ioanna's blog

Παρέχεται από το Blogs.sch.gr

Συμμετοχή στο Euro Code Week

Οκτ 201912

Και  μπορεί να μην κατάφερα να αντισταθώ στην ίωση και να ψήθηκα στον πυρετό και να έχω μόνιμο πονοκέφαλο αλλά έχω κι ένα ευχάριστο νέο!

Εγκρίθηκε η αίτησή μας για τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

 Euro Code Week.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού προωθεί τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας.
Η πρωτοβουλία στόχο έχει να προβληθεί ο προγραμματισμός, να παρουσιάσουμε στους νέους, στους ενήλικες και στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας πώς μπορείς να δώσεις πνοή στις ιδέες σου μέσω της συγγραφής κώδικα, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες και να έρθουν πιο κοντά ενδιαφερόμενα άτομα για να αυξήσουν τις γνώσεις τους.
Συμμετέχουμε, λοιπόν, ως τμήμα με δραστηριότητες που σχετίζονται με το βιβλίο του Eric Carle «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια» κάνοντας τη σύνδεση με το πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή» και τη διατροφή.
Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι γνωστό σε διεθνές επίπεδο και δεχτήκαμε πρόσκληση από ένα σχολείο της Ιταλίας, ένα της Πορτογαλίας και ένα της Σερβίας να συνεργαστούμε με κύριο στόχο την ρομποτική, τη συγγραφή κώδικα και τη χρήση του με κοινό άξονα το συγκεκριμένο βιβλίο !
Έτσι, αρχίσαμε να μοιραζόμαστε δραστηριότητες και να ανταλλάσσουμε ιδέες !!!
Ο τίτλος των δικών μας δραστηριοτήτων είναι «Coding and «The Very Hungry Caterpillar» by Eric Carle
και μπορείτε να το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Coding και «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη»

Οκτ 20199

Στα «Βήματα για τη Ζωή» δύο έννοιες που έπρεπε να προσεγγίσουμε ήταν οι έννοιες «πριν» και «μετά».

Ένα από τα προτεινόμενα βιβλία προς εμπέδωση των εννοιών αυτών είναι και το βιβλίο του Eric Carle «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη» από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

Το βιβλίο αυτό συνδέεται και με τα φρούτα και τη διατροφή που δουλέψαμε την περασμένη εβδομάδα, ενώ δίνει παράλληλα την ευκαιρία επανάληψης των ημερών της εβδομάδας, αλλά και παιχνιδιών με τους αριθμούς και όχι μόνο.

Διαβάσαμε το βιβλίο και στη συνέχεια παροτρύναμε τα παιδιά να το αναδιηγηθούν δείχνοντάς τους τις εικόνες του βιβλίου. Έπειτα, τα παιδιά τοποθέτησαν με τη σωστή σειρά κάρτες που απεικόνιζαν τι έφαγε η κάμπια την κάθε ημέρα της εβδομάδας.

 

Στη συνέχεια παρωθήσαμε τα παιδιά να σειραθετήσουν τις φάσεις από τις οποίες πέρασε η κάμπια μέχρι να γίνει πεταλούδα, εστιάζοντας στις έννοιες «πριν» και «μετά» και κάνοντας έτσι σύνδεση με το Πρόγραμμα Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων «Βήματα για τη Ζωή».

 

Μπορούμε να καθοδηγήσουμε τη μέλισσα Bee bot στην ιστορία της κάμπιας που είχαμε διαβάσει;

Φυσικά !!!

Τα παιδιά είναι ήδη ενθουσιασμένα από τις δραστηριότητες των προηγούμενων ημερών

και το παιχνίδι ξεκινάει !!!

Αρχικά, προτείναμε στα παιδιά η μελισσούλα να γίνει η κάμπια της ιστορίας …

Πώς; Απλώς με μία καρτούλα !!!

Η αλήθεια είναι ότι αυτό φάνηκε πολύ αστείο στα παιδάκια μας και ξεκινήσαμε με πολλά γέλια !!!

Ήταν η Κάμπια ρομπότ τώρα !!!

Στρώσαμε τον τάπητα, φέραμε τις κάρτες κατεύθυνσης, η κάμπια ρομπότ στην έναρξη και

ξεκινήσαμε με τις ημέρες της εβδομάδας να τις βάλουμε στη σειρά σύμφωνα με την ιστορία.

Η κάμπια ξεκινούσε από την Κυριακή.

Φτιάξαμε τον κώδικα

Και δώσαμε τις εντολές στο ρομποτάκι μας !

Και το παιχνίδι συνεχίστηκε μέχρι να ξαναφτάσουμε στην Κυριακή. Να σημειώσουμε ότι ο πίνακας αναφοράς βάση του οποίου τα παιδιά αναγνώριζαν τη σωστή καρτέλα με το όνομα της ημέρας που ακολουθούσε ήταν το ημερολόγιο της τάξης μας, το οποίο φτιάχνουμε κάθε πρωί.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι παίρνουν μέρος όλα τα παιδιά. Στα μικρότερα παιδιά προσπαθούμε να εμπλέκονται στο παιχνίδι συνθέτοντας απλούς κώδικες προς το παρόν, π.χ. 3 βηματάκια μπροστά.

 

Παίξαμε, όμως, και με τους αριθμούς.

Πρώτα χωρίς το ρομπότ

Κι έπειτα με το ρομπότ.

Βρίσκαμε τα φρούτα που έφαγε πρώτο, μετρούσαμε πόσα ήταν και φτιάχναμε τον αλγόριθμο για να δώσουμε εντολή στη μελισσούλα να κινηθεί στον σωστό αριθμό.

Και έπεται συνέχεια …

Ξεκινώντας το coding και μαθαίνοντας τι είναι ο «Αλγόριθμος»

Οκτ 20197

«Αλγόριθμος»

Την έχουμε ξανακούσει τη λέξη αυτή;

Τι μπορεί να σημαίνει;

-Έχει μέσα τη λέξη «Αριθμός», κυρία !

-Εμένα, κυρία, μου θυμίζει τη λέξη «ρυθμός» !

 

Δείχνουμε στα παιδιά τις κάρτες που έχουμε φτιάξει και δείχνουν 4 κατευθύνσεις.

Όλα τα παιδιά τις γνωρίζουν! Σημαντικό στοιχείο για να προχωρήσουμε παρακάτω !

Στέκομαι στη γωνιά της γραφής και θέτω το ερώτημα πώς θα πάω στον πίνακα.

Τα παιδιά διατυπώνουν τις απόψεις τους.

Αν, όμως, δεν ήμουν άνθρωπος που μπορώ και σκέφτομαι και σε τρία βήματα θα ήμουν στον πίνακα, αλλά ήμουν ρομπότ, πώς θα μου έλεγαν τι να κάνω για να φτάσω στον πίνακα;

– «Θα σου δίναμε εντολές, κυρία ! «

– «Ποιες εντολές, δηλαδή;»

Και ξεκινάει η οικοδόμηση της γνώσης από τα παιδιά !!!

Τοποθετούμε από τη γωνιά της γραφής ως τον πίνακα χαρτιά Α4, ώστε να διευκολύνουμε τα παιδιά στη διατύπωση των εντολών.

 

Και θέτουμε στη διάθεση των παιδιών κάρτες κατεύθυνσης.

 

Καλώ τα παιδιά να διατυπώσουν τις εντολές για το πού θα κινηθώ ως ρομπότ και τοποθετούν την κατάλληλη κάρτα.

Τα παιδιά τοποθετούν στη σειρά τις εντολές που είχαν βάλει στα χαρτιά Α4.

Εξηγούμε στα παιδιά ότι αυτή ακριβώς η γραμμή των εντολών είναι ένας αλγόριθμος και δίνουμε σχετικές πληροφορίες.

Κάνω το ρομπότ και εκτελώ τις εντολές.

Παίζουμε κι άλλα παιχνίδια με τα παιδιά στα οποία κάνουν κάποια τα ρομπότ

και άλλα σχηματίζουν τους αλγόριθμους.

Ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας κυρίως για να έχουμε μια εικόνα του τι τα παιδιά έχουν καταλάβει,

κάτι που θα επηρεάσει και την περαιτέρω πορεία της συγκεκριμένης θεματικής.

Σεισμός και 1η άσκηση σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας!

