Coding και “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”

Στα “Βήματα για τη Ζωή” δύο έννοιες που έπρεπε να προσεγγίσουμε ήταν οι έννοιες “πριν” και “μετά”.

Ένα από τα προτεινόμενα βιβλία προς εμπέδωση των εννοιών αυτών είναι και το βιβλίο του Eric Carle “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

Το βιβλίο αυτό συνδέεται και με τα φρούτα και τη διατροφή που δουλέψαμε την περασμένη εβδομάδα, ενώ δίνει παράλληλα την ευκαιρία επανάληψης των ημερών της εβδομάδας, αλλά και παιχνιδιών με τους αριθμούς και όχι μόνο.

Διαβάσαμε το βιβλίο και στη συνέχεια παροτρύναμε τα παιδιά να το αναδιηγηθούν δείχνοντάς τους τις εικόνες του βιβλίου. Έπειτα, τα παιδιά τοποθέτησαν με τη σωστή σειρά κάρτες που απεικόνιζαν τι έφαγε η κάμπια την κάθε ημέρα της εβδομάδας.

 

Στη συνέχεια παρωθήσαμε τα παιδιά να σειραθετήσουν τις φάσεις από τις οποίες πέρασε η κάμπια μέχρι να γίνει πεταλούδα, εστιάζοντας στις έννοιες “πριν” και “μετά” και κάνοντας έτσι σύνδεση με το Πρόγραμμα Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων “Βήματα για τη Ζωή”.

 

Μπορούμε να καθοδηγήσουμε τη μέλισσα Bee bot στην ιστορία της κάμπιας που είχαμε διαβάσει;

Φυσικά !!!

Τα παιδιά είναι ήδη ενθουσιασμένα από τις δραστηριότητες των προηγούμενων ημερών

και το παιχνίδι ξεκινάει !!!

Αρχικά, προτείναμε στα παιδιά η μελισσούλα να γίνει η κάμπια της ιστορίας …

Πώς; Απλώς με μία καρτούλα !!!

Η αλήθεια είναι ότι αυτό φάνηκε πολύ αστείο στα παιδάκια μας και ξεκινήσαμε με πολλά γέλια !!!

Ήταν η Κάμπια ρομπότ τώρα !!!

Στρώσαμε τον τάπητα, φέραμε τις κάρτες κατεύθυνσης, η κάμπια ρομπότ στην έναρξη και

ξεκινήσαμε με τις ημέρες της εβδομάδας να τις βάλουμε στη σειρά σύμφωνα με την ιστορία.

Η κάμπια ξεκινούσε από την Κυριακή.

Φτιάξαμε τον κώδικα

Και δώσαμε τις εντολές στο ρομποτάκι μας !

Και το παιχνίδι συνεχίστηκε μέχρι να ξαναφτάσουμε στην Κυριακή. Να σημειώσουμε ότι ο πίνακας αναφοράς βάση του οποίου τα παιδιά αναγνώριζαν τη σωστή καρτέλα με το όνομα της ημέρας που ακολουθούσε ήταν το ημερολόγιο της τάξης μας, το οποίο φτιάχνουμε κάθε πρωί.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι παίρνουν μέρος όλα τα παιδιά. Στα μικρότερα παιδιά προσπαθούμε να εμπλέκονται στο παιχνίδι συνθέτοντας απλούς κώδικες προς το παρόν, π.χ. 3 βηματάκια μπροστά.

 

Παίξαμε, όμως, και με τους αριθμούς.

Πρώτα χωρίς το ρομπότ

Κι έπειτα με το ρομπότ.

Βρίσκαμε τα φρούτα που έφαγε πρώτο, μετρούσαμε πόσα ήταν και φτιάχναμε τον αλγόριθμο για να δώσουμε εντολή στη μελισσούλα να κινηθεί στον σωστό αριθμό.

Και έπεται συνέχεια …

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *