Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι πάντα γεμάτες προσδοκίες και ο στόχος μας είναι ένας…Να γίνουμε μια μεγάλη χαρούμενη ομάδα!
Το πιο σημαντικό τώρα είναι να γνωριστούμε, να νιώσουμε ασφάλεια και οικειότητα στον χώρο του καινούριου σχολείου και να προσαρμοστούμε ομαλά στην νέα μας καθημερινότητα. Έτσι, ξεκινήσαμε με παιχνίδια γνωριμίας στον κύκλο. Κρατήσαμε μια γαντόκουκλα, τον “Ντίνο τον δεινόσαυρο” και του είπαμε τα ονόματα μας, το αγαπημένο μας χρώμα, το αγαπημένο μας φαγητό και τι μας αρέσει περισσότερο από το καινούριο σχολείο. Τα παιδιά ανυπομονούσαν να μιλήσουν στην κούκλα και ακόμα και οι ντροπαλοί της παρέας συμμετείχαν με ενθουσιασμό.
Συνεχίσαμε με μουσικοκινητικά παιχνίδια για να διασκεδάσουμε, να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε! Παίξαμε “μουσικές καρέκλες”, “αγαλματάκια”, “χορέψαμε σαν γάτες” και “γίναμε ρομποτάκια”!
Μέσα από το παιχνίδι, μαθαίνουμε να δουλεύουμε σαν ομάδα. Τα παιχνίδια συνεργασίας είναι από τα αγαπημένα μας στο νηπιαγωγείο, διότι τα παιδιά μαθαίνουν ότι όταν δουλεύουν όλοι μαζί το αποτέλεσμα είναι πιο εντυπωσιακό και η διαδικασία πιο διασκεδαστική. Παίξαμε πολλά παιχνίδια συνεργασίας έξω στην αυλή , αλλά και μέσα στην τάξη μας. Περπατήσαμε με διάφορους τρόπους σε μια επιδαπέδια σκάλα. μεταφέραμε ανά ζευγάρια ένα στεφάνι χωρίς να φύγει από τα χέρια μας και το τοποθετήσαμε σε καρεκλάκια.
Μεταφέραμε με προσοχή ένα μπαλάκι χωρίς να μας φύγει από την εφημερίδα και χωρίς να πέσει κάτω, αλλά το δοκιμάσαμε και με τα σώματά μας μεταφέροντας μια φουσκωτή μπάλα!
Παίξαμε ανά ζευγάριαTwister, όπου ο ένας φίλος έδινε οδηγίες στον άλλο για το πού να βάλει το πόδι του και πού το χέρι του, “το ένα χέρι στο κόκκινο και το άλλο στο κίτρινο”…Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να μην πέσει ο φίλος που εκτελούσε τις εντολές, κάτι που δεν ήταν πάντα εύκολο, γι’ αυτό και το παιχνίδι ήταν πολύ διασκεδαστικό και άρεσε στα παιδιά!
Συνεχίσαμε με παιχνίδια συντονισμού και κίνησης. Τα παιδιά έπρεπε να μιμηθούν τις κινήσεις που δείχνουν οι εικόνες και να συντονίζουν το σώμα τους. Επίσης, έγιναν ο καθρέφτης ο ενός του άλλου και διασκέδασαν πολύ! Το παιχνίδι αυτό τους βοήθησε στον οπτικοκινητικό συντονισμό και την παρατηρητικότητα.
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι ζωγραφιές που κάναμε παρέα με έναν φίλο… Συζητήσαμε, αποφασίσαμε τι θα ζωγραφίσουμε και στρωθήκαμε στην δουλειά. Τα αποτελέσματα μας αποζημίωσαν γιατί πάντα…”Ζωγραφίζουμε πιο ωραία με έναν φίλο παρέα”!
Κάθε πρωί η πρώτη μας δουλειά είναι να βάλουμε το όνομά μας στην σωστή θέση… Στο παρουσιολόγιο της τάξης μας έχουμε δύο σχήματα, το σχολείο μας και το σπιτάκι. Όταν φτάνουμε στο σχολείο, ψάχνουμε για το μανταλάκι με το όνομά μας και το βάζουμε εκεί που είναι το σχολείο. Όταν φεύγουμε μεταφέρουμε το μανταλάκι με το όνομά μας στο σπιτάκι. Μέσα από αυτό το παιχνίδι μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας , αλλά και τα ονόματα των φίλων μας. Επίσης, βλέπουμε ποιοι φίλοι είναι στο σχολείο, ποιοι λείπουν και μετράμε τα παιδιά που είμαστε στην τάξη.
