Στα πλαίσια της γενικής θεματικής ενότητας με τίτλο “Χρώματα παντού” που δουλεύουμε αυτό τον καιρό στο Νηπιαγωγείο μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τις μίξεις χρωμάτων. Τα περισσότερα παιδιά ήξεραν ποια είναι τα βασικά και συμπληρωματικά χρώματα, αλλά και το χρώμα που θα βγει αν ανακατέψουμε δύο χρώματα μαζί. Όσο και να ξέρουμε λοιπόν το αποτέλεσμα, πάντα μας γοητεύει η διαδικασία μίξης χρωμάτων και μας εξάπτει την δημιουργικότητα και φαντασία μας!
Ξεκινήσαμε τη μέρα διαβάζοντας το βιβλίο “Τα μαγικά χρώματα” . Κατονομάσαμε όλα τα χρώματα, αλλά και το αποτέλεσμα της μίξης διάφορων χρωμάτων. Μας ενθουσίασε το βιβλίο και αμέσως όλα τα παιδιά, εξέφρασαν την επιθυμία πως ήθελαν να ζωγραφίσουν με τα πινέλα και τις τέμπερες.
Κόψαμε λοιπόν ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου, βάλαμε διάφορα χρώματα σε ένα πιάτο, πήραμε τα πινέλα και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν ποιο καινούριο χρώμα θα έβγαινε αν ανακατεύαμε δύο χρώματα. Τα πήγαν εξαιρετικά καλά στις προβλέψεις τους κι έτσι τα σημειώσαμε για να τα θυμόμαστε πάνω στο χαρτί του μέτρου.
Τα παιδιά συνέχεια ζητούσαν να ζωγραφίσουν κι εκείνα με τα πινέλα, έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας ομαδικό πίνακα με τα μαγικά χρώματα! Γεμίσαμε χρώματα όλο το χαρτί, τα μπλέξαμε όπως εμείς θέλαμε και χαρήκαμε ιδιαίτερα με το μοναδικό αποτέλεσμα!
Επειδή δεν χορτάσαμε την ζωγραφική με τα χρώματα και τα πινέλα, αποφασίσαμε να φτιάξει ο καθένας το δικό του μοναδικό έργο. Αντί για χαρτί χρησιμοποιήσαμε υγρομάντηλα που βοήθησαν περισσότερο στις μίξεις των χρωμάτων. Τα αφήσαμε να στεγνώσουν, τα κολλήσαμε σε χαρτόνια και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.Στο τέλος, ζητήσαμε από τους μικρούς καλλιτέχνες να μας μιλήσουν για το δικό τους έργο, τι είναι αυτό που ζωγράφισαν και σημειώσαμε τα λόγια τους από κάτω για να μην ξεχαστούν. Έτσι, τα θαυμάζουμε καθημερινά γιατί τα έχουμε κρεμάσει στους τοίχους της τάξης μας. Δεν είναι υπέροχα; Πραγματικά έργα τέχνης!
Ακόμη, είχαμε την ιδέα να φτιάξουμε μόνοι μας επιτραπέζια παιχνίδια για να τα παίζουμε τις ελεύθερες ώρες στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό με τα παιχνίδια και ζητούσαν να παίξουν συνέχεια με αυτά. Επιπλέον τέτοιου είδους παιχνίδια ενισχύουν την οπτική αντίληψη των παιδιών, εξασκούν την κριτική τους σκέψη, τους δένουν σαν ομάδα, μαθαίνουν να δέχονται την ήττα και τέλος διευρύνουν το μαθησιακό τους πεδίο.
Το πρώτο παιχνίδι αποτελούνταν από πλαστικοποιημένες καρτέλες με διάφορα αντικείμενα σε διάφορα χρώματα , χρωματιστούς χάρτινους κύκλους ένα ζάρι με χρώματα.
Ανάλογα το χρώμα που θα τύχαινε στο ζάρι, θα έπρεπε να τοποθετηθεί ένας κύκλος στην αντίστοιχη καρτέλα. Αυτός που θα γέμιζε την καρτέλα του με χρωματιστούς κύκλους θα ήταν ο νικητής!
Το δεύτερο παιχνίδι ήταν τα “πολύχρωμα πινέλα”. Τα παιδιά έψαχναν να ταιριάσουν το πινέλο με την μπογιά του και την αντίστοιχη λεξούλα.
Το τρίτο παιχνίδι ήταν ο τροχός των χρωμάτων. Τα παιδιά γύριζαν τον τροχό και ανάλογα σε ποιο χρώμα θα τύχαινε, έπρεπε να σκεφτούν και να διαλέξουν ένα αντικείμενο αυτού του χρώματος από τις πλαστικοποιημένες εικόνες που είχαμε φτιάξει.
Το τελευταίο παιχνίδι που ετοιμάσαμε αποτελούνταν από αυγοθήκες, πομ πομ και μανταλάκια. Τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν τις αυγοθήκες με χρωματιστά πομ πομ στα αντίστοιχα χρώματα που έδειχνε από κάτω. Πραγματικά διασκεδαστικό!
Κι οι πειραματισμοί μας με τα χρώματα συνεχίζονται!