Εκδρομή της Β’ Τάξης στο Λαογραφικό Μουσείο Σκουτεράς – Μία Εμπειρία Ενεργού Πολίτη

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Παράταση εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-26

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια
Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη του βιολόγου Κ.Μπακολίτσα στο σχολείο μας

08ab8820 40c1 4bfd 81f9 32fd0af9a5c1Επίσκεψη του βιολόγου Κ.Μπακολίτσα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18/3 στο σχολείο μας. Ο κ.Μπακολιτσας μίλησε για την γέννηση του Σύμπαντος του ηλιακού συστήματος και τις πληροφορίες που μας δίνουν τα θραύσματα μετεωριτών ως προς τη χημική σύσταση των ουράνιων σωμάτων αλλά και τις συγκλονιστικες αλλαγές που έγιναν στον πλανήτη μας από πτώσεις μεγάλων μετεωριτών στην πρώιμη γεωλογική ηλικία του. Εν συνεχεία επιδείχτηκαν στους μαθητές μετεωρίτες, απολιθώματα ζώων από την προσωπική του συλλογή.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Καλώς ήρθες, Άνοιξη!

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα: «Παί-ΖΟΥΜΕ όλοι μαζί»

Το  τμήμα  Γ΄1  του  σχολείου  μας  συμμετείχε  στο  πρόγραμμα «Παί-ΖΟΥΜΕ όλοι μαζί…» του Κέντρου Πρόληψης κατά των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» – Ο.ΚΑ.ΝΑ. που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας. Υπεύθυνη για την πραγματοποίηση του προγράμματος αυτού στη σχολική αίθουσα ήταν η ψυχολόγος κυρία Μπαζάκα Αρετή. Έγιναν τρεις εβδομαδιαίες συναντήσεις: στις 22 Ιανουαρίου, στις 29 Ιανουαρίου και στις 5 Φεβρουαρίου 2025. Η διάρκεια κάθε συνάντησης ήταν 2 διδακτικές ώρες.

Το πρόγραμμα αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον και ωφέλιμο για τα παιδιά! Και στις τρεις συναντήσεις η κυρία Μπαζάκα διάβασε στους μαθητές παραμύθια με θέμα τη διαφορετικότητα, την αποδοχή του εαυτού μας και των άλλων, την αυτοπεποίθηση και τη σημασία της βοήθειας που προσφέρουν οι φίλοι στη ζωή μας. Τα παραμύθια αυτά είχαν πολύ ωραία εικονογράφηση και τα μηνύματα που πέρασαν στα παιδιά τα προβλημάτισαν και τα έφεραν σε επαφή με τα συναισθήματά τους. Απαντώντας στις ερωτήσεις που τους έγιναν, τα παιδιά κατανόησαν πώς καθημερινές συμπεριφορές επηρεάζουν αρνητικά ή θετικά τα συναισθήματα των ανθρώπων και την αυτοπεποίθησή τους.

Εκτός από τα παραμύθια, αναλυτικότερα:

Στην 1η συνάντηση ζητήθηκε από τα παιδιά να δημιουργήσουν από ένα έργο από πηλό, για να εκφράσουν ένα συναίσθημά τους. Με την καθοδήγηση  της καθηγήτριας των Εικαστικών του σχολείου μας κυρίας Κουτσοσπύρου Μαρίνας τα παιδιά χρωμάτισαν τις πήλινες δημιουργίες τους, εξωτερικεύοντας τα συναισθήματά τους.

 

Στη 2η συνάντηση οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ζωγράφισαν σε χαρτόνι ένα ή και περισσότερα περιστατικά της σχολικής τους ζωής στα οποία ένιωσαν έντονα συναισθήματα και στα οποία με κάποιον τρόπο συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους ή τους βοήθησαν. Μέσω της δραστηριότητας αυτής συνεργάστηκαν σε ομάδες και καλλιέργησαν συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες που προάγουν τον σεβασμό και ενισχύουν την ανάπτυξη συνεργατικού κλίματος στη σχολική τάξη.

 Στην 3η συνάντηση κάθε παιδί έφτιαξε μια κατασκευή όπου παρίστανε τον εαυτό του ως μοναδικό πρόσωπο. Για τις κατασκευές οι μαθητές χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά: πλαστικά ματάκια, χρωματιστά pom pon και φτερά. Αφού τις παρουσίασαν, είπαν τον λόγο / τους λόγους για τους οποίους πιστεύουν ότι είναι μοναδικοί.

 

Στο τέλος, στον χρόνο που είχε απομείνει, όλοι μαζί (τα παιδιά, η ψυχολόγος κυρία Μπαζάκα Αρετή και η δασκάλα του Γ΄1 κυρία Καλογερά Παναγιώτα) παίξαμε το παιχνίδι «χαλασμένο τηλέφωνο». Έτσι, τελειώσαμε τις συναντήσεις μας παίζοντας!

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

imagesΗ Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού είναι μια σημαντική ευκαιρία για να στείλουμε το μήνυμα ότι η βία δεν έχει θέση στο σχολείο. Στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές εξέφρασαν τη σημασία της φιλίας, του σεβασμού και της αλληλεγγύης.

📌 Το σύνθημα «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ» με σχολικές τσάντες
Μια από τις πιο εντυπωσιακές δράσεις μας ήταν η δημιουργία του συνθήματος «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ» στην αυλή του σχολείου. Οι μαθητές τοποθέτησαν τις σχολικές τους τσάντες στο έδαφος, σχηματίζοντας τη φράση και στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα κατά του εκφοβισμού.

📌 Το Βιβλίο Anti-Bullying
Οι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο κατά του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο περιλαμβάνει ζωγραφιές, μηνύματα και μικρές ιστορίες για τη σημασία της ευγένειας, της κατανόησης και της αποδοχής. Μέσα από την τέχνη, τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, δημιουργώντας ένα μοναδικό έργο που θα θυμίζει σε όλους τη σημασία του σεβασμού.

📌 Παρουσίαση και συζήτηση
Οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν βίντεο και ιστορίες που προκάλεσαν συζητήσεις για το πώς μπορούμε να αναγνωρίζουμε και να αντιμετωπίζουμε τον εκφοβισμό.

Η ημέρα αυτή μας υπενθύμισε πως όλοι μαζί μπορούμε να χτίσουμε ένα σχολείο χωρίς βία, γεμάτο αγάπη και σεβασμό!

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη της Β΄τάξης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του π.δ.79/2017 (Α’109), όπως η τελευταία παράγραφος αντικαταστάθηκε και ισχύει (παρ. 1δ του άρθρου 204 του Ν.4610/2019 (Α΄ 70)). Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής (aithsh egrafhs dhmotiko (1)), την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α του άρθρου 7
του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25), τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (Β΄4215) και Φ12/14283/Δ1/07-02-2025 (Β΄695)), καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και τις ώρες επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίες σημειώνεται ότι πρέπει να είναι εντός του εργασιακού και σε κάθε περίπτωση εκτός του διδακτικού ωραρίου του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Δημοτικού Σχολείου.

2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

3. Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Δημοτικού Σχολείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

4. Σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων μαθητών/τριών για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).

5. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Διευθυντή/ντριας σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές/τριες από τον πίνακα στα όμορα Δημοτικά Σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολικών μονάδων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών/τριών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές/τριες που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια για τα Δημοτικά Σχολεία εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου
εκάστου έτους.

6. Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών, δεν απαιτείται η συγκρότηση τριμελούς επιτροπής καθώς σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

7. Στα Δημοτικά Σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμοζόμενης για τη συγκρότηση τμημάτων της υπό στοιχεία Φ.7/80483/Δ1/15-7-2024 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ.

8. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

9. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, οι μαθητές/τριες καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2025-2026 σε αυτό.

Επισημαίνεται ότι για την πραγματοποίηση των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην εγκύκλιο Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-2021.

B. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Β.1 Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού

1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.

Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α΄ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία. γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.

3. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ) ημερομηνία γέννησης.

4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).

5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.

6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512
του ΑΚ.

7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».

8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.),
σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

9. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).
10. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

α. Προϋποθέσεις εγγραφής μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα

Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων/εχόντων-ουσών την επιμέλειά τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις σύμφωνα με τη με αρ. πρ. Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 ΥΑ (Β’ 3838). Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών/τριών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος (15:00) εφόσον έχει κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους (Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 ΥΑ (Β’ 3838)). Για τη λειτουργία του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος στα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία της χώρας ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην 83939/Δ1/19-5-2017 ΥΑ (Β’ 1800).

Οδηγιες_Χρησης_Εγγραφη-_Α_Δημοτικου–5 ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

Μπορείτε να κατεβάσετε την αίτηση εγγραφής στον παρακάτω σύνδεσμο:   aithsh egrafhs dhmotiko (1)

Μπορείτε να κατεβάσετε το Α.Δ.Υ.Μ. στον παρακάτω σύνδεσμο: Α.Δ.Υ.Μ.

Όρια 5ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου

ΟΡΙΑ 5ο Δ.ΣΧ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Υποσημείωση

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ. Η ΟΔΟΣ Δ. ΣΤΑΪΚΟΥ (ΤΜΗΜΑ ΑΥΤΗΣ) ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η Ι.ΣΤΑΪΚΟΥ.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ : ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

photo 1

Επιμελήθηκαν :   Δεληγιάννη Βάγια , Κοινωνική Λειτουργός                                                                                                        Ε.Δ.Υ  – 5ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου

                          Τσουφλίδου Πόπη, Ψυχολόγος                                                                                                                               Ε.Δ.Υ – 5ου Δημοτικού Σχολείου Aγρινίου

Αγαπητοί γονείς,

Κάθε νέο ξεκίνημα είναι μια νέα εξελικτική πρόκληση για το παιδί σας. Το παιδί σας, εγκαταλείποντας το νηπιαγωγείο, είναι σε ηλικία να εισέλθει σε ένα νέο ψυχοκοινωνικό στάδιο όπου συμμετέχει στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές και φίλους του και στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες του σχολείου. Έτσι αναπτύσσει μια αίσθηση υπερηφάνειας καθώς ολοκληρώνει τις εργασίες και αποκτάει νέες ικανότητες. Εσείς οι  γονείς καλείστε να αναλάβετε έναν ρόλο διαπαιδαγωγικό στη νέα φάση που εισέρχεται σταδιακά το παιδί σας, ώστε να αποκτήσει την αίσθηση επάρκειας και το αίσθημα υπεροχής στις ικανότητές του.

Συνεπώς, η προετοιμασία  του παιδιού για  τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο είναι καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη της προσωπικότητάς  του.

photo 2

Ως γονείς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας με :

