…και Σεισμοί!!! (4)

Μαζί με την σεισμική δραστηριότητα που προηγείται της έκρηξης του ηφαιστείου
μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τους σεισμούς.

Αρχικά αναφερθήκαμε στις λιθοσφαιρικές πλάκες και στην κίνησή τους…
και για να το κατανοήσουμε καλύτερα ευκαιρία για πειραματισμό…
Με βαμμένο νερό για λάβα και κομμάτια φελλού να επιπλέει πάνω του όλοι μπορέσαμε να αντιληφθούμε το τι προκαλεί τους σεισμούς…


Οπότε ήρθε η ώρα να μάθουμε πώς να προστατευόμαστε από αυτούς…
Αρχικά παρακολουθήσαμε το
video «Σεισμός, φιλαράκο μην σε πιάνει πανικός»…
και μιλήσαμε για τους τρόπους προστασίας τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και στο σπίτι…
Αναφερθήκαμε λεπτομερώς τόσο στις ενέργειες που πρέπει να γίνονται πριν,
όσο και στις αντιδράσεις μας κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό.
Ήρθε η ώρα για την πρώτη άσκηση σεισμού…


[Η άσκηση σεισμού σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας της σχολικής μονάδας για το τρέχων σχολικό έτος και επαναλαμβάνεται με ή χωρίς προειδοποίηση καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κάθε άσκηση χρονομετρείται, αξιολογείται και υλοποιούνται παρεμβάσεις εφόσον χρειάζεται]

Αποφασίσαμε ότι μέσα στην τάξη
θα πρέπει να τοποθετηθούν σήματα και αφίσες, που θα μας υπενθυμίζουν πώς να δράσουμε σε περίπτωση σεισμού…

και φυσικά ενημερώσαμε τους γονείς μας με κατάλληλο υλικό από τον Ο.Α.Σ.Π.

Καθότι αγαπάμε την μυθολογία δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και τους σχετικούς μύθους.
Ο Ιαπωνικός μύθος του
Kashima με το γατόψαρο
μας ενέπνευσε εικαστικά και έτσι φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο σε ιαπωνικό στυλ, με την τεχνική makimono

 


Φυσικά όλοι οι μύθοι δραματοποιήθηκαν – γεγονός που μας διασκέδασε πολύ –


και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία αφίσα με τους μύθους από τις διαφορετικές χώρες…


Μιλήσαμε για την μονάδα μέτρησης του σεισμού
και αφού κατανοήσαμε πόσο καταστροφικός και μεγάλος μπορεί να είναι ο σεισμός σε κάθε περίπτωση κατασκευάσαμε και εμείς στην τάξη μας την Κλίμακα Ρίχτερ
.

Οι γονείς μας μας βοήθησαν να μάθουμε τις λέξεις που σχετίζονται με τους σεισμούς και τα ηφαίστεια
σε όλες τις γλώσσες της τάξης μας!

Τέλος έφτασε η ώρα να δημοσιοποιήσουμε τις δράσεις μας…
Το καινούριο τεύχος της εφημερίδας μας ήδη κυκλοφορεί…
Τεύχος 2 – Αφιέρωμα στο Κέντρο της Γης