Για ακόμα μια χρονιά συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu) από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Την φετινή χρονιά δημιουργήσαμε στο Τμήμα Ένταξης του 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης μια δραστηριότητα με γενικό τίτλο “Μίλα μου για μήλα” και Κωδικό CODE WEEK 4 ALL τον cw22-bUKOb. Πρόθεση μας ήταν να ενθαρρύνουμε συναδέλφους να διασυνδέσουν με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο δραστηριότητές σχετικές με τη Διατροφή και τον προγραμματισμό.
Για διευκόλυνση των συμμετεχόντων προτείναμε κάποιες δραστηριότητες και σχετικά φύλλα εργασίας, ενώ στο τέλος παραθέτουμε και τις σχετικές υλοποιημένες δράσεις.
“Μιλά μου για μήλα” – Προτεινόμενες δράσεις
1. Μαθαίνουμε σε επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε δημιουργήσει στην αυλή τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να κινηθούμε χρησιμοποιώντας κώδικα. Χρησιμοποιούμε βέλη για το δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω.
2. Κάνουμε το ίδιο με το 1 αλλά με χρήση επιτραπέζιου μικρού πλέγματος.
3. Το ίδιο με το 1 & 2, αλλά με τη χρήση φύλλου εργασίες που έχουμε φτιάξει με πλέγμα.
4. Μιλάμε για τα μήλα υλοποιώντας τις δραστηριότητες που αναφέρονται στην κατηγορία Μιλάμε για τα μήλα από μακριά
5. Δημιουργούμε επιτραπέζια διαδρομή, χρησιμοποιώντας πλέγμα, προκειμένου να φτάσουμε στο δέντρο με τα μήλα. Χρησιμοποιούμε ένα play mobil και πλαστελίνη για να φτιάξουμε το υλικό μας.
6. Αποτυπώνουμε την ίδια διαδρομή με το 5 σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.
7. Φτιάχνουμε με χρήση κώδικα με 1 & 2 ένα κόκκινο μήλο σε φύλλο εργασίας με πλέγμα.
8. Κάνουμε το ίδιο με το 7 για ένα φαγωμένο μήλο.
Τα φύλλα εργασίας με τα μήλα των δραστηριοτήτων 7 & 8 με/και χωρίς κώδικα μπορείτε να τα βρείτε Εδώ
9. Δημιουργούμε επιδαπέδια διαδρομή για να φτάσουμε σε ένα φαγωμένο μήλο ή σε ένα ολόκληρο χρησιμοποιώντας τους κώδικες που μάθαμε παραπάνω.
10. Σε επιδαπέδιο ή επιτραπέζιο πλέγμα τοποθετούμε εικόνες με φρούτα. Κάθε παιδί κρατάει από μία κάρτα ίδια με αυτές που έχει στο πλέγμα και προσπαθεί να φτάσει ακολουθώντας κάποια διαδρομή στην αντίστοιχη κάρτα του.
11.Επίσης οι κάρτες μπορεί να έχουν και άλλες εικόνες εκτός από φρούτα και τα παιδιά θα πρέπει ακολουθώντας διαδρομή να διαλέξουν μόνο τις εικόνες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε μια φρουτοσαλάτα.
12. Μπορούμε να μιλήσουμε για την προέλευση των μήλων ανά περιοχή, χρησιμοποιώντας χάρτη και να κινηθούμε πάνω σε αυτόν.
13. Φτιάχνουμε μοτίβο με κόκκινα και πράσινα μήλα
Επιπρόσθετα μπορούμε αν θέλουμε να εντάξουμε και τη μελέτη για το σώμα με τα παραπάνω, μπορούμε να μιλήσουμε για το καλό που κάνει η κατανάλωση μήλων και γενικά φρούτων στο σώμα μας και το πώς συνδέεται με τις αισθήσεις μας. Μπορούμε να μιλήσουμε επομένως για τις αισθήσεις που ενεργοποιούνται όταν τρώμε ένα μήλο ή ένα φρούτο, όπως η όσφρηση, η γεύση και άλλες. Έτσι μπορούν τα παιδιά κρατώντας ένα μήλο στο χέρι τους να ξεκινούν μια διαδρομή, σε κάποια σημεία της οποίας υπάρχουν κάρτες σχετικές με τις αισθήσεις μας και φτάνοντας σε κάθε μια από αυτές να αναφέρουν το τι γίνεται όταν έχουν πρόθεση να καταναλώσουν ένα μήλο.
Σχετικά άρθρα μπορείτε να δείτε στο CodeWeek και το έπος του ’40
“Μίλα μου για μήλα” – Υλοποιημένες δράσεις από συνολικά 7 νηπιαγωγεία και 11 εκπαιδευτικούς
21ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
85ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
Τμήμα Ένταξης 21ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης
3ο Νηπιαγωγείο Φιλύρου
9ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς
63ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
30ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης
Νηπιαγωγείο Λιβαδίων Χίου
Ευχαριστώ από καρδιάς όλες τις συναδέλφισσες που με μεγάλη προθυμία και διάθεση συμμετείχαν στο κάλεσμα για συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα, υλοποιώντας διαφορετικές και ποικίλες δραστηριότητες. Επίσης ευχαριστώ και την συναδέλφισσα Σοφία Χατζηγεωργιάδου που κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς στο 2ο & 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης μου έδειξε τον δρόμο-τρόπο για την υλοποίηση δράσεων στην εβδομάδα κώδικα, μέσα από την δραστηριότητα που δημιούργησε με τίτλο «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα», η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα της ΔΕΠΠΣ.
Πρόσφατα σχόλια