Γλυπτική – ταξίδι Ισπανία

Μαθήματα γλυπτικής σε μαθητές του σχολείου από τον γλύπτη κ. Βασίλη Παπασάικα!

Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος Comenius για το μήνα Φεβρουάριο είχε προγραμματιστεί να επισκεφτούμε έναν γλύπτη στο εργαστήριό του, να πάρουμε απλά μαθήματα γλυπτικής και μετά να κατασκευάσουμε τα δικά μας έργα. Αυτό έγινε στο εργαστήριο του κ. Παπασάικα, στο Καινούριο, όπου σε δυο απογεύματα ο κ. Παπασάικας έδειξε με απλό και πολύ κατατοπιστικό τρόπο όλα τα στάδια για την κατασκευή μιας μάσκας σε δέκα μαθητές μας. Εμείς στο σχολείο κάναμε δικά μας έργα τα οποία σύντομα θα αναρτήσουμε. Στη δράση αυτή συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Κυριαζής Χρήστος, Γράψα Ελένη και Καραμπούλη Βασιλική. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Παπασάικα για τα πολύτιμα, για εμάς, μαθήματα γλυπτικής!

Δείτε το στο slideshare.net

Οι τέσσερις εποχές και ο μύθος της Περσεφόνης

Ο μύθος αυτός θα παρουσιαστεί ως μάθημα σε Ισπανούς μαθητές από τους εκπ/κούς του σχολείου μας την επόμενη εβδομάδα που θα βρεθούν στην Ισπανία μαζί με τα άλλα 5 σχολεία της σύμπραξης.

Δείτε την παρουσίαση στα αγγλικά

και τα φύλλα εργασίας

crossword

matching

can you draw the rest of the myth

ο μύθος σε video στα ελληνικά από την κα Χριστίνα Παππά

και στα αγγλικά από την κα Στέβη Καρασούλα

Κατασκευή γλυπτών από τους μαθητές

Μετά τα μαθήματα γλυπτικής κατασκευάστηκαν από τους μαθητές 5 γλυπτά τα οποία θα δοθούν στα άλλα 5 σχολεία στην συνάντηση στην Ισπανία.

Διαδικασία κατασκευής γλυπτών

  1. Επάνω σε για ξύλινη επιφάνεια με πηλό κατασκευάσαμε το έργο.
  2. Αλείψαμε τον πηλό με παραφινέλαιο και ρίξαμε γύψο.
  3. Αφού στερεοποιήθηκε ο γύψος, αφαιρέσαμε τον πηλό και καθαρίσαμε καλά το καλούπι.
  4. Αλείψαμε πάλι με παραφινέλαιο και στη θέση που ήταν ο πηλός ρίξαμε άλλο γύψο, ο οποίος όταν πήξει γίνεται σκληρός τοποθετώντας ενδιάμεσα και «τζίβα».
  5. Σπάσαμε τον εξωτερικό γύψο και καθαρίσαμε.
  6. Βάψαμε τα έργα μας.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Παπασάικα για τις γνώσεις που μας έδωσε, το εργαστήρι Art at heart για την φιλοξενία και τη διάθεση του πηλού, τους φωτογράφους-γονείς μαθητών μας κ. Κοντό και κα. Φλωροπούλου για μοντάρισμα video και τον κ. Βόντα για τις γνώσεις του στο τελικό στάδιο της ζωγραφικής.

Πατήστε εδώ για να δείτε φωτογραφίες από τη δράση των παιδιών

και video από τις κατασκευές των παιδιών(αρχίζει με 2λεπτο video από τον κ. Παπασάικα και συνεχίζει με τα παιδιά)

Ταξίδι στην Ισπανία 4-10 Μαρτίου 2013

Γράφει η εκπ/κός Αγγλικής του σχολείου μας Στέβη Καρασούλα

Γενικά για το πρόγραμμα

Το 5ο Δημοτικό σχολείο Αγρινίου σε συνεργασία με άλλα 5 ευρωπαϊκά σχολεία και με επιχορήγηση του Ι.Κ.Υ. υλοποιεί για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος. 2012-Ιούνιος 2014 το πρόγραμμα Comenius – Πολυμερείς σχολικές συμπράξεις με θέμα In the whorkshop of Europeanartists.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά και ακολουθώντας τον προγραμματισμό της 2ετίας, ασχοληθήκαμε με την παρουσίαση των πόλεων που βρίσκονται τα 6 σχολεία, κατασκευάσαμε ένα πολυγλωσσικό λεξικό (σε γραπτή και ακουστική μορφή) με 75 βασικές λέξεις, μελετήσαμε μύθους της περιοχής μας και αποτυπώσαμε έναν με μορφή Comics, ζωγραφίσαμε από 5 ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και ενώσαμε τα μνημεία όλων των πόλεων φτιάχνοντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων με αυτά, φτιάξαμε την παρουσίαση Christmas in Europe με έθιμα από όλες τις χώρες της σύμπραξης, διοργανώσαμε bazaar αγάπης με κατασκευές των παιδιών οι οποίες πουλήθηκαν και τα χρήματα δόθηκαν στο «Χαμόγελο του παιδιού», ασχοληθήκαμε με γλυπτική και ζωγραφική και θα ασχοληθούμε ακόμη μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς με παραδοσιακά επαγγέλματα και παραδοσιακούς χορούς. Το κάθε σχολείο στέλνει τις δράσεις στα άλλα σχολεία, λαμβάνει τις δράσεις των άλλων τις οποίες παρουσιάζουμε στους μαθητές οι οποίοι έτσι μαθαίνουν τον πολιτισμό των άλλων, τις ομοιότητες και τις διαφορές, αποκτώντας με αυτό το τρόπο πολιτισμικό πλούτο. Επίσης οι δράσεις αυτές ανεβαίνουν σε κοινή ιστοσελίδα.

Η επίσκεψη στην Ισπανία

Την πρώτη μέρα που βρεθήκαμε στο σχολείο, την Τετάρτη, στο γυμναστήριο του σχολείου, όπου υπήρχε έκθεση με παραδοσιακά κεντήματα και φορεσιές, παρακολουθήσαμε την εκδήλωση Comenius Day. Ακολούθησαν ισπανικοί παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια, ισπανικά παιχνίδια καθώς και ένα σύντομο θεατρικό με το Δον Κιχώτη να ψάχνει την Ντουλτσινέα σε όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Ακολούθησε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του προγράμματος κάνοντας απολογισμό των δράσεων από την τελευταία συνάντηση (Νοέμβριος 2012) μέχρι τώρα καθώς και προγραμματισμό μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς.

Την Πέμπτη ξεναγηθήκαμε στην πόλη και στα αξιοθέατά της και πήραμε μέρος σε ένα workshop κεραμικής.

Την Παρασκευή κάναμε μάθημα στην Τετάρτη δημοτικού και το θέμα του μαθήματος ήταν ο ερχομός της Άνοιξης. Παρουσιάστηκε PowerPoint με θέμα τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης με λίγα λόγια και εικόνες και ακολούθησε παρουσίαση δυο πολύ γνωστών παραδόσεων στην Ελλάδα, των «χελιδονισμάτων» και του «μάρτη». Όλοι οι Ισπανοί μαθητές φόρεσαν «μαρτάκι» και το μάθημα έκλεισε με βίντεο των Ελλήνων μαθητών να τραγουδούν τα χελιδονίσματα και να χαιρετούν τους Ισπανούς μαθητές στα ισπανικά. Ακολoύθησε επίσκεψη στο δημαρχείο όπου μας υποδέχτηκε ο υπεύθυνος πολιτιστικών θεμάτων. Το μεσημέρι η κοινότητα του σχολείου (δάσκαλοι και σύλλογος γονέων) μας παρέθεσαν γεύμα με παραδοσιακά ισπανικά φαγητά. Το Σάββατο επισκεφτήκαμε την αρχαία ρωμαϊκή πόλη Merida.

Μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι γνώριζαν πολλά για την πόλη μας, αφού υπήρχε ακόμη και η φωτογραφία του γηπέδου του Παναιτωλικού! Εντύπωση μας προκάλεσε επίσης το γεγονός ότι οι περισσότεροι μαθητές ακόμα και οι μικρότεροι γνώριζαν κάποιες λέξεις στις γλώσσες των χωρών του προγράμματος!

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *