Τα δέντρα μας μιλούν! Τι έχουν να μας πουν;
1. Τι χρειάζομαι για να μεγαλώσω και να κάνω φρούτα;
Φύλλο Αξιολόγησης
2. Φυλλοβόλα, αειθαλή δέντρα και οι καρποί τους
Περισσότερες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΥΛΙΚΟ και ένα KOYIZ μπορείτε να δείτε εδώ σε σύνδεσμο του Nearpod
3. Τα δέντρα και οι εποχές (Φθινόπωρο)
4. Ώρα να ψηφίσουμε.
Ψηφίζουμε εδώ για το αν τα δέντρα τελικά μπορούν να μας μιλήσουν.
https://pollscape.page.link/pvGjmof2szfNctQX9
5. Τα δέντρα και τα χρώματα
6. Δέντρα και Μύθοι / Ιστορίες / Παραμύθια
https://www.youtube.com/watch?v=oYGp8gZvprI
7. Τραγούδια
Το δέντρο που φυτέψαμε στου κήπου την γωνιά
8. Οι δράσεις μας
Ατομική Εργασία – Δέντρα και εποχές, Τα δέντρα μας μιλούν για τις εποχές
Ατομική Εργασία – Δέντρα και χρώματα, Το δικό μου χρωματιστό δέντρο
Ομαδική Εργασία – Δέντρα και χρώματα, Το δικό μας χρωματιστό δέντρο (της κάθε τάξης)
Ομαδική εργασία αρχικής διερεύνησης – καταγραφή των σκέψεων μας,
Τι μπορούν να μας πουν τα δέντρα, Με ποιόν τρόπο μας μιλούν
- Οι αρχικές σκέψες μας
Ομαδική εργασία μεικτής τεχνικής με κύριο στοιχείο την πλαστελίνη – ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ
Ομαδική εργασία – Τρισδιάστατα δέντρα με διάφορα υλικά
Κατασκευή δέντρων μετά από παρουσίαση σχετικού θέματος στο μουσείο
Συνολικές ομαδικές δράσεις
Ομαδική Εργασία Τελικής Αξιολόγησης – Καταγραφή των σκέψεων μας, Τι μπορούν να μας πουν τα δέντρα, Με ποιόν τρόπο μας μιλούν
Φάκελος εργασιών μαθητή
Φόρμα απολογισμού δράσης Οικολογικά Σχολεία
Code Week & 17 Βιώσιμοι Στόχοι Ανάπτυξης
Την φετινή χρονιά το Τμήμα Ένταξης του 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, συμμετείχε κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu) από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022, σε δύο προγράμματα.
– Το πρώτο με τίτλο «Μίλα μου για μήλα», το οποίο ξεκίνησε από το τμήμα ένταξης τους σχολείου μας με διάχυση σε όλο το νηπιαγωγείο, αλλά και σε άλλα νηπιαγωγεία κυρίως της Θεσσαλονίκης. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.
– Το δεύτερο με τίτλο 17 Βιώσιμοι Στόχοι Ανάπτυξης, ως συμμετοχή στο πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από το 9ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς.
Στο πλαίσιο του δεύτερου προγράμματος, υλοποιήσαμε πρώτα με τα παιδιά του τμήματος ένταξης και στη συνέχεια με όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, τις εξής δράσεις:
1. Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Δικαιωματούλης και το μαγικό φίλτρο της Αγάπης”.
2. Ακούσαμε το τραγούδι που προτείνουν οι συγγραφείς. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην ανάρτηση μας από προηγούμενες σχετικές δράσεις εδώ.
3. Συζητήσαμε σχετικά με το θέμα της ιστορίας και για το τι μας έκανε εντύπωση.
4. Κάθε παιδί ανέφερε το τι θεωρεί σημαντικό για τη ζωή του, τι θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει, όπως π.χ. φαγητό, καθαρό νερό, παιχνίδι, αγάπη, οικογένεια κ.α.
5. Είδαμε κάρτες σχετικές με όλα αυτά που ανέφεραν τα παιδιά και κάθε ένα κράτησε από μια κάρτα.
6. Σε επιδαπέδιο πλέγμα στην αυλή αλλά και σε επιτραπέζιο πλέγμα στο τμήμα ένταξης αρχικά, τοποθετήσαμε τις παραπάνω κάρτες τυχαία.
7. Τα παιδιά έπρεπε να φτάσουν ακολουθώντας μια δική τους διαδρομή με βέλη στην κάρτα που επέλεξαν.
Μιλάμε με χρήση κώδικα για τα μήλα
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού συμμετείχαμε με τα παιδιά του Τμήματος Ένταξης στην δραστηριότητα με γενικό τίτλο “Code Week Μίλα μου για μήλα”.
Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε ήταν οι εξής:
1. Δημιουργήσαμε μήλα με τη χρήση κώδικα 0 & 1. Όπου 0=τίποτα & 1=κόκκινο.
2. Δημιουργήσαμε μήλα με τη χρήση κώδικα 0, 1, 2 & 3. Όπου 0=τίποτα, 1=κόκκινο, 2 πράσινο & 3=καφέ.
3. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε τα μήλα για δράσεις ενίσχυσης της λεπτής κινητικότητας.
4. Μετρήσαμε πόσα μήλα έχει η επιδαπέδια μηλιά μας και κάναμε τις πρώτες μας προσθέσεις και αφαιρέσεις.
5. Φτιάξαμε με κάρτες με γράμματα τη λέξη μήλο.
6. Φτιάξαμε μοτίβα χρησιμοποιώντας και αριθμούς με κόκκινα και πράσινα μήλα.
7. Υλοποιήσαμε κάποιες από τις δραστηριότητες που προτείνονται στο Μιλάμε για τα μήλα από μακριά και συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά.
8.
Code Week Μίλα μου για μήλα

Για ακόμα μια χρονιά συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu) από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Την φετινή χρονιά δημιουργήσαμε στο Τμήμα Ένταξης του 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης μια δραστηριότητα με γενικό τίτλο “Μίλα μου για μήλα” και Κωδικό CODE WEEK 4 ALL τον cw22-bUKOb. Πρόθεση μας ήταν να ενθαρρύνουμε συναδέλφους να διασυνδέσουν με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο δραστηριότητές σχετικές με τη Διατροφή και τον προγραμματισμό.
Για διευκόλυνση των συμμετεχόντων προτείναμε κάποιες δραστηριότητες και σχετικά φύλλα εργασίας, ενώ στο τέλος παραθέτουμε και τις σχετικές υλοποιημένες δράσεις.
“Μιλά μου για μήλα” – Προτεινόμενες δράσεις
1. Μαθαίνουμε σε επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε δημιουργήσει στην αυλή τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να κινηθούμε χρησιμοποιώντας κώδικα. Χρησιμοποιούμε βέλη για το δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω.
2. Κάνουμε το ίδιο με το 1 αλλά με χρήση επιτραπέζιου μικρού πλέγματος.
3. Το ίδιο με το 1 & 2, αλλά με τη χρήση φύλλου εργασίες που έχουμε φτιάξει με πλέγμα.
4. Μιλάμε για τα μήλα υλοποιώντας τις δραστηριότητες που αναφέρονται στην κατηγορία Μιλάμε για τα μήλα από μακριά
5. Δημιουργούμε επιτραπέζια διαδρομή, χρησιμοποιώντας πλέγμα, προκειμένου να φτάσουμε στο δέντρο με τα μήλα. Χρησιμοποιούμε ένα play mobil και πλαστελίνη για να φτιάξουμε το υλικό μας.
6. Αποτυπώνουμε την ίδια διαδρομή με το 5 σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.
7. Φτιάχνουμε με χρήση κώδικα με 1 & 2 ένα κόκκινο μήλο σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.
8. Κάνουμε το ίδιο με το 7 για ένα φαγωμένο μήλο.
Τα φύλλα εργασίας με τα μήλα των δραστηριοτήτων 7 & 8 με/και χωρίς κώδικα μπορείτε να τα βρείτε Εδώ
9. Δημιουργούμε επιδαπέδια διαδρομή για να φτάσουμε σε ένα φαγωμένο μήλο ή σε ένα ολόκληρο χρησιμοποιώντας τους κώδικες που μάθαμε παραπάνω.
10. Σε επιδαπέδιο ή επιτραπέζιο πλέγμα τοποθετούμε εικόνες με φρούτα. Κάθε παιδί κρατάει από μία κάρτα ίδια με αυτές που έχει στο πλέγμα και προσπαθεί να φτάσει ακολουθώντας κάποια διαδρομή στην αντίστοιχη κάρτα του.
11.Επίσης οι κάρτες μπορεί να έχουν και άλλες εικόνες εκτός από φρούτα και τα παιδιά θα πρέπει ακολουθώντας διαδρομή να διαλέξουν μόνο τις εικόνες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε μια φρουτοσαλάτα.
12. Μπορούμε να μιλήσουμε για την προέλευση των μήλων ανά περιοχή, χρησιμοποιώντας χάρτη και να κινηθούμε πάνω σε αυτόν.
13. Φτιάχνουμε μοτίβο με κόκκινα και πράσινα μήλα
Επιπρόσθετα μπορούμε αν θέλουμε να εντάξουμε και τη μελέτη για το σώμα με τα παραπάνω, μπορούμε να μιλήσουμε για το καλό που κάνει η κατανάλωση μήλων και γενικά φρούτων στο σώμα μας και το πώς συνδέεται με τις αισθήσεις μας. Μπορούμε να μιλήσουμε επομένως για τις αισθήσεις που ενεργοποιούνται όταν τρώμε ένα μήλο ή ένα φρούτο, όπως η όσφρηση, η γεύση και άλλες. Έτσι μπορούν τα παιδιά κρατώντας ένα μήλο στο χέρι τους να ξεκινούν μια διαδρομή, σε κάποια σημεία της οποίας υπάρχουν κάρτες σχετικές με τις αισθήσεις μας και φτάνοντας σε κάθε μια από αυτές να αναφέρουν το τι γίνεται όταν έχουν πρόθεση να καταναλώσουν ένα μήλο.
Σχετικά άρθρα μπορείτε να δείτε στο CodeWeek και το έπος του ’40
“Μίλα μου για μήλα” – Υλοποιημένες δράσεις από συνολικά 7 νηπιαγωγεία και 11 εκπαιδευτικούς
Τμήμα Ένταξης 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης
Νηπιαγωγείο Λιβαδίων Χίου
Ευχαριστώ από καρδιάς όλες τις συναδέλφισσες που με μεγάλη προθυμία και διάθεση συμμετείχαν στο κάλεσμα για συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα, υλοποιώντας διαφορετικές και ποικίλες δραστηριότητες. Επίσης ευχαριστώ και την συναδέλφισσα Σοφία Χατζηγεωργιάδου που κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς στο 2ο & 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης μου έδειξε τον δρόμο-τρόπο για την υλοποίηση δράσεων στην εβδομάδα κώδικα, μέσα από την δραστηριότητα που δημιούργησε με τίτλο «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα», η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα της ΔΕΠΠΣ.
Το τραγούδι των χρωμάτων
Ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας με τίτλο “Το χρώμα στην τάξη μας“, φτιάξαμε ένα βίντεο με διάφορες φωτογραφίες από τις σχετικές δράσεις. Μέρος από αυτές στηρίζονταν στο τραγούδι των Βαλεντίνη Παυλίδου και Παγκράτη Παυλίδη με τίτλο “Το τραγούδι των Χρωμάτων”.
Το τραγούδι τέλους το τραγουδούν τα παιδιά του 2ου & 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ΑΠΘ, κατά τη διάρκεια της γιορτής λήξης του Σχολικού Έτους 2021-2022.
Μέσα από αυτό το βίντεο θέλουμε για ακόμα μια φορά να φανεί ότι το ολοήμερο πρόγραμμα αποτελεί έναν χώρο, όπου παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορούν να εκφραστούν και να δημιουργήσουν μαθαίνοντας και διασκεδάζοντας!
Μια καρδούλα για τον πατέρα!
Η τελευταία εργασία της φετινής χρονιάς στο 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ήταν αφιερωμένη στον πατέρα. Ήταν και η τελευταία εργασία και για εμένα στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο, ως υπεύθυνη του ολοήμερου προγράμματος επί δύο συνεχόμενα χρόνια.
Από την αρχή της χρονιάς ήθελα να πραγματοποιήσω δράσεις σχετικές με τον πατέρα, τις οποίες όμως δυστυχώς δεν κατάφερα να υλοποιήσω. Επειδή δεν ήθελα να μην κάνω κάτι, αποφάσισα την προτελευταία μέρα του σχολείου να την αφιερώσω στον πατέρα. Ο Ιούνιος άλλωστε είναι αφιερωμένος στον πατέρα και επίσημα στην κοινωνία μας, άσχετα αν δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό ως γεγονός.
Πήραμε λοιπόν πηλό με τα παιδιά και σκεφτήκαμε, με δική μου παρότρυνση, να φτιάξουμε μια καρδιά, προκειμένου να την κάνουμε μπρελόκ. Έφτιαξε κάθε παιδί μια δική του μοναδική καρδιά, αλλά δυστυχώς τις αφήσαμε έξω για να στεγνώσουν και το πρωί τις βρήκαμε κατεστραμμένες από την βροχή που έριξε την νύχτα. Λυπηθήκαμε, αλλά δεν πτοηθήκαμε! Τα παιδιά πρότειναν να τις ξανακάνουμε, αλλά ήταν η τελευταία μέρα του σχολείου και επειδή δεν προλαβαίναμε αποφασίσαμε να κάνουμε μια καινούργια καρδιά από γυαλιστερό κόκκινο χαρτόνι, όπου στο μπροστινό της μέρος τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους με τον πατέρα τους και στο πίσω έγραψαν
“Μπαμπά σε αγαπώ πολύ γιατί ….”.
