Αν και μια μέρα καθυστερημένα, δουλέψαμε με την ομάδα την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που γιορτάζονταν χτες, όπως και κάθε χρόνο, δηλαδή στις 8 Μαρτίου. Αφορμή στάθηκε το σχόλιο μιας μαθήτριας πως χτες έφτιαξε με τον αδερφό της μια κάρτα και την έδωσε στη μαμά της γιατί “γιόρταζαν οι μαμάδες”, όπως μας είπε. Η δασκάλα εξήγησε στα παιδιά πως γιόρταζαν όλες οι γυναίκες, όχι μόνο οι μαμάδες και ρώτησε τα παιδιά να φανταστούν τον λόγο. Μετά από συζήτηση, τα παιδιά αντιλήφθηκαν πόσο σημαντικό είναι οι γυναίκες να έχουν τα δικαιώματά τους και πως αυτό δεν συμβαίνει πάντα και παντού.
Για να κατανοήσουν καλύτερα το θέμα, παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας Το Μολύβι της Μαλάλα, της γενναίας κοπέλας από το Πακιστάν, η οποία, παρά τις απειλές των Ταλιμπάν, συνέχισε να πηγαίνει σχολείο και να μιλάει για το δικαίωμα των γυναικών στη μόρφωση, ώσπου την τραυμάτισαν σοβαρά αλλά κατάφερε να επιζήσει και να συνεχίσει τον αγώνα της.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την ιστορία, κυρίως γιατί είναι αληθινή και εμπνεύστηκαν από τη γενναιότητα της Μαλάλα. Έτσι, ζωγράφισαν τα δικαιώματα των γυναικών σε όλον τον κόσμο, όπως ότι οι γυναίκες έχουν δικαίωμα να “πηγαίνουν σχολείο”, να “πηγαίνουν βόλτα μόνες τους”, “να οδηγούν” κ.α. Τους άρεσε τόσο το θάρρος της ηρωίδας που διαβάσαμε κι άλλο ένα βιβλίο για τη ζωή της
Στη συνέχεια, καταγράψαμε τις γνώμες των παιδιών σχετικά με τα γυναικεία και τα αντρικά επαγγέλματα. Τα ρωτήσαμε: “πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν γυναίκες που ΔΕΝ μπορούν να…” και καταγράψαμε τις ιδέες τους, όπως ότι δεν υπάρχουν γυναίκες που μπορούν να “οδηγούν τρένα”, να “κόβουν ξύλα”, “να παίζουν ποδόσφαιρο”, να “φτιάχνουν σπίτια”, “να είναι ηλεκτρολόγοι”. Στο ερώτημα πώς μπορούμε να διαπιστώσουμε αν αυτά όλα είναι αλήθεια, πού πρέπει να ψάξουμε για πληροφορίες, τα παιδιά απάντησαν να βρούμε φωτογραφίες και βίντεο. Έτσι, ξεκίνησε η έρευνά μας!
Αξιοποιώντας το τέμπλετ της τάξης μας, ψάξανε ανά ομάδες των τριών στο ίντερνετ να βρούνε γυναίκες που όντως κάνουν τα επαγγέλματα που είχαμε γράψει στον πίνακα και παρουσίασαν τα ευρήματά τους στους συμμαθητές τους.
Μετά, παρακολουθήσαμε όλοι μαζί βίντεο με συνεντεύξεις γυναικών που κάνουν ορισμένα από τα επαγγέλματα που είχαμε καταγράψει, όπως οδηγούν φορτηγό, είναι πυροσβέστες, ταχυδρόμοι κ.α. Μάθαμε τις δυσκολίες τους και πώς τους φαίνεται το επάγγελμά τους
Ανά ομάδες των τεσσάρων επεξεργάστηκαν φωτογραφίες γυναικών που κάνουν ορισμένα από τα λεγόμενα “αντρικά” επαγγέλματα
Εμπνευστήκαμε από το σήμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας που βρήκαμε στο διαδίκτυο με τις γροθιές γυναικών υψωμένες και υψώσαμε όλοι τα χέρια φωνάζοντας τα δικαιώματα των γυναικών σε όλον τον κόσμο
Κι επειδή το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας πρέπει να το μεταδώσουμε κι εκτός της τάξης μας, φτιάξαμε μια αφίσα αφιερωμένη σ’ αυτή και την αναρτήσαμε στο παράθυρο της τάξης μας. Μια ομάδα πληκτρολόγησε στον υπολογιστή τον τίτλο της αφίσας
και οι υπόλοιποι έκοψαν και κόλλησαν τις φωτογραφίες των γυναικών στην αφίσα.
ΝΑΙ! ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ! Και μαθαίνουμε τα δικαιώματα των γυναικών από το νηπιαγωγείο!









