Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας

Η Άνοιξη έχει μπει για τα καλά και καθώς το Πάσχα πλησιάζει, η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας! Τα παιδιά προτείνουν να κατασκευάσουμε πεταλούδες, λαγουδάκια, αβγά και κοτοπουλάκια. Η όρεξή τους είναι μεγάλη, ευκαιρία λοιπόν να εξασκηθούμε σε διάφορες καλλιτεχνικές τεχνικές!

Αποφασίζουμε να φτιάξουμε πεταλούδες με χαρτί κουζίνας και ξύλινα μανταλάκια. Με νερομπογιές κάνουμε χρωματιστές βούλες στα φτερά των πεταλούδων μας, διπλώνουμε το χαρτί στη μέση και στερεώνουμε ένα ξύλινο μανταλάκι που έχουμε ζωγραφίσει το πρόσωπο της πεταλούδας. Φυσικά δεν ξεχνάμε τις κεραίες της, από σύρμα πίπας! Όλες οι πεταλούδες είναι όμορφες και διαφορετικές μεταξύ τους, όπως κι εμείς άλλωστε!

20220404 095425   20220404 115054  20220404 115414  20220404 120721   

Επειδή μας αρέσουν πολύ τα παζλ και πόσο μάλλον τα αυτοσχέδια παιχνίδια μας, ζωγραφίσαμε πασχαλινές ζωγραφιές, τις κόψαμε σε κομμάτια του παζλ και τις παίζουμε στις ελεύθερες δραστηριότητές μας.

20220405 093555   20220405 093826 

Τα παιδιά είχαν την ιδέα να φτιάξουμε πασχαλινά παζλ και για το σπίτι. Διάλεξαν την εικόνα που ήθελαν να χρωματίσουν και τα πήραν στο σπίτι για να παίζουν κι εκεί με την οικογένειά τους. Για του λόγου το αληθές, μας έστειλαν στο email του σχολείου μας και σχετικές φωτογραφίες από το σπίτι τους!

IMG 8134   IMG 8133   IMG 8135

20220408 231600   20220408 232523

Δεν έλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας, με αριθμούς, σχήματα, αντιστοιχήσεις, σειραθετήσεις και λαβυρίνθους…

20220405 124828   20220411 121149   20220413 121107  20220412 125258   

20220411 122331  20220408 121041   20220408 122104

Διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες και είδαμε σχετικά videos στο διαδίκτυο…

20220414 085644   20220413 095926   

Διασκεδάσαμε παίζοντας ντόμινο και άλλα επιτραπέζια παιχνίδια στην τάξη,παιχνίδια ομαδοποίησης, σειραθέτησης και μαθηματικών με αβγά

20220412 085805   20220412 085255

20220411 101259   20220411 101446

20220414 100501   20220414 095953

καθώς και σκυταλοδρομίες  και παιχνίδια ισορροπίας με αβγά και κουτάλια στην αυλή…

20220406 112745   20220406 111921   20220406 111858   

20220412 114846   20220412 114808   20220412 114420  

Δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε μια μάσκα-λαγό!

20220413 104918   20220413 105442   

Δεν έλειψαν και τα διαδραστικά πασχαλινά παιχνίδια στον υπολογιστή…

20220408 115120   20220408 114350   

Αλλά Πάσχα χωρίς κάρτα και καλαθάκι δεν γίνεται!

Φτιάξαμε μια πανέμορφη κάρτα-λαγουδάκι, τη χρωματίσαμε με κηρομπογιές, κολλήσαμε κορδέλες, πολύχρωμο χορτάρι και αβγουλάκια, με την ευχή “Καλό Πάσχα”  και μια ζωγραφιά από τα χεράκια μας!

20220406 092648  20220406 125125   20220406 122049 

DSC02963  DSC02961   

‘Ωρα και για το καλαθάκι-κοτοπουλάκι…

Κόψαμε το κοτοπουλάκι, του κολλήσαμε κουμπιά για μάτια , ποδαράκια και φτερά, το γεμίσαμε με καραμέλες και σοκολατένια αβγουλάκια και το πήραμε σπίτι μας την τελευταία μέρα πριν κλείσει το σχολείο για τις διακοπές του Πάσχα!

