Στ΄Τάξη

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΑΞΗ : ΣΤ΄                  6ο Δ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

IMG 20200226 143151 1

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: “Φροντίζω για το περιβάλλον”

Τα εργαστήρια εισάγουν με φυσικό τρόπο τους μαθητές στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής μέσω προβληματισμού, διαλογικής συζήτησης , αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας κινητοποιώντας το ενδιαφέρον τους για την ενασχόληση με αυτό.

Οι μαθητές με αφορμή  αποσπάσματα από ηλεκτρονικές πηγές, κείμενα-άρθρα σχετικά με το κλίμα, έναν διάλογο που αφορά στην αλλαγή του κλίματος αλλά κυρίως βιωματικά, μοιράζονται σχόλια και σκέψεις. Διερευνούν τις αρχικές ιδέες τους για την κλιματική αλλαγή (τι ξέρουν) , διατυπώνουν τα ερωτήματά τους (τι θέλουν να μάθουν) και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου είναι η συλλογική εμπειρία των μαθητών και το επίπεδο αντίληψης της κλιματικής αλλαγής. Τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι πρέπει να δράσουν για ένα πιο αειφορικό μέλλον.

Εθελοντικός καθαρισμός της ακτής στη Χαμολιά.

Οι μικροί μαθητές μας (Στ ΄  τάξη) του  σχολείου μας συμμετείχαν στον εθελοντικό καθαρισμό της ακτής στη Χαμολιά κι έγιναν «Ενεργοί πολίτες για την κληρονομιά του πλανήτη μας» .

      

Η καταγραφή των απορριμμάτων από τους εθελοντές- μαθητές μας βοήθησε να αντιληφθούμε την περιβαλλοντική κατάσταση των ακτών της χώρας μας μετά την επίσκεψη εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων παραθεριστών το περασμένο καλοκαίρι.

Δυστυχώς τα αποτσίγαρα και τα πλαστικά ήταν οι πρωταγωνιστές των απορριμμάτων που συλλέξαμε.

Ευχαριστούμε το Λιμεναρχείο της Ραφήνας και το Σύλλογο “Περιβαλλοντική Αρμονία” για την ενημέρωση που έκαναν στα παιδιά καθώς και τη Helmepa στα πλαίσια της οποίας πραγματοποιήθηκε ο εθελοντικός καθαρισμός.

Δημιουργία μικρών βιβλίων για το περιβάλλον – Ενημέρωση της σχολικής κοινότητας 

Η πρώτη δράση μας για το περιβάλλον ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μικρών βιβλίων με θέμα τα ανακυκλώσιμα υλικά και τη διάρκεια ζωής τους.

Οι μαθητές  ως δεύτερη  δράση  επισκέφτηκαν όλα τα τμήματα των τάξεων για να τους  ενημερώσουν πόσα χρόνια χρειάζονται τα απορρίμματα που πετάμε στις ακτές και θάλασσες  για να διαλυθούν και να διαδώσουν το μήνυμα του εθελοντισμού.

   

Οι ενεργοί πολίτες-μαθητές  στην τρίτη δράση τους για το περιβάλλον δημοσιοποίησαν στους γονείς του σχολείου τα αποτελέσματα της καταγραφής των απορριμμάτων και την  προέλευσή τους  με σκοπό την ευαισθητοποίηση και τη συμβολή τους  στην προσπάθεια  για την πρόληψη της ρύπανσης από απορρίμματα.

Μοίρασαν έντυπο υλικό που ετοίμασαν  (άρθρα-μικρά βιβλία με χρόνια διάλυσης των απορριμάτων) και με σύνθημα           “Παίρνω μέρος γίνομαι η λύση” έδωσαν το παράδειγμα μιας πιο υπεύθυνης συμπεριφοράς προς το παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον της πατρίδας μας.

Το άρθρο που διανεμήθηκε στους γονείς βρίσκεται στο σύνδεσμο που ακολουθεί και συντάχτηκε από μαθητή της Στ΄   τάξης.



Λήψη αρχείου

Δημιουργία Αφίσας

Η επόμενη δράση ήταν η δημιουργία αφίσας με θέμα τα ανακυκλώσιμα υλικά και τη διάρκεια ζωής τους. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα πλαστικά απορρίμματα αποτελούν πλέον μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τον πλανήτη μας. Κι όμως, 40% του πλαστικού χρησιμοποιείται μόνο μία φορά και στη συνέχεια πετιέται, γι΄αυτό περιορίζουμε όσο μπορούμε τα πλαστικά μιας χρήσης και ανακυκλώνουμε!!

   

Σε συνεργασία με τους μαθητές του Στ1 του 2ου Δ.Σ. Αρτέμιδος συνθέσαμε μια παρουσίαση  που διακοσμεί το χώρο των σχολείων μας αλλά κυρίως ενημερώνει και προβληματίζει τους συμμαθητές μας για την περιβαλλοντική ρύπανση.

 

266252885 595427198386053 5746879530941371347 n

Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ!

Γράφουμε κείμενα διαμαρτυρίας με τα οποία εκπέμπουμε σήμα κινδύνου εκ μέρους όλων των θαλάσσιων οργανισμών που απειλούνται με εξαφάνιση. Στόχος μας η ευαισθητοποίηση στους κινδύνους που απειλούν τη βιωσιμότητα της θαλάσσιας ζωής από την κλιματική αλλαγή.

252324301 1100874743990077 2681363515665996446 n      254032364 651162835872002 7057176032846357759 n

Παρατηρούμε ότι με το πέρασμα των χρόνων ο πλανήτης μας σταδιακά καταστρέφεται. Αν θέλουμε οι επόμενες γενιές να ζήσουν σε ένα καθαρό πλανήτη πρέπει να ξεκινήσουμε από τώρα να προσέχουμε το περιβάλλον. Ήδη οι πρώτες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής είναι ήδη ορατές στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

H αιτία για τον αφανισμό των θαλάσσιων οργανισμών είναι ο άνθρωπος που ευθύνεται για την κλιματική αλλαγή. Λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου θερμαίνονται τα νερά και οι θαλάσσιοι μικροοργανισμοί αναγκάζονται να μετακινηθούν στους πόλους για να βρουν πιο δροσερό νερό. Επίσης οι πάγοι λιώνουν κι έτσι τα ζώα που ζουν σε παγωμένα μέρη κινδυνεύουν. Ακραία καιρικά φαινόμενα εμφανίζονται στις ζωές μας και κινδυνεύουμε από θανατηφόρα κουνούπια και αρρώστιες. Γι΄αυτό πρέπει να λάβουμε ΔΡΑΣΗ! Προστατέψτε τις θάλασσες και τις ακτές! Σκεφτείτε τα θαλάσσια ζώα! Σώστε τον πλανήτη και εσάς!

 

Άνθρωποι πρέπει να προσέχετε , η κλιματική αλλαγή έχει μεγάλο αντίκτυπο στους ωκεανούς. Είδη όπως ψάρια, γαρίδες, φάλαινες μεταναστεύουν, γιατί η ατμόσφαιρα θερμαίνεται κι έτσι τα ψάρια μεταναστεύουν προς τους πόλους . Ζεστό νερό σημαίνει λιγότερα ψάρια. Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι φιλοξενούν πάνω από το 25% της θαλάσσιας ζωής αλλά δυσκολεύονται να επιβιώσουν όταν το νερό ζεσταθεί πολύ.

S.O.S.

Άνθρωποι σας ζητάμε να ευαισθητοποιηθείτε για να έχουμε ένα καλύτερο αύριο χωρίς μολυσμένες περιοχές και χωρίς απώλειες θαλάσσιων ζώων. Δεν μας ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ! Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας προκαλεί πλημμύρες σε χαμηλές ακτές και απειλεί να βυθίσει νησιά . Τα υψηλότερα επίπεδα της θάλασσας μπορούν να βλάψουν σημαντικά καταφύγια για νεαρά ψάρια ή και για άλλα ζώα. ΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΠΡΟΣΕΞΤΕ…Δεν πρέπει να μολύνει άλλο ο άνθρωπος το περιβάλλον.

