θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει, όπως π.χ. φαγητό, καθαρό νερό, παιχνίδι, αγάπη, οικογένεια κ.α.

5. Είδαμε κάρτες σχετικές με όλα αυτά που ανέφεραν τα παιδιά και κάθε ένα κράτησε από μια κάρτα.

6. Σε επιδαπέδιο πλέγμα στην αυλή αλλά και σε  επιτραπέζιο πλέγμα στο τμήμα ένταξης αρχικά, τοποθετήσαμε τις παραπάνω κάρτες τυχαία.

7. Τα παιδιά έπρεπε να φτάσουν ακολουθώντας μια δική τους διαδρομή με βέλη στην κάρτα που επέλεξαν.

Μιλάμε με χρήση κώδικα για τα μήλα

Οκτ 202217

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού συμμετείχαμε με τα παιδιά του Τμήματος Ένταξης στην δραστηριότητα με γενικό τίτλο “Code Week Μίλα μου για μήλα”.

Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε ήταν οι εξής:

1. Δημιουργήσαμε μήλα με τη χρήση κώδικα 0 & 1. Όπου 0=τίποτα & 1=κόκκινο.

Viber 2022 10 16 18 57 39 469 Viber 2022 10 16 18 57 38 830 Viber 2022 10 16 18 57 35 322

2. Δημιουργήσαμε μήλα με τη χρήση κώδικα 0, 1, 2 & 3. Όπου 0=τίποτα, 1=κόκκινο, 2 πράσινο & 3=καφέ.

Viber 2022 10 16 18 57 34 831 Viber 2022 10 16 18 57 34 986

3. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε τα μήλα για δράσεις ενίσχυσης της λεπτής κινητικότητας.

Viber 2022 10 17 16 40 53 976 Viber 2022 10 17 16 40 54 226 Viber 2022 10 17 16 40 54 716 Viber 2022 10 17 16 40 55 278

4. Μετρήσαμε πόσα μήλα έχει η επιδαπέδια μηλιά μας και κάναμε τις πρώτες μας προσθέσεις και αφαιρέσεις.

Viber 2022 10 17 16 40 54 472 Viber 2022 10 17 16 40 55 889 Viber 2022 10 17 16 40 56 074

5. Φτιάξαμε με κάρτες με γράμματα τη λέξη μήλο.

Viber 2022 10 18 15 33 48 164

6. Φτιάξαμε μοτίβα χρησιμοποιώντας και αριθμούς με κόκκινα και πράσινα μήλα.

Viber 2022 10 18 15 33 48 346 Viber 2022 10 18 15 33 49 498 Viber 2022 10 18 15 33 50 720 Viber 2022 10 18 15 33 51 028

7. Υλοποιήσαμε κάποιες από τις δραστηριότητες που προτείνονται στο Μιλάμε για τα μήλα από μακριά και συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά.

Viber 2022 10 18 15 33 51 269

8.

What do apples need to grow

Δείτε το στο slideshare.net

Code Week Μίλα μου για μήλα

Οκτ 20227
Viber 2020 12 09 17 00 31

Για ακόμα μια χρονιά συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu) από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Την φετινή χρονιά δημιουργήσαμε στο Τμήμα Ένταξης του 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης μια δραστηριότητα με γενικό τίτλο “Μίλα μου για μήλα” και Κωδικό CODE WEEK 4 ALL τον cw22-bUKOb. Πρόθεση μας ήταν να ενθαρρύνουμε συναδέλφους  να διασυνδέσουν με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο δραστηριότητές σχετικές με τη Διατροφή και τον προγραμματισμό.

Για διευκόλυνση των συμμετεχόντων προτείναμε κάποιες δραστηριότητες και σχετικά φύλλα εργασίας, ενώ στο τέλος παραθέτουμε και τις σχετικές υλοποιημένες δράσεις.

 

“Μιλά μου για μήλα” – Προτεινόμενες δράσεις

1. Μαθαίνουμε σε επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε δημιουργήσει στην αυλή τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να κινηθούμε χρησιμοποιώντας κώδικα. Χρησιμοποιούμε βέλη για το δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω.

2. Κάνουμε το ίδιο με το 1 αλλά με χρήση επιτραπέζιου μικρού πλέγματος.

3. Το ίδιο με το 1 & 2, αλλά με τη χρήση φύλλου εργασίες που έχουμε φτιάξει με πλέγμα.

4. Μιλάμε για τα μήλα υλοποιώντας τις δραστηριότητες που αναφέρονται στην κατηγορία Μιλάμε για τα μήλα από μακριά

5. Δημιουργούμε επιτραπέζια διαδρομή, χρησιμοποιώντας πλέγμα, προκειμένου να φτάσουμε στο δέντρο με τα μήλα. Χρησιμοποιούμε ένα play mobil και πλαστελίνη για να φτιάξουμε το υλικό μας.

6. Αποτυπώνουμε την ίδια διαδρομή με το 5 σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.

CodeWeek 2 CodeWeek 1 CodeWeek 3 CodeWeek 4

7. Φτιάχνουμε με χρήση κώδικα με 1 & 2 ένα κόκκινο μήλο σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.

8. Κάνουμε το ίδιο με το 7 για ένα φαγωμένο μήλο.

Τα φύλλα εργασίας με τα μήλα των δραστηριοτήτων 7 & 8 με/και χωρίς κώδικα μπορείτε να τα βρείτε Εδώ

PPLES   APPLE

9. Δημιουργούμε επιδαπέδια διαδρομή για να φτάσουμε σε ένα φαγωμένο μήλο ή σε ένα ολόκληρο χρησιμοποιώντας τους κώδικες που μάθαμε παραπάνω.

10. Σε επιδαπέδιο ή επιτραπέζιο πλέγμα τοποθετούμε εικόνες με φρούτα. Κάθε παιδί κρατάει από μία κάρτα ίδια με αυτές που έχει στο πλέγμα και προσπαθεί να φτάσει ακολουθώντας κάποια διαδρομή στην αντίστοιχη κάρτα του.

11.Επίσης οι κάρτες μπορεί να έχουν και άλλες εικόνες εκτός από φρούτα και τα παιδιά θα πρέπει ακολουθώντας διαδρομή να διαλέξουν μόνο τις εικόνες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε μια φρουτοσαλάτα.

12. Μπορούμε να μιλήσουμε για την προέλευση των μήλων ανά περιοχή, χρησιμοποιώντας χάρτη και να κινηθούμε πάνω σε αυτόν.

13. Φτιάχνουμε μοτίβο με κόκκινα και πράσινα μήλα

τίτλο

Επιπρόσθετα μπορούμε αν θέλουμε να εντάξουμε και τη μελέτη για το σώμα με τα παραπάνω, μπορούμε να μιλήσουμε για το καλό που κάνει η κατανάλωση μήλων και γενικά φρούτων στο σώμα μας και το πώς συνδέεται με τις αισθήσεις μας. Μπορούμε να μιλήσουμε επομένως για τις αισθήσεις που ενεργοποιούνται όταν τρώμε ένα μήλο ή ένα φρούτο, όπως η όσφρηση, η γεύση και άλλες. Έτσι μπορούν τα παιδιά κρατώντας ένα μήλο στο χέρι τους να ξεκινούν μια διαδρομή, σε κάποια σημεία της οποίας υπάρχουν κάρτες σχετικές με τις αισθήσεις μας και φτάνοντας σε κάθε μια από αυτές να αναφέρουν το τι γίνεται όταν έχουν πρόθεση να καταναλώσουν ένα μήλο.

Σχετικά άρθρα μπορείτε να δείτε στο CodeWeek και το έπος του ’40

 

“Μίλα μου για μήλα” – Υλοποιημένες δράσεις από συνολικά 7 νηπιαγωγεία και 11 εκπαιδευτικούς

21ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

μου γερό μήλο δροσερό

85ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

όλο χρώμα

Τμήμα Ένταξης 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης

στο Ένταξης  .png

3ο Νηπιαγωγείο Φιλύρου

Viber 2022 11 05 22 49 25 001

9ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς

63ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

30ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Νηπιαγωγείο Λιβαδίων Χίου

Ευχαριστώ από καρδιάς όλες τις συναδέλφισσες που με μεγάλη προθυμία και διάθεση συμμετείχαν στο κάλεσμα για συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα, υλοποιώντας διαφορετικές και ποικίλες δραστηριότητες. Επίσης ευχαριστώ και την συναδέλφισσα Σοφία Χατζηγεωργιάδου που κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς στο 2ο & 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης μου έδειξε τον δρόμο-τρόπο για την υλοποίηση δράσεων στην εβδομάδα κώδικα, μέσα από την δραστηριότητα που δημιούργησε με τίτλο «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα», η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα της ΔΕΠΠΣ.

Το τραγούδι των χρωμάτων

Ιούν 202215

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας με τίτλο “Το χρώμα στην τάξη μας“, φτιάξαμε ένα βίντεο με διάφορες φωτογραφίες από τις σχετικές δράσεις. Μέρος από αυτές στηρίζονταν στο τραγούδι των Βαλεντίνη Παυλίδου και Παγκράτη Παυλίδη με τίτλο “Το τραγούδι των Χρωμάτων”.

Το τραγούδι τέλους το τραγουδούν τα παιδιά του 2ου & 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ΑΠΘ, κατά τη διάρκεια της γιορτής λήξης του Σχολικού Έτους 2021-2022.

Μέσα από αυτό το βίντεο θέλουμε για ακόμα μια φορά να φανεί ότι το ολοήμερο πρόγραμμα αποτελεί έναν χώρο, όπου παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορούν να εκφραστούν και να δημιουργήσουν μαθαίνοντας και διασκεδάζοντας!

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων