ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΤΑΞΗ : ΣΤ1 – ΣΤ2 2ο Δ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: «Φροντίζω για το περιβάλλον»
Τα εργαστήρια μέσω προβληματισμού, διαλογικής συζήτησης , αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας εισάγουν με φυσικό τρόπο τους μαθητές στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, κινητοποιώντας το ενδιαφέρον τους για την ενασχόληση με αυτό.
Οι μαθητές μοιράζονται σχόλια και σκέψεις, με αφορμή αποσπάσματα από ηλεκτρονικές πηγές, κείμενα-άρθρα σχετικά με το κλίμα, έναν διάλογο που αφορά στην αλλαγή του κλίματος αλλά κυρίως βιωματικά, . Διερευνούν τις αρχικές ιδέες τους για την κλιματική αλλαγή (τι ξέρουν) , διατυπώνουν τα ερωτήματά τους (τι θέλουν να μάθουν) και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου είναι η συλλογική εμπειρία των μαθητών και το επίπεδο αντίληψης της κλιματικής αλλαγής.
Τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι πρέπει να δράσουν για ένα πιο αειφορικό μέλλον.
ΣΤ1
Δημιουργία Περιοδικού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με περιβαλλοντικά θέματα
Εθελοντικός καθαρισμός της ακτής στη Χαμολιά.
Οι μικροί μαθητές μας (Στ΄τάξη και Στ΄1 τάξη των σχολείων μας) συμμετείχαν στον εθελοντικό καθαρισμό της ακτής στη Χαμολιά κι έγιναν «ενεργοί πολίτες για την κληρονομιά του πλανήτη μας» .
Η καταγραφή των απορριμμάτων από τους εθελοντές- μαθητές μας βοήθησε να αντιληφθούμε την περιβαλλοντική κατάσταση των ακτών της χώρας μας μετά την επίσκεψη εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων παραθεριστών το περασμένο καλοκαίρι.
Δυστυχώς τα αποτσίγαρα και τα πλαστικά ήταν οι πρωταγωνιστές των απορριμμάτων που συλλέξαμε.
Ευχαριστούμε το Λιμεναρχείο της Ραφήνας και το Σύλλογο «Περιβαλλοντική Αρμονία» για την ενημέρωση που έκαναν στα παιδιά καθώς και τη Helmepa στα πλαίσια της οποίας πραγματοποιήθηκε ο εθελοντικός καθαρισμός.
https://www.helmepa.gr/ethelontikoi-katharismoi-stin-ellada
Οι μαθητές του Στ1 επισκέφτηκαν όλα τα τμήματα των τάξεων για να τους ενημερώσουν πόσα χρόνια χρειάζονται τα απορρίμματα που πετάμε στις ακτές και θάλασσες για να διαλυθούν και να διαδώσουν το μήνυμα του εθελοντισμού:
Οι μαθητές του Στ1 μάζεψαν όσα περισσότερα πλαστικά μπουκάλια μπορούσαν και τα έβαλαν στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου :
Οι μαθητές του Στ1 ολοκληρώσανε τη δημιουργία μικρών βιβλίων με θέμα τα ανακυκλώσιμα υλικά και τη διάρκεια ζωής τους.
Οι ενεργοί πολίτες-μαθητές του Στ1 δημοσιοποίησαν τα αποτελέσματα της καταγραφής των απορριμμάτων και την προέλευσή τους με σκοπό την ευαισθητοποίηση και τη συμβολή τους στην προσπάθεια για την πρόληψη της ρύπανσης από απορρίμματα στους γονείς του σχολείου.
Οι ενεργοί πολίτες-μαθητές μοίρασαν έντυπο υλικό που ετοίμασαν (άρθρα-μικρά βιβλία με χρόνια διάλυσης των απορριμμάτων) και με σύνθημα «Προσέχουμε τη Γη για να την έχουμε καθαρή» έδωσαν το παράδειγμα μιας πιο υπεύθυνης συμπεριφοράς προς το παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον της πατρίδας μας.
Το άρθρο που διανεμήθηκε στους γονείς βρίσκεται στο σύνδεσμο που ακολουθεί και συντάχτηκε από τις μαθήτριες Θεοδώρα, Μυρτώ και Σπυριδούλα της Στ1΄τάξης.
Οι μαθητές του Στ1 δημιούργησαν wordart με θέμα :
Οι μαθητές του Στ1 δημιουργήσαν αφίσα με θέμα τα ανακυκλώσιμα υλικά και τη διάρκεια ζωής τους γιατί θεωρούν απίστευτο, ότι το 40% του πλαστικού χρησιμοποιείται μόνο μία φορά και στη συνέχεια πετιέται.
Άρα εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα πλαστικά απορρίμματα αποτελούν πλέον μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τον πλανήτη μας
Γι΄αυτό …περιορίζουμε όσο μπορούμε τα πλαστικά μιας χρήσης και ανακυκλώνουμε!!
Οι μαθητές του Στ1 σε συνεργασία με τους μαθητές του Στ του 6ου Δ.Σ. Αρτέμιδος συνθέσανε μια παρουσίαση που διακοσμεί το χώρο των σχολείων μας αλλά κυρίως ενημερώνει και προβληματίζει τους συμμαθητές μας για την περιβαλλοντική ρύπανση.
“Οικολογικοί ηλιακοί φούρνοι – Εξοικονόμηση ενέργειας”
Η αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου αφορά ολόκληρο το πλανήτη. Με κάθε ηλιακό φούρνο αποφεύγεται η παραγωγή 1,5 τόνων CO2 κάθε χρόνο.”
Με αφόρμηση την προστασία του περιβάλλοντος οι μαθητές του Στ1 κατασκεύασαν οικολογικούς ηλιακούς φούρνους με απλά υλικά (κουτί από πίτσα, μαύρο χαρτόνι, αλουμινόχαρτο, διάφανη μεμβράνη) και διαπίστωσαν ότι η αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που μας προσφέρει η φύση είναι στο χέρι μας.
Ο ηλιακός φούρνος είναι ένα κουτί πολύ καλά μονωμένο με ένα διάφανο κάλυμμα και ανακλαστικές επιφάνειες εσωτερικά: οι ακτίνες του ήλιου εισέρχονται από τη διαφάνεια και ανακλώνται στα τοιχώματα του κουτιού ώστε να καταλήξουν στη σκούρα επιφάνεια. Η ενέργεια αυτών των ηλιακών ακτινών μετατρέπεται σε θερμότητα, η οποία παραμένει παγιδευμένη μέσα στον ηλιακό φούρνο λιώνει η σοκολάτα .
“Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ!”
Μέσα από ένα διάλογο με τίτλο ” Ακραία καιρικά φαινόμενα” της Θεοδώρας και της Σπυριδούλας εκπέμπουμε σήμα κινδύνου εκ μέρους όλων των θαλάσσιων οργανισμών που απειλούνται με εξαφάνιση.
https://blogs.sch.gr/6dimartem/files/2021/11/Ακραία-καιρικά-φαινόμενα.pdf
Γράφουμε κείμενα διαμαρτυρίας με στόχο την ευαισθητοποίηση στους κινδύνους που απειλούν τη βιωσιμότητα της θαλάσσιας ζωής από την κλιματική αλλαγή.
“Εκπαίδευση και δράση από τη We 4 All”
Στα πλαίσια της 2ης Πανελλαδικής Δενδροφύτευσης που διοργάνωσε ο μη κυβερνητικός οργανισμός We4Αll οι μαθητές της Στ1 έλαβαν μέρος και φύτεψαν στην αυλή των σπιτιών τους πανέμορφα λουλουδάκια!
Μας επισκέφτηκε ομάδα του μη κυβερνητικού οργανισμού We4Αll κι ενημέρωσαν τους μαθητές της Στ΄1 και της Στ’ 2 τάξης για το περιβάλλον …
και στο τέλος ως δράση έκαναν πράξη αυτών φυτεύοντας στον κήπο του σχολείου μας 15 αρωματικά φυτά. Η δενδροφύτευση πραγματοποιήθηκε από τα παιδιά, τα οποία χάρηκαν για τη συμμετοχή τους και ήταν ενεργά όλο αυτό το διάστημα της δράσης.
Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε τις κονκάρδες που μας έστειλε η We4all για να μας υπενθυμίζει την περιβαλλοντική μας δράση.
Δημιουργία Περιοδικού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με περιβαλλοντικά θέματα
Με αφορμή τις περιβαλλοντικές μας δράσεις οι μαθητές αρθρογραφούν για θέματα οικολογικά και δημιουργούν ένα περιοδικό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ο τίτλος του περιοδικού » Ενεργοί πολίτες «.
Πατήστε το σύνδεσμο για να διαβάσετε το περιοδικό.
Τι πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν οι μαθητές του Στ1 για την προστασία του πλανήτη;
Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά
Κάθε είδους “σκουπίδι” πριν βρει τον δρόμο του προς τον κάδο ανακύκλωσης, πιθανόν να μπορεί να “ζήσει” ακόμη λίγο, προσφέροντας χαρά και διασκέδαση.
Επιστρατεύσαμε την φαντασία μας…και κατασκευάσαμε υπέροχες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.
Αξιολογώντας το έργο ομόφωνα συμφωνήσαμε ότι το κλίμα του πλανήτη μας επηρεάζεται από τις ανθρώπινες συνήθειες και πρέπει να τις αλλάξουμε εάν θέλουμε να προστατέψουμε το μέλλον αυτού του πλανήτη.
Συμφωνήσαμε ,γράψαμε και υπογράψαμε ένα Συμφωνητικό Περιβαλλοντικής Συνείδησης για το πώς μπορούμε να
ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
και καταλήξαμε ότι πρέπει να…
1. Εξοικονομούμε ενέργεια στο σπίτι και στο σχολείο.
2. Λέμε ΟΧΙ στην υπερκατανάλωση.
3. Ανακυκλώνουμε και επαναχρησιμοποιούμε τα υλικά.