20220411 122324   20220411 125444  

20220411 130923 20220411 13083120220414 124542

Δεν έλειψαν κι οι αυθόρμητες κατασκευές την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού…

20220411 100737   20220415 120128   20220415 120533

Καλό Πάσχα σε όλους με Υγεία!!!

Γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου

Καθώς πλησιάζει η επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821, συζητάμε με τα παιδιά για την μεγάλη αυτή γιορτή της Ελλάδας. Διαβάζουμε βιβλία, παρακολουθούμε videos στο διαδίκτυο και μαθαίνουμε για την Επανάσταση του ’21, τους ήρωες, τις παραδοσιακές φορεσιές του τσολιά και της Αμαλίας και μαθαίνουμε τραγούδια.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελληνική επανάσταση και ξεχωρίσαμε το έργο του Βρυζάκη “Η Ελλάς ευγνωμονούσα”. Στα παιδιά άρεσε ιδιαίτερα ο πίνακας που απεικονίζει την Ελλάδα και αποφασίσαμε να τον χρωματίσουμε και να το κολλήσουμε σε ένα χάρτινο πιάτο. Με πινέλα, ζωγραφίσαμε τα χρώματα της ελληνικής σημαίας στο πιάτο, δουλεύοντας το μοτίβο μπλε-άσπρο. Στο τέλος κολλήσαμε απόσπασμα από “Τα Δίκαια του Ανθρώπου” του Ρήγα Φεραίου.

Έτοιμα τα καδράκια μας που τα πήραμε σπίτι μας της ημέρα της γιορτής!

DSC02928     DSC02929  DSC02933 

  DSC02940  DSC02939

DSC02935

Με την ευκαιρία της γνωριμίας μας με την ελληνική σημαία, επεξεργαστήκαμε και τις σημαίες των χωρών μας, που φέτος είναι δεκαοχτώ! Είμαστε περήφανοι για την Ελλάδα και τις χώρες καταγωγής μας!

DSC02934   20211111 105616

Η μέρα της γιορτής μας ήρθε…Είδαμε videos στο διαδίκτυο επισημαίνοντας για άλλη μια φορά τι γιορτάζουμε αύριο. Τραγουδήσαμε,παίξαμε στον υπολογιστή διαδραστικά παιχνίδια από το ιστολόγιο του νηπιαγωγείου μας, θυμηθήκαμε τους ήρωες

DSC02941  DSC02942 

Μας άρεσαν πολύ τα διαδραστικά παιχνίδι στο ιστολόγιο του νηπιαγωγείου μας με τίτλο “Γιορτάζει η Ελλάδα, γιορτάζουμε την ελευθερία

DSC02943  DSC02944 DSC02945

Κάναμε παρέλαση στο προαύλιο μας και φωτογραφηθήκαμε γεμάτοι περηφάνια με τα πιάτα-καδράκια μας στο χέρι.

Ζήτω η 25η Μαρτίου!  Χρόνια πολλά Ελλάδα! Ζήτω η ελευθερία σε όλες τις χώρες!DSC02946

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Αν και μια μέρα καθυστερημένα, δουλέψαμε με την ομάδα την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που γιορτάζονταν χτες, όπως και κάθε χρόνο, δηλαδή στις 8 Μαρτίου. Αφορμή στάθηκε το σχόλιο μιας μαθήτριας πως χτες έφτιαξε με τον αδερφό της μια κάρτα και την έδωσε στη μαμά της γιατί “γιόρταζαν  οι μαμάδες”, όπως μας είπε. Η δασκάλα εξήγησε στα παιδιά πως γιόρταζαν όλες οι γυναίκες, όχι μόνο οι μαμάδες και ρώτησε τα παιδιά να φανταστούν τον λόγο. Μετά από συζήτηση, τα παιδιά αντιλήφθηκαν πόσο σημαντικό είναι οι γυναίκες να έχουν τα δικαιώματά τους και πως αυτό δεν συμβαίνει πάντα και παντού.