Οκτ 20197

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φυσικών Καταστροφών που πλησιάζει και όχι μόνο,

αποφασίσαμε με τις συναδέρφους να προσεγγίσουμε το θέμα του σεισμού και του τι πρέπει να κάνουμε

πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό.

Μάθαμε για τις τεκτονικές πλάκες και τι συμβαίνει στη γη, για την τσάντα έκτακτης ανάγκης, τι πρέπει να περιέχει και γιατί και τι κάνουμε αν γίνει σεισμός στο σχολείο.

Σε όλο αυτό μας βοήθησε το υλικό του Ο.Α.Σ.Π.  http://www.oasp.gr/

Κάτω από τα τραπεζάκια μας λοιπόν ή τα χέρια στο κεφαλάκι μας με το σώμα μας κουλουριασμένο !

 

Και μόλις πουν οι δασκάλες, κάνουμε τρενάκι και βγαίνουμε στον α’ σταθμό συγκέντρωσης που είναι το προαύλιό μας και πάλι με τα χέρια στο κεφαλάκι μας !

Κάναμε την πρώτη άσκησή μας, λοιπόν, και θα ξανακάνουμε άμεσα με την ελπίδα όλα αυτά να παραμείνουν σε επίπεδο ασκήσεων !

Φρούτα φθινοπωρινά

Οκτ 20196

Μπήκαμε και στον δεύτερο μήνα του Φθινοπώρου!

Ωστόσο, επειδή η αλλαγή του καιρού δεν είναι ακόμη ιδιαίτερα αισθητή και εκμεταλλευόμενες το μούστο που έφερε μια μανούλα, ξεκινήσαμε να προσεγγίζουμε τα Φθινοπωρινά Φρούτα !

Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από τη διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών.

Γιατί πώς θα οικοδομήσουμε τη νέα γνώση, αν δε γνωρίζουμε τι τα παιδιά γνωρίζουν ήδη;

Καλέσαμε τα παιδιά να φέρουν φρούτα φθινοπωρινά !

 

Σημειώσαμε και το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο

 

και φυσικά μετρήσαμε τις προτιμήσεις μας !

Μετρήσαμε σταφύλια, κόψαμε μήλα

και έτσι απλά κάναμε με βιωματικό τρόπο μαθηματικά!

Η αφισούλα από το e-children

Μιλήσαμε για το σταφύλι και τα παράγωγά του και γευτήκαμε μουσταλευριά από το μούστο που έφερε η μανούλα με το κουταλάκι του το κάθε παιδί !!

Ένας μαθητής πρότεινε να φτιάξουμε φρουτοσαλάτα !

Προτείναμε στα παιδιά να φέρουν φρούτα στο σχολείο, όσα το θυμηθούν και όσα έχουν φυσικά !

Ταξινομήσαμε, λοιπόν, αρχικά τα φρούτα που συγκεντρώθηκαν, τα μετρήσαμε και τα προσθέσαμε.

Έπειτα, πολτοποιήσαμε το μήλο και το αχλάδι, στύψαμε το πορτοκάλι και το ρόδι, κόψαμε τις μπανάνες κι ένα τελευταίο ροδάκινο που βρέθηκε και για να την κάνουμε πιο ελκυστική για τα παιδιά που δεν ήταν και πολύ ενθουσιασμένα, προσθέσαμε λίγο μέλι !

Και τι ωραία που ένας μαθητής μας αναρωτήθηκε πού βρέθηκε η μπανάνα που είναι καλοκαιρινό φρούτο!!!

Τα παιδιά διατύπωσαν υποθέσεις σχετικά με το ερώτημα και στη συνέχεια τους δώσαμε τις απαραίτητες πληροφορίες (Θερμοκήπιο, κλπ.).

 

Φτιάξαμε με στένσιλ μικρούς πίνακες με φρούτα που στόλισαν την τραπεζαρία μας !!!

 

Ο εαυτός μου

Οκτ 20195

«Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μοναδικός και δεν πειράζει»

είναι ένα από τα βασικά μηνύματα που επιδιώκουμε να κατανοήσουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας,

τα οποία, σύμφωνα με τον Piaget, χαρακτηρίζονται από παιδικό εγωκεντρισμό.

Ξεκινήσαμε, λοιπόν, δραστηριότητες γύρω από τον εαυτό μας.

