Ανακαλύπτουμε τη μαγεία της θάλασσας και του κόσμου της μέσα από το αισθητηριακό παιχνίδι (messy play) και τις φυσικές επιστήμες (πειράματα, παρατηρήσεις, συμπεράσματα). Πλούσιο φωτογραφικό υλικό εδώ.
Οι μικροί εξερευνητές και οι μικρές εξερευνήτριες με σύνθημα
«Όποιος λερωθεί περισσότερο θα διασκεδάσει και περισσότερο»
χωρίστηκαν σε ομάδες και εργαστήκαν/συνεργάστηκαν διασκεδάζοντας για να γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο τους.
1η Φάση: Ελεύθερο παιχνίδι
Τα παιδιά εργάστηκαν/συνεργάστηκαν/πειραματίστηκαν σε 4 σταθμούς διασκέδασης και γνώσης.
1ος σταθμός. Τι κρύβει ο Βυθός της Θάλασσας;
Μέσα σε μια θάλασσα από μπλε ζελέ τα παιδιά ανακαλύπτουν τον θαλάσσιο κόσμο.
2ος σταθμός. Ας χτίσουμε στην Άμμο!
Τα παιδιά χτίζουν και δημιουργούν με βρώσιμη άμμο και πολύ φαντασία!
3ος σταθμός. Γιατί δεν βουλιάζει το πλοίο;
Τα παιδιά παίζουν με το νερό, πειραματίζονται και ανακαλύπτουν την άνωση (βύθιση/πλεύση υλικών) αλλά και τους παράγοντες κινδύνου του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
4ος σταθμός. Πάμε για ψάρεμα;
Ψαρεύουμε με κλειστά και ανοιχτά μάτια. Μας βοηθάει στο παιχνίδι η δύναμη του μαγνήτη. Ωστόσο, κάποια ψάρια δεν μπορούμε να τα ψαρέψουμε. Γιατί;
2η Φάση: Συζήτηση στην ολομέλεια
Περνάμε από τους 4 σταθμούς και κάθε ομάδα αναφέρει ιδέες, απόψεις, συναισθήματα, εμπειρίες σχετικές με το θέμα.
Συμπεράσματα:
Α) Το θαλάσσιο οικοσύστημα είναι πολύ πλούσιο και σημαντικό για τον άνθρωπο.
Β) Πολλά είδη του θαλάσσιου οικοσυστήματος κινδυνεύουν από απορρίμματα, απόβλητα και πετρέλαια που καταλήγουν στην θάλασσα από ανθρώπινη ανευθυνότητα. Οι χελώνες καρέτα καρέτα και τα δελφίνια κινδυνεύουν! Άραγε πώς νιώθουν όταν κολυμπάνε μέσα στα σκουπίδια; Τι συνέπειες έχουν;
Γ) Δεν μπορούμε να ψαρεύουμε περισσότερα ψάρια από όσα χρειαζόμαστε για τις ανάγκες μας ούτε όταν τα ψάρια γεννάνε τα μικρά τους. Η Υπεραλίευση απειλεί την υγεία της θάλασσας!
Δ) Κινδυνεύουν και οι ακτές της θάλασσας από την ανθρώπινη ανευθυνότητα. Τα παιδιά αναφέρουν την ενόχληση τους από τα απορρίμματα και τις γόπες τσιγάρων που βρίσκουν στην άμμο όταν παίζουν. Τι μπορούν να προκαλέσουν σε ανθρώπους και ψάρια; Τι συμβαίνει, επίσης, στις ακτές που επισκέπτονται οι αγαπημένες καρέτα καρέτα;
3η Φάση: Δημιουργία και έκφραση
Ακούμε γνωστά κομμάτια με θέμα τη θάλασσα και δημιουργούμε….
Α) Sensory bottle (Αισθητηριακό μπουκάλι) ο θησαυρός της θάλασσας. Χορεύουμε με το αισθητηριακό μπουκάλι στους ρυθμούς του Σπανουδάκη και χαλαρώνουμε…
Β) Κατασκευή με μπαλόνι. Ερωτευμένα ψαράκια!
Γ) Sensory play με πολύ χρώμα…
Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα
Θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα….
4η Φάση: Φυσικές Επιστήμες
Εντυπωσιακά πειράματα για να εμπεδώσουμε την αρχή του Αρχιμήδη για την άνωση των υλικών και την διαφορά της άνωσης στο θαλασσινό και γλυκό νερό.
5η Φάση: Αξιολόγηση
Συναισθήματα από το sensory play party και τη συνεργασία των ομάδων στην εξερεύνηση του θαλάσσιου κόσμου.
Περάσαμε Τ Ε Λ Ε Ι Α !! Απόδειξη; Λ Ε Ρ Ω Θ Η Κ Α Μ Ε Π Ο Λ Υ!!!!!