Επαναλειτουργία σχολείων στις 10 Ιανουαρίου 2022 και διάθεση αυτοδιαγνωστικών (self) τεστ

Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου ως και το Σάββατο 8 Ιανουαρίου, πέντε (5) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των δυο πρώτων εβδομάδων επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή από 10 Ιανουαρίου έως και 21 Ιανουαρίου 2022.

Υπενθυμίζεται ότι:

* το self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο, ενώ για την πρώτη εβδομάδα (10-15/1) το self- test θα πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1).

* ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.

* βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί.

* η δωρεάν διάθεση self test από τα φαρμακεία θα γίνεται και κατά την αργία των Θεοφανίων, την Πέμπτη 6/1, από εφημερεύοντα φαρμακεία.

* η δήλωση και το αποτέλεσμα για τις δημόσιες σχολικές μονάδες καταχωρίζεται στη πλατφόρμα edupass.gov.gr (και όχι στην πλατφόρμα του self-testing.gov.gr), από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19

1 1 2 3

Χριστούγεννα – Τμήμα 3

1

Τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή μαγική και για τα παιδιά είναι η γιορτή με τις πιο πολλές εκπλήξεις. Ετσι κι εμείς προσπαθησαμε να τα κάνουμε ολα: φτιάξαμε τα μπισκότα μας, γράψαμε το γράμμα στον Άγιο Βασίλη, κατασκευάσαμε τα στολίδια μας και τις κάρτες μας, μεταμφιεστηκαμε και παίξαμε με το ξωτικό.

Η γέννηση του Χριστού – Μήνυμα αγάπης – Προαιρετικό Ολοήμερο 2

Τα Χριστούγεννα είναι γιορτή αγάπης, αδελφοσύνης και αλληλεγγύης. Για να προσεγγίσουμε αυτές τις έννοιες διαβάσαμε το χριστουγεννιάτικο παραμύθι “Χώρος για ένα μικράκι”.
Μέσα στην κρύα νύχτα του χειμώνα κάτω από φως των αστεριών γεννήθηκε ένα Μικράκι, το οποίο δε χωρούσε στο πανδοχείο, αλλά χωρούσε στο στάβλο που ζούσε το καλοκάθαγο βόδι.
Στην ιστορία αυτή γίνεται λόγος και γι άλλα ζώα. Τα βάλαμε στη σειρά με την οποία εμφανίζονται και αναδιηγηθηκαμε την ιστορία, τονίζοντας τα επίθετα με τα οποία χαρακτηρίζονται τα ζώα.
1 2
Δίπλα από κάθε εικόνα βάλαμε τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 και 1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 5ο, ανάλογα με τη σειρά εμφάνισης των ζώων. Διαβάσαμε τους αριθμούς όλοι μαζί, κάθε παιδί χωριστά και τους γράψαμε.
3 4 5
Σταθήκαμε πολύ στην έννοια της αγάπης και της προσφοράς.
Αν θέλαμε να ζωγραφίσουμε την αγάπη, τί χρώμα θα της βάζαμε;
Ελευθερία: ροζ, κόκκινο, μωβ και μπλε
Έλλη: ροζ, κόκκινο και μωβ
Παναγιώτα: κόκκινο, ροζ, μωβ
Σπύρος: κίτρινο, πράσινο, μπλε
Αγιάτ: μωβ, κόκκινο, μπλε
Ουαλίντ: πράσινο, μπλε
Νικολέτα: μωβ, κόκκινο, ροζ, μπλε
Όπως φαίνεται, κάθε παιδί επέλεξε τα αγαπημένα του χρώματα για να χρωματίσει την αγάπη.
Την ίδια απορία για το χρώμα της αγάπης έχει και ο Λουδοβίκος των Ανωγείων. Μιλήσαμε λίγο γι’ αυτόν και ακούσαμε το τραγούδι του “ποιο το χρώμα της αγάπης”.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τους στίχους του τραγουδιού, φτιάχνοντας μια ομαδική εργασία.
6

Είμαι παιδί έχω δικαίωμα

Τα παιδιά είναι ανθρώπινα όντα με ένα σύνολο δικαιωμάτων. Κι επειδή η παιδική ηλικία θεωρείται κρίσιμη για τη μετέπειτα εξέλιξη του ατόμου, τα παιδιά χρήζουν ειδικής φροντίδας και προστασίας.
Τί εννοούμε όταν λέμε “δικαιώματα των παιδιών”;
Σωτηρία: είναι αυτά που κάνουν τα παιδιά
Δηλαδή τί κάνουν τα παιδιά;
Σωτηρία: παίζουν
Σωστά! Ένα δικαίωμα των παιδιών είναι να παίζουν.
Ελευθερία: Υπάρχουν κάποια φτωχά παιδιά στην Αφρική που δεν έχουν παιχνίδια, ούτε νερό, ούτε φαγητό, ούτε φίλους, ούτε μαμά, ούτε μπαμπά
Έλλη: Ο πόλεμος καταστρέφει τα σπίτια των ανθρώπων και αυτοί δεν έχουν που να πάνε, δεν έχουν χώρα
Νίκος: κάποια παιδιά κοιμούνται στα παγκάκια, στο δρόμο
Με αφορμή λοιπόν τις υπέροχες απόψεις των παιδιών, είδαμε σχετικές φωτογραφίες παιδιών από άλλες χώρες που δουλεύουν βαριά, που κοιμούνται στο δρόμο, που πίνουν νερό από λασπόνερα, που είναι βρώμικα..
Έχουν δει μικρά παιδιά να δουλεύουν; Ποιά να είναι άραγε τα συναισθήματα και οι σκέψεις αυτών των παιδιών;
1
Συζητήσαμε αυτές τις φωτογραφίες, προβληματιστήκαμε, κάναμε υποθέσεις και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας: τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μη δουλεύουν, αλλά να παίζουν, να πηγαίνουν σχολείο, να πίνουν καθαρό νερό…
Στη συνέχεια είδαμε και συζητήσαμε το ακόλουθο βίντεο:

Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τις δικές μας κάρτες. Ζωγραφίσαμε και γράψαμε τα δικαιώματα των παιδιών.

2
Τα παιδιά λοιπόν έχουν δικαιώματα και χρειάζονται φροντίδα. Μπορούν μόνα τους να φροντίσουν τον εαυτό τους; Μπορούν μόνα τους να υπερασπιστούν και να εξασφαλίσουν τα δικαιώματά τους; Ποιός είναι αυτός που θα τα υπερασπιστεί και θα τα φροντίσει;
Η μαμά και ο μπαμπάς
Κι αν ένα παιδάκι δεν έχει μαμά και μπαμπά;
Ο παππούς, η γιαγιά, ο θείος, η θεία, ο νονός, η νονά…
Πολύ σωστά. Η οικογένειά του. Αν όμως ένα παιδί είναι μόνο του στον κόσμο και δεν έχει οικογένεια, ποιός θα το φροντίσει;
Νίκος: ένας ξένος.
Μπράβο Νίκο!
Ένας ξένος. Μιλήσαμε για την υιοθεσία και τους θετούς γονείς.
Ποιός όμως θα αποφασίσει σε ποιους ξένους ανθρώπους θα πάει; Κι αν δεν βρεθούν ξένοι να το αναλάβουν; Τί κάνουμε;
Στο σημείο αυτό μιλήσαμε για το ρόλο της κοινωνίας, της χώρας και του κράτους και για το ρόλο των ιδρυμάτων όπως τα ορφανοτροφεία.
Τώρα ήρθε η ώρα να φτιάξουμε μια αφίσα με τα δικαιώματα που ζωγράφισαν τα παιδιά. Στην αφίσα αυτή είπαμε να εντάξουμε και το ρόλο της οικογένειας και της χώρας στην προστασία και τη φροντίδα των παιδιών.
00 5 6 7
.png
Ολοκληρώσαμε το θέμα αυτό με ένα συννεφόλεξο. Έχουμε ξαναφτιάξει. Θυμούνται τα παιδιά τί είναι; Από ποιες λέξεις αποτελείται η λέξη συννεφόλεξο; Σύννεφο και λέξη.
Θα φτιάξουμε ένα συννεφόλεξο με τα δικαιώματα των παιδιών και θα του δώσουμε ό,τι σχήμα μας αρέσει. Τα παιδιά μου έλεγαν δικαιώματα και εγώ τα έγραφα.
1 1 2 1 3 1 4 1 5 1
Όταν ήρθε η ώρα να επιλέξουμε σχήμα για το συννεφόλεξο, το κάθε παιδί είχε τη γνώμη του. Όλα βέβαια ήθελαν κάτι χριστουγεννιάτικο. Έχουν ήδη μπει στο πνεύμα των γιορτών. Μερικά από τα συννεφόλεξα που φτιάξαμε είναι τα ακόλουθα:

Δικαιώματα του παιδιού – Τμήμα 1

Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή

Δικαιούμαι να υπαρξω

Δίκαιουμαι να μεγαλώσω σε ένα κόσμο χωρίς φτώχεια και βία

Δικαιούμαι να έχω παιδεία

Δικαιούμαι να παίζω

Δικαιούμαι να έχω εθνικότητα και ειρήνη

Δικαιούμαι να έχω φαγητό και υγεία

Δικαιούμαι να έχω σπίτι και ρούχα

Δικαιούμαι να έχω αγάπη, ασφάλεια και ελευθερια έκφρασης

Δικαιούμαι να είμαι ίσος με όλα τα παιδιά

1 2 3

Ο Κύκλος του Νερού – Προαιρετικό Ολοήμερο 2

Το νερό είναι ένα από τα κύρια συστατικά της ζωής στον πλανήτη μας και το κύριο συστατικό του ανθρώπινου σώματος. Ο κύκλος του νερού ουσιαστικά είναι η συνεχής ανακύκλωσή του πάνω στη Γη.

Αρχίσαμε την προσέγγιση του θέματος με το παραμύθι “Σταγονούλης”. Ο Σταγονούλης ήταν μια χαρούμενη σταγόνα στη θάλασσα που εξατμίστηκε με τη βοήθεια του ήλιου, ανέβηκε σ’ ένα σύννεφο με άλλες σταγόνες, έγινε βροχή και έπεσε πάλι σ’ ένα ποτάμι. Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία με βοήθεια καρτών, τις οποίες βάλαμε σε σωστή σειρά και σταθήκαμε σε τέσσερις κάρτες που έδειχναν τα στάδια του κύκλου του νερού: εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και συγκέντρωση.

εικόνα.png

Καινούργιες λέξεις, δύσκολες λέξεις. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να τις μαθουμε. Και τα καταφέραμε περίφημα! Τα παιδιά ζωγράφισαν αυτά τα τέσσερα στάδια, τα έβαλαν στη σωστή σειρά και τα κόλλησαν σε σταγόνες. Έτσι έφτιαξαν τον Σταγονούλη-βιβλιο.

εικόνα.pngεικόνα.pngεικόνα.png

Και τώρα ήρθε η ώρα για τους

μικρούς επιστήμονες εν δράσει!!!!

Τί χρώμα έχει το νερό;

Παιδιά: μπλε, άσπρο, γκρι

Αφού είδαν ένα βάζο με νερό, διαπίστωσαν ότι το νερό δεν έχει χρώμα

Σωτηρία: είναι διαφανές

Έχει μυρωδιά το νερό;

Μύρισαν τα παιδιά το νερό και καταλήξαμε ότι το νερό είναι άοσμο.

εικόνα.png

 

Τί γεύση έχει;

Παιδιά: Δεν έχει γεύση.

Συμπέρασμα: το νερό είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο.

Τί έχει μέσα ο σταγονούλης; Από τί αποτελείται το νερό;

εικόνα.png

Οι μεγάλοι επιστήμονες έχουν βρει με τη βοήθεια μηχανημάτων ότι το νερό έχει μέσα του κάτι μικροσκοπικά πραγματάκια που τα λένε μόρια και έχουν την ακόλουθη μορφή:

Το ένα μόριο αποτελείται από δύο υδρογόνα και ένα οξυγόνο, γιατί και τα ψάρια στη θάλασσα χρειάζονται οξυγόνο για να αναπνεύσουν.

Ελευθερία: “Εμεις αναπνέουμε με τους πνεύμονες και τα ψάρια με τα βράγχια”

Τέλεια!!

Φτιάξαμε λοιπόν τη χημική ένωση του νερού με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες και γράψαμε ότι Η2Ο = νερό.

εικόνα.pngεικόνα.png

Τα έργα μας:

https://drive.google.com/file/d/1yAr1E1OiuqqtvRmsz5Mcq643UAI3ZjOY/view?usp=sharing

Πειράματα με το νερό

Πολλές φορές το νερό μας ξεγελάει. Βλέπουμε ένα βέλος που δείχνει προς μια κατεύθυνση. Αν αυτό το βέλος το δούμε πίσω από ένα ποτήρι με νερό, το βέλος αλλάζει κατεύθυνση!

εικόνα.pngεικόνα.png

Επίσης, αν μέσα σε νερό βυθίσουμε ένα μολύβι, μας δημιουργείται η εντύπωση ότι το μολύβι είναι σπασμένο!

εικόνα.png

Τί θα συμβεί αν πάνω σ’ ένα ποτήρι με νερό βάλουμε ένα κομμάτι χαρτί και το γυρίσουμε ανάποδα;

Παιδιά: θα χυθεί το νερό, θα βραχεί το χαρτί, θα πέσει το χαρτί.

Κάνουμε το πείραμα και βλέπουμε ότι το νερό δε χύνεται!

εικόνα.pngεικόνα.png

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Παιδιά: Μαγικό!

Δεν είναι μαγικό. Είμαστε μικροί επιστήμονες και πρέπει όλα να τα εξηγούμε με τη λογική.Το νερό πιέζει το χαρτί προς τα κάτω, όμως και ο αέρας που είναι κάτω από το χαρτί το πιέζει προς τα πάνω. Επειδή η πίεση που ασκεί ο αέρας είναι μεγαλύτερη, δεν αφήνει το χαρτί να πέσει!

Ψαράκια που κολυμπάνε, αλλά δεν γίνονται μούσκεμα!

Ζωγραφίσμε ψαράκια σε χαρτιά, τοποθετήσαμε τα χαρτιά σε ποτηράκια και βυθίσαμε τα ποτηράκια στο νερό. Όταν τα βγάλαμε, παρατηρήσαμε ότι τα ψαράκια μας ήταν στεγνά!

εικόνα.pngεικόνα.png

 

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το ποτήρι με το ψαράκι εγκλωβίζει μέσα του αέρα, ο οποίος εμποδίζει το νερό να μπει μέσα στο ποτήρι και να βρέξει το ψαράκι μας!

Τί θα συμβεί αν μέσα σ’ ένα βάζο βάλουμε μέλι, χρωματιστό νερό, λάδι και οινόπνευμα;

εικόνα.png

Κάνουμε τις υποθέσεις μας και εξηγούμε ότι το βαρύτερο υλικό πηγαίνει στον πάτο του βάζου και το ελαφρύτερο στην επιφάνεια. Φτιάξαμε προτάσεις με τους όρους “ελαφρύτερο από” και “βαρύτερο από”.

Ουφ, κουραστηκαμε και σήμερα!!!!

Τόσα πειράματα κάναμε με το νερό, να μην παίξουμε κιόλας!

Παιχνίδι με νερό και σαπουνόφουσκες! Η καλύτερή τους!

Σαπουνόφουσκες και σαπουνοφαντάσματα!!!!!!

εικόνα.pngεικόνα.pngεικόνα.png

Την Παρασκευή η ημέρα ήταν βροχερή. Μετά την βροχόπτωση λοιπόν βγήκαμε στην αυλή μας και είδαμε πολλούς σαγονούληδες στα παιχνίδια μας, οι οποίοι συγκεντρωνόντουσαν σε μικρές λιμνούλες στην τσουλήθρα και στα τουβλάκια μας. Παρατηρήσαμε τους σταγονουληδες.