Είμαστε όλοι ίδιοι εμφανισιακά; Κι αν είμαστε (π.χ. διδυμάκια), μας αρέσουν όλων τα ίδια;

Αν ήμασταν όλοι ίδιοι ή μας άρεσαν όλων τα ίδια πράγματα, πώς θα ήταν ο κόσμος;

Τα παιδιά διατυπώνουν τις απόψεις τους κι έπειτα κοιτώντας των εαυτό τους σε έναν καθρέφτη τον περιγράφουν. Χωρίζονται σε ομάδες π.χ. τα παιδιά με τα καστανά μαλλιά, με τα ξανθά, με τα καστανά μάτια, με τα πράσινα μάτια ή τα γαλανά. Παίζουμε με τις έννοιες «μερικοί» και «όλοι» κάνοντας σύνδεση και με το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή».

Και αποφασίζουμε να φτιάξουμε τον εαυτό μας σε στρογγυλό χαρτονάκι, όπου κάθε παιδί καλείται να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα χρώματα και να συνθέσει το προσωπάκι του.

Την εργασία αυτή την πήραμε από την εξαιρετική συνάδερφο Αριάδνη https://edonipiagogeio.blogspot.com/2016/10/blog-post.html

Ακούσαμε και το τραγούδι του Τριγωνοψαρούλη «Εγώ είμαι εγώ» και μας άρεσε πολύ !

Επίσης, κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του σε ατομικό φύλλο εργασίας.

Ανήκουμε , ωστόσο, και σε μια οικογένεια.

Τα παιδιά περιέγραψαν την οικογένειά τους, μίλησαν για τη μαμά και τον μπαμπά,

αλλά και τα αδέρφια τους, όσα, βεβαίως, είχαν.

Και σε αυτήν την περίπτωση, η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με την οικογένεια διαδραματίζει εξαιρετικό ρόλο, καθώς τόσο το έντυπο που καλούμε τους γονείς να συμπληρώσουν όσο και η διαπροσωπική σχέση μαζί τους, μας επιτρέπει να έχουμε μια εικόνα για το κάθε παιδί κι άρα η συζήτηση – σε αυτήν την περίπτωση σχετικά με την οικογένεια – να κινηθεί σε επιτρεπτά πλαίσια.

Θα ακολουθήσει φύλλο εργασίας σχετικό,

προκειμένου να μπει στο portfolio του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας.

 

Παιχνίδια με το όνομά μου

Οκτ 20195

Κάθε παιδί με τη σειρά λέει το όνομά του και όλοι μαζί το επαναλαμβάνουμε χτυπώντας παλαμάκια ανάλογα με τις συλλαβές.

Έπειτα δείχνουμε στα παιδιά μια μία τις καρτέλες με τα ονόματά τους και προσπαθούν να αναγνωρίσουν ποιο όνομα είναι απομονώνοντας τη φωνούλα από την οποία ξεκινάει το κάθε ένα.

 

Σε επόμενη δραστηριότητα τα παιδιά κρατούν τις καρτέλες με τα ονόματά τους.

Δείχνουμε στα παιδιά αυτή την φορά μόνο κάρτες με ξεχωριστές τις φωνούλες και τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τα ονόματα των παιδιών που ξεκινούν από αυτές.

Μετρήσαμε και βρήκαμε ποια φωνούλα έχει τα πιο πολλά.

Ακολούθησαν πολλά ακόμη παιχνιδάκια για να περάσουμε έπειτα σε μια εικαστική δραστηριότητα.

Σε χαρτονάκια λευκά φτιάξαμε με χαρτοταινία το αρχικό γράμμα του κάθε ονόματος.

Τα παιδιά χρωμάτισαν με νερομπογιές γύρω από την χαρτοταινία ,

ήταν η πρώτη επαφή τους με τα πινέλα,

και όταν στέγνωσαν, τραβήξαμε προσεκτικά την χαρτοταινία και αποκαλύφθηκε η κάθε φωνούλα.

Την κάθε δημιουργία την κολλήσαμε και σε ένα ακόμη χαρτόνι και έτσι έγινε ένα όμορφα πλαίσιο που ανέδειξε ακόμη πιο πολύ τη δημιουργική έκφραση των παιδιών !

