Αυτοκράτορες και Αυτοκράτειρες του Βυζαντίου
Κωνσταντίνος ΙΑ΄Παλαιολόγος
1. Ποια είναι η καταγωγή του Κ.Παλαιολόγου [έμβλημα] και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του;
2. Τι γνωρίζουμε για τις συζύγους του τελευταίου αυτοκράτορα. Με ποιο κριτήριο τις επέλεγε;
3. Ποιες ήταν οι πρώτες ενέργειες ως Δεσπότης του Μυστρά και μετά ως αυτοκράτορας του Βυζαντίου;
4.Ποιο ήταν το τέλος του Κ.Παλαιολόγου και ποιοι θρύλοι σχετίζονται με αυτόν;
Οι απαντήσεις στο βίντεο που ακολουθεί.
Με αφορμή τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου ΙΑ΄Παλαιολόγου οι μαθητές του 6ου Δ.Σ.Αρτέμιδος περιμένουν το Μαρμαρωμένο Βασιλιά τραγουδώντας…
“Θά΄ρθει σαν αστραπή”, Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης
Ρωμανός Δ΄Διογένης
-
Ποια είναι η καταγωγή του Ρωμανού Δ΄Διογένη;
-
Ποιες ήταν οι πρώτες ενέργειες ως αυτοκράτορας του Βυζαντίου;
-
Ποιοι ήταν οι πολιτικοί του αντίπαλοι και γιατί τον μισούσαν θανάσιμα;
-
Τι συνέβη στη μάχη του Μαντζικέρτ; Ποιοι πρόδωσαν τον αυτοκράτορα και ποιο ήταν το τέλος του Ρωμανού Δ΄Διογένη;
-
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που διερεύνησαν οι μαθητές μας στην παρουσίαση που ακολουθεί:
Ειρήνη η Αθηναία
Η αυτοκράτειρα που έμεινε στην ιστορία για τις ραδιουργίες και τις δολοπλοκίες της.
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης
1.Ποια γεγονότα οδήγησαν στην πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον Μωάμεθ Β΄;
2. Ποια ήταν τα ηγετικά πρόσωπα της πολιορκίας στην Πόλη;
3. Τι μέτρα έλαβαν οι αντίπαλοι ηγέτες πριν την έναρξη της πολιορκίας;
4.Η μορφή της περιτειχισμένης Κωνσταντινούπολης τι πλεονεκτήματα νομίζετε ότι παρείχε στους υπερασπιστές της πόλης;
5.Με ποιο τρόπο έγινε τελικά η Άλωση και ποιος είναι ο απολογισμός;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που ερευνήσαμε και παραθέτουμε τις απαντήσεις τους στο παραπάνω βίντεο.
Βυζαντινά μνημεία – Τα παλάτια του Μυστρά
Οι μαθητές μας με τη χρήση διαδραστικής εικόνας απεικονίζουν άμεσα όλες τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν για ένα από τα σημαντικότερα Βυζαντινά μνημεία που διασώζονται μέχρι σήμερα το κάστρο του Μυστρά.
https://www.thinglink.com/scene/1128793882578911234
Τα βασιλικά φλάμουλα – Λάβαρα του Βυζαντίου
Οπλισμός του βυζαντινού στρατού.
Βυζαντινά χειρόγραφα
Τι τύπους βιβλίων κατασκεύαζαν οι Βυζαντινοί και τι δυσκολίες είχαν κατά τη συγγραφή τους;
Ποια υλικά χρησιμοποιούσαν και τι χρώματα;
Ποια ήταν τα όργανα γραφής και ποιο ήταν το περιεχόμενο των βιβλίων;
Βυζαντινά νομίσματα
Βυζαντινό τραπέζι
Ποια ήταν τα ημερήσια γεύματα των Βυζαντινών και ποια τα βασικά διατροφικά αγαθά τους;
Ποια ήταν τα καθημερινά επιτραπέζια σκεύη τους- Πώς μαγείρευαν;
Ποια προϊόντα είχαν τη μεγαλύτερη κατανάλωση;
Ποια ήταν τα επιδόρπια- σάλτσες που χρησιμοποιούσαν;
Βυζαντινό ημερολόγιο
Με ποια όργανα μετρούσαν οι Βυζαντινοί την ώρα;
Πώς λειτουργούσαν αυτά τα όργανα;
Ποια ήταν η αφετηρία στο σύστημα χρονολόγησης των Βυζαντινών και γιατί;
Πώς και από ποιον καθιερώθηκε το ηλιακό ημερολόγιο;
Τι αλλαγές έκαναν σε αυτό η Βυζαντινοί;
Όλες οι απαντήσεις στην παρουσίαση που ακολουθεί…
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Εικαστική έκθεση
Εκθέτουμε τα έργα μας, ψηφιδωτά, ζωγραφική, αγιογραφία, μακέτες, κατασκευές από πηλό και ό,τι άλλο μας ενέπνευσε από την εποχή του Βυζαντίου.
Ψηφιδωτά φτιαγμένα από χειροποίητες ψηφίδες από πηλό.
Μακέτα Μυστράς – Παζλ
Βυζαντινό χειρόγραφο – Το Διάταγμα των Μεδιολάνων
Ατομικό εικαστικό έργο με τη μονογραφία των μαθητών σε πάπυρο.
Ομαδική εργασία στο διάδρομο του σχολείου μας.
Μακέτες- Κοσμήματα
Οι μαθητές κατασκεύασαν πολεμικές μηχανές της βυζαντινής εποχής: καταπέλτες, βαλλίστρες, πολιορκητική μηχανή – ελέπολις.
Επίσης δημιούργησαν βυζαντινά δαχτυλίδια – σφραγίδες που αναγράφουν τον τίτλο “ΣΕΒΑΣΤΟΣ ΒΕΣΤΙΑΡΙΟΣ” και πιστοποιούσαν, αντί ή μαζί με την υπογραφή, την αυθεντικότητά ενός έγγραφου. Στο κέντρο εικονίζεται ένα οικόσημο με λιοντάρι.
Βυζαντινά περικάρπια που ήταν εξάρτημα της επίσημης αμφίεσης των γυναικών της βυζαντινής αυλής και βυζαντινά στέμματα.
Επιτραπέζια παιχνίδια
-
Οι μαθητές της Ε΄τάξης με αφορμή το Μυστρά και τις εκκλησίες της καστροπολιτείας έφτιαξαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι τη “Μυστρόπολη”.
Σε κάθε εικόνα από το Μυστρά υπάρχει και μια ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις σωστά αλλιώς πηγαίνεις 2 θέσεις πίσω! Ευτυχώς υπάρχει το οικόσημο του Κ.Παλαιολόγου που σου χαρίζει μια ζωή- ένα λάθος. Προσοχή όμως μην πέσεις στο σπαθί γιατί χάνεις τη σειρά σου. Ποιος θα φτάσει πρώτος στην Κάτω Πύλη; Αυτός θα είναι ο νικητής.
Μια ομαδική εργασία, που έφτιαξαν με μεράκι και ενθουσιασμό τα παιδιά μας στο σχολείο.
Ετικέτα Ποιότητας για το έργο μας: “Ταξίδι στο Βυζάντιο”
Οι μαθητές του 6ου Δ.Σ.Αρτέμιδος με το έργο που υλοποιήσαμε κατά το σχολικό έτος 2018-2019 και είχε τον τίτλο “Ταξίδι στο Βυζάντιο” καταφέραμε να διακριθούμε και να μας απονεμηθεί από την ΕΥΥ της δράσης eTwinning η Ετικέτα Ποιότητας !!! Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία στην οποία ανταποκριθήκαμε πολύ θετικά με δύναμη, όρεξη και ιδέες. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας ! Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!!! Ευχαριστούμε πολύ τα σχολεία 2ο Δ.Σ. Αρτέμιδος,3ο Δ.Σ. Παλλήνης και το Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα Κύπρου που συνεργάστηκαν μαζί μας!!!!!!
-
Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας
Το σχολείο μας βραβεύθηκε και με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την άρτια ολοκλήρωση της εργασίας μας στο έργο eTwinning «Ταξίδι στο Βυζάντιο». Αυτό σημαίνει πως η εργασία μας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου μας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο και θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net.
Θα ήθελα να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου σε όλους τους μαθητές , Ελλάδας και Κύπρου που συμμετείχαν στο έργο «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ» για την αγάπη τους και την αποδεδειγμένη προθυμία τους στην υλοποίηση του. Χωρίς τις προσπάθειές τους και την αγάπη τους, δεν θα είχαμε ποτέ την ετικέτα ποιότητας και από τις δύο πλευρές εθνική και ευρωπαϊκή.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Διευθυντή του Σχολείου μας , τους συνεργάτες και τους γονείς που πίστεψαν και υποστήριξαν τα έργα του έργου μας !!!!