Ποιός να ήταν άραγε ο δικός μας ο Σταγονούλης;

εικόνα.pngεικόνα.png

 

Και ολοκληρώσαμε το θέμα μας με το τραγούδι του Ζαχαρία Παπαντωνίου “από πού είσαι ποταμάκι”.

Η Ελιά και το Λάδι – Προαιρετικό ολοήμερο 2

Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα,
στο τέλος θα δεις να σου απομένουν
μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι.
Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις
(Οδυσσέας Ελύτης)
 
Πώς είναι δυνατόν να μη μιλήσουμε για την ελιά και το λάδι, όταν ζούμε στο Ρέθυμνο και τα παιδιά πολύ συχνά αναφέρουν πώς πηγαίνουν στις ελιές τα ίδια ή οι γονείς τους.
 
Τί γνωρίζουν τα παιδιά για την ελιά;
Σωτηρία: “Η ελιά είναι δέντρο”
Ελευθερία: “Η ελιά έχει κουκούτσι και αν το φυτέψουμε στο χώμα θα βγάλουμε ελιές”
“Το λάδι το χρησιμοποιούμε στα φαγητά και στις σαλάτες”
Έλλη: “Η ελιά είναι μια μικρή μπαλίτσα και όταν τις παίρνουμε φτιάχνουμε το λάδι”
Νικολέτα: “Όταν βαφτίστηκα βάλανε στα μαλλιά μου λάδι”
 
Από την ελιά λοιπόν παίρνουμε το λάδι που το χρησιμοποιούμε τόσο στην καθημερινή διατροφή μας όσο και σε διάφορες λειτουργίες της θρησκείας μας.
 
Παρατηρήσαμε ένα κλαδί ελιάς, τα φύλλα και τις ελιές του.
unnamed
Πώς όμως βγάζουμε το λάδι από την ελιά;
Είδαμε και συζητήσαμε ένα σχετικό βίντεο.
unnamed 2
Μάθαμε καινούριες λέξεις: λιόπανα, ελαιοτριβείο, ελαιώνας. Κάθε φορά που μαθαίνουμε καινούριες λέξεις τις λέμε με διάφορους τρόπους: χαρούμενα, λυπημένα, φοβισμένα… Μια διαδικασία που αρέσει πολύ στα παιδιά.
 
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να αναπαραστήσουμε τον τρόπο που παίρνουμε το λάδι από την ελιά.
Στρώσαμε λιόπανα
unnamed 3
Ραβδίσαμε τις ελιές:
unnamed 4
πήγαμε τις ελιές στο ελαιοτριβείο για να πληθούν και να αρχίσει η διαδικασία παραγωνής λαδιού
image.png
Τα καταφέραμε περίφημα!
Και τώρα ήρθε η ώρα να γίνουμε πάλι επιστήμονες. Είναι κάτι που τα παιδιά μου το ζητάνε συχνά, καθώς τους αρέσουν πολύ τα πειράματα. Ως επιστήμονες λοιπόν έχουμε έναν προβληματισμό, διατυπώνουμε τις υποθέσεις μας, πειραματιζόμαστε και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.
 
Πείραμα με χαρτοπετσέτα, λάδι, νερό και οινόπνευμα
Προβληματισμός:Αν σε μια χαρτοπετσέτα ρίξουμε λίγο νερό, λίγο λάδι και λίγο οινόπνευμα σε διαφορετικά σημεία, ποιό από τα τρία θα εξατμιστεί πρώτο;
Υποθέσεις: τα παιδιά υπέθεσαν το νερό
Κάνουμε λοιπόν το πείραμα και παρατηρούμε
image.png
Μετά από λίγο διαπιστώνουμε ότι η υπόθεσή μας ήταν λανθασμένη καθώς εξατμίζεται πρώτα το οινόπνευμα και μετά το νερό.
 
