Ε1 τάξη

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

helmepa_junior

Δραστηριοποιούμαι για το περιβάλλον εκτός σχολείου

 

1)Φτιάξαμε ενημερωτικό φυλλάδιο και αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Κολλήσαμε τις αφίσες στην είσοδο του σχολείου και μοιράσαμε τα φυλλάδια στους γονείς και στα καταστήματα της γειτονιάς. (1375, 1376)

Δείτε το στο slideshare.net

 

Δραστηριοποιούμαι για το περιβάλλον στο σχολείο

2)Συγκεντρώσαμε στο σχολείο υλικά ανακύκλωσης (τενεκεδάκια αλουμινίου και τσίγκινα, πλαστικά και τσίγκινα καπάκια), μέρος των οποίων χρησιμοποιήθηκε για κατασκευές και το υπόλοιπο απορρίφτηκε στον κάδο ανακύκλωσης(1375). Όλο τον καιρό συμμετείχαμε με ζήλο σε πρόγραμμα ανακύκλωσης μπαταριών(1376).

Δείτε το στο slideshare.net

 

3)Κατασκευάσαμε διάφορα αντικείμενα από «άχρηστα» υλικά (τενεκεδάκια, πλαστικά καπάκια, καπάκια από μπύρες, παλιά ρούχα, CD κ.ά.) και τα εκθέσαμε την 5η Ιουνίου:

Τενεκεδούπολη Πάνω σε φελιζόλ  κολλήσαμε τενεκεδάκια σε διάφορα μεγέθη για κτίρια και φτιάξαμε μια πόλη. Χρησιμοποιήσαμε σφουγγάρια για τις στέγες και τη διακοσμήσαμε με φυσικά υλικά

(1375,1376).

Καράβι Κολλήσαμε σε χαρτόνι μεταλλικά καπάκια σε σχήμα καραβιού, κόψαμε λουρίδες ύφασμα για τη θάλασσα και με ύφασμα λευκό και καλαμάκια φτιάξαμε τα πανιά. Ζωγραφίσαμε με νερομπογιές και κολλήσαμε στον ήλιο κομματάκια από σφουγγάρι(1375).

Μόμπιλο Πήραμε μια μεταλλική κρεμάστρα μιας χρήσεως και κρεμάσαμε πλαστικά καπάκια, που πάνω τους είχαμε κολλήσει εικόνες μολυσμένης θάλασσας και ακτών και της βάλαμε ένα μήνυμα της Helmepa junior(1375).

Αυτοκίνητα Φτιάξαμε ένα αυτοκίνητο με χάρτινη συσκευασία από γάλα και ρόδες από καπάκια και ένα άλλο με παλιά CD, ρόδες και άλλα εξαρτήματα από χαλασμένα παιχνίδια, που μπορεί να κινηθεί με μπαταρία(1376).

Δείτε το στο slideshare.net

 

4)Φτιάξαμε ανεμόμυλους, ακολουθώντας τις οδηγίες από το έντυπο των δραστηριοτήτων(1376).

Δείτε το στο slideshare.net

 

5)Γράψαμε μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών για τη θαλάσσια ρύπανση, αλλά δυστυχώς δεν μπορέσαμε να σας το στείλουμε εγκαίρως. Ζωγραφίσαμε με νερομπογιές αντίθετες εικόνες της θάλασσας, μολυσμένη- καθαρή, τις βάλαμε δίπλα δίπλα, γράψαμε ερώτηση για ποια από τις δυο προτιμάμε και μετά ρωτάμε τι κάνει ο καθένας που διαλέγει την καθαρή για να μείνει έτσι(1375,1376).

Δείτε το στο slideshare.net

 

6) α. Γράψαμε ποίημα για το περιβάλλον: Η αλφαβήτα του περιβάλλοντος. Βρήκαμε λέξεις σχετικές με το περιβάλλον που να αρχίζουν από τα γράμματα της αλφαβήτας και φτιάξαμε στιχάκια με αυτές, ένα ποίημα με 24 δίστιχα(1375). Πατήστε εδώ για να τη διαβάσετε!

β. Με τη βοήθεια της δασκάλας μας γράψαμε ένα παραμύθι στο διαδίκτυο με ένα λογισμικό που λέγεται Storybird. Εκεί υπάρχουν εικόνες από διάφορους καλλιτέχνες με τις οποίες μπορείς να κάνεις μια ιστορία. Σκεφτήκαμε μια  ιστορία για τη μόλυνση της θάλασσας, διαλέξαμε όσες εικόνες ταίριαζαν, γράψαμε τα λόγια και η δασκάλα μας τα έγραψε στον Η/Υ. Το βάλαμε στο blog του σχολείου μας για να μπορούν να το διαβάσουν όλοι. Λέγεται «Το όνειρο»(1375). 

Πατήστε εδώ να διαβάσετε την ιστορία

γ. Με τη βοήθεια της δασκάλας μας μετατρέψαμε το σήμα της HELMEPA junior, το γλάρο, σε παζλ που το παίζεις στο διαδίκτυο και το βάλαμε στο blog του σχολείου(1376).

Πατήστε εδώ για να παίξετε!

Δείτε το στο slideshare.net

 

Παίζω και ερευνώ

 

Κάναμε τις δραστηριότητες:

7)Ο κύκλος του νερού. Κάναμε το πείραμα και επιπλέον φτιάξαμε και κολάζ για το νερό με τις πληροφορίες που φέραμε στην τάξη(1376).

Δείτε το στο slideshare.net

 

8)Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα(1376).

Δείτε το στο slideshare.net

 

Μαθαίνω για τα πλοία και τη ναυτιλία

 

Κάναμε τις εξής δραστηριότητες:

9)Γιατί τα πλοία επιπλέουν στη θάλασσα;

Πείραμα 1 και 2(1375).

Δείτε το στο slideshare.net

 

10)Φτιάξαμε σταυρόλεξo για το περιβάλλον, γιατί δυσκολευτήκαμε να κάνουμε ναυτικό σταυρόλεξο, ίσως γιατί στον τόπο μας δεν έχουμε θάλασσα και ναυτικούς(1375,1376).

Πατήστε εδώ για το σταυρόλεξο

11)Πέρα από τις δραστηριότητες του προγράμματος «Παιδική HELMEPA» κάναμε και άλλες δραστηριότητες σχετικές με το περιβάλλον:

Δημιουργήσαμε τον «κήπο της τάξης» με πρασινάδες, ανοιξιάτικα λουλούδια και αρωματικά φυτά

Συμμετείχαμε στο πρόγραμμα καθαριότητας του Δήμου, καθαρίζοντας το Δημοτικό πάρκο της πόλης.

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για την ευκαιρία που μας δώσετε να πάρουμε μέρος στο πρόγραμμα και θα θέλαμε να συνεχίσουμε και την επόμενη σχολική χρονιά με περισσότερες δράσεις, γιατί έτσι περνάμε ευχάριστα και μαθαίνουμε  πολλά και χρήσιμα πράγματα.

 

Καλό καλοκαίρι!

 

Με εκτίμηση

Εριέττα και Αντρέας

 

Υ.Γ.  Αν σας άρεσαν το διαδικτυακό παραμύθι «Το όνειρο» και το σταυρόλεξο με το γλάρο και θέλετε να μάθετε πώς γίνονται, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη δασκάλα μας.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *