Τα ζώα γιορτάζουν!

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα των ζώων στο νηπιαγωγείο μας! Τα ζώα είναι πάντα από τα αγαπημένα θέματα των παιδιών και χαρήκαμε όλες τις δραστηριότητες που κάναμε στην τάξη μας! Πρώτα διαβάσαμε το βιβλίο Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε, και μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων, για το πώς πρέπει να τα μεταχειριζόμαστε, να τα φροντίζουμε, να τα προσέχουμε… Μόνο όταν τα σεβόμαστε και τα αγαπάμε είναι χαρούμενα! Κι επειδή σήμερα είναι η μέρα τους…γιορτάζουν!

Για τον λόγο αυτό, διαβάσαμε το βιβλίο το Καρναβάλι των ζώων και μας άρεσε πολύ. Συζητήσαμε για το βιβλίο και αποφασίσαμε να το παίξουμε και να γίνουμε εμείς τα ζωάκια που θα πήγαιναν στη μεγάλη γιορτή!

Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε μάσκες για να μεταμορφωθούμε σε ζωάκια! Γίναμε λιονταράκια, γαϊδουράκια, ελεφαντάκια, ψαράκια κα…. Και άρχισε το θεατρικό παιχνίδι! Κάθε ομάδα ερχόταν στο καρναβάλι με τη δική της μουσική και τις δικές της χορευτικές κινήσεις! Πόσο διασκεδαστικό ήταν! Στο τέλος μαζεύτηκαν όλα τα ζωάκια στη μεγάλη γιορτή,  χόρεψαν όλα μαζί και στο τέλος κουρασμένα κοιμήθηκαν! Περάσαμε υπέροχα στο Καρναβάλι των ζώων!

DSC03270     DSC03271   DSC03282 

DSC03281  DSC03283    DSC03286

Στη συνέχεια, παίξαμε με τα ζωάκια της τάξης μας , βρήκαμε τι είναι το καθένα, μιλήσαμε για το πού ζει και στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι ομαδοποίησης. Χωρίσαμε τα ζωάκια σε αυτά που ζούνε στη ζούγκλα, στη φάρμα, στο δάσος και στο νερό και τα βάλαμε στο σωστό στεφάνι.

DSC03248   DSC03249   DSC03250    

Συνεχίσαμε με πολλά παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα της τάξης μας… Φτιάξαμε παζλ, ταιριάξαμε το σωστό κεφάλι με το σωστό ζωάκι, και βρήκαμε πού ζει το κάθε ζωάκι…

DSC03254   DSC03253  DSC03252   DSC03251   

Στο τέλος, συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας. Ποια ζωάκια ζουν στην φάρμα και ποια στη ζούγκλα; Πανέμορφες οι εργασίες μας, τα καταφέραμε όλοι περίφημα!

DSC03255

Για να θυμόμαστε όλοι την παγκόσμια ημέρα των ζώων, φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή για να την πάρουμε στο σπίτι μας. Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι και βάλαμε πολλά  χρώματα στην πατούσα του ζώου… Κολλήσαμε και ένα ξυλάκι και έτοιμο ! Δεν είναι όλα υπέροχα;

DSC03218    DSC03220    DSC03222   

DSC03225    DSC03224   DSC03238     

Αφιερώσαμε όλη την μέρα στην παγκόσμια μέρα των ζώων …Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια όλοι μαζί στην παρεούλα, είδαμε παραμύθια με ζωάκια και διασκεδάσαμε με μουσικοκινητικά παιχνίδια!

DSC03268   DSC03215   DSC03259   

Τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομαδική εργασία, για να διακοσμήσει το παράθυρο της τάξης μας! Ζωγραφίσαμε σε πολύχρωμα χαρτάκια τα αγαπημένα μας ζωάκια, τα κόψαμε και τα κολλήσαμε σε μια μεγάλη πατούσα που την βάψαμε με κηρομπογιές! Σίγουρα υπέροχη η δουλειά μας! Την θαυμάζουμε κάθε μέρα και εμείς και οι περαστικοί!

DSC03227  DSC03228  DSC03232   DSC03235   DSC03247

Χρόνια πολλά σε όλα τα ζωάκια!

Οι κανόνες της τάξης μας με τους Μικρούς Κυρίους και τις Μικρές Κυρίες

DSC03169

Οι Μικροί Κύριοι κι οι Μικρές Κυρίες πάνε πρώτη μέρα στο σχολείο! Μαθαίνουν καινούρια πράγματα, κάνουν νέους φίλους όπως κι εμείς… Όμως ο κύριος Λαίμαργος έφαγε το φαγητό της κυρίας Τοσοδούλας. Είναι σωστό αυτό; Τα παιδιά συμφώνησαν πως αυτή η συμπεριφορά είναι λάθος. Τι άλλο δεν είναι σωστό να κάνουμε στους φίλους μας;

Με τη βοήθεια καρτών, συζητήσαμε για το τι είναι σωστό να κάνουμε στους φίλους μας και τι δεν είναι, όπως δεν πρέπει να τους σπρώχνουμε, να τους χτυπάμε κ.α.. Επίσης, συζητήσαμε πώς συμπεριφερόμαστε  στην τάξη μας, όπως να μαζεύουμε τα παιχνίδια, να πετάμε τα σκουπίδια στον κάδο κ.α.

DSC03165  DSC03166  DSC03168

Παίξαμε ένα δικό μας επιτραπέζιο, τον “Κύριο Χαρούμενο” και τον “Κύριο Λυπημένο” ομαδοποιώντας τις εικόνες με τις συμπεριφορές που μας κάνουν χαρούμενους και αυτές που μας κάνουν λυπημένους. Μετά τα κολλήσαμε και τα κρεμάσαμε στην τάξη μας, για να θυμόμαστε καθημερινά τις σωστές συμπεριφορές στην τάξη.

DSC03177  DSC03178   DSC03180  

Το συμπληρώσαμε και σε φύλλο εργασίας… Με πράσινο χρωματίσαμε τα κουτάκια της σωστής συμπεριφοράς και με κόκκινο της λανθασμένης συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Τα κατανοήσαμε και τα καταφέραμε όλοι περίφημα!

DSC03181   DSC03183  

Ένας από τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς μέσα στην τάξη, είναι ότι δεν φωνάζουμε δυνατά.  Σκεφτήκαμε λοιπόν έναν διασκεδαστικό τρόπο, για να τον θυμόμαστε και να τον τηρούμε: “Το ασανσέρ της φωνής”! Το ασανσέρ έχει 4 ορόφους…  Το 0 είναι η σιωπή, το 1 ο ψίθυρος, το 2 η κανονική μας φωνή, το 3 η δυνατή μας φωνή και το 4 η φωναχτή μας φωνή που είναι μόνο για την αυλή. Έτσι, κάθε φορά που κάνουμε μια δραστηριότητα στην τάξη, τοποθετούμε το μανταλάκι στον σωστό όροφο με το ασανσέρ.

Με το “ασανσέρ της φωνής” παίξαμε πολλά παιχνίδια. Βάλαμε τους ορόφους στη σωστή σειρά, είτε οριζόντια, είτε κάθετα και διαλέξαμε και το αντίστοιχο χρώμα για τον κάθε όροφο!

DSC03188 DSC03187 DSC03186

DSC03158   DSC03159

Συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας… Έπρεπε να χρωματίσουμε μπλε τον όροφο που πρέπει να είναι οι φωνές μας  όταν τρώμε και κόκκινο τον όροφο που πρέπει να είναι οι φωνές μας έξω. στην αυλή. Οι εργασίες μας ήταν όλες σωστές!

DSC03160

Κάθε πρωί που ερχόμαστε στο σχολείο, λέμε πάντα καλημέρα! Για να ξεκινήσει όμορφα και με χαμόγελο η μέρα μας, σκεφτήκαμε τρόπους που θα μπορούσαμε να λέμε τις καλημέρες μας το πρωί και να μας φτιάχνει η διάθεση… Καθίσαμε σε έναν κύκλο στην αυλή και συζητήσαμε τις κάρτες που έδειχναν κάποιες …ιδιαίτερες καλημέρες! Καλημέρα με χαμόγελο, με κλείσιμο ματιού, με τα χέρια μας σχηματίζοντας καρδιά κ.α

DSC03114    DSC03115   DSC03116 

Στην τάξη αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τον αγαπημένο μας τρόπο για καλημέρα…

DSC03118 DSC03117  

DSC03120   DSC03125 

DSC03127  DSC03128

Έπειτα σκεφτήκαμε και δικούς μας τρόπους, τους αναπαραστήσαμε και βγάλαμε φωτογραφίες… Μπορούμε να λέμε καλημέρα με μια χειραψία, ενώνοντας τις μπουνίτσες μας, ενώνοντας τις παλάμες μας, ακόμα  και με μια αγκαλιά!

20220919 114519  20220919 114626    20220919 114658   20220919 114739

Τέλος, φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με τις καλημέρες μας και την κρεμάσαμε στην πόρτα της τάξης μας! Κάθε πρωί , διαλέγουμε με ποιον τρόπο θα καλημερίσουμε τους φίλους μας!

DSC03142

Όλοι έχουμε όνομα, δεν είμαστε ο κύριος Κανένας!

DSC03140Πρώτες μέρες στο σχολείο και μαθαίνουμε τα ονόματά μας! Είναι σημαντικό να έχουμε όνομα; Έχουν όλοι ονόματα; Μόνο “Ο κύριος Κανένας” είναι στενοχωρημένος που δεν έχει όνομα και χρώμα. Αφού διαβάσαμε την ιστορία του και μάθαμε το πρόβλημά του, θελήσαμε να τον βοηθήσουμε. Κάναμε ορισμένες προτάσεις για το όνομα που μπορεί να του δώσουμε, όπως “Κύριος Γελαστός”, “Κύριος Δυνατός”, “Κύριος Λουλουδιάς” που πουλάει λουλούδια κ.α. Από όλα τα ονόματα μας άρεσε το “Κύριος Γελαστός “! Είναι ο νέος φίλος της παρέας μας!

 

DSC03136   DSC03137  DSC03138 

Η ιστορία του Κυρίου Κανένα που τον ονομάσαμε Κύριο Γελαστό μας ενέπνευσε και την ώρα της ελεύθερης ώρας και κάποια παιδιά τη  ζωγράφισαν.

DSC03141 

Μαζευτήκαμε σε έναν κύκλο στην αυλή και ο καθένας έφτιαχνε την δική του κάρτα, κολλώντας ένα αυτοκόλλητο στο όνομά του και το κρεμάσαμε στις μπλούζες μας!

DSC03070   DSC03071  DSC03072  DSC03079

Εκτός από το να αναγνωρίζουμε το όνομά μας, θελήσαμε και να το τραγουδήσουμε! Κάθε παιδί διάλεγε ένα μουσικό όργανο και τραγουδούσε το όνομά του συνοδεία του οργάνου!

Ήταν πολύ διασκεδαστικό και ανακαλύψαμε διαφορετικούς ρυθμούς!

DSC03143   DSC03144 

Πώς αναγνωρίζουμε το όνομά μας; Κυρίως από το πρώτο μας γράμμα. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε σουπλά που θα χρησιμοποιήσουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για διάφορες δουλειές, όπως να παίζουμε πλαστελίνη και να ζωγραφίζουμε με τέμπερες, με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Οι δασκάλες σχεδίασαν με χαρτοταινία το αρχικό μας γράμμα και τα παιδιά πήραν νερομπογιές και κάλυψαν με υπέροχα χρώματα το χαρτί.  Αφού στέγνωσαν οι νερομπογιές, κάναμε το μαγικό κόλπο ξεκολλώντας την  χαρτοταινία και αποκαλύφθηκε το γράμμα! Μας ενθουσίασε η αποκάλυψη! Στη συνέχεια, κολλήσαμε πάνω την φωτογραφία μας και την καρτέλα με το όνομά μας και κάναμε στάμπα την παλάμη μας  με τέμπερα! Τέλος, διακοσμήσαμε το σουπλά με χαρτονένια σχεδιάκια.

DSC03146  DSC03147

DSC03154  DSC03153 DSC03152  DSC03156

Τα πλαστικοποιήσαμε και έτοιμα τα φετινά  σουπλά μας! Μοναδικά, όπως κι εμείς άλλωστε!

DSC03172   DSC03171  DSC03170   

Συνεχίσαμε τις δραστηριότητες με τα ονόματά μας συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας. Τα παιδιά αναγνώριζαν και κύκλωναν το δικό τους όνομα και μετά το έγραφαν όπως μπορούσαν στο κουτάκι.

DSC03151

Στο τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το παρουσιολόγιο της τάξης μας: μια λίμνη με πολλά μικρά βατραχάκια, όλους εμάς! Πρώτα βάψαμε με τέμπερα την λίμνη και μετά κολλήσαμε πάνω τα βατραχάκια με τα πρόσωπά μας. Με αυτοκόλλητο βάλαμε και το όνομα. Κάθε πρωί, όποιο παιδί έρχεται βάζει το όνομά του στο βατραχάκι του στη λίμνη κι έτοιμο το παρουσιολόγιό μας.   Στο τέλος της ημέρας, δε ξεχνάμε να βγάλουμε το όνομά μας από το βατραχάκι μας κι επιστρέφουμε στο σπίτι μας.

DSC03163     DSC03173   DSC03189

Ας γνωριστούμε!

Έφτασε η πρώτη μέρα της καινούριας σχολικής χρονιάς στο Νηπιαγωγείο και μαζί και μια καινούρια ομάδα γεμάτη όρεξη για μάθηση και παιχνίδι! Για να έρθουμε πιο κοντά πρέπει όμως να γνωριστούμε, να μάθουμε ο ένας το όνομα του άλλου και να γίνουμε όλοι φίλοι!

Καθώς ο καιρός ακόμα μας το επιτρέπει, βγήκαμε στην αυλή μας και παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας! Καθίσαμε κυκλικά και όποιος κρατούσε την μπάλα , φώναζε δυνατά το όνομά του,το αγαπημένο του παιχνίδι και το αγαπημένο του χρώμα…Στη συνέχεια διάλεγε ένα αυτοκόλλητο που το κολλούσε στην κάρτα με το όνομά του που κρεμάσαμε στις μπλούζες μας.

DSC03107   DSC03108 

DSC03132   DSC03131   

Παίξαμε πολλά παιχνίδια έξω στην αυλή…Περιγράφαμε έναν φίλο, τον δείχναμε  και λέγαμε δυνατά το όνομά του…

DSC03133  DSC03132

Ακόμα και με κλειστά μάτια, προσπαθήσαμε να βρούμε ποιος φίλος είναι μπροστά μας

DSC03134   DSC03135

Συνεχίσαμε το παιχνίδι μέσα στην τάξη… Με την βοήθεια ενός καθρέφτη παίξαμε “Κάνε ό,τι κάνω” και γελάσαμε πολύ!

20220919 120316 1 20220919 120332

Έπειτα, ζωγραφίσαμε στο χαρτί τι μας άρεσε περισσότερο την πρώτη μέρα στο σχολείο …

DSC03112   DSC03111

Και τέλος, φωτογραφηθήκαμε ατομικά και ομαδικά για να μην ξεχάσουμε ποτέ αυτή την “1η μέρα στο 35ο Νηπιαγωγείο”!

DSC03094    DSC03087   DSC03085 

DSC03081

Καλή αρχή υπέροχη ομάδα !!!

Καλή μας σχολική χρονιά!

20220909 123435Ξεκινάει μια καινούρια σχολική χρονιά και η τάξη γεμίζει από τους φετινούς μας μαθητές! Επιτέλους ήρθε η ώρα να βγάλουμε τις μάσκες μας και να λάμψουν τα χαμόγελά μας!

Για να θυμόμαστε την πρώτη μέρα στο σχολείο, όλα τα παιδιά πήραν ένα δωράκι-τσαντάκι από τις δασκάλες τους γεμάτο με εκπληξούλες, όπως ξυλομπογιές, μπαλόνι, πλαστελίνη,χαρτάκι…

Καλή μας αρχή ομάδα!

Γλυκό καλοκαιράκι!

Καθώς πλησιάζει το τέλος  της σχολικής χρονιάς , ασχολούμαστε με καλοκαιρινά παιχνίδια…

20220601 085648   20220601 085746 

Κάνουμε ανασκόπηση της χρονιάς, διαβάζοντας το ιστολόγιο του σχολείου μας και θυμόμαστε όλα τα πράγματα που μάθαμε και όλες τις όμορφες στιγμές!

20220608 095308    

Στο τέλος αποτυπώνουμε τις αναμνήσεις μας στο χαρτί… Τι μας άρεσε περισσότερο στο νηπιαγωγείο; “τα πάρτυ και οι μπουφέδες”, “‘όταν στολίζαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο”, “όταν παίζαμε στο διάλειμμα”, “τα πειράματα που κάναμε στην τάξη”  και άλλες πολλές όμορφες αναμνήσεις θα μας συντροφεύουν για πάντα!

20220608 124758   20220608 124816

Δεν έλειψε όμως και μια καλοκαιρινή και δροσερή κατασκευή! Καρπουζάκια από χάρτινα πιάτα! Τα βάψαμε με πράσινη και κόκκινη τέμπερα, κολλήσαμε και μαύρα κουμπιά για τα κουκούτσια και έτοιμα να διακοσμήσουν τις σακούλες μας με τους φακέλους που θα πάρουμε σπίτι!

20220601 121343    20220602 120758   

DSC03053 20220615 094734

Μάλιστα, χαρήκαμε τόσο με τα καρπουζάκια, που αποφασίσαμε να κάνουμε περισσότερα για να κολλήσουμε στο παράθυρο της τάξης μας με την ευχή για “καλό καλοκαίρι”!

20220614 094036

Καλό Καλοκαίρι σε όλους! Και καλή Πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Μαθαίνοντας με τον Botley το Ρομπότ τον κύκλο του νερού

1) Η δύναμη του νερού

Τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων για τη φετινή χρονιά και ασχοληθήκαμε με το Stem/Ρομποτική με θέμα το νερό. Έχει το νερό δύναμη; ρωτήσαμε τα παιδιά και εκείνα απάντησαν ότι έχει μεγάλη δύναμη, αν ανοίξουμε δυνατά την βρύση! Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο video με την λειτουργία του νερόμυλου και όντως παρατηρήσαμε την μεγάλη ορμή του νερού! Έχοντας στο σχολείο μας ένα παιχνίδι με νερόμυλο, αποφασίσαμε να πειραματιστούμε και να ρίξουμε νερό για να δούμε αν θα δουλέψει ο νερόμυλός μας.  Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν που ο νερόμυλος γύριζε γρήγορα και θέλησαν όλα να συμμετέχουν στο πείραμα.

DSC03028   DSC03030  DSC03031

DSC03032   DSC03033

Στη συνέχεια, τους θέσαμε τον προβληματισμό “πώς μπορούμε κι εμείς να κατασκευάσουμε έναν νερόμυλο;”. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες σκέφτηκαν και πρότειναν υλικά  για να φτιάξουμε τον νερόμυλο. Μας είπαν ξύλο, σίδερο και πλαστικό. Τελικά αποφασίσαμε να τους δώσουμε 4 πλαστικά ποτήρια κι ένα πιάτο. Κάθε ομάδα συζήτησε, πειραματίστηκε με το πώς θα μπορούσαν να κολληθούν τα ποτήρια στο πιάτο, ώστε να δουλέψει ο τροχός-νερόμυλος. Και πραγματικά τα κατάφεραν περίφημα , βρίσκοντας δύο κιόλας, τρόπους!

DSC03035      DSC03037        DSC03039    DSC03041    DSC03045   DSC03049 

Αφού κόλλησαν με χαρτοταινία τα ποτήρια τους, κάθε ομάδα δοκίμασε να θέσει σε λειτουργία τον δικό της νερόμυλο!  Πραγματικά οι νερόμυλοί μας δούλεψαν, ρίχνοντας το νερό γύρισε ο τροχός!  Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα, έλαβαν κοινές αποφάσεις και τελικά έγιναν τα ίδια μικροί εφευρέτες! Περήφανοι, λοιπόν, με τις εφευρέσεις  μας, παίξαμε με τους αυτοσχέδιους νερόμυλούς μας και πραγματικά το χαρήκαμε πολύ!

DSC03042  DSC03043 

DSC03046  DSC03047 

2) Οι εξυπνούληδες μαθαίνουν προγραμματισμό

Στο δεύτερο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες προγραμματισμού και εξοικείωσης με εντολές.  Χρησιμοποιώντας το επιτραπέζιο παιχνίδι του Εξυπνούλη “Μαθαίνουμε προγραμματισμό” , εξασκήσαμε την λογική μας σκέψη, τη χωρική αντίληψη και τη διατύπωση υποθέσεων.  Τα παιδιά βοηθούσαν μια μαϊμουδίτσα να φτάσει στον προορισμό της που ήταν ένα ακτινίδιο ή μια μπανάνα, ακολουθώντας τη σωστή διαδρομή και μετακινώντας το πιόνι. Οι μικροί προγραμματιστές τα κατάφεραν περίφημα!

20220524 100508   20220526 093112  20220526 093109   

Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν το αντίστοιχο φύλλο εργασίας  με την διαδρομή που πρέπει να κάνουν κάθε φορά οι σταγονούληδες είτε προς τον ήλιο, είτε προς τη βροχή…

20220524 122314    20220524 122326  20220608 124006

Τέλος, ασχοληθήκαμε πολύ με παιχνίδια κατασκευών με βίδες και γρανάζια , τα οποία μας έβαλαν στον κόσμο της μηχανικής.  Τα παιδιά διασκέδαζαν πολύ με αυτά τα παιχνίδια, εξάσκησαν την φαντασία τους, τη λογική τους σκέψη και τη δημιουργικότητά τους και έπαιζαν με τα συγκεκριμένα παιχνίδια συνεχώς στις ελεύθερες δραστηριότητες!

20220524 091506

3) Παιχνίδια με τον Βο το Ρομπότ

Στο τρίτο εργαστήριο, φέραμε στην τάξη μας το ρομποτάκι μας, τον Βο. Αφού τον γνωρίσαμε, είχαμε μια αποστολή… να τον βοηθήσουμε να ακολουθήσει μια διαδρομή, ώστε να βοηθήσουμε τον Σταγονούλη να βρει τους φίλους του στα σύννεφα! Τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν τον κώδικα, ώστε να βοηθήσουν τον Βο να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή.  Θα πάει δύο βήματα μπροστά, δύο βήματα αριστερά, και μετά άλλα δύο και έφτασε… Μήπως χρειάζεται κάποια αλλαγή; Συμφωνήσαμε όλοι για τη σωστή διαδρομή, προγραμματίσαμε τα κατάλληλα βήματα στο τηλεκοντρόλ και αφήσαμε τον Βο να κάνει τη διαδρομή! Μας  ενθουσίασε το παιχνίδι με το ρομποτάκι!