Πείραμα με νερό και λάδι
Προβληματισμός: Τί θα γίνει αν μέσα σ’ ένα βάζο ρίξουμε νερό και λάδι;
Υπόθεση: τα παιδιά υπέθεσαν (ή καλύτερα γνώριζαν) ότι το λάδι θα πάει πάνω και το νερό κάτω.
Πείραμα: Ρίχνουμε σ’ ένα βάζο νερό και λάδι και ανακατεύουμε, ανακατεύουμε, ανακατεύουμε…
image.png
image.png
image.png
image.png
Παρατηρούμε όμως ότι δεν ανακατεύονται. Το λάδι πάει πάνω και το νερό κάτω. Συνεπώς η υπόθεσή μας ήταν σωστή. Γιατί συμβαίνει αυτό; Κάποια παιδιά είπαν επείδή το νερό είναι πιο πολύ από το λάδι. Σ’ άλλο βάζο βάζουμε περισσότερο λάδι και λιγότερο νερό, αλλά διαπιστώνουμε πάλι το ίδιο: το λάδι εξακολουθεί να επιπλέει. Αυτο συμβαένει γιατί έχει μικρότερη πυκνότητα ή με πιο απλά λόγια επιπλέει γιατί είνια πιο ελαφρύ.
Πείραμα με λάδι, ξύδι και νερό
Προβληματισμός: Τί θα γίνει αν ανακατέψουμε νερό και ξύδι;
Υπόθεση: το ξύδι θα επιπλεύσει όπως το λάδι.
Βάζουμε ξύδι και νερό και παρατηρούμε
unnamed 5 unnamed 6
Διαπιστώνουμε ότι η υπόθεσή μας ήταν λανθασμένη, καθώς τα δύο αυτά υλικά ανακατεύονται.
Πείραμα με νερό, ξύδι και λάδι
Προβληματισμός: Τί θα συμβεί όμως αν σ’ αυτό το μίγμα προσθέσουομε λάδι;
Υπόθεση: το λάδι θα επιπλεύσει.
image.png
image.png
image.png
Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι η υπόθσή μας είναι σωστή.
Τώρα ήρθε η ώρα να καταγράψουμε τα συμπεράσματα των πειραμάτων μας.
Ανακατεύεται το νερό με το λάδι; Τα παιδια γράφουν τη λέξη όχι.
Όσον αφορά στη σειρά με την οποία εξατμίζονται τα υλικά γράφουν τους αριθμούς 1, 2 και 3 στα κατάλληλα κουτάκια.
image.png
Μετά από τόση κούραση ήρθε η ώρα για ένα παραμύθι. Τους διάβασα “το παραμύθι για την Ελιά”
image.png
Και μ’ αυτό ολοκληρώσαμε το θέμα μας.