S.O.S.

Εξοικονόμηση ενέργειας – Οικολογικοί ηλιακοί φούρνοι

Τα αποθέματα της Γης σε χρήσιμες μορφές ενέργειας και η συνεχής υποβάθμισή της επιβαρύνουν το περιβάλλον. Η οικονομία στη χρήση της ενέργειας είναι υποχρέωση όλων μας. Με απλές καθημερινές συνήθειες μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι μας στον περιορισμό της σπατάλης στη χρήση της ενέργειας. Κατασκευάσαμε οικολογικούς  ηλιακούς φούρνους με απλά υλικά (κουτί από πίτσα, μαύρο χαρτόνι, αλουμινόχαρτο, διάφανη μεμβράνη) και διαπιστώσαμε ότι η αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που προσφέρει απλόχερα η φύση είναι στο χέρι μας.

253990060 492782238397478 1060960533112895733 n     252115744 622608902485063 8521498243225145182 n

 

Εκπαίδευση και δράση από τη We 4 All

Στα πλαίσια της η 2ης Πανελλαδικής Δενδροφύτευσης που διοργάνωσε ο μη κυβερνητικός οργανισμός We4Αll οι μαθητές της Στ΄  τάξης ενημερώθηκαν για το περιβάλλον και έκαναν πράξη αυτών φυτεύοντας στον κήπο του σχολείου μας 15 αρωματικά φυτά. Η δεντροφύτευση πραγματοποιήθηκε από τα παιδιά, τα οποία χάρηκαν για τη συμμετοχή τους και ήταν ενεργά όλο αυτό το διάστημα της δράσης.

Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένας μεγαλύτερος πνεύμονας πρασίνου για τους πολίτες αλλά και να συμβάλλουμε στην ανάκαμψη του περιβάλλοντος.

Ο αγώνας για το Περιβάλλον είναι καθήκον όλων μας.255121087 1043802523107269 7744721338675219766 n

Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε τις κονκάρδες που μας έστειλε η We4all για να μας υπενθυμίζει την περιβαλλοντική μας δράση.

Σας ευχαριστούμε πολύ!
261862824 185658170450342 4344878473724619348 n1      262660876 330238251852585 4807518547845335320 n

Δημιουργία Περιοδικού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με περιβαλλοντικά θέματα

Με αφορμή τις περιβαλλοντικές μας δράσεις οι μαθητές  αρθρογραφούν για θέματα οικολογικά και δημιουργούν ένα περιοδικό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ο τίτλος του περιοδικού ” Ενεργοί πολίτες “.

Πατήστε το σύνδεσμο για να διαβάσετε το περιοδικό.

https://schoolpress.sch.gr/energoipolites/

Εθελοντισμός σημαίνει προσφορά

Της Αντωνίας Γ.

Ο εθελοντισμός στηρίζεται στην αυτόβουλη συμμετοχή του ενεργού πολίτη και δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέρος τόσο για εμάς όσο και για τους συνανθρώπους σας. Μέσα από τη μοναδική εμπειρία του εθελοντισμού διαμορφώνουμε ένα καλύτερο χαρακτήρα και επηρεάζουμε θετικά τον υπόλοιπο κόσμο να συμμετέχει και αυτός σε εθελοντικές δράσεις που αφορούν το περιβάλλον που ζούμε.

Έτσι κι εμείς οι μαθητές του ΣΤ΄ συμμετείχαμε στον εθελοντικό καθαρισμό  της παραλίας στη Χαμολιά σε συνεργασία με τη Helmepa καθώς και στην Πανελλήνια Δεντροφύτευση που διοργανώθηκε στο προαύλιο του σχολείου μας από τη We4all και την τάξη μας. Μέσα από αυτές τις δράσεις μάθαμε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το πως να διατηρήσουμε το περιβάλλον μας καθαρό, πώς μπορούμε να προσφέρουμε και εμείς σε αυτό το σκοπό όπως:

  • Να χρησιμοποιούμε μπουκάλια και τάπερ που μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν .
  • Να μην χρησιμοποιούμε νάιλον συσκευασίες αλλά να παίρνουμε ψάθινη ή πάνινη τσάντα για τις υποχρεώσεις, τα ψώνια μας.
  • Να συμμετέχουμε σε  καθαρισμούς των ακτών μας .
  • Οι ενήλικες να μην πετάνε τσιγάρα.
  • Όταν πηγαίνουμε στη παραλία φεύγοντας να ελέγχουμε αν έχουμε αφήσει κάποιο σκουπιδάκι για να το πάρουμε και να το πετάξουμε σε έναν κάδο.
  • Να μην χρησιμοποιούμε καλαμάκια και μαχαιροπίρουνα μιας χρήσεως.
  • Επίσης θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι όλα αυτά θα πρέπει να τα μοιραστούμε με τους φίλους και τους συγγενείς μας.

Με αυτόν τον τρόπο μειώνουμε την ρύπανση του περιβάλλοντος και απολαμβάνουμε ένα καθαρό και όμορφο τοπίο όχι μόνο εμείς αλλά και οι επόμενες γενιές. Συμμετέχοντας στα προγράμματα εθελοντικής εργασίας που διοργανώνονται δίνουμε τη δική μας μάχη για την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Σώστε τον πλανήτη, αλλάξτε ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ!

Τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας

Της Μαρίσιας Λ.

Οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι για να ζούμε αρμονικά με το περιβάλλον. Η Γη είναι ένα σπίτι που μας φιλοξενεί για αυτό πρέπει να τη σεβόμαστε και να τη κρατάμε καθαρή και μαζί με αυτή και όλα τα άλλα πλάσματα που ζούνε πάνω της. Χάρης σε αυτή ικανοποιούμε όλες τις ανάγκες μας για επιβίωση, γιατί μας παρέχει τα πάντα σε αφθονία αρκεί να τα εκμεταλλευόμαστε σωστά και να μη τα μολύνουμε.

Παρακάτω θα δούμε μερικούς τρόπους εξοικονόμησης ενάργειας.

  • Το χειμώνα όταν έχει ήλιο ανοίγουμε τις κουρτίνες και κλίνουμε τα παράθυρα και τις πόρτες ώστε να μπαίνει η θερμότητα στο σπίτι μας.
  • Να χρησιμοποιούμε ηλιακό αντί για ηλεκτρικό θερμοσίφωνα.
  • Να μη σπαταλάμε νερό άσκοπα.
  • Δεν αφήνουμε τα φώτα και τις ηλεκτρικές συσκευές ανοιχτές όταν δεν τις χρειαζόμαστε.
  • Να χρησιμοποιούμε ποδήλατο ή και άλλα μέσα όπου μπορούμε.
  • Τα ρούχα που δεν είναι πολύ λερωμένα να τα πλένουμε σε χαμηλότερη θερμοκρασία.
  • Δεν αφήνουμε τη πόρτα του ψυγείου ανοιχτή.
  • Χρησιμοποιούμε το μάτι της κουζίνας το οποίο έχει το ίδιο μέγεθος με το σκεύος μας.

Αν κάνουμε όλα τα παραπάνω θα μπορέσουμε να σώσουμε το περιβάλλον.

Πετρελαιοκηλίδες – Η ρύπανση σκοτώνει

Της Ιοκάστης

Πετρελαιοκηλίδα ονομάζεται η απελευθέρωση υγρού πετρελαίου στο περιβάλλον, ιδίως στο θαλάσσιο οικοσύστημα εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αποτελεί μορφή ρύπανσης. Ο όρος συνήθως αφορά θαλάσσιες πετρελαιοκηλίδες, αλλά πετρελαιοκηλίδες μπορούν να συμβούν και στη στεριά. Μπορεί να προκληθούν από την απελευθέρωση αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοια, πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου, ορύγματα άντλησης πετρελαίου, καθώς και από προϊόντα του πετρελαίου, όπως βενζίνης και ντίζελ.

Το πετρέλαιο διεισδύει μέσα στο φτέρωμα των πτηνών και τη γούνα των θηλαστικών, μειώνοντας τις μονωτικές του ιδιότητες, με αποτέλεσμα να είναι πιο ευάλωτα στις εναλλαγές θερμοκρασίας και να επιπλέουν δυσκολότερα στο νερό. Ο καθαρισμός και η ανάκτηση του πετρελαίου είναι δύσκολος και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως ο τύπος πετρελαίου, η θερμοκρασία του νερού, ο τύπος της ακτογραμμής και των ακτών.  Οι πετρελαιοκηλίδες μπορεί να χρειαστεί εβδομάδες, μήνες ή και χρόνια για να καθαριστούν.

Οι πετρελαιοκηλίδες μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες στην κοινωνία, οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά. Έτσι, οι πετρελαιοκηλίδες λαμβάνουν έντονη προσοχή από τα ΜΜΕ και πολιτικό θόρυβο, συσπειρώνοντας πολλούς σε πολιτικό αγώνα σχετικά με την κυβερνητική απάντηση στις πετρελαιοκηλίδες και στις πράξεις που μπορεί να τις προλαμβάνουν.

Πηγή: Wikipedia

Γράμματα για την προστασία του πλανήτη μας

Της Ηλιάνας, της Αγγελικής, του Βασίλη και της Δώρας

Ολοκληρώθηκαν οι δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών για το Περιβάλλον και τον πλανήτη μας συντάσσοντας οι μαθητές μας επιστολές που επιδιώκουν να αναδείξουν τη σημασία της συμμετοχής και της κινητοποίησης μικρών και μεγάλων στον αγώνα για την προστασία του φυσικού οικοσυστήματος του πλανήτη μας. Θα τα καταφέρουν; Τι λέτε;

Η πρώτη επιστολή είναι της Ηλιάνας.

Αγαπητοί αναγνώστες,

Θα θέλαμε να ζητήσουμε τη βοήθεια όλων σας  σχετικά με τα περιβαλλοντικά προβλήματα του τόπου μας.

Πιο συγκεκριμένα, το γεγονός που μας απασχολεί είναι πως κάποιοι συμπολίτες μας , δεν φροντίζουν καθόλου το περιβάλλον. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το περιβάλλον δεν μας χαρίζετε αλλά το δανειζόμαστε για όσο ζούμε. Έπειτα από εμάς θα το δανειστούν οι επόμενες γενιές και μετά οι επόμενες και έτσι θα συνεχιστεί για εκατομμύρια χρόνια ακόμα. Δεν αξίζουν και οι επόμενες γενιές αλλά και εμείς οι ίδιοι ένα καθαρό και απολαυστικό περιβάλλον;

Η Γη είναι το σπίτι μας και αν δεν την προσέχουμε εμείς, δε θα μας προσέχει ούτε αυτή. Γι’ αυτό το λόγο μην πετάτε σκουπίδια στο δρόμο, μην ανάβετε φωτιές χωρίς λόγο, μην ρίχνετε φάρμακα στα φυτά και αν μπορείτε να συμμετέχετε σε εθελοντικούς καθαρισμούς. Αν αυτά τηρηθούν από όλους μας, πιστέψτε με, όλοι θα ζήσετε πολύ καλύτερα.

Γι’ αυτό θα ήταν πολύ σημαντικό  να αναλάβετε άμεσα δράση μαζί με τους φίλους σας, τις οικογένειές σας ή και μόνοι σας στο να έχουμε ένα καλύτερο αύριο. Μην ξεχνάτε, η Γη βρίσκεται στα χέρια μας και μόνο εμείς μπορούμε να την κάνουμε καλύτερη, καθαρή κι ευτυχισμένη.

Ελπίζω να σας βοήθησα να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ένα καθαρό περιβάλλον και να σας ευαισθητοποίησα σχετικά με το θέμα αυτό.

Με όλο το σεβασμό

Η μαθήτρια της Στ΄ τάξης του 6ου Δ.Σ. Αρτέμιδος Ηλιάνα

 

 Η δεύτερη επιστολή είναι της Αγγελικής

Αγαπητοί αναγνώστες του περιοδικού,

Θα ήθελα να σας μιλήσω για ένα σοβαρό θέμα που μας αφορά όλους. Οι θάλασσες , τα ποτάμια, οι πεδιάδες, τα βουνά και όλα τα φυσικά τοπία καταστρέφονται καθημερινά από τα καυσαέρια και τα σκουπίδια.

Για να σώσουμε ό,τι έχει απομείνει και να φτιάξουμε ό,τι έχει καταστραφεί , θα χρειαστούν χρόνια αλλά γιατί να μην ξεκινήσουμε από τώρα, ώστε οι επόμενες γενιές μας να έχουν αυτό που εμείς χάσαμε και καταστρέψαμε;

Το να κάνουμε εθελοντικούς καθαρισμούς και ανακύκλωση βοηθά πιο πολύ από ό,τι νομίζετε, διότι ακόμα και τα μικρά πράγματα μετράνε. Επίσης από προσωπική εμπειρία έχω δει ότι τα περισσότερα σκουπίδια στις θάλασσες είναι τα αποτσίγαρα και τα πλαστικά, ενώ έχουν βρεθεί ακόμη και είδη ρουχισμού για παράδειγμα ένα καπέλο και ένα πουκάμισο! Σκεφτείτε ότι βρέθηκαν μέχρι και φωτογραφίες!

Γι’ αυτό προστατέψτε το περιβάλλον για να ξημερώσει το αύριο. Θα σας άρεσε να κολυμπάτε ανάμεσα σε πάνες και τσιγάρα ή να περπατάτε πάνω σε κουτιά από καφέ ή κουτιά αναψυκτικών; Προστατέψτε το περιβάλλον λοιπόν για να σώσετε πρώτα απ’ όλα τις ζωές σας. Αυτή είναι η άποψή μου.

Με εκτίμηση η μαθήτρια της Στ΄ τάξης, Αγγελική.

 

Η τρίτη επιστολή είναι του Βασίλη

Αγαπητοί αναγνώστες,

Είμαστε οι μαθητές της Στ΄ τάξης του 6ου Δ.Σ. Αρτέμιδος και αποφασίσαμε να σας ευαισθητοποιήσουμε για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σπίτι μας δηλαδή το περιβάλλον.

Το πρόβλημα που μας απασχολεί είναι η μόλυνση των νερών, του αέρα από τα εκατομμύρια απορρίμματα που πετάνε οι άνθρωποι. Φυσικά οι άνθρωποι αυτοί πετάνε τα σκουπίδια ασυνείδητα χωρίς να σκέφτονται το πρόβλημα που δημιουργούν στον πλανήτη μας.

Μας στενοχωρεί το γεγονός ότι κάθε φορά που πετάμε σκουπίδια με τον αέρα σκορπίζονται στις θάλασσες και τα καταπίνουν χιλιάδες ζώα που κατοικούν στη θάλασσα νομίζοντας πως είναι η τροφή τους κι έπειτα αυτά τα απορρίμματα τους στοιχίζουν τη ζωή.

Η Γη μας είναι το σπίτι μας και την αξίζουμε εμείς αλλά και οι επόμενες γενιές. Αν κοιτάξουμε το θέμα από μια άλλη μεριά, τα παλιά χρόνια η Γη ήταν ένα δυνατό, πανέμορφο λουλούδι, τώρα αυτό το λουλούδι είναι πια ξεραμένο και από εμάς θα εξαρτηθεί το μέλλον του, δηλαδή αν θα γίνει καλύτερα από το παρελθόν ή χειρότερα από το παρόν .

Δεν αξίζει να συντηρήσουμε τον πλανήτη μας για να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον; Ελπίζουμε η επιστολή μας να σας ευαισθητοποίησε και να σας υπέδειξε το σωστό.

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του 6ου Δ.Σ.Αρτέμιδος

 

Η τελευταία επιστολή είναι της Δώρας

Αναγνώστες και αναγνώστριες του περιοδικού αυτού,

είμαστε οι μαθητές της Στ΄ τάξης του 6ου Δ.Σ. Αρτέμιδος και αποφασίσαμε να στείλουμε αυτή την επιστολή για να σας ευαισθητοποιήσουμε για τα περιβαλλοντικά μας προβλήματα.

Για να σώσουμε τον πλανήτη μας και την ίδια μας τη  ζωή θα πρέπει να προσέχουμε: πού πετάμε τα σκουπίδια μας, ποια σκουπίδια βάζουμε στον κάδο απορριμμάτων και ποια στην ανακύκλωση. Μάλιστα θα πρότεινα να χρησιμοποιούμε πάνινες τσάντες, μπουκάλια θερμός, τάπερ πολλών χρήσεων και πολλά ακόμα που θα μας βοηθήσουν στο στόχο μας.

Αν όμως νομίζετε ότι μόνο αυτό χρειάζεται,  η απάντηση είναι όχι και όμως όχι… Πρέπει να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας με τα αυτοκίνητα, υπάρχουν ποδήλατα, λεωφορεία, πατίνια και πάρα πολλά ακόμη που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την μείωση των καυσίμων. Επίσης μπορούμε είτε να πάμε με μια παρέα να μαζέψουμε σκουπίδια από θάλασσες , πλατείες , πάρκα, είτε όποτε βλέπουμε σκουπίδια με μια χαρτοπετσέτα ή ένα γάντι να τα μαζέψουμε. Αν δεν θέλετε να ακολουθήσετε τις συμβουλές μας, τότε σκεφτείτε τα εγγόνια σας, τα δισέγγονα και όχι μόνο…

Νομίζετε ότι είναι εύκολο να σώσουμε τον πλανήτη; Και όμως όχι! Χρειάζεται καιρό και δουλειά για να τα καταφέρουμε. Αν συνεχίσουμε έτσι, τότε σίγουρα θα καταλήξουμε όπως οι δεινόσαυροι αλλά όχι όπως στα κόμικ αλλά όπως κατέληξαν από την καταστροφή του πλανήτη μας. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι θα είμαστε εμείς και μόνο εμείς! Όταν τα παιδιά σας θα μεγαλώσουν τότε θα έχουν ένα πλανήτη «κουρασμένο» από τα σκουπίδια και τη ρύπανση, που θα «θυμώσει» και τότε θα αρχίσουν πολύ άσχημα καιρικά φαινόμενα όπως ανεμοστρόβιλοι, θύελλες, καταιγίδες κλπ. Γι΄αυτό μην πετάτε τα σκουπίδια σας από εδώ κι  από εκεί.

Τέλος ελπίζουμε να σας πείσαμε με όλα αυτά τα επιχειρήματα για να μην καταστραφούμε μια μέρα όλοι και γίνουμε κι εμείς είδος προς εξαφάνιση…

Ευχαριστούμε πολύ που διαβάσατε το κείμενό μας.

 Με τις επιστολές αυτές σας καλούμε να επενδύσουμε στις αρχές και τις αξίες της οικολογίας και της περιβαλλοντικής αφύπνισης για μια πόλη με πράσινο και ποιότητα ζωής.

Ζωγραφίζουμε για το περιβάλλον και το μέλλον του πλανήτη

262170252 409099837587324 3147937533900836712 n 262049310 194470996223667 3399531522995145610 n 261802106 4633359673389885 344425280029075711 n 262356663 221537346786481 7925620750149448561 n 261817390 479328096838218 9203080321342470855 n 262019310 955896388337979 5482366669044391511 n 261726594 1303346870107967 5629639278988815770 n

 

Κάνοντας αξιολόγηση του έργου συμφωνήσαμε ότι οι ανθρώπινες συνήθειες επηρεάζουν το κλίμα και πρέπει να τροποποιηθούν εάν θέλουμε να προστατέψουμε το μέλλον αυτού του πλανήτη.

Γράψαμε ένα Συμφωνητικό Περιβαλλοντικής Συνείδησης για το πώς μπορούμε να ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και καταλήξαμε ότι πρέπει να…

1. Εξοικονομούμε ενέργεια στο σπίτι και στο σχολείο.

2. Λέμε ΟΧΙ στην υπερκατανάλωση.

3. Ανακυκλώνουμε και επαναχρησιμοποιούμε τα υλικά.

4. Μαζεύουμε τα σκουπίδια και δίνουμε το καλό παράδειγμα.