Eπειδή μας άρεσε πολύ που μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα ονόματά μας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κατασκευή με το αρχικό μας γράμμα για να στολίσουμε την τάξη μας. Αρχικά. βάψαμε με παστέλ χρώματα και την τεχνική του σφουγγαριού ένα άσπρο χαρτί για να σχηματιστεί ένας όμορφος πολύχρωμος καμβάς…
Στη συνέχεια, είχαμε εκτυπώσει όλα τα αρχικά μας γράμματα από τα παιδιά της τάξης και παίξαμε ένα παιχνίδι αναγνώρισης των γραμμάτων στην παρεούλα. Τα παιδιά αναγνώρισαν αμέσως το αρχικό του ονόματός τους και το κράτησαν στο χέρι. Μετά πήραν τους πολύχρωμους καμβάδες που είχαν στεγνώσει και κόλλησαν το αρχικό τους γράμμα. Εκτυπώσαμε και τη φωτογραφία του καθενός για να δώσουμε ζωή στα γράμματα και τέλος ζωγραφίσαμε χέρια, πόδια, ρούχα και ό,τι άλλο μας άρεσε!
Όλες οι δημιουργίες των παιδιών ήταν ξεχωριστές και ιδιαίτερες και τις κρεμάσαμε στον τοίχο της τάξης μας σαν πραγματικά έργα τέχνης!
Για να λειτουργήσει αρμονικά η ομάδα όμως, χρειαζόμαστε και κανόνες. Στο νηπιαγωγείο οι κανόνες είναι συμφωνίες που βοηθούν τα παιδιά να μάθουν να συνυπάρχουν σε κοινωνικές ομάδες και να συνεργάζονται με τους άλλους. Mέσα από συζήτηση ακούστηκαν οι ιδέες και οι απόψεις των παιδιών σχετικά με τους κανόνες που πρέπει να έχουμε στο σχολείο μας. “Ακούμε τις δασκάλες μας”, ” δεν φωνάζουμε”, “δεν σπρώχνουμε και δεν κοροιδεύουμε τους φίλους μας”, “σηκώνουμε το χέρι μας για να μιλήσουμε”, “μαζεύουμε τα παιχνίδια μας” ήταν κάποιες από τις ιδέες των παιδιών και τις καταγράψαμε στον πίνακα. Στη συνέχεια, είδαμε την περσινή εργασία με τους κανόνες που είχαμε φτιάξει την προηγούμενη σχολική χρονιά για να την θυμηθούν οι παλιοί μαθητές και να την γνωρίσουν και οι καινούριοι.
Φέτος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους κανόνες της τάξης μας χρησιμοποιώντας τις πέντε αισθήσεις. “Τι κάνω με τα μάτια μου;”, “τι κάνω με τα αυτιά μου;”, “με τα χέρια μου;”, “με το στόμα μου;”, “με τη μύτη μου;”. Φωτογραφίσαμε μάτια, μύτες στόματα , αυτιά και χέρια των παιδιών και πρώτα τα συνθέσαμε για να δημιουργηθούν αστείες εικόνες.
Στη συνέχεια σε κάθε αίσθηση κολλούσαμε εικόνες από τους κανόνες που είχαν δημιουργήσει τα παιδιά. Στην όραση “τι κάνω με τα μάτια μου;” κολλήσαμε ότι βλέπω την δασκάλα όταν κάνει μάθημα, “κοιτάω το χαρτί μου όταν δουλεύω”.”Mε τα αυτιά” ακούμε όταν μου μιλάνε”, “ακούω τους φίλους μου”. “Με τα χέρια” χαιρετάμε, αγκαλιαζόμαστε, ζωγραφίζουμε και συμμετέχουμε. “Με την μύτη” βάζω το χέρι μου μπροστά όταν βήχω ή φτερνίζομαι και δεν την σκαλίζω. ” Με το στόμα” τρώω το φαγητό μου, δεν τσιρίζω, δεν φτύνω και δεν δαγκώνω.
Γράψαμε τον τίτλο “οι κανόνες της τάξης μας μέσα από τις 5 αισθήσεις” και κολλήσαμε τις δημιουργίες με τους κανόνες μας στην πόρτα της τάξης για να θυμόμαστε να τους τηρούμε καθημερινά.
Οι κανόνες μας έγιναν πλέον πράξεις που βιώνουμε κάθε μέρα!

