  • Το να του διαβάζετε βιβλία που έχουν σαν βασικό τους θέμα την έναρξη του σχολείου. Υπάρχουν παιδικά βιβλία που προετοιμάζουν ένα παιδί για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Η ανάγνωση βιβλίων είναι ένας ενδεδειγμένος τρόπος για να διαχειριστείτε με το παιδί σας οποιοδήποτε θέμα προκύψει. Στην προκειμένη περίπτωση η ανάγνωση σχετικών βιβλίων θα βοηθήσει το παιδί να έρθει σε μια πρώτη επαφή με τις υποχρεώσεις του σχολείου αλλά και τα συναισθήματα που προκαλούνται από την επαφή μ’ αυτό. Η διαδικασία της ανάγνωσης βιβλίων θα μπορούσε να διαρκέσει όλο τον πρώτο μήνα του σχολείου.
  • Το να μιλήσετε στο παιδί σας όσο πιο αναλυτικά μπορείτε για την έναρξη του σχολείου. Αρκετό καιρό πριν ξεκινήσει το σχολείο μιλήστε στο παιδί για την έναρξη του σχολείου και τη θετική επίδραση αυτής της κατάστασης (θα κάνει φίλους, θα παίζει, θα μάθει πολλά πράγματα, θα περνάει όμορφα κ.ά.). Μην ωραιοποιήσετε την όλη διαδικασία, αλλά επικεντρωθείτε στα θετικά. Ακούστε το παιδί σας τι έχει να σας πει και δεχτείτε τα συναισθήματά του. Κάνετε στο παιδί κατανοητό ότι αυτό θα μένει στο σχολείο και εσείς θα φεύγετε (θα πηγαίνετε στη δουλειά αν εργάζεστε), για  να αρχίσει να αφομοιώνει την ιδέα. Εξηγήστε του τη διαφορά ανάμεσα στα δύο σχολεία, του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, όσον αφορά τον τρόπο και τους κανόνες λειτουργίας. Τους βασικούς κανόνες που ακολουθούν τα μεγάλα παιδιά την ώρα του διαλείμματος, τον τρόπο που παίρνουν το λόγο στην τάξη, το σεβασμό προς τους άλλους, τη μελέτη των μαθημάτων στο σπίτι κ.λπ. Μην πείτε κάτι που δεν ισχύει. Μην κλονίσετε την εμπιστοσύνη του παιδιού σας προς εσάς.
  • Είναι βοηθητικό το να γνωρίσετε κάποιον που έχει παιδί στην ίδια τάξη με το δικό σας ή θα πάει στο ίδιο σχολείο. Ορίστε μαζί του συναντήσεις παιχνιδιού πριν ανοίξει το σχολείο. Είναι δύσκολό για το παιδί σας να βρεθεί για πρώτη φορά σε έναν άγνωστο χώρο, με άγνωστους ανθρώπους και χωρίς την παρουσία των γονέων του. Όταν υπάρχει όμως στην τάξη ένας φίλος, τότε σίγουρα θα νιώσει περισσότερη ασφάλεια και άνεση.
  • Το να επισκεφθείτε μια ημέρα με το παιδί σας το σχολείο, πριν τον αγιασμό, για να του γίνει πιο οικείο το περιβάλλον και να μην είναι την πρώτη ημέρα κάτι απόμακρο κι άγνωστο σ’ αυτό.
  • Το να αποφύγετε απειλητικές εκφράσεις, όπως «τέλος η ξεγνοιασιά, τώρα αρχίζει η δουλειά», «τώρα που θα πας στο σχολείο, να δούμε αν θα τα καταφέρεις», «το παιχνίδι τέλειωσε, τώρα αρχίζουν οι υποχρεώσεις», κ.λπ., γιατί μ’ αυτές δημιουργείτε φόβο και άγχος για το σχολείο.
  • Το να αποφύγετε να βρίσκεστε στο χώρο του σχολείου και έξω από τα κάγκελα την ώρα λειτουργίας του, γιατί έτσι του μεταφέρετε την ανησυχία σας και δεν το βοηθάτε να νιώσει ότι μπορεί να τα καταφέρει στο σχολείο χωρίς την παρουσία σας.
  • Το να φτιάξετε μαζί με το παιδί σας ένα πρωινό αντάξιο με την περίσταση, ώστε η πρώτη μέρα του σχολείου να ξεκινήσει διασκεδαστικά. Αυτή η διαδικασία εκτός από το ότι θα ξεκινήσει τη μέρα όμορφα, θα βοηθήσει το παιδί να νιώσει ότι είναι κάτι σημαντικό αυτό που θα κάνει και θα έχετε μοιραστεί κοινό χρόνο μαζί για  να σας φέρει πιο κοντά και ίσως κάνει τον αποχωρισμό της πρώτης μέρας λίγο πιο ανώδυνο. Αυτό, φυσικά, προϋποθέτει να ξυπνήσετε λίγο νωρίτερα, ώστε να έχετε χρόνο και να μην υπάρχει πίεση, για να μην υπάρχει άγχος μια τέτοια μέρα.
  • Το να υιοθετήστε ένα πρωινό πρόγραμμα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να καταλάβει το παιδί ότι το πρωινό του θα είναι πλέον διαφορετικό, από αυτό που είχε συνηθίσει έως σήμερα. Βέβαια, θα έχετε φροντίσει από πριν να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία εκμάθησης της αυτοεξυπηρέτησης (καθαριότητα, χρήση τουαλέτας, διατροφή) το παιδί σας, ώστε να κάνετε το παιδί σας συμμέτοχο.
  • Το να αποφεύγετε, κατά τη διάρκεια της προσαρμογής, τις αλλαγές στην καθημερινότητα του παιδιού (ωράριο ύπνου, δραστηριότητες, διατροφή).
  • Το να το βοηθήσετε να ετοιμάζει και να φτιάξει την τσάντα του. Επιλέξτε με το παιδί σας σύμβολα που θα μπορούσαν να το βοηθήσουν να οργανωθεί και να αναγνωρίσει τα προσωπικά του αντικείμενα. Ένα παράδειγμα : κολλήστε ένα αυτοκόλλητο ή κρεμάστε ένα μπρελόκ μαζί με το παιδί σας στα προσωπικά του αντικείμενα ώστε να τα ξεχωρίζει.
  • Το να μη μεταφέρετε το άγχος σας στο παιδί. Αποφύγετε να κλάψετε μπροστά του. Ακόμα και αν νιώσετε έντονη την ανάγκη να κλάψετε, καθώς το παιδί πηγαίνει πρώτη μέρα στο σχολείο, σε καμία περίπτωση μην τον κάνετε μπροστά του. Με το να σας δει το παιδί αγχωμένο ή να κλαίτε, του δίνετε την αίσθηση της ανασφάλειας και ότι κάτι δεν πάει καλά. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να συνδέσει το σχολείο με αρνητικά συναισθήματα.
  • Το να ασχοληθείτε κάποιες μέρες πριν την έναρξη του σχολείου με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας με θέματα του σχολείου (ρωτήστε σχετικά τη νηπιαγωγό σας). Το παιδί θα περάσει δημιουργικά το χρόνο του και θα εξασκήσει διάφορες δεξιότητες, θα εξοικειωθεί με αντικείμενα της τάξης και θα αρχίσει να μπαίνει στο πνεύμα του σχολείου. Αδειάστε  το γραφείο ή τραπέζι  όπου το παιδί θα διαβάζει ώστε να μην υπάρχουν  περιττά ερέθισμα και αποσπάτε η προσοχή του. Μάθετε στο παιδί να έχει την επιφάνεια που θα ασχοληθεί με  τις εργασίες του να βρίσκεται  μόνο το φύλλο εργασίας ή τετράδιο ένα μολύβι, μια σβήστρα και μια ξύστρα για να πετύχετε την εστίαση της προσοχής του.
  • Το να ψωνίσετε μαζί με το παιδί την τσάντα και όλα τα σχολικά είδη που θα χρειαστεί. Αφήστε το παιδί να επιλέξει την τσάντα που επιθυμεί, καθώς επίσης και το παγούρι και το δοχείο φαγητού (αν χρειάζεται). Αυτή η απλή διαδικασία θα το ενθουσιάσει και θα το βοηθήσει να περιμένει ευχάριστα την έναρξη του σχολείου.
  • Το να επιδιώξετε μια καλή συνεργασία με τη δασκάλα/ δάσκαλο του παιδιού και όλα θα πάνε καλά. Μιλήστε με το δάσκαλο της τάξης για τις ιδιαιτερότητες του παιδιού σας. Μη συζητάτε τις πιθανές αδυναμίες-προβλήματα του παιδιού σας με τρίτους αλλά μόνο με το δάσκαλο, ώστε να το βοηθήσει μέσα στην τάξη ψυχο-εκπαιδευτικά και να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος για την αναγκαία υποστήριξή του. Επίσης, να αποφεύγετε τέτοιες συζητήσεις όταν είναι μπροστά το παιδί σας.

Τέλος, μην ξεχάσετε να βγάλετε το παιδί σας μια  φωτογραφία την πρώτη μέρα στο σχολείο, γιατί αυτή είναι μια σημαντική μέρα στη ζωή του. Μπορεί να την ξαναδείτε μαζί του την τελευταία μέρα της σχολικής χρονιάς, για να συζητήσετε για όλα τα επιτεύγματά του και πόσο υπερήφανο θα πρέπει να νιώθει με τον εαυτό του και εσείς μαζί του.

                                   Καλή Αρχή !Σε εσάς και το παιδί σας!

photo 3                                     Καλωσορίσατε στο σχολείο μας, 

                                    το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου!

 

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Οι μαθητές της Α’ τάξης καλωσορίζουν τον μήνα της άνοιξης φορώντας τα μαρτάκια τους!

2c2bdb04 94be 49c9 b631 eb30f4d509ad 23d0b062 2c4b 4dcf ba9f 798a50197593

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο