Η επέτειος της 28η Οκτωβρίου

20211026 101354
Η πρώτη εθνική επέτειος  της νέας χρονιάς και φέτος επικεντρωθήκαμε στον εορτασμό της ελληνικής σημαίας. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και συζητήσαμε τις εικόνες από το βιβλίο “Ελληνική Σημαία”. Σκεφτήκαμε πού έχουμε δει αναρτημένη την ελληνική σημαία και πήραμε περισσότερες ιδέες από το βιβλίο

 

20211026 101416   20211026 101428

Χρωματίσαμε την ελληνική σημαία και μάθαμε να γράφουμε τη λέξη “ΟΧΙ”.

20211026 115043 20211026 120516

Φυσικά το κεντρικό μήνυμα τέτοιων εορτασμών στο νηπιαγωγείο είναι η έννοια της ειρήνης και μιλήσαμε για το περιστέρι της ειρήνης. Ξεχωρίσαμε το περιστέρι της ειρήνης της γνωστής Ελληνίδας καλλιτέχνιδας Βάσως Κατράκη και το φτιάξαμε λάβαρο, διακοσμημένο με δαχτυλομπογιές σε χρώματα άσπρο και μπλε.

20211025 115420       20211025 122620  20211025 120818

Τα λάβαρά μας της ειρήνης θα μας θυμίζουν το νόημα της επετείου.

20211027 082211 20211027 082240

Την ημέρα του εορτασμού στο σχολείο μας, παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο “Το Κανόνι της Ειρήνης” 

20211027 084732 οθόνης 2021 11 29 124123

Είπαμε όλοι μαζί το ποίημα της ειρήνης που μάθαμε στο σχολείο, τραγουδήσαμε, κάναμε παρέλαση…

20211027 091347   20211027 091851

και φωτογραφηθήκαμε ομαδικά με τις κατασκευές μας!

20211027 092357

Φθινοπωράκι δροσερό…

20211012 111411Με αφορμή τη σημερινή βροχερή μέρα, μιλήσαμε για την εποχή μας. Τι εποχή έχουμε; Τι καιρό κάνει αυτές τις μέρες; Από πού έρχεται η βροχή;

Διαβάσαμε ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη μας με τίτλο “Η ιστορία της ομπρέλας” και εμπνευστήκαμε να παίξουμε στην τάξη μας θεατρικό παιχνίδι: “Το ταξίδι της σταγόνας!” Το κάθε παιδί είχε τον ρόλο του, κάποιοι ήταν σταγόνες, κάποιοι τα δέντρα με τα φύλλα, ο αέρας, ο ήλιος…

20211014 085450 20211014 085455

20211014 085816 20211014 085708

Υπό το άκουσμα απαλής μουσικής και την αφήγηση της δασκάλας υποδυθήκαμε τέλεια τον ρόλο μας!

20211014 085923 20211014 085542

Αγαπημένο μας τραγούδι αυτές τις μέρες είναι φυσικά  Το τραγούδι του Φθινοπώρου  και αγαπημένες ασχολίες να διαβάζουμε βιβλία σχετικά με το Φθινόπωρο και να φτιάχνουμε το ημερολόγιο του καιρού.

20211021 09112020211104 101817

Επίσης, κάνουμε διάφορες εργασιούλες: γραμμούλες βροχής, σύννεφα, φθινοπωρινά φύλλα κ.α.

20211021 120610 20211022 115333

 

 

 

 

 

20211020 12481520211020 124841

 

 

 

 

Τέλος, αποφασίσαμε να κάνουμε μια ομαδική κατασκευή και τι καλύτερο από το “Παλαμόδεντρο του Φθινοπώρου”! Φτιάξαμε τον κορμό από κομμένες εφημερίδες…

DSC02755    DSC02752

ζωγραφίσαμε το φόντο με νερομπογιές…

20211021 091721  20211021 092722

και κάναμε τα φύλλα με τις παλάμες μας βαμμένες με τέμπερα!

20211021 121622  20211021 121959 

Η κατασκευή μας στόλισε το παράθυρο της τάξης μας!

20211022 111147

Γνωριμία με την τελεία

20210927 095842

Όλα ξεκινούν από μια τελεία κι εμείς στο νηπιαγωγείο το ξέρουμε καλά. Γι’ αυτό, στην αρχή της χρονιάς,  αποφασίσαμε να γνωρίσουμε την τελίτσα στα βιβλία, γύρω μας, ακόμα και μέσα από την τέχνη. Πρώτα, διαβάσαμε το βιβλίο “Η Τελίτσα κι η Παυλίτσα πάνε στην παραλία”, κι αυτό αποτέλεσε την αφορμή για να ψάξουμε γύρω μας να βρούμε τελίτσες, στα ρούχα μας, στα κοκαλάκια των μαλλιών, στα παιχνίδια μας κ.α.

Μετά, πήραμε τους μαρκαδόρους μας και χρωματίσαμε με διάφορες τελίτσες την ηρωίδα του βιβλίου.

20210927 120122    20210927 120134

Κάθε Παυλίτσα είναι μοναδική και απλά ξεχωριστή!

20210928 075920 20210928 080018

dot

Κι επειδή η τελεία στη ζωγραφική αποτελεί γνωστή τεχνική, εμείς θελήσαμε να τη γνωρίσουμε μέσα από σύγχρονους καλλιτέχνες. Αρχικά είδαμε έργα τέχνης της διάσημης Γιαπωνέζας καλλιτέχνιδας Yayoi Kusama και μας εντυπωσίασαν πραγματικά, όπως η γνωστή κολοκύθα.

Hirst spot painting

Μετά γνωρίσαμε και τα έργα του Άγγλου Damien Hirst όπου κυριαρχούν οι τελείες.

Μας άρεσε ο πίνακας του Hirst κι έτσι αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε τα δικά μας έργα μόνο με τελείες.

20211006 115938 

Το αποτέλεσμα δείχνει ότι τα καταφέραμε περίφημα και το κάθε έργο είναι στ’ αλήθεια υπέροχο!

20211006 122921 20211006 122903

Τα έργα μας διακοσμούν τον πίνακα της τάξης!

20211006 125045Και δεν σταματήσαμε με τα ατομικά έργα. Είπαμε να φτιάξουμε κι ένα ομαδικό έργο για να το κρεμάσουμε στο παράθυρο. Πήραμε τα κουβαδάκια μας, βάλαμε τη φαντασία μας, επιλέξαμε τα αγαπημένα μας χρώματα, και ξεκινήσαμε να γεμίζουμε το χαρτί του μέτρου μας τελείες, μικρές και μεγάλες.

 20211006 095405 20211006 100710

Με έμπνευση από την τέχνη!

20211007 112156

Γιορτάζουμε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

20210924 105337

Γιορτάζουμε στο νηπιαγωγείο μας την 8η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημα: «Το Σχολείο
σε Κίνηση: Αθλούμαστε δημιουργικά», σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων!

Αφού εξηγήσαμε στα παιδιά το νόημα της σημερινής ημέρας, τους ζητήσαμε να μας πουν τι δραστηριότητες θέλουν να κάνουμε στην αυλή του σχολείου μας και οι προτάσεις τους ήταν: “βόλεϊ”, “μπάσκετ”, “χορός”, “τρέξιμο”. Οπότε ξεκινήσαμε να τις υλοποιούμε!

Πρώτα διαβάσαμε το βιβλίο “Μ’ αυτή την μπάλα παίζουμε όλοι!”, συμφωνώντας πως δεν είναι σωστό να κάνουμε ό,τι κι η μαϊμού της ιστορίας, δηλ. να παίρνουμε την μπάλα δική μας, αλλά να τη μοιραζόμαστε με τους φίλους μας, γιατί όπως είναι το δικό μας σύνθημα: “Παίζουν πιο ωραία, πολλοί φίλοι παρέα”!

20210924 100351

20210924 100319

Πρώτη μας δραστηριότητα ήταν το βόλεϊ, αλλά σε παραλλαγή, παίξαμε με ένα μπαλόνι. Δυσκολευτήκαμε αλλά γελάσαμε πολύ και το χαρήκαμε!

 20210924 100554 20210924 100701

Ώρα για πηδήματα μετ’ εμποδίων! Στήσαμε τα τουβλάκια μας με τα κοντάρια οριζόντια σε μικρό ύψος, βάλαμε και τα στεφάνια και ξεκινήσαμε να πηδάμε με τα δυο πόδια μας τα εμπόδια! Η ομάδα ήταν εξαιρετική!

20210924 110308 20210924 110449

Μετά σειρά είχε η δοκός ισορροπίας! Μπορεί να ήταν στο έδαφος, όμως είχε τη δυσκολία της καθότι έπρεπε να μη γλιστρήσουμε πάνω στα τουβλάκια και πατήσουμε κάτω. Και για ενθάρρυνση στους συμμετέχοντες, η ομάδα εμψύχωνε από τον πάγκο!

20210924 110535 20210924 110646

Το τρέξιμο είναι το αγαπημένο άθλημα των παιδιών κι εμείς στήσαμε σκυταλοδρομίες στην αυλή μας. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και τρέξαμε όσο γρηγορότερα μπορούσαμε! Πολύ καλή η προσπάθεια όλων μας!

20210924 111956 20210924 112021

20210924 112024

Υλοποιήθηκαν όλες οι ιδέες των παιδιών στην αυλή και ο χορός εντός της τάξης. Για να θυμόμαστε τη ξεχωριστή αυτή ημέρα, ζωγραφίσαμε τις δραστηριότητές μας στο χαρτί.

20210924 122434 20210924 122355 20210924 122346

Κι επειδή ΟΛΟΙ ήμασταν νικητές, μας άξιζαν και βραβεία! Τα φτιάξαμε μόνοι μας με δαχτυλομπογιές και τέμπερα, τα πλαστικοποιήσαμε, τα στερεώσαμε σε ξυλάκι κι έτοιμα τα βραβεία μας! Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους!

20210922 122537 20210922 121134

Πραγματικά, μοναδικά τα βραβεία μας!

20210924 120811 20210924 120833

 

Αποφασίζουμε για τους κανόνες της τάξης μας

20210929 081057Η καλή χρονιά από την αρχή φαίνεται κι εμείς φροντίζουμε από νωρίς! Για να περνάμε όμορφα στο σχολείο μας πρέπει να συμφωνήσουμε σε μερικούς βασικούς κανόνες που οφείλουμε να τους τηρούμε όλοι! “Δεν σπρώχνουμε τους φίλους μας”, “πετάμε τα σκουπίδια στον κάδο”, “δεν χαλάμε το  παιχνίδι του φίλου” είναι μερικοί από τους κανόνες που πρότειναν τα παιδιά.

Κι επειδή ακόμη δεν ξέρουμε να διαβάζουμε, σκεφτήκαμε να βγάλουμε φωτογραφία τους κανόνες και να φτιάξουμε μια αφίσα. Κάποιοι φίλοι έγιναν οι φωτογράφοι και κάποιοι άλλοι υποδύονταν τους κανόνες.

20210928 114759 20210928 103811

Εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες, τις κολλήσαμε, γράψαμε τους κανόνες σε φούσκες και αναρτήσαμε την αφίσα στην πόρτα της τάξης μας, ώστε να τους βλέπουμε κάθε μέρα και να μην τους ξεχνάμε.

20210929 095027 20210929 101509

20210929 102630

Βασικός κανόνας της τάξης μας είναι φυσικά η καθαριότητα. Κι επειδή “Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε”, όπως λέει και το βιβλίο που διαβάσαμε, μάθαμε όλοι τους “κανόνες της τουαλέτας”.

20210930 100213

Παίξαμε με τις κάρτες, τις βάλαμε στη σειρά και μάθαμε όλοι να αυτοεξυπηρετούμαστε στην τουαλέτα. Μάλιστα, κολλήσαμε τις κάρτες στην πόρτα της τάξης μας, ώστε κάθε φορά που πάμε τουαλέτα να θυμόμαστε τους κανόνες.

20210930 100104 20210930 110513

Και για να έχουμε καθαρά τραπέζια, φτιάξαμε τα δικά μας σουπλά για να τα χρησιμοποιούμε όποτε παίζουμε πλαστελίνη και ζωγραφίζουμε με πινέλα. Φέτος, τα διακοσμήσαμε με στάμπες διαφόρων σχεδίων και χρωμάτων.

20210928 131320 20210928 132602

20210929 084415

Τα πλαστικοποιήσαμε, κολλήσαμε την ταμπέλα με το όνομά μας και είναι έτοιμα να τα χρησιμοποιήσουμε!

20211109 114256  20211109 114326

Καλή σχολική χρονιά!

 Μια καινούργια σχολική χρονιά ξεκινά κι ευχόμαστε να περάσουμε όμορφα και δημιουργικά στο Νηπιαγωγείο μας!

Για τα προνηπιάκια και τα νηπιάκια μας ένα δωράκι καλωσορίσματος από τις δασκάλες τους και μια ευχή:

Καλή μας αρχή!

Προετοιμαζόμαστε για τη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο!

Κάθε χρόνο τέτοια περίοδο το θέμα που μας απασχολεί είναι φυσικά η μετάβαση στο Δημοτικό! Τα παιδιά έχουν τις απορίες, τους προβληματισμούς του για το πώς είναι το “μεγάλο” σχολείο, τι θα συναντήσουν εκεί κ.α. Σε συνεργασία και με τη ψυχολόγο του νηπιαγωγείου μας, οργανώσαμε το πρόγραμμα “Προετοιμαζόμαστε για τη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο”.

Αρχικά, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη “Δημοτικό”, προκειμένου να ανιχνεύσουμε τις προσδοκίες τους

  

 

“Ανησυχώ”, “Χαίρομαι”, “Αναρωτιέμαι” για το Δημοτικό Σχολείο, ήταν τα ερωτήματα που θέσαμε στα παιδιά και κλήθηκαν να ζωγραφίσουν τις απαντήσεις τους. Τα περισσότερα χαίρονται που θα γνωρίσουν νέους φίλους και θα παίζουν στη μεγάλη αυλή, ενώ ανησυχούν για το διάβασμα και για το αν θα είναι αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους

 

  

Αφού συγκεντρώσαμε τα ερωτήματα των παιδιών σχετικά με την εμπειρία του Δημοτικού Σχολείου, καλέσαμε στην τάξη μας τη δασκάλα της Α΄ Δημοτικού από το συστεγαζόμενο 54ο Δημοτικό Σχολείο και μας έδωσε τις απαντήσεις. Ήταν πολύ κατατοπιστική η συνάντηση αυτή!

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε εμείς το προαύλιο του Δημοτικού και κάναμε μια μικρή περιήγηση στους εξωτερικούς του χώρους. Είδαμε τις βρύσες, τις τουαλέτες για τα αγόρια και τα κορίτσια, την μπασκέτα που ενμθουσίασε τα παιδιά και το μεγάλο προαύλιο με τα δέντρα και τα λουλούδια. Πριν φύγουμε κάναμε “κλικ’ με τα μάτια μας σε όσα μας αρέσουν.

  

 

Επιστρέφοντας στην τάξη μας, ζωγραφίσαμε αυτά που μας εντυπωσίασαν, όπως τα “χρωματιστά κάγκελα”, τα “ψηλά δέντρα”, τις “σκάλες”, την “μπασκέτα”

 

Τέλος, ώρα για τον “αποχαιρετισμό του Νηπιαγωγείου”!

Τι μας άρεσε την χρονιά που πέρασε; Τι θα πάρουμε μαζί μας φεύγοντας; Οι “φίλοι” μας, οι “δασκάλες” μας, τα “παιχνίδια” του σχολείου…όλα χωράνε στο μαγικό βαλιτσάκι  των αναμνήσεων μας!

 

Έτοιμοι για αναχώρηση με προορισμό το Δημοτικό Σχολείο!

Καλό ταξίδι σε όλους παιδιά!!!