Ουράνιο τόξο – Προαιρετικό ολοήμερο 2

Το ουράνιο τόξο είναι ένα φαινόμενο που μας μαγεύει όλους μικρούς και μεγάλους. Όσες φορές κι αν βγει στον ουρανό το κοιτάμε με θαυμασμό και παρατηρούμε τα υπέροχα χρώματά του! Τα παιδιά ιδιαιτέρως ενθουσιάζονται! Τί είναι λοιπόν το ουράνιο τόξο και πως δημιουργείται;
Διαβάσαμε “Το παραμύθι με τα χρώματα”, το οποίο κάνει λόγο για το ουράνιο τόξο που έφυγε γιατί δεν του έδιναν σημασία και πήρε μαζί του όλα τα χρώματα. Έτσι έγιναν όλα άσπρα, γκρίζα και μαύρα.
Πώς θα ήταν άραγε η ζωή μας χωρίς χρώματα; Τα παιδιά μου είπαν πως η ζωή μας θα ήταν άσχημη και εμείς στεναχωρημένοι.
Μιας και μιλάμε για το ουράνιο τόξο, δε θα μπορούσαμε παρά να φτιάξουμε το δικό μας. Όμως, ποιά είναι τα χρώματα του ουράνιου τόξου και με ποιά σειρά εμφανίζονται; Η Σωτηρία μας εντυπωσίασε καθώς ήξερε τα χρώματα απ’ έξω. Εμείς που δεν τα γνωρίζαμε έπρεπε να λύσουμε αινίγματα. Η λύση κάθε αινίγματος μας αποκάλυπται κι ένα χρώμα. Έτσι σιγά σιγά ζωγραφίσαμε το ουράνιο τόξο.
unnamed 10 1 .png
Στη συνέχεια έπρεπε να απαντήσουμε στο ερώτημα πώς δημιουργείται, από παίρνει τα χρώματά του. Κάποια παιδιά γνώριζαν ότι το ουράνιο τόξο βγαίνει όταν βρέχει.
Είδαμε και συζητήσαμε ένα βίντεο. Αν ανακατέψουμε διάφορα χρώματα μαζί θα βγει το ουράνιο τόξο; Μα φυσικά όχι. Για να σχηματιστεί το ουράνιο τόξο χρειαζόμαστε δύο στοιχεία: ήλιο (δηλαδή φως που είναι διαφορετικό από τα χρώματα) και νερό.
Μέσα από το βίντεο μάθαμε και για έναν επιστήμονα τον Νεύτωνα, ο οποίος πειραματίστηκε με το ουράνιο τόξο. Τα παιδιά ανέφεραν πως το όνομά του είναι δύσκολο, αλλά ήθελαν να μάθουν για τη ζωή του.
unnamed 1 2
Αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς επιστήμονες. Μα τί κάνει ένας επιστήμονας;
Νίκος: Οδηγά πυραύλους
Έλλη: Εξερευνά
Σωτηρία: Βοηθά τα παιδιά και τους φίλους του
Ελευθερία: Ο θείος μου είναι επιστήμονας. Παλιά δούλευε στην Αγγλία, αλλά τώρα δουλεύει στη Γαλλία.
Η αλήθεια είναι ότι οι επιστήμονες κάνουν πολλά πράγματα: οδηγούν πυραύλους, δουλεύουν στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, εξερευνούν και με ό,τι ανακαλύπτουν βοηθούν τα παιδιά και τους μεγάλους.
Θα γίνουμε λοιπόν κι εμείς επιστήμονες και θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε το δικό μας ουράνιο τόξο.
Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά!
Πρέπει να πάρουμε το σοβαρό μας ύφος, να είμαστε προσεκτικοί και πάρα πολύ παρατηρητικοί!
Μάθαμε πως για τη δημιουργία του ουράνιου τόξου χρειαζόμαστε φως και νερό. Έτσι πήραμε έναν φακό με δυνατό φως, ένα βάζο με νερό και ιδού τα αποτελέσματα:
unnamed 2 3
Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με το φακό και με cds και δημιουργήσαμε τα χρώματα του ουράνιου τόξου στο ταβάνι της τάξης μας και όχι μόνο
unnamed 3 3 unnamed 4 3 unnamed 5 2
unnamed 10 1
Είπαμε να συνεχίσουμε τα πειράματά μας έξω στην αυλή με τη βοήθεια ενός ψεκαστήρα νερού. Βέβαια είχαμε δύο δυσκολίες: η μία ότι είχε συννεφιά και η άλλη ότι ξεχάσαμε τον επιστήμονα στην τάξη και ξαναγίναμε παιδιά και αρχίσαμε τις τρέλες! Το ένα παιδί ψέκαζε το άλλο, ψεκάζανε την κυρία, τα παιχνίδια, τους τοίχους, τα φυτά…
Όλα τα παιδιά ήθελαν τον ψεκαστήρα και τον μοιραζόντουσαν χωρίς να τσακώνονται. Δεν τσακώθηκαν ούτε μία φορά! Ήταν χαρούμενα, γελούσαν, πέρασαν πολύ ωραία.  Το διασκεδάσαμε πολύ! Ένα διάλειμμα που δε θα το ξεχάσουν!
unnamed 6 2 unnamed 7 1
Την επόμενη ημέρα τα παιδιά με ρώτησαν αν θα ξαναγίνουμε επιστήμονες. Μα φυσικά! Ένας επιστήμονας εκτός των άλλων οφείλει να καταγράψει τα συμπεράσματά του. Έτσι κι εμείς καταγράψαμε τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία του ουράνιου τόξου: ήλιος και βροχή
unnamed 8 1 unnamed 9 1unnamed 11 unnamed 12