20220530 100804       20220530 123659  

20220531 094643 20220531 095112 20220531 095414 

20220531 100152 20220531 100727 20220531 095820

Τέλος,  συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με έναν λαβύρινθο που βοηθήσαμε την σταγονούλα να φτάσει στο σύννεφο! Αφού τα παιδιά, βρήκαν την σωστή διαδρομή, απεικόνισαν στο χαρτί και τον δικό τους λαβύρινθο, εξασκώντας την αντίληψη και τη δημιουργικότητά τους. Γίναμε οι καλύτεροι προγραμματιστές!

.20220608 123921    20220608 123909

4) Ψηφιακά παιχνίδια για τον Κύκλο του Νερού

Στο τελευταίο εργαστήριο, ασχοληθήκαμε με ψηφιακά παιχνίδια για τον Κύκλο του Νερού. Τα περισσότερα παιδιά είναι εξοικειωμένα με την χρήση του ποντικιού και όχι μόνο δεν δυσκολεύτηκαν, αλλά το χάρηκαν τόσο, που ήθελαν όλα να συμμετέχουν και να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή της τάξης για να παίξουν! Παίξαμε τον Κύκλο του Νερού, όπου έπρεπε να βάλουμε σε σειρά τις εικόνες του κύκλου του νερού, φτιάξαμε τον “Νερόμυλο των Ερωτήσεων“, όπου κάθε φορά διαφορετικό παιδί γύριζε τον τροχό και ανέθετε σε όποιο ήθελε την ερώτηση που έβγαζε ο τροχός! Τέλος, φτιάξαμε ένα puzzle με μια εικόνα που είχαν διαλέξει τα παιδιά από το διαδίκτυο για τον κύκλο του νερού και το έπαιζαν , είτε στον υπολογιστή, είτε στο tablet του σχολείου μας! Τα ψηφιακά παιχνίδια αρέσουν πολύ στα παιδιά, είναι διαδραστικά, τους εξοικειώνουν με τις νέες τεχνολογίες που έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και μαθαίνουν εμπεδώνοντας με παιγνιώδη τρόπο όσα έχουν διδαχτεί! Ό, τι έπρεπε για το κλείσιμο του εργαστηρίου δεξιοτήτων!

DSC02950   DSC02951   DSC02952  

 DSC03055     DSC03056      DSC03057  

DSC03058       DSC03060       DSC03062 

 

Έτοιμοι για το Δημοτικό!

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, το θέμα που μας απασχολεί είναι η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε, να επισκεφτούμε το συστεγαζόμενο 54ο Δημοτικό και την δασκάλα της Α’ τάξης για να μας μιλήσει για αυτά που μας περιμένουν του χρόνου! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα της επίσκεψης στο Δημοτικό, μιας και τα περισσότερα έχουν αδελφάκια δίπλα και βρήκαν ευκαιρία να τα συναντήσουν στο “μεγάλο σχολείο”!

Πριν από την επίσκεψή μας, ρωτήσαμε τα παιδιά τι τους απασχολεί για το Δημοτικό και τι ερωτήσεις να κάνουμε στην δασκάλα για να μας λύσει όλες μας τις απορίες. Τα παιδιά ρώτησαν “έχετε μόνο μια δασκάλα;” ,  “τι μαθήματα κάνετε;”, “πάτε εκδρομές”, “μόνο διαβάζετε ή παίζετε;¨ κ. α. Καταγράψαμε τις ερωτήσεις τους σε ένα χαρτί και για να τις θυμόμαστε, ζωγραφίσαμε τις αντίστοιχες εικόνες και τις κολλήσαμε δίπλα από την κάθε ερώτηση.

20220526 100154           20220526 100708 

Πώς όμως θα πηγαίναμε επίσκεψη στο Δημοτικό  με άδεια χέρια; Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουμε ένα βιβλίο-καρδιά με ζωγραφιές και να το χαρίσουμε στα παιδιά της A’ τάξης! Κάποιοι σκέφτηκαν να χωρίσουν στη μέση το χαρτί-καρδιά και από τη μια μεριά να ζωγραφίσουν το νηπιαγωγείο και από την άλλη το δημοτικό. Μάλιστα, έγραψαν και τους αντίστοιχους αριθμούς των δυο σχολείων. Κολλήσαμε στο εξώφυλλο τη φωτογραφία του Νηπιαγωγείου μας και το διακοσμήσαμε με πολλές μικρές καρδούλες, λουλουδάκια, δελφινάκια κ.α

Πραγματικά εντυπωσιακό το βιβλίο μας!  Σίγουρα θα αρέσει στα παιδιά της Α’ τάξης!

20220526 123800      20220526 123739     20220527 081232       20220527 081255   

Έφτασε η στιγμή που περάσαμε την πόρτα του Δημοτικού! Χαμογελαστοί κάναμε μια μικρή περιήγηση στους εξωτερικούς χώρους! Είδαμε το μεγάλο προαύλιο, τις βρύσες, τις τουαλέτες και τις μεγάλες σκάλες που οδηγούν στις τάξεις επάνω. Η δασκάλα της Α’ τάξης και τα παιδιά μας περίμεναν με χαρά! Καθίσαμε στα θρανία, συζητήσαμε για το Δημοτικό και ρωτήσαμε αυτά που είχαμε σημειώσει στο χαρτί μας! Μας έδωσαν πολλές πληροφορίες, η δασκάλα ήταν πολύ κατατοπιστική και μας λύθηκαν όλες οι απορίες! Μετά, κάτσαμε όλοι μαζί και ζωγραφίσαμε, ακούγοντας παιδικά τραγούδια στον διαδραστικό πίνακα.

Στο τέλος, τα μεγάλα παιδιά μας χάρισαν κι εκείνα τις ζωγραφιές τους, τις οποίες ξεφυλλίσαμε στην τάξη μας αργότερα, δείχνοντας τες και στα προνήπια που δεν ήρθαν στην επίσκεψη και μεταφέροντας τις εντυπώσεις τους.

20220527 114805   20220527 122513

20220527 120142      20220527 122215    

Έτοιμοι για την αναχώρησή μας για το Δημοτικό Σχολείο!

Καλή πρόοδο παιδιά!!! Θα σας καμαρώνουμε!!!

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες

Τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, γιορτάζουν σε όλο τον κόσμο οι μανούλες, κι εμείς δεν θα μπορούσαμε να τις ξεχάσουμε…

Συζητήσαμε για τις μαμάδες μας,τις γνωρίσαμε, είπαμε τα ονόματά τους, μιλήσαμε για εκείνες και ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τις λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη “Μαμά”… Μας είπαν υπέροχες ιδέες…  “αγάπη”, “χαμόγελο” , “αγκαλιά”, “παιχνίδια” κλπ. Καταγράψαμε όλες τις λέξεις μέσα σε μια μεγάλη καρδιά, γράφοντας στο κέντρο τη λέξη “ΜΑΜΑ”.

20220505 112023

Διαβάσαμε τα παραμύθια Ζητώ μαμά ή ζήτω η μαμά και Θα σ’ αγαπώ ό,τι και αν γίνει,  συζητώντας για την φροντίδα και την τρυφερότητα των μαμάδων .

20220506 101006

Είδαμε στον υπολογιστή πίνακες γνωστών ζωγράφων που απεικονίζουν στα έργα τους τη μητρική αγάπη και τους θαυμάσαμε, φτιάχνοντας μια μικρή  ιστορία για τον κάθε πίνακα. Τι λέτε να συνέβη στο παιδάκι και η μαμά του το αγκαλιάζει; Γιατί είναι χαμογελαστοί μαμά και παιδί; Τι λένε να νιώθουν; κλπ”

20220506 084950

Και φυσικά, αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε ένα δώρο έκπληξη για τις μαμάδες μας…Ένα καδράκι! Φωτογραφηθήκαμε στέλνοντας φιλάκι στη μαμά και κολλήσαμε πολλές καρδούλες!

Πολύχρωμα ξυλάκια για το περίγραμμα και το μήνυμά μας ” Μαμά σε αγαπώ” ! Το πιο όμορφο δωράκι! Θα τα χαρίσουμε στις μανούλες την Κυριακή μαζί με ένα γλυκό φιλί και μια ζεστή αγκαλιά!

20220505 122814  20220505 123938 20220505 122849

20220506 120253   20220509 122454  

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες!!!

Φρόντισε με πριν εξαντληθώ, είμαι το πολύτιμο νερό

1) ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑΤΙ…

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, επεξεργαστήκαμε το θέμα του νερού. Αρχικά, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν “τι ξέρω για το νερό” και “τι θέλω να μάθω” ώστε να ανιχνεύσουμε τις ιδέες τους για το θέμα. Τα παιδιά κατέγραψαν πως: “πίνουμε νερό, “σβήνουμε φωτιές”, “η γη έχει νερό στη θάλασσα”, ενώ ο προβληματισμός τους είναι “πώς γίνεται η βροχή”, “πώς γίνεται το νερό πάγος” κ.α.

20220316 124216  20220316 124244

20220531 084427Στη συνέχεια, θέσαμε στα παιδιά το ανοιχτό ερώτημα “το νερό είναι χρήσιμο γιατί…” και καταγράψαμε σε ιδεοθύελλα τις απαντήσεις των παιδιών, όπως “το πίνουν οι άνθρωποι”, “είναι το σπίτι των ζώων”, “μαγειρεύουμε”, “πλένουμε τα πιάτα”, “κάνουμε μπάνιο” κ.α.

Μετά, τα παιδιά ανά ομάδες των δυο-τριών, αναζήτησαν πληροφορίες για τη χρησιμότητα του νερού στο διαδίκτυο, βρήκαν σχετικές εικόνες για να φτιάξουμε το κολλάζ μας, εντόπισαν χρήσιμα βίντεο για τον κύκλο του νερού και όλες τις πληροφορίες τις αποθηκεύσαμε σε φάκελο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μας.

20220316 090425  20220316 100731 20220317 094151 

Κάθε ομάδα παρουσίασε στους συμμαθητές της τις πληροφορίες, βλέπαμε όλοι μαζί το υλικό στον υπολογιστή κι αφού εκτυπώσαμε τις εικόνες που βρήκαν τα παιδιά, τις κολλήσαμε στην αφίσα μας με τίτλο “Το νερό είναι χρήσιμο γιατί…”

20220317 095836   20220317 095952  Αναζητήσαμε κι άλλες πληροφορίες για το νερό στα βιβλία της τάξης μας

 20220517 131738 20220315 095727  20220315 095718

Κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας με το νερό αλλά και ελεύθερες δημιουργίες εμπνευσμένοι από όσα μαθαίνουμε για το νερό

20220322 125135   20220519 131113

2) Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Το ταξίδι του Σταγονούλη είναι το αγαπημένο θέμα των παιδιών και το δουλέψαμε μέσα από τα βιβλία της τάξης μας όπως τη Μικρή Σταγόνα και βίντεο όπως  “Νούλα η Σταγονούλα”

και  “Ο κύκλος του νερού”  

20220531 125317 DSC02948   DSC02949

Μας ενθουσίασε το θέμα του κύκλου του νερού και το δραματοποιήσαμε. Κάποιος ήταν ο Σταγονούλης, κάποιοι τα σύννεφα, ένας ο αέρας, ένα παιδί ο ήλιος και οι υπόλοιποι τα δέντρα. Τα παιδιά έκαναν τις κινήσεις ανάλογα με την αφήγηση και κρατούσαν τα σύμβολα του ρόλου τους.

20211014 085450   20211014 085455   20211014 085542

20211014 085708   20211014 085816   20211014 085923

Ώρα για πειραματισμό; Μπορούμε να φτιάξουμε ένα σύννεφο στην τάξη μας; Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Κάναμε το πείραμα με τον βραστήρα. Τα παιδιά παρατήρησαν από κοντά και με ασφάλεια τις σταγόνες που “χόρευαν” μέσα στον βραστήρα όσο θερμαίνονταν το νερό, ενώ στο τέλος ανοίξαμε το καπάκι και ελευθερώθηκε ένα συννεφάκι στην τάξη μας! Μιλήσαμε για το φαινόμενο της εξάτμισης, της συγκέντρωσης, της υγροποίησης και με τη βοήθεια ενός καθρέφτη τα κατανοήσαμε καλύτερα!

20220330 095438   20220330 095559  20220330 095837  20220330 100231  

Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν κι άλλους τρόπους θέρμανσης του νερού και πρότειναν να το βάλουμε σε ένα δοχείο και να το ακουμπήσουμε πάνω στο καλοριφέρ, ενώ άλλοι σκέφτηκαν να το βάλουμε στον φούρνο μικροκυμάτων. Πειραματιστήκαμε και με τους δυο τρόπους και είδαμε τα αποτελέσματα.

20220330 100801    20220330 102320   20220330 102442

Κάποιοι πρότειναν να το αφήσουμε στον ήλιο να ζεσταθεί κι έτσι κάναμε. Βάλαμε μέσα σε έναν διαφανή φάκελο νερό, το χρωματίσαμε με μπλε χρώμα και το αφήσαμε στον ήλιο στην αυλή του σχολείου μας. Όταν βγήκαμε διάλειμμα, παρατηρήσαμε τις σταγόνες που είχαν αρχίσει να εξατμίζονται και να ανεβαίνουν προς τα πάνω. Πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε! Αληθινοί ερευνητές!

20220330 101725   20220330 111158   20220330 111259

20220330 112852 

Μετά από τους πειραματισμού μας, καταγράψαμε τον κύκλο του νερού ή αλλιώς το ταξίδι του Σταγονούλη, πρώτα στον πίνακα της τάξης κι έπειτα στο χαρτί μας

20220330 102130

20220317 130316   20220317 130309

Και για να θυμόμαστε καλύτερα το θέμα που ερευνούμε φτιάξαμε μια υπέροχη κατασκευή: καπελάκια με τον κύκλο του νερού! Ζωγραφίσαμε τις εικόνες, τις κόψαμε, πήραμε τα μέτρα του κεφαλιού μας κι έτοιμα τα καπέλα μας!

DSC02954   DSC02955  DSC02956

20220330 125850   20220330 125923  20220404 121326 

Η επιβράβευση των ερευνητών!

20220404 121457   DSC02959

3) ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ

20220531 130929SDG icon GR RGB 06 150x15022 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Νερού και φυσικά τη γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας! Διαβάσαμε το βιβλίο Σώσε το Νερό και μιλήσαμε με τα παιδιά για το ζήτημα της υπερβολικής χρήσης του πόσιμου νερού, της κλιματικής αλλαγής, της ρύπανσης και τις συνέπειες που έχει αυτό για τον άνθρωπο και τη φύση. Άλλωστε από το νηπιαγωγείο καλλιεργείται η έννοια του υπεύθυνου πολίτη ώστε ως αυριανοί ενήλικοι να συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης

 

 

Το ζήτημα αυτό απασχόλησε τα παιδιά και σκεφτήκαμε έναν δημιουργικό τρόπο για να μεταδώσουν το μήνυμα στις οικογένειές της. Φτιάξαμε μια πρωτότυπη κατασκευή με τον Σταγονούλη ή τη Σταγονούλα με πλαστικά, διαφανή ποτήρια, τα οποία γεμίσαμε με κομμένα χαρτάκια γκοφρέ σε μπλε-γαλάζιο χρώμα και κολλήσαμε μια τεμπέλα με τον τίτλο του εργαστηρίου μας “Φρόντισε με πριν εξαντληθώ, είμαι το πολύτιμο νερό”

20220318 121817 DSC02921

   DSC02922  DSC02923  

DSC02925   DSC02926  

Υπερήφανοι για την κατασκευή μας κι έτοιμοι να μεταφέρουμε τη γνώση στις οικογένειές μας!DSC02931

Μάλιστα, ως ερευνητές συνεχίσαμε την έρευνα στο σπίτι μας. Τα παιδιά κλήθηκαν να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας-ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειες της οικογένειάς τους ως προς τη χρήση του νερού “όταν πλένω τα δόντια μου, αφήνω το νερό να τρέχει;”, “φτιάχνουμε τον σωλήνα όταν έχει διαρροή;”, “όταν κάνω μπάνιο, γεμίζω τη μπανιέρα με νερό;” και φυσικά οι γονείς μας ήταν οι βοηθοί στην έρευνά μας.

Όταν επιστρέψαμε στην τάξη με συμπληρωμένα τα ερωτηματολόγια, κάθε παιδί παρουσίασε τις απαντήσεις στους συμμαθητές του και συζητήσαμε για τις συνήθειές μας ως προς τη χρήση του νερού

IMG 20220515 14114720220525 115840 1

 

4) ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ

20220531 130937Το πείραμα με τον κύκλο του νερού μας ενθουσίασε και θέλαμε να κάνουμε κι άλλα πειράματα. Διαβάσαμε το βιβλίο “Πειράματα με το νερό’ και ξεκινήσαμε το πρώτο μας πείραμα.

 

 

20220511 115655  20220511 115344 Επιλέξαμε ορισμένα αντικείμενα από την τάξη μας, τα φωτογραφήσαμε και θέλαμε να δούμε ποια βυθίζονται και ποια επιπλέουν.

DSC03007 DSC03009 DSC03010Αρχικά, κάναμε τις υποθέσεις μας, λαμβάνοντας υπόψη το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα. Μετά ένα παιδί έκανε τη δοκιμή και έριχνε το αντικείμενο μέσα σε μια μικρή λεκάνη με νερό και παρατηρούσαμε το αποτέλεσμα. Έπειτα, τοποθετούσε το αντικείμενο στην αντίστοιχη ομάδα, ανάλογα με τον αν “βυθίζονται” ή αν “επιπλέουν”. 

DSC03004 DSC03015 1  Στη συνέχεια, ένα παιδί από κάθε ομάδα ανέλαβε την καταγραφή των παρατηρήσεων μας, ώστε να συγκεντρώσουμε όλα τα δεδομένα του πειράματός μας. Στο τέλος κάναμε την ομαδική καταγραφή-αφίσα, καθώς επίσης, συμπληρώσαμε το σχετικό ατομικό φύλλο εργασίας.

20220525 120201 20220513 084606 Συνεχίσαμε τους πειραματισμούς μας με το νερό και συγκεκριμένα με τις ιδιότητες του νερού. Έχει το νερό γεύση; Έχει οσμή; Έχει χρώμα; Ήταν τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν και μέσα από τα πειράματά μας τα απαντήσαμε. Διαλύσαμε χρώμα, γάλα, ρίγανη στο νερό και παρατηρήσαμε το αποτέλεσμα ως προς το χρώμα, την οσμή…

 DSC03011 DSC03012 DSC03014 DSC03012 1

  DSC03013 1     DSC03014 1 Μάλιστα, προτείναμε στα παιδιά να κάνουν σχετικά πειράματα και στο σπίτι τους με τη βοήθεια των γονιών τους και να μας στείλουν φωτογραφίες στο email του νηπιαγωγείου μας. Ορισμένα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και πραγματικά μας εντυπωσίασαν με την προσπάθειά τους!

20220513 174801 20220513 174750 

5) ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Το πέμπτο εργαστήριο αφορούσε το νερό ως πηγή έμπνευσης. Πολλοί καλλιτέχνες εμπνέονται από το στοιχείο του νερού και το αποτυπώνουν στην τέχνη τους.  Είδαμε το video “Εθιμα. παραδόσεις , νερό”, συζητήσαμε για  τα έθιμα που βασίζονται στο νερό, όπως “το σιδερένιο νερό” , που  σύμφωνα με την παράδοση , κάθε Πρωτοχρονιά ο νοικοκύρης του σπιτιού πλένει μια πέτρα στην βρύση ευχόμενος να είναι όλη η οικογένεια γερή και την “Περπερούνα”, που στολίζουν τα κορίτσια με λουλούδια και δοχεία νερό και τραγουδάνε για να έρθει η βροχή. Είδαμε συντριβάνια και αγάλματα που απεικονίζουν το υδάτινο στοιχείο και φυσικά πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων.

Μιλήσαμε επίσης για τον θεό Ποσειδώνα που ήταν ο θεός της θάλασσας και είδαμε το σχετικό video. Στα παιδιά άρεσε πολύ ο μύθος του Ποσειδώνα και ζητούσαν να δούμε το video “Οι Ολύμπιοι Θεοί- Ποσειδώνας” και τις επόμενες μέρες. Επιπλέον διασκεδάσαμε με το μουσικοκινητικό τραγούδι  ” Τραγουδάω για το νερό”που το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε.

Από τους πίνακες που απεικονίζουν το νερό, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον πίνακα του Μονέ με τα νούφαρα και είδαμε πολλούς δικούς τους πίνακες.Είδαμε βίντεο με τον ζωγράφο Μονέ και τον τρόπο που ζωγράφιζε δίπλα στη αγαπημένη του λίμνη. Ξεχωρίσαμε τον παρακάτω πίνακα, τον παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε τα χρώματα που χρησιμοποίησε για να απεικονίσει το νερό, όπως το μπλε, το ροζ, το πράσινο, το άσπρο, και γίναμε μικροί ζωγράφοι!

I80f V9lG TFGPΠρώτα κάναμε το φόντο με τα τέσσερα χρώματα που χρησιμοποίησε κι ο Μονέ για το νερό κι αφού στέγνωσε ο πίνακάς μας, ζωγραφίσαμε το τα νούφαρα.

20220516 120526   20220517 122916   20220517 122941 

Πραγματικά εντυπωσιακοί οι πίνακες μας!

20220517 154818  20220517 154725 20220520 103910

20220517 171723  

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο δεξιοτήτων, θέλαμε να δούμε τις εντυπώσεις τους από όλες τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε και τους ζητήσαμε να μας ζωγραφίσουν 3 πράγματα που έμαθαν σε σχέση με το νερό. Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν να απεικονίσουν τις γνώσεις τους και συγκεκριμένα πως “με το νερό σβήνουμε τη φωτιά”, “τα καράβια ταξιδεύουν στη θάλασσα”, ενώ θυμήθηκαν και τον μύθο του Ποσειδώνα, όπως και τους πίνακες του Μονέ

20220518 124509 20220525 120017  20220525 120021 

Συνοψίζοντας, μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων, τα παιδιά γνώρισαν το πολύτιμο αγαθό του νερού, συνειδητοποιώντας την αξία του και τη σημασία του στην ζωή μας.