Η αφορμή για το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας προέκυψε κατά την ώρα του διαλείμματος, όταν ένα παιδί παρατήρησε πάνω σε ένα πεύκο μια φωλιά. Άρχισε να φωνάζει φωλιά …φωλιά και σε λίγο όλα τα παιδιά έγιναν μια μεγάλη ομάδα, μέλος της ομάδας έγινε και η νηπιαγωγός, η οποία άκουγε τα παιδιά να διηγούνται σχετικές εμπειρίες. Η νηπιαγωγός θέτει ερωτήσεις και προκαλεί συζήτηση γύρω από τα πουλιά για να ανιχνεύσει τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους. Η συζήτηση συνεχίζεται μέσα στην τάξη στην παρεούλα. Η νηπιαγωγός καταγράφει τις ιδέες των παιδιών και το τι θέλουν να μάθουν για τα πουλιά……
Σε λίγο το Ιστόγραμμα έτοιμο, και εμπλέκονται σ αυτό οι εξής γνωστικοί τομείς:
Γλώσσα
- Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου
- Ονόματα πουλιών
- Αινίγματα
- Παροιμίες
- Περιγραφή εικόνων
Γεωγραφία
- Δείχνουμε στον παγκόσμιο χάρτη την Ελλάδα και τη διαδρομή που ακολουθούν τα μεταναστευτικά πουλιά για να ξεχειμωνιάσουν και να έρθουν στην πατρίδα μας στις αρχές τις Άνοιξης.
Λογοτεχνία
- Μύθοι
- Ιστορίες
- Λαϊκά παραμύθια
Μαθηματικά
- Ταξινομήσεις
- Συγκρίσεις
- Σειροθέτηση
- Αρίθμηση έννοιες, πολλά-λίγα
Μελέτη περιβάλλοντος
- Γνωριμία με τα πουλιά
- Τρόπος ζωής
Αγωγή Υγείας
- Συναισθήματα που μας προκαλούν τα πουλιά (χαρά, φόβο, αγωνία, προσμονή….)
Δημιουργία και Έκφραση
- Ελεύθερη ζωγραφική
- Χαρτοκοπτική
- Κατασκευή φρίζας
- τύπωμα με τις παλάμες (φτιάχνουν ομαδική και ατομική εργασία – πουλιά)
- Τραγούδια
- μουσική
- δραματοποίηση
- παντομίμα
Χελιδόνια, πελαργοί…….. τα πουλιά της Άνοιξης !!!!!!!!!
Επίσης μία δημιουργική δραστηριότητα για τα παιδιά ήταν να φτιάξουν πουλιά με temperes και το αποτύπωμα της παλάμη τους,στη συνέχεια φτιάχνουν το ράμφος, κολλάνε ματάκια κ. ά.
Το θέμα μας το επεκτείναμε και σε ενδημικά πουλιά, τα παιδιά βοήθησαν πολύ στην επεξεργασία του θέματος έφεραν στο σχολείο πουλιά σε κλουβιά από το σπίτι τους και το πρόγραμμα μας απέκτησε βιωματικό χαρακτήρα.
Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους παραμύθια και μύθους με πουλιά τα οποία διαβάσαμε, και είναι τα κάτωθι:
- ” Ο Βασιλιάς και το αηδόνι” της ζωής Βαλάση.
- ” Η αλεπού και ο αετός”
- “Η αλεπού και το λελέκι”
- “Το μυρμήγκι και το περιστέρι”
- “Ο κυνηγός και η πέρδικα”
Και μερικά εξ αυτών τα είδαμε και σε videos.
Επίσης διαβάσαμε τους παρακάτω μύθους από την Ελληνική Μυθολογία:
- “Οι Στυμφαλίδες όρνιθες”
- “Ο ομφαλός”
- “Η Δεκαοχτούρα”
Ακούσαμε δημοτικά τραγούδια που αναφέρονται στα πουλιά:
Επίσης ακούσαμε ήχους πουλιών και τους αναγνωρίσαμε από το site: http://www.a-athinon.gr/?p=283
29 Απριλίου 2015 στις 2:37 μμ
Πολύ καλή δουλειά!