Στο νηπιαγωγείο μας είναι ευγενικό να…

Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο γνωριζόμαστε μεταξύ μας, γνωρίζουμε τον χώρο της τάξης και αρχίζουμε να συζητάμε για το τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει να κάνουμε αλλά και να μας κάνουν οι άλλοι. Αφού κουβεντιάσαμε στην παρεούλα μας, καταγράψαμε τις απόψεις μας σε δυο στήλες: “Στο σχολείο μου αρέσει να…”, “Στο σχολείο δεν μου αρέσει να…”. Σε ορισμένους αρέσει να παίζουν πλαστελίνη, να βγαίνουν αυλή, να παίζουν lego, ενώ σε κάποιους δεν αρέσουν τα παζλ, αλλά και να τους κοροϊδεύουν, να τους σπρώχνουν κ.α.

 

 

Συγκεντρώσαμε όλες τις ζωγραφιές μας στον πίνακα και στο κέντρο αναρτήσαμε όλες τις μας τις απόψεις συγκεντρωμένες. Δεσμευτήκαμε να προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε αυτά που μας αρέσουν και να αποφεύγουμε να κάνουμε στους άλλους πράγματα που δεν τους αρέσουν και δεν θέλουμε να μας κάνουν κι αυτοί!

Επειδή ακούστηκε πολλές φορές η φράση “δεν είναι ευγενικό”, ανατρέξαμε στο Μικρό βιβλίο της ευγένειας που έχουμε στη σχολική μας βιβλιοθήκη και αφού το διαβάσαμε, συζητήσαμε σχετικά με τις εικόνες του και τα όσα αφηγούνταν.

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες, όπου έπρεπε να ενώσουμε το τι είναι ευγενικό να κάνουν τα παιδιά που απεικονίζονται και τι δεν είναι. Τα καταφέραμε πολύ καλά… μένει τώρα να δούμε αν θα τα τηρήσουμε και στην καθημερινή μας πράξη!

 

Είμαστε τόσο καλοί που αναγνωρίσαμε εύκολα και στο φύλλο εργασίας τι είναι ευγενικό να κάνουμε με τους φίλους μας και τα κυκλώσαμε!

  

Τέλος, με αφορμή το βιβλίο της ευγένειας, αποφασίσαμε τι είναι και τι δεν είναι ευγενικό να κάνουμε στο νηπιαγωγείο μας, τα καταγράψαμε, τα ζωγραφίσαμε και αναρτήσαμε την αφίσα στην πόρτα της τάξης, ώστε να τη βλέπουμε καθημερινά και να μην ξεχνάμε τις δεσμεύσεις μας!

Πολύ καλή δουλειά παιδιά! Μπράβο!

  

Και τώρα ώρα για εξάσκηση στο σπίτι. Ποιος θα κυκλώσει σωστά το τι είναι ευγενικό να κάνω με τα άλλα παιδιά; Ποιος θα ζωγραφίσει έναν δικό του κανόνα ευγένειας; Ξεκινήστε την προσπάθεια!