Έφτασε και πάλι η εποχή του χειμώνα και οι συζητήσεις στην τάξη μας αφορούσαν την αλλαγή του καιρού, το κρύο και τα χειμωνιάτικά μας ρούχα.
Καθημερινά φτιάχναμε το ημερολόγιο του καιρού αλλά και της εβδομαδιαίας θερμοκρασίας! Μάθαμε να γράφουμε το κυκλάκι, πάνω και δεξιά από τον αριθμό, για τους βαθμούς κελσίου και γίναμε πολύ καλοί μετεωρολόγοι! Καταλάβαμε τι σημαίνει ανεβαίνει ή κατεβαίνει η θερμοκρασία, όπως επίσης τις εναλλαγές της, ακόμη και εντός της ημέρας. Στο τέλος της εβδομάδας κυκλώναμε την ημέρα που ήταν η πιο κρύα, δηλαδή είχε την πιο χαμηλή θερμοκρασία.
Παρατηρήσαμε, επίσης, πως τα δέντρα έξω από την αυλή μας δεν έχουν πια φύλλα και τα κλαδιά τους είναι γυμνά και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας χειμωνιάτικα δέντρα…
Kάναμε ένα μαγικό κόλπο! Κολλήσαμε χαρτοταινίες σε καφέ χαρτονάκια και βάψαμε με μαύρη τέμπερα τα κενά που υπήρχαν. Στη συνέχεια, ξεκολλήσαμε με προσοχή τις χαρτοταινίες και εμφανίστηκαν μαγικά οι κορμοί των δέντρων μας. Τους βάλαμε κλαδιά και ζωγραφίσαμε κάτω το χιόνι.
Θέλαμε όμως να χιονίζει στα χειμωνιάτικα δέντρα μας. Πώς να ζωγραφίζαμε τις νιφάδες; Πήραμε την ιδέα από τον γνωστό καλλιτέχνη Jackson Pollock, που είναι διάσημος για τα έργα τέχνης που δημιουργεί από πιτσιλιές και είδαμε σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο.
Με την τεχνική του Pollock ρίξαμε χιόνι στα δέντρα μας, τινάζοντας το πινέλο με άσπρη μπογιά! Το ευχαριστηθήκαμε πολύ!
Τα παιδιά μας ζήτησαν να διαβάσουμε βιβλία “χειμωνιάτικα”. Έτσι, γνωρίσαμε την ιστορία του Μάρκου του Αρκούδου, αλλά και τις περιπέτειες του Άσπρου Αρκούδου που ταξίδεψε μακριά από την πατρίδα του.
Διαβάσαμε και ιστορίες εικονογραφημένες με τα παιδιά με θέμα τον Χειμώνα και διασκεδάσαμε με εικονόλεξα και αινίγματα.
Είδαμε και ταινίες παιδικές μικρού μήκους με θέμα τον Χειμώνα. Ξεχωρίσαμε ιδιαίτερα την ταινία χωρίς λόγια με τίτλο “Ο χιονάνθρωπος και το αγόρι” (1982), μια υπέροχη ιστορία φιλίας ενός χιονάνθρωπου κι ενός αγοριού που έζησαν υπέροχες στιγμές μαζί… μέχρι που βγήκε ο ήλιος κι έλιωσε ο χιονάνθρωπος!
Ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε από την ταινία: “το ταξίδι του χιονάνθρωπου με το αγόρι στον ουρανό”, “που συνάντησαν τον Άγιο Βασίλη”, “που χόρευαν με τους άλλους χιονάνθρωπους” κ.α.
Εμπνευσμένοι από την ταινία και τον χιονάνθρωπο που έλιωσε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τον δικό μας λιωμένο χιονάνθρωπο! Ζωγραφίσαμε με πινέλα. σφουγγάρια και οδοντόβουρτσες το λιωμένο χιόνι και μετά κολλήσαμε τα μάτια, το καπέλο,το κασκόλ, τα ξυλάκια και τα κουμπιά του χιονάνθρωπου που έλιωσε. Μάλιστα συζητήσαμε την θέση που θα κολλούσαμε το κάθε αντικείμενο στο έργο μας, σύμφωνα με την βαρύτητα και τον αέρα που φυσάει εκείνη τη στιγμή! Κολλήσαμε έναν λαμπερό ήλιο και τον τίτλο μας “Ο Λιωμένος Χιονάνθρωπος” !
Ο Λιωμένος Χιονάνθρωπος διακοσμεί το παράθυρό μας κι εντυπωσιάζει!
Στην ταινία, όταν το αγόρι είδε το χιόνι από το παράθυρο έτρεξε να βγει έξω γρήγορα και ξέχασε να φορέσει τα χειμωνιάτικα ρούχα του.
Έτσι, μάθαμε ποια είναι τα χειμωνιάτικα ρούχα και παίξαμε ένα επιτραπέζιο που αντιστοιχήσαμε την σωστή λέξη που ήταν γραμμένη στο μανταλάκι με την αντίστοιχη εικόνα του ρούχου.
Στην συνέχεια, φτιάξαμε τις βαλίτσες του χειμώνα…. Ζωγραφίσαμε και κόψαμε μόνο τα χειμωνιάτικα ρούχα και τα κολλήσαμε σε βαλίτσες!
Συνεχίσαμε με ζωγραφική “Το ανθρωπάκι του Χειμώνα” και φύλλα εργασίας “Βρίσκω τις διαφορές”
Τέλος, ακόμα και στο μάθημα των Αγγλικών ασχοληθήκαμε με την εποχή του Χειμώνα και μάθαμε το σχετικό λεξιλόγιο στα Αγγλικά κατασκευάζοντας κι άλλα χειμωνιάτικα δεντράκια!