Την τελευταία μέρα λοιπόν κατά την αποχώρηση πήραν σχεδόν όλοι οι μπαμπάδες μια μικρή καρδιά από τα παιδιά τους, γιατί κυρίως μπαμπάδες ήταν αυτοί που συμμετείχαν στην αποχώρηση των παιδιών κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς και θέλω να πιστεύω ότι το χάρηκαν, γιατί και αυτοί το αξίζουν και ίσως κάποιες φορές και με το παραπάνω!
Πρόσκληση για τελετή λήξης
Μια ακόμα χρονιά ολοκληρώνεται. Τα νηπιαγωγεία μας, το 2ο και 3ο Πειραματικά Νηπιαγωγεία (ενταγμένα στο ΑΠΘ), αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε μια κοινή γιορτή, θέλοντας να αναδείξουμε την πολύ όμορφη συνεργασία που προσπαθήσαμε να έχουν από την αρχή της χρονιάς, τόσο στο εκπαιδευτικό, όσο και στο διοικητικό κομμάτι.
Μια κάρτα κάλεσμα με κείμενο των παιδιών και έτοιμη καλοκαιρινή εικόνα. Προτάσεις από τις εκπαιδευτικούς του 2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ειρήνη Λαρδούτσου και Βίκυ Οικονόμου.
Όλες ίδιες μα και όλες διαφορετικές…!
Κάρτα για τους ανάδοχους γονείς
Μια δραστηριότητα που μου αρέσει πολύ να κάνω με τα παιδιά για το Πάσχα είναι μια καρτούλα ως δώρο προς τους ανάδοχους γονείς τους. Έτσι φέτος με τα παιδιά του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ΑΠΘ φτιάξαμε στο ολοήμερο τμήμα μια όμορφη ανοιξιάτικη καρτούλα με σχέδια που τα ίδια σκέφτηκαν και δημιούργησαν. Το μόνο κοινό σε όλες τις κάρτες ήταν το χελιδόνι, το οποίο τους το έδωσα έτοιμο κομμένο για να το κάνουν ότι θέλουν. Όλα τα άλλα ήταν δικά τους!
Στο εσωτερικό της η κάρτα είχε ένα έτοιμο κείμενο, το οποίο πήρα, όπως και την ιδέα, από την υπέροχη συνάδελφο Αλεξάνδρα Σιμιτσή. Ένα κείμενο που εκφράζει ένα ευχαριστώ για το θεάρεστο έργο που προσφέρουν οι ανάδοχοι στα παιδιά μας. Επίσης στην κάρτα τα παιδιά αντέγραψαν το Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση και ζωγράφισαν επιπρόσθετα ότι άλλο ήθελαν.
- 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
- 1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ
- 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
- 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ
- etwinning-Secrets of the musical box
- ΑΓΑΠΗ – ΦΙΛΙΑ
- ΑΝΟΙΞΗ
- ΑΠΟΚΡΙΑ
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ
- ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ
- ΓΙΟΡΤΗ ΠΑΤΕΡΑ
- ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΡΑΜΜΑΤΑ
- ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ
- ΔΙΑΤΡΟΦΗ
- ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΠΡΟΣΦΟΡΑ
- ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- ΕΙΡΗΝΗ
- ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
- ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
- ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
- ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
- ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ
- ΚΑΙΡΟΣ-ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
- ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
- ΚΛΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
- ΜΕΡΕΣ – ΜΗΝΕΣ – ΕΠΟΧΕΣ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
- ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- ΠΑΣΧΑ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Προγράμματα Σχολικών Δδραστηριοτήτων
- ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ
- ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ
- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
- ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
- ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
- ΧΕΙΜΩΝΑΣ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- Άγιος Βασίλης
- Γράμμα στον Αϊ Βασίλη …!
- Δεκέμβριος … τραγούδι
- Ελατάκι τιπ-τιπ-τιπ
- Η ιστορία της γέννησης
- Η ιστορία της γέννησης σε σειρά
- Η χριστουγεννιάτικη γιορτούλα μας (2013)
- Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης
- Καμπανούλες!
- Μαζί θα περάσουμε τον Χειμώνα!
- Οι "εντολές" του Αϊ Βασίλη
- Στολισμένο ελατάκι τριγωνάκι!
- Τα καλικαντζαράκια μας…
- Τριγωνάκι ελατάκι … βούπ!
- Φαναράκια
- Χειμωνιάτικο χωριό
- Χριστούγεννα 2019!
- Χριστουγεννιάτικα βίντεο
- Χριστουγεννιάτικος Κορμός
- ΧΡΩΜΑΤΑ
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Πρόσφατα σχόλια