Οι εργασίες στόλισαν την τάξη μας !

Πρώτη γνωριμία με τη μελισσούλα Bee bot !

Οκτ 20193

Σήμερα παρουσιάσαμε στα παιδιά τη μελισσούλα μας !!!

Πρόκειται για μία μελισσούλα ρομπότ

(στην απόκτησή της συνέβαλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων)

μέσω της οποίας σκοπός μας είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη ρομποτική

και τους στόχους που αυτή εξυπηρετεί στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

 

Η ρομποτική αποτελεί μία σχετικά καινούργια επιστήμη, η οποία συνδυάζει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού , τεχνητής νοημοσύνης, προηγμένης μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και πολλών άλλων. Οι πρώτες ολοκληρωμένες εφαρμογές της εντοπίζονται στη βιομηχανία, την ιατρική , την αεροπλοΐα. Σε προηγμένες χώρες εδώ και μια δεκαετία η ρομποτική αποτελεί εργαλείο για τη διδασκαλία της επιστήμης των Υπολογιστών, αλλά και την ενίσχυση της συνεργασίας και της διαθεματικότητας.

Θα επιδιώξουμε να ασχοληθούμε με τη συγγραφή κώδικα (coding) και η μελισσούλα robot θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο μας, καθώς είναι κατάλληλη για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Σύμφωνα με μελέτες ο βασικός γραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή πρέπει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης.

Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους.

Το coding δίνει στα παιδιά μια πρώτη εικόνα για την εσωτερική λειτουργία της Τεχνολογίας και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση προβλημάτων (E. Vickery, 2014). Στις μέρες μας έχουμε καταλάβει κάπως τον ρόλο του να είναι κανείς χρήστης πληροφοριών και όχι πάντα δημιουργός ιδεών. Κι ενώ ο κόσμος έχει απίστευτες νέες δυνατότητες, λίγοι καταλαβαίνουμε το πλαίσιο που ενεργοποιείται πίσω από τις οθόνες που πιέζουμε με τα χέρια μας (Κ.Hodgson, 2014).

Με το coding θα επιδιώξουμε να αντιληφθούν τα παιδιά ότι ο άνθρωπος μπορεί να εκπαιδευτεί και ορίζει αυτό που κάνει ένα ρομπότ, ένας υπολογιστής, ένα tamplet, ένα κινητό τηλέφωνο.

Στόχος μας είναι να πραγματοποιήσουμε στην τάξη δραστηριότητες coding ανάλογες με το θέμα που κάθε φορά προσεγγίζουμε.

Την περσινή χρονιά έγινε μια μικρή προσέγγιση προς το τέλος. Φέτος, ευελπιστούμε ότι ξεκινώντας νωρίς, θα οδηγηθούμε σε καλύτερα αποτελέσματα.

 

«Το Ταξίδι μας μόλις ξεκίνησε! Ελάτε να πετάξουμε ψηλά !»

Σεπ 201922

Παιχνίδια γνωριμίας, παιχνίδια ψυχοκινητικά, τραγουδάκια ήταν από τις πρώτες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, προκειμένου τα καινούργια παιδιά να εξοικειωθούν με το νέο σχολείο τους και τα περσινά παιδάκια να ενταχθούν και πάλι στο τμήμα όμορφα και ομαλά !

Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος; Φυσικά το παιχνίδι ! ! !

Η πόρτα της τάξης μας φέτος στολίστηκε με αερόστατα και συννεφάκια που αναγράφουν τα ονόματα των παιδιών  του τμήματός μας και λειτουργεί αντί κατάστασης ονομάτων, ενώ και τα παιδιά ενεπλάκησαν στη διαδικασία ως βοηθοί. Επιλέξαμε να μην κόψουν σε αυτήν τη δουλίτσα, αναζήτησαν, όμως, κι εντόπισαν, ως μια πρώτη δραστηριότητα ανάγνωσης τα ονόματα με τα συννεφάκια τους !

Η ιδέα ήταν της συναδέρφου, Τάνιας Μάνεση,

(http://taniamanesi.blogspot.com/2017/09/blog-post.html)

μόνο που αλλάξαμε λίγο το σύνθημα 😉

«Το Ταξίδι μας μόλις ξεκίνησε!

Ελάτε να πετάξουμε ψηλά !»

Φέτος, αντί της κλασσικής ομαδικής εργασίας που κάναμε κάθε χρόνο και τα παιδιά ζωγράφιζαν τον εαυτό τους, παρωθήσαμε και βοηθήσαμε τα παιδιά να κάνουν το αποτύπωμα της παλάμης τους με τέμπερα πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι.

Οι παλάμες μετατράπηκαν σε προσωπάκια και τα παιδιά έγραψαν τα ονόματά τους. Τα προνήπιά μας τα καθοδηγήσαμε και τα βοηθήσαμε στην πρώτη τους αυτή προσπάθεια γραφής, που προέκυψε ως ανάγκη, προκειμένου να γνωρίζουμε σε ποιο παιδί ανήκει η κάθε παλάμη 😉

 

 

Καλώς Ήρθατε στο σχολείο μας !

Σεπ 201915

Μαζί με τις πρώτες οδηγίες προς τους γονείς σχετικά με τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου,

φέτος δώσαμε στους γονείς και χαρτάκια σε διάφορα χρώματα,

όπου τους ζητούσαμε να μας γράψουν μερικές ευχές για την νέα σχολική χρονιά !

Είναι μια ιδέα που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο ευρέως

και που πριν 5 χρόνια περίπου την είχαμε υλοποιήσει λίγο διαφορετικά.

Τότε παρωθούσαμε τους γονείς να μας γράψουν τα συναισθήματά τους.

Τώρα ζητήσαμε μόνο τις ευχές τους !

Ήταν πολύ συγκινητικό να τα διαβάζεις !!!

Τους ευχαριστούμε όλους για τις εγκάρδιες ευχές τους !!!

 

Η πόρτα μας αρχικά στολίστηκε με το αγαπημένο μας σπιτάκι καλωσόρισμα

 

Και ετοιμάστηκε το παρουσιολόγιό μας, το οποίο μας βοηθάει να χωριζόμαστε σε ομάδες των 4-5 παιδιών. Έτσι, για παράδειγμα, τα παιδιά που τα ονόματα και η φωτογραφία τους βρίσκονται στη Δευτέρα, τη Δευτέρα ανήκουν στην ομάδα με τις πεταλούδες και είναι οι βοηθοί των δασκάλων, έχοντας τόσο υποχρεώσεις όσο και δικαιώματα !

Βοηθούν τις δασκάλες, μοιράζουν τις εργασίες, βρίσκουν την ημέρα, τον μήνα και τον αριθμό της ημέρας, γράφουν την ημερομηνία και γίνονται μετερεολόγοι, μπαίνουν πρώτα στο τρενάκι για έξω ή για το πλύσιμο των χεριών ή για το δεκατιανό και το φαγητό και πολλά άλλα !!!

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι οι τάξεις των σχολείων στην αρχή της σχολικής χρονιάς θα πρέπει να είναι άδειες, δηλαδή χωρίς εργασίες και κατασκευές από προηγούμενα έτη σύμφωνα με τις παιδαγωγικές έρευνες. Υποστηρίζεται ότι η παρουσία δημιουργιών από άλλα «χεράκια» ότι δε συνεπικουρεί στην ένταξη των παιδιών στο νέο σχολικό περιβάλλον.

Στον Οδηγό για τη Νηπιαγωγό προτείνεται ο στολισμός με πίνακες ζωγραφικής καθώς και με φυτά, κάτι το οποίο ακολουθούμε και μας αρέσει πολύ !

Σταδιακά, με τη δημιουργία εργασιών από τα παιδιά οι πίνακες απομακρύνονται και χρησιμοποιούνται αργότερα ή όποτε προκύψει εξυπηρετώντας παιδαγωγικούς σκοπούς.

 

Δεν παραλείψαμε να ετοιμάσουμε δωράκια καλωσορίσματος για τους μικρούς μας μαθητές και τις μικρές μας μαθήτριες.

Μια κουκουβάγια «γλυκιά» για αρχή

με την υπόσχεση ότι οι αφορμές για γλυκάκια κατά τη διάρκεια της χρονιάς

θα είναι μόνο για γιορτές και γενέθλια.

 

« Παλιότερα άρθρα

Σκακιστική άσκηση

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων