από το άρθρο: Elizabeth M. Hodge, M.H.N. Tabrizi, Mary A. Farwell, and Karl L. Wuensch, (2007), Virtual Reality Classrooms . Strategies for Creating a Social Presence, International Journal of Social Sciences Volume 2
διαθέσιμο στη διεύθυνση: http://www.waset.org/ijss/v2/v2-2-15.pdf
Ο συμμετοχικός πολιτισμός περιλαμβάνει τον διαμοιρασμό των προσωπικών δημιουργημάτων και το άνοιγμα της γνώσης σε όλους. Η συμμετοχική δραστηριότητα εντοπίζεται σε ηλεκτρονικές κοινότητες μέσων, όπως είναι τα Facebook, MySpace, message boards, διαδικτυακά ηλεκτρονικά παιχνίδια, σε δημιουργίες ψηφιακού περιεχομένου, όπως μεταφόρτωση εικόνων και βίντεο, σε ομαδική αναζήτηση και καταγραφή γνώσης και επίλυση προβλημάτων, σε σχολιασμό δημοσιεύσεων κλπ.
Χάρη στον συμμετοχικό πολιτισμό, είναι εφικτή η αλληλεπίδραση ομοτίμων (peer to peer), αυξάνεται η δημιουργική έκφραση και η ικανότητα επίλυσης συλλογικών και ατομικών προβλημάτων, παρέχονται πολύτιμες οδηγίες και αναπτύσσονται τεχνολογικές και κοινωνικές δεξιότητες, χρήσιμες στην αγορά εργασίας.