Για τη μαμά και τον μπαμπά που αγαπώ

Την Δεύτερη Κυριακή του Μάη στην Ελλάδα γιορτάζουν οι μανούλες όλου του κόσμου. Φέτος,  έπεσε μια μέρα πριν ανοίξουν τα σχολεία και έτσι την Δευτέρα τα παιδιά  ήρθαν με ενθουσιασμό αναφέροντας τη χθεσινή γιορτή της μητέρας! Γι’ αυτό λοιπόν κι εμείς δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε τις μανούλες και να μιλήσουμε γι’ αυτές, καθώς επίσης να τους ετοιμάσουμε ένα ξεχωριστό δώρο!

Αρχικά  διαβάσαμε την τρυφερή ιστορία “Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει” και συζητήσαμε για την αγάπη των γονιών που δεν έχει όρια ό,τι κι αν γίνει!

Μιλήσαμε για τις μαμάδες μας, είπαμε τα ονόματά τους και τις περιγράψαμε στους φίλους μας. Μετά τις ζωγραφίσαμε και αναγνωρίσαμε τη λέξη “ΜΑΜΑ” σε ένα φύλλο εργασίας.

  

Δεν θα μπορούσαμε όμως να τις αφήσουμε χωρίς ένα δώρο! Κόψαμε κάρτες- καρδιά και κολλήσαμε μέσα μια ζωγραφιά για τη μαμά! Φτιάξαμε χάρτινα λουλούδια από θήκες για γλυκά και κουμπιά, κολλήσαμε καρδιές και χρυσόσκονη και με πολλή αγάπη τα δώσαμε στις μαμάδες μας μαζί με ένα γλυκό φιλί!  ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!!!

 

Εκτός από τις μαμάδες όμως, υπάρχει μια μέρα που γιορτάζουν και οι μπαμπάδες! Στην Ελλάδα η γιορτή του πατέρα γιορτάζεται την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου και επειδή φέτος είμαστε ακόμα στο σχολείο μας, δεν θα μπορούσαμε να μην τιμήσουμε και τους μπαμπάδες μας! Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο μπαμπάς σου ήταν ακριβώς σαν εσένα” και συζητήσαμε για τα πράγματα που έκαναν οι μπαμπάδες όταν ήταν μικροί συνειδητοποιώντας πόσο μοιάζουν με εμάς.

Μιλήσαμε για τους μπαμπάδες μας, είπαμε τα ονόματα τους και πράγματα που μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους. Καταγράψαμε τους λόγους που αγαπάμε τους μπαμπάδες μας…

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει ένα δώρο και για τους μπαμπάδες μας… Ζωγραφίσαμε μια όμορφη ζωγραφιά για εκείνους μέσα σε χάρτινες γραβάτες…

 

Τις κόψαμε και αφού τις πλαστικοποιήσαμε για να είναι σκληρές, κολλήσαμε λάστιχο για να τις φορέσουν οι μπαμπάδες στο λαιμό!

Τις χαρίσαμε στους μπαμπάδες μας μαζί με μια ζεστή αγκαλιά!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΠΑΜΠΑ!!!

 

Δραστηριότητες με τη ψυχολόγο του νηπιαγωγείου μας

Στο πλαίσιο της  Πράξης “Υποστήριξη σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Γενικής Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς την υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων” για το σχολικό έτος 2020-2021, υλοποιήσαμε ορισμένα προγράμματα σε συνεργασία με τη ψυχολόγο του νηπιαγωγείου μας:

Παρεμβάσεις για την ψυχική ανθεκτικότητα  στη διάρκεια της πανδημίας

  • Δημιουργούμε την μέρα μας”. Τα παιδιά διαμόρφωσαν μέσα από κολάζ και αυτοκόλλητα το ημερήσιο πρόγραμμα τους, εντάσσοντας δημιουργικές δραστηριότητες (Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας από τα έντυπα δραστηριοτήτων “ΕπαναΣυνδεόμαστε στο σχολείο”
  •   
  • Εκπαιδευτικά βίντεο δημιουργικής απασχόλησης
  • Πήραμε ιδέες για να αξιοποιήσουμε σωστά τον χρόνο  μας τώρα που μένουμε σπίτι παρακολουθώντας το βίντεο “Μαθαίνουμε χρήσιμες δραστηριότητες
  • “Φαντάσου ότι είσαι ένας σούπερ ήρωας”. Τα παιδιά ζωγράφισαν και μίλησαν για έναν αγαπημένο τους ήρωα. Ήρθαν σε επαφή με την έννοια της γενναιότητας και προσπάθησαν να ανακαλύψουν προσωπικές δυνάμεις να τους βοηθήσουν να ξεπεράσουν δυσκολίες στη ζωή τους.

 

Πρόγραμμα αυτοεκτίμησης

H πίστη στον εαυτό αποτελεί θεμέλιο λίθο για την ύπαρξη μίας θετικής ταυτότητας. Μέλημα μας είναι να βοηθάμε τα παιδιά να ανακαλύπτουν τα όρια τους, τα ταλέντα τους και να μάθουν να προστατεύονται.
  • Στο πλαίσιο της ψυχοεκπαιδευτικής μας παρέμβασης για την αυτοεκτίμηση και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας δουλέψαμε την άσκηση “Είσαι ένα αστέρι!”. Τα Παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους και τα επιτεύγματα τους.

  

  • Μιλήσαμε ακόμα και για την εμπιστοσύνη στις δεξιότητές μας και όλα όσα έχουμε μάθει μέχρι τώρα (εμπνευσμένο από “Τα σημειωματάρια συναισθημάτων” της Isabelle Filliozat)

 

  • Δουλέψαμε τρόπους που μπορούν να  προστατέψουν την αυτοεκτίμηση μας από παγίδες. Το κάθε παιδί έβαλε στοπ σε κάθε φράση που το πληγώνει. (εμπνευσμένο από “Τα σημειωματάρια συναισθημάτων” της Isabelle Filliozat)

  

Παρεμβάσεις για την ψυχική ανθεκτικότητα

Η ασφαλής μετακίνηση είναι βασικό θέμα και για την ψυχική ανθεκτικότητα των μικρών μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν την καθημερινή διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο και μιλήσαμε για ευχάριστες και δυσάρεστες εμπειρίες που μπορεί να έχει η διαδρομή τους αλλά και το τι θα ήθελαν να αλλάξουν.

Η μετάβαση στο Δημοτικό αποτελεί σημαντική αλλαγή στη ζωή των παιδιών  με ανάμικτα συναισθήματα χαράς και αγωνίας.

  • Ζωγραφίσαμε τις προσδοκίες μέσα από μία συνειρμική διαδικασία και οι ιδέες ήταν πολλές.
  •   
  • Οι νέες εμπειρίες της μάθησης, η μεγάλη αυλή και οι νέοι φίλοι γεμίζουν με χαρά τα παιδιά ενώ το διάβασμα και η αποδοχή από τους συμμαθητές είναι 2 βασικές πηγές άγχους.
  •   
  • “Το βαλιτσάκι των αναμνήσεων”. Το νέο μας ταξίδι θα ξεκινήσει με τον κατάλληλο αποχαιρετισμό στο νηπιαγωγείο μας και όμορφες αναμνήσεις στην καρδιά μας. Αγαπημένα πρόσωπα, δασκάλες, φίλοι, παιχνίδια και γνώσεις μπήκαν στο βαλιτσάκι.

 

Κυκλοφορώ στην πόλη με ασφάλεια!

Τον τελευταίο καιρό τα παιδιά χρησιμοποιούν στην αυλή τις κούτες από το πρόγραμμα σίτισης που έχουμε φέτος στο νηπιαγωγείο και παίζουν “αυτοκινητάκια”. Έτσι, προέκυψε το ενδιαφέρον των παιδιών για τα αυτοκίνητα και για τα σήματα στον δρόμο. Αρχικά διαβάσαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη μας με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή

Συζητήσαμε για τους κανόνες ασφαλής μετακίνησης στον δρόμο και τα παιδιά μας είπαν όσα γνωρίζουν, όπως ότι πρέπει να σταματάμε στο πεζοδρόμιο και να ελέγχουμε τον δρόμο πριν περάσουμε απέναντι, να σταματάμε στο κόκκινο φανάρι, να κρατάμε το χέρι των γονιών όταν διασχίζουμε τον δρόμο κ.α.

Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή, παιχνίδια που έχουμε αγοράσει στο σχολείο μας και παιχνίδια που φτιάξαμε εμείς. Τα παιδιά ήξεραν πολύ καλά να διακρίνουν τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά όταν κυκλοφορούμε στον δρόμο

 

  

Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τη διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο, τι βλέπουν στον δρόμο, τι σήματα συναντούν…

 

  

 

Ώρα για το αγαπημένο θέμα των παιδιών: τα σήματα κυκλοφορίας! Ζητήσαμε, αρχικά, από τα παιδιά και τους γονείς τους να φωτογραφήσουν τα σήματα που συναντούν στον δρόμο κατά τη διαδρομή από το σπίτι τους στο σχολείο και να μας στείλουν τις φωτογραφίες στο email του σχολείου μας. Εξαιρετικό το υλικό που μαζέψαμε!

 

 

Τις φωτογραφίες τις επεξεργαστήκαμε στη συνέχεια στην τάξη μας και συζητήσαμε για το τι σημαίνουν οι ταμπέλες, τι πρέπει να κάνουμε όταν τις συναντούμε κ.α.

 

Μάθαμε τα βασικά σήματα και κυρίως ασχοληθήκαμε με το φανάρι. Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης ήταν οι αγαπημένοι μας και πλέον ξέρουμε τι να κάνουμε όταν ανάβουν στο φανάρι!

 

 

Τα αυτοκίνητα αρέσουν σε όλους μας, όμως “τι ξέρουμε γι’ αυτά”; “Ποια είναι τα μέρη του αυτοκινήτου”; Ας ζωγραφίσουμε ό,τι ξέρουμε, π.χ. έχουν ρόδες, τιμόνι, καθρέφτες, πινακίδα…

  

Κάποια παιδιά έφεραν κι από το σπίτι τους βιβλία σχετικά με τα αυτοκίνητα, ενώ ξεφυλλίσαμε και σχετικά περιοδικά που έχουμε στη βιβλιοθήκη μας

Και φυσικά το επόμενο στάδιο είναι να φτιάξουμε τα δικά αυτοκίνητα ανά ομάδες! Πήραμε τις κούτες από το πρόγραμμα σίτισης, τις βάψαμε με τέμπερες, κόψαμε μόνοι και κολλήσαμε ρόδες, φώτα, πινακίδες με τα γράμματα και τους αριθμούς, βάλαμε σε κάποια και εξάτμιση από ρολό υγείας. Έτοιμα τα οχήματά μας!

  

  

Περήφανοι παρουσιάζουμε τα αυτοκίνητα που έφτιαξε μόνη της κάθε ομάδα!

  

Η έμπνευσή μας συνεχίζεται! Την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν μια μακέτα με τον δρόμο και σήματα κυκλοφορίας! Πήραν από μια κούτα, σχεδίασαν κι έβαψαν τον δρόμο, χρωμάτισαν σήματα, τα έκοψαν, τα πλαστικοποιήσαμε και τα κόλλησαν πάνω σε ρολά υγείας. Τοποθέτησαν μέσα ξύλινα δεντράκια, αυτοκινητάκια, έφτιαξαν σπιτάκια από τουβλάκια κι έτοιμες οι μακέτες μας! Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Ποιος μπορεί να ξέρει καλά τα σήματα κυκλοφορίας; Μα φυσικά ο σχολικός μας τροχονόμος που κάθε πρωί και κάθε μεσημέρι τον συναντάμε στον δρόμο έξω από το σχολείο μας! Τον καλέσαμε στην τάξη μας για να του πάρουμε συνέντευξη! “Γιατί ανεβάζετε και κατεβάζετε την ταμπέλα;”, “πώς την φτιάξατε;”, “γιατί στέκεστε στο φανάρι;” ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που καταγράψαμε για να του κάναμε από κοντά

 

  

Χαρήκαμε πολύ με την επίσκεψη του σχολικού τροχονόμου και αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν φυσικά η στολή του! Το γιλέκο του και η πινακίδα με το σήμα “STOP” που κρατάει για να σταματάει τα αυτοκίνητα.  Χρωματίσαμε κι εμείς τον τροχονόμο με τα σωστά χρώματα…

  

Συζητήσαμε πως όπως ο τροχονόμος κρατάει την πινακίδια “STOP” και κάνει τα αυτοκίνητα να σταματάνε, έτσι κι εμείς μπορούμε να λέμε “STOP” στα πράγματα και τις λέξεις που μας πληγώνουν. Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας στο χαρτί και είχε πολύ ενδιαφέρον… STOP λοιπόν σε ό,τι μας πληγώνει!

   

Η 3η Ιουνίου έχει οριστεί από τον ΟΗΕ παγκόσμια μέρα ποδηλάτου.Μια καλή ευκαιρία λοιπόν, για να συζητήσουμε για τα οφέλη του ποδηλάτου στη ζωή μας καθώς και για τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε για να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο με ασφάλεια. Συμπληρώσαμε πίνακες διπλής εισόδου “Ποιος έχει ποδήλατο;” και “Τι χρώμα έχει το ποδήλατό μου;” και συγκρίναμε τα αποτελέσματα.

 

   

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα μέρη του ποδηλάτου και πώς λέγονται. Γράψαμε τις λέξεις σε ένα φύλλο εργασίας και χρωματίσαμε ποδήλατα.

      

Συζητήσαμε για το  τι πρέπει να προσέχουμε στο δρόμο ως ποδηλάτες  και πώς πρέπει να κυκλοφορούμε με ασφάλεια αν οδηγούμε ποδήλατο. Χρωματίσαμε το φυλλάδιο με τους κανόνες του ποδηλάτη και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κάρτα για να την πάρουμε στο σπίτι μας και να θυμόμαστε πάντα αυτούς τους κανόνες.

 

Για εξώφυλλο χρωματίσαμε ένα ποδήλατο και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας ως ποδηλάτη! Μέσα κολλήσαμε το φυλλάδιο με τους κανόνες  και γράψαμε 3 ΙΟΥΝΙΟΥ παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου

 

Έτοιμες οι κάρτες μας! Σίγουρα θα είμαστε οι καλύτεροι ποδηλάτες!

Δεν θα μπορούσε να λείπει μια ομαδική εργασία με το θέμα “Κυκλοφοριακή αγωγή” που ασχολούμαστε τον τελευταίο καιρό. Σχεδιάσαμε δρόμους και τους ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου για να δημιουργήσουμε μια πόλη.

  

Ζωγραφίσαμε σπίτια, πολυκατοικίες, σχολεία, πάρκα, αυτοκίνητα, ποδήλατα, λεωφορεία, ανθρώπους, παιδιά και ό,τι έχει μια πόλη και τα κόψαμε. Φυσικά δεν παραλείψαμε να ζωγραφίσουμε σήματα κυκλοφορίας και φανάρια.

Κολλήσαμε αυτά που είχαμε κόψει στο μεγάλο χαρτί του μέτρου, δημιουργώντας την πόλη μας… Προσέξαμε να κολλήσουμε τους ανθρώπους να περνάνε το δρόμο από τα φανάρια ή τις  διαβάσεις. Τα αυτοκίνητα να είναι στους δρόμους τηρώντας τους κανόνες και τα σήματα. Μας άρεσε πολύ να συζητάμε τη θέση που θα κολλήσουμε το καθετί, ήταν ένα διαδραστικό παιχνίδι το κολλάζ μας!

  

 

Χρωματίσαμε τη λεζάντα “ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ” και το κολλήσαμε στο παράθυρο μας να το θαυμάζουμε καθημερινά και εμείς, αλλά και οι περαστικοί!

Τέλος, για να κλείσει ευχάριστα το πρόγραμμα  της κυκλοφοριακής αγωγής, φτιάξαμε βραβεία και  αποφασίσαμε να τα κρατάμε ντυμένοι…φανάρια! Κόψαμε κύκλους και τους κολλήσαμε σε πλαστική σακούλα σκουπιδιών και φύγαμε έτσι για το σπίτι μας!

 

Δεν είμαστε υπέροχοι; Εμείς πάντως το καταχαρήκαμε και διασκεδάσαμε πολύ!