Για να κατανοήσουν καλύτερα το θέμα, παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας Το Μολύβι της Μαλάλα, της γενναίας κοπέλας από το Πακιστάν, η οποία, παρά τις απειλές των Ταλιμπάν, συνέχισε να πηγαίνει σχολείο και να μιλάει για το δικαίωμα των γυναικών στη μόρφωση, ώσπου την τραυμάτισαν σοβαρά αλλά κατάφερε να επιζήσει και να συνεχίσει τον αγώνα της.

20220309 12155720220309 122539              Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την ιστορία, κυρίως γιατί είναι αληθινή και εμπνεύστηκαν από τη γενναιότητα της Μαλάλα. Έτσι, ζωγράφισαν τα δικαιώματα των γυναικών σε όλον τον κόσμο, όπως ότι οι γυναίκες έχουν δικαίωμα να “πηγαίνουν σχολείο”, να “πηγαίνουν βόλτα μόνες τους”, “να οδηγούν” κ.α. Τους άρεσε τόσο το θάρρος της ηρωίδας που διαβάσαμε κι άλλο ένα βιβλίο για τη ζωή της

20220309 122633 20220309 122513

20220309 121609

Στη συνέχεια, καταγράψαμε τις γνώμες των παιδιών σχετικά με τα γυναικεία και τα αντρικά επαγγέλματα. Τα ρωτήσαμε: “πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν γυναίκες που ΔΕΝ μπορούν να…” και καταγράψαμε τις ιδέες τους, όπως ότι δεν υπάρχουν γυναίκες που μπορούν να “οδηγούν τρένα”, να “κόβουν ξύλα”, “να παίζουν ποδόσφαιρο”, να “φτιάχνουν σπίτια”, “να είναι ηλεκτρολόγοι”. Στο ερώτημα πώς μπορούμε να διαπιστώσουμε αν αυτά όλα είναι αλήθεια, πού πρέπει να ψάξουμε για πληροφορίες, τα παιδιά απάντησαν να βρούμε φωτογραφίες και βίντεο. Έτσι, ξεκίνησε η έρευνά μας!

 

Αξιοποιώντας το τέμπλετ της τάξης μας, ψάξανε ανά ομάδες των τριών στο ίντερνετ να βρούνε γυναίκες που όντως κάνουν τα επαγγέλματα που είχαμε γράψει στον πίνακα και παρουσίασαν τα ευρήματά τους στους συμμαθητές τους.

20220310 085721 20220310 094347

Μετά, παρακολουθήσαμε όλοι μαζί βίντεο με συνεντεύξεις γυναικών που κάνουν ορισμένα από τα επαγγέλματα που είχαμε καταγράψει, όπως οδηγούν φορτηγό, είναι πυροσβέστες, ταχυδρόμοι κ.α. Μάθαμε τις δυσκολίες τους και πώς τους φαίνεται το επάγγελμά τους

20220310 112034 20220310 112348

Ανά ομάδες των τεσσάρων επεξεργάστηκαν φωτογραφίες γυναικών που κάνουν ορισμένα από τα λεγόμενα “αντρικά” επαγγέλματα

20220310 110941 1 20220310 110929 1 

Εμπνευστήκαμε από το σήμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας που βρήκαμε στο διαδίκτυο με τις γροθιές γυναικών υψωμένες και υψώσαμε όλοι τα χέρια φωνάζοντας τα δικαιώματα των γυναικών σε όλον τον κόσμο

20220310 113834

Κι επειδή το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας πρέπει να το μεταδώσουμε κι εκτός της τάξης μας, φτιάξαμε μια αφίσα αφιερωμένη σ’ αυτή και την αναρτήσαμε στο παράθυρο της τάξης μας. Μια ομάδα πληκτρολόγησε στον υπολογιστή τον τίτλο της αφίσας

20220310 124945 20220310 124403

και οι υπόλοιποι έκοψαν και κόλλησαν τις φωτογραφίες των γυναικών στην αφίσα.

20220310 114819    20220310 114939  20220310 125916 

ΝΑΙ! ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ! Και  μαθαίνουμε τα δικαιώματα των γυναικών από το νηπιαγωγείο!

20220310 130029

Στον ρυθμό της Αποκριάς

Έφτασε το καρναβάλι, η πολύχρωμη γιορτή που μας προετοιμάζει για τον ερχομό της Άνοιξης, αφήνοντας πίσω τη μουντάδα του Χειμώνα! Οι Απόκριες είναι από τις αγαπημένες γιορτές των παιδιών και δεν θα μπορούσαμε να μην τη γιορτάσουμε λαμπερά και ξέφρενα στο Νηπιαγωγείο μας!

Το γλέντι ξεκίνησε από την Τσικνοπέμπτη, αυτή την ιδιαίτερη Πέμπτη της χρονιάς. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε, όπως κάθε χρόνο,  χειροποίητες στολές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως χαρτόνια και πλαστικές σακούλες. Φέτος η στολή μας ήταν το αρκουδάκι Πάντα!

Τα παιδιά κατασκεύασαν την μάσκα του πάντα από χάρτινα πιάτα και ζωγράφισαν με μαύρο μαρκαδόρο τα μάτια του.

20220222 120532   20220222 121241     

Κόψαμε τις σακούλες, κολλήσαμε και την άσπρη κοιλίτσα του πάντα, καθώς και την ουρίτσα του  χρησιμοποιώντας βαμβάκι, φορέσαμε τις μάσκες και τα πλατιά χαμόγελά μας και ήμασταν όλοι υπέροχοι!

20220224 124341   20220224 124403   

DSC02877

Νωρίτερα είχε προηγηθεί ένα μικρό πάρτι χορεύοντας σε αποκριάτικους ρυθμούς και τραγούδια! Αυτή την Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο, δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ!

20220224 123436   20220224 123440    

Όλες τις μέρες των Αποκριών, το κλίμα στην τάξη μας ήταν γιορτινό! Οι κατασκευές, τα παιχνίδια, ακόμα και οι εργασίες ήταν αποκριάτικες. Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια,αλλά και στο tablet της τάξης μας με θέμα τις Απόκριες

20220225 100238   20220225 100455

20220223 084850   20220302 104315   20220302 105914

Είδαμε videos στο διαδίκτυο με τα ήθη και τα έθιμα στα διάφορα μέρη της Ελλάδας,αλλά και του κόσμου, παίξαμε αποκριάτικα παιχνίδια στην αυλή, διαβάσαμε αποκριάτικα παραμύθια και βιβλία και κάναμε ζωγραφιές και φύλλα εργασίας γλώσσας και μαθηματικών που μας άρεσαν πολύ!

20220228 112537 20220303 100913  20220303 100116  20220303 100130

20220301 122235  20220303 114819   20220303 115121  

Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού και διαβάσαμε το παραμύθι “Ήταν ένα μικρό χαρτάκι” που ήθελε να γίνει χαρταετός όταν μεγαλώσει. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς έναν μεγάλο χαρταετό για την τάξη μας. Εμπνευσμένοι από το παραμύθι, ζωγραφίσαμε τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε. Στην συνέχεια κολλήσαμε τις ζωγραφιές μας σε έναν μεγάλο χάρτινο χαρταετό που κόψαμε, τον στολίσαμε με χρυσόσκονη και χαρτοπόλεμο, του βάλαμε ουρά από πολύχρωμα γκοφρέ και σερπαντίνες

20220302 083842     DSC02885  DSC02891

και τον κολλήσαμε στο παράθυρο της τάξης μας. Δεν είναι πανέμορφος;

 20220302 083833 20220302 110600

Μας άρεσε τόσο η κατασκευή του ομαδικού χαρταετού, που αποφασίσαμε να φτιάξουμε μικρότερους και να τους πάρουμε σπίτι μας. Αρχίσαμε τη δουλειά… Με τέμπερες και πινέλα βάψαμε κάθε τριγωνάκι και διαφορετικό χρώμα. Αφού στέγνωσε, τον διακοσμήσαμε με  μπόλικο χαρτοπόλεμο, βάλαμε “αυτάκια” και ουρά από πολύχρωμα γκοφρέ και έτοιμος! Σίγουρα ενθουσιάστηκαν και οι δικοί μας στο σπίτι μόλις τον είδαν!

20220302 122935   20220302 123513  

20220303 080714   20220303 121531

20220303 121541   20220304 124109 

Την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς, στο σχολείο μας κάναμε το καθιερωμένο μεγάλο αποκριάτικο πάρτι! Τα παιδιά ήρθαν με τις αποκριάτικες στολές τους από το πρωί και οι γονείς μας ετοίμασαν  έναν λαχταριστό μπουφέ , γεμάτο λιχουδιές για να κεραστούμε όλοι! Χορέψαμε πολύ, διασκεδάσαμε στην αυλή με σερπαντίνες και ομαδικά παιχνίδια και το χαρήκαμε με την ψυχή μας!

20220304 103442   20220304 103638  20220304 103813

20220304 111435  20220304 112615  20220304 112625

20220304 122338 20220304 122126

     20220304 084030

Και του χρόνου!!! Καλές Απόκριες!!!

Εργαστήρι Δεξιοτήτων_Αυτομέριμνα

20220118 091815

(1) “ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ;”

Συνεχίζοντας την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με το θέμα της αυτομέριμνας, ένα ζήτημα πάντα επίκαιρο και πολύ σημαντικό να δουλεύεται με τα παιδιά από την προσχολική ήδη βαθμίδα.

Για να κινητοποιήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα, τα ρωτήσαμε να μας πουν “πότε παθαίνουμε ατυχήματα” κι εκείνα μας απάντησαν “όταν τρέχουμε μέσα στο σπίτι”, “όταν δε φοράμε ζώνη στο αμάξι”, “όταν σκοντάφτουμε”, “όταν δεν κάνουμε σωστά ποδήλατο” κ.α. Οι απαντήσεις τους γράφτηκαν με τη μορφή ιστογράμματος στον ασπροπίνακα της τάξης μας.

Προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε τις εμπειρίες και τα βιώματα των παιδιών σχετικά με τα ατυχήματα, τους ζητήσαμε να μας ζωγραφίσουν ένα ατύχημα που έχουν πάθει και κάποιοι θυμήθηκαν που γλίστρησαν στο μπάνιο από τα νερά, άλλος που έπεσε από ένα δέντρο όταν σκαρφάλωνε, άλλος όταν έπεσε από το πατίνι κ.α.

20220118 124029 20220118 123945

Το θέμα με τα ατυχήματα είναι πολύ οικείο στα παιδιά, γι’ αυτό δε δυσκολεύτηκαν να εκφράσουν τις ιδέες και τις εμπειρίες τους. Έπειτα, ομαδοποιήσαμε τις ζωγραφιές σας ανάλογα με τα ατυχήματα που ζωγραφίσαμε σε δυο ομάδες, σε αυτά που τα παθαίνουμε στο σπίτι και σε αυτά που τα παθαίνουμε εκτός σπιτιού.

20220118 120633 20220118 120656

Αφού έχουμε καταγράψει τις πρώτες ιδέες μας, ήρθε η ώρα της αναζήτησης πληροφοριών. Εντοπίσαμε ενδιαφέροντα βίντεο στο διαδίκτυο και τα παρακολουθήσαμε προσεχτικά, αντλώντας πληροφορίες και σχολιάζοντας τις εικόνες. Στη συνέχεια, προσθέσαμε τις πληροφορίες που βρήκαμε στο αρχικά μας ιστόγραμμα.

20211101 11560520220119 101428

 

 

 

Θυμηθήκαμε έναν γνωστό ήρωα που παθαίνει πάντα ατυχήματα: τον κ. Σκουντούφλη από τους Μικρούς Κυρίους και τις Μικρές Κυρίες και παρακολουθήσαμε κάποιες από τις ιστορίες του. Άρεσε πολύ στα παιδιά και μαντεύαμε σε κάθε σκηνή τι ατύχημα θα πάθει.

20220119 094829 20220119 100421

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων παιδιών και κάθε ομάδα επεξεργάστηκε την εικόνα που τους δώσαμε. Έπρεπε να συζητήσουν για το αν το παιδί της εικόνας με τη στάση του θα πάθαινε ατύχημα ή όχι. Μετά, ένα μέλος από κάθε ομάδα επεξηγούσε στους υπόλοιπους τι είχαν αποφασίσει και τοποθετούσε τη εικόνα στη σωστή ομάδα, αν το παιδί θα πάθαινε ατύχημα το έβαζε στη λυπημένη φατσούλα, ενώ αν όχι το έβαζε στη χαμογελαστή φατσούλα.

20220119 115131  20220119 115158 

20220119 115443  20220119 115617

Αφού ομαδοποιήσαμε όλες τις εικόνες, τα παιδιά συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας με τι ίδιες εικόνες όπου έπρεπε να χρωματίσουν τη σωστή φατσούλα πάνω από κάθε εικόνα.

20220119 120545  20220119 124904

(2) “ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ”

20220202 100150 20220203 095653 Όπως διαπίστωσαν τα παιδιά, τόσο μέσα από τα βιώματά τους, όσο και από το υλικό που επεξεργάστηκαν, πολλά ατυχήματα μπορούμε να τα πάθουμε εντός του σπιτιού. Ιδιαίτερα βοηθητικό ήταν το υλικό που βρήκαμε στην ιστοσελίδα του Σωματείου “Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος” και με βοηθό τον Σωτήρη, τον ήρωα του προγράμματος για την ασφάλεια στο σπίτι, δουλέψαμε όλες τις διαφάνειες με τα μέρη του σπιτιού και τους πιθανούς κινδύνους.

 

Τα παιδιά εντόπιζαν τους κινδύνους, όπως νερά στο πάτωμα του μπάνιου, παιχνίδια πεταγμένα στο πάτωμα, ανοιχτά ντουλάπια, κ.α. και πρότειναν λύσεις με τη βοήθεια του Σωτήρη που κρατούσαν στο χέρι τους.

Αφού δουλέψαμε πρώτα ομαδικά στον υπολογιστή, συνεχίσαμε σε ατομικό επίπεδο στο χαρτί

20220202 115926  20220202 120339  20220202 120507

Φτιάξαμε ένα παιχνίδι με καρτέλες που βρήκαμε στο διαδίκτυο όπου απεικονίζονται παιδιά να κάνουν κάποιες επικίνδυνες ενέργειες, όπως να βάζουν το χέρι στην πρίζα ή στην ηλεκτρική κουζίνα, και έπρεπε να αντιστοιχίσουν κάθε εικόνα με το αποτέλεσμα που θα έχει. Το παιχνίδι αυτό αντιστοίχισης το βάλαμε στη γωνιά των επιτραπέζιων παιχνιδιών μας.

20220121 095823  20220121 100016

Δουλέψαμε φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα ατυχήματα στο σπίτι, όπως αντιστοίχισης ή σειροθέτησης

20220121 120113 20220120 121024

  20220120 121036  20220120 123257  20220120 123240

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι Πέντε Πιθηκάκια μικρά, που μας διασκέδασε πολύ με τα ατυχήματα που παθαίνουν όταν πηδάνε στο κρεβάτι

20220518 095337

Τα παιδιά λάτρεψαν τον Σωτήρη, οπότε σκεφτήκαμε να κάνουμε μια κατασκευή για να τον πάρουν στο σπίτι. Αφού τον ζωγράφισαν και τον έκοψαν, έβαψαν με τέμπερα ρολά υγείας, κόλλησαν μπροστά τον Σωτήρη και μέσα βάλαμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με Συμβουλές για την Πρόληψη Ατυχημάτων στο Σπίτι  προκειμένου να το συζητήσουν στο σπίτι με την οικογένειά τους.

20220202 122104  20220202 122209 

20220204 090238   20220204 090501

Τέλος, δώσαμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο για να το επεξεργαστούν στο σπίτι με τους γονείς τους, με σκοπό να εντοπίσουν πιθανούς κινδύνους για ατυχήματα και να τσεκάρουν το σωστό κουτάκι αντίστοιχα.

20220310 095743

(3) “ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ”

Το τρίτο εργαστήριο αφορούσε τα ατυχήματα που γίνονται έξω από το σπίτι. Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους, τις συζητήσαμε και τις καταγράψαμε. Είδαμε στον υπολογιστή διαφάνειες από υλικό του Υπουργείου Υγείας και υλικό του Παιδικού Τραύματος για την πρόληψη παιδικών ατυχημάτων καθώς και σχετικά videos, όπως “safety on the road” και “Ατυχήματα στο σχολείο”  Στην συνέχεια, φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με τίτλο “Μένουμε ασφαλείς”.  Ζωγραφίσαμε ατυχήματα που γίνονται στο σχολείο, στον δρόμο και στο πάρκο, τα ομαδοποιήσαμε και τα κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι που το κρεμάσαμε στο παράθυρο της τάξης μας, για να θυμόμαστε να είμαστε πάντα προσεκτικοί!

DSC02832    DSC02837  

DSC02853  20220215 115001 

Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι από εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο που δείχνουν ατυχήματα έξω απ’το σπίτι όπως για παράδειγμα παιδιά που παίζουν στον δρόμο , που ανεβαίνουν ανάποδα την τσουλήθρα, που γλιστράνε σε νερό  κ.α και τις αντίστοιχες εικόνες που δείχνουν τι πρέπει να γίνει για να αποφευχθούν αυτά τα ατυχήματα και αφού το συζητήσαμε διεξοδικά στην τάξη, το παίξαμε στην παρεούλα και μετά το βάλαμε στα επιτραπέζια της τάξης μας και τα παιδιά το έπαιζαν την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού.

20220218 090718  20220218 090826

DSC02844  DSC02845  DSC02843

Είδαμε μια μεγάλη αφίσα “Κυκλοφοριακή Αγωγή” και συζητήσαμε για τους κανόνες στο δρόμο που ισχύουν για τους οδηγούς και τους πεζούς.

20220216 100708   20220216 100952

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας” που μας μιλάει για τους κανόνες του ποδηλάτη και είδαμε το σχετικό video στο διαδίκτυο.

DSC02862  DSC02868 

Τέός, ασχοληθήκαμε με διαθεματικά φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα μας : “Βρίσκω τη λέξη ποδήλατο”, “ασφάλεια στον δρόμο”, “ασφαλές-επικίνδυνο”, που περιελάμβαναν αντιστοιχίσεις, ταξινομήσεις, γλώσσα και μαθηματικά

DSC02871  DSC02872

DSC02847  DSC02851

20220216 115555

DSC02856  DSC02858 

DSC02859

(4) “ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ”

Ατυχήματα συμβαίνουν κι εξαιτίας φυσικών φαινομένων, όπως ο σεισμός. Με την ευκαιρία της υλοποίησης του Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας της σχολικής μονάδας και των ασκήσεων σεισμού που υλοποιούμε τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο με τους μαθητές μας,συζητήσαμε για το θέμα του σεισμού. Αφού είπαν τι γνωρίζουν για τον σεισμό, αν θυμούνται να έχουν ζήσει σχετική εμπειρία και το τι πρέπει να κάνουμε για να μείνουμε ασφαλείς, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και είδαμε σχετικά βίντεο.

Σταθήκαμε περισσότερο στα μέτρα προστασίας, μάθαμε πώς να προστατευόμαστε κάτω από τα τραπέζια, πώς να προστατεύουμε το κεφάλι μας γονατιστοί στο πάτωμα και φυσικά πώς να συγκεντρωνόμαστε στην αυλή μόλις τελειώσει ο σεισμός.

  20211101 120022

20211101 120257   20211101 115257

Επεξεργαστήκαμε φύλλα εργασίας με τις σωστές και τις λάθος ενέργειες προστασίας από τον σεισμό, τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε

20211101 121359   20211101 124711

20211102 120128  

Και αξιολογήσαμε τις γνώσεις μας σχετικά με το θέμα

20211103 121453

 

(5) “ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ”

Έχοντας μάθει για τον κίνδυνο των ατυχημάτων, ήρθε η ώρα να μάθουμε και για τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης. Διαβάσαμε το βιβλίο “Πρωτοβοηθήματα”

20220222 094313

και είδαμε σχετικά βίντεο, όπως αυτό της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για τις  πρώτες βοήθειες. 

DSC02840  DSC02841

Βρήκαμε στην τάξη μας το κουτί πρώτων βοηθειών και το επεξεργαστήκαμε, ενώ προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τον τρόπο παροχής πρώτων βοηθειών στην περίπτωση πνιγμού.

20220218 114617    20220218 120609 

20220218 114924

Μιλήσαμε και για τα μέτρα πρόληψης κι αντιμετώπισης κινδύνων στην τάξη μας, όπως αυτό της πυρόσβεσης και είδαμε τους πυροσβεστήρες της τάξης μας και την πυροσβεστική φωλιά.

20220222 105233  20220222 105000

Μιλήσαμε για τα επαγγέλματα που παρέχουν τις πρώτες βοήθειες, όπως του πυροσβέστη, του ιατρού, του αστυνομικού και παίξαμε το επιτραπέζιο της τάξης μας.

20220221 100011

Μάθαμε για τον τριψήφιο αριθμό κλήσης τριών βασικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης: της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, της αστυνομίας και τους καταγράψαμε για να τους θυμόμαστε, ενώ μάθαμε και να πληκτρολογούμε τους αριθμούς στο τηλέφωνο.

20220218 121135 20220221 121148

20220221 123044 20220223 095015

20220221 093500

Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδι ρόλων. Προσθέσαμε στα χάρτινα αυτοκινητάκια που είχαμε φτιάξει κατά την περσινή χρονιά τα σήματα των τριών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης κι έτοιμα τα οχήματα της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, της αστυνομίας. Ώρα για παιχνίδι στην αυλή! Κάποιος πάθαινε ατύχημα, άλλος έπαιρνε τηλέφωνο την αντίστοιχη υπηρεσία κι έφτανε η βοήθεια για την αντιμετώπιση του ατυχήματος!

20220222 103313  20220222 103400 20220222 103858

 20220216 110801 20220222 110319  

Το παιχνίδι συνεχίστηκε και στην τάξη στη γωνιά με τις κούκλες.

20220223 090155   20220223 093631

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Φτάνοντας στο τέλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων, ανατρέξαμε στο ιστόγραμμά μας για να δούμε τι είχαμε γράψει αρχικά, τι προσθέσαμε στη συνέχεια και τι θέλαμε να συμπληρώσουμε κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Πράγματι, τα παιδιά είχαν πολλά πράγματα να προσθέσουν.

20220121 120225

Μάλιστα κάποιοι θέλησαν να αντιγράψουν το ιστόγραμμα και τα κατάφεραν πολύ καλά

20220131 100722Θέλοντας να συγκεντρώσουμε τις γνώσεις μας σε μια δημιουργική κατασκευή, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο “Μένουμε ασφαλείς”. Τα παιδιά πρότειναν το θέμα του παιχνιδιού να είναι παιδιά που θέλουν να φτάσουν στα σπίτια τους. Φτιάξαμε μια διαδρομή, τα παιδιά χρωμάτισαν τα τετραγωνάκια και κόλλησαν τις εικόνες. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να φτάσουν τα παιδιά ασφαλείς στο σπίτι τους. Έτσι έριχναν το ζάρι και κουνούσαν το πιόνι τους τόσα τετραγωνάκια όσα λέει ο αριθμός. Αν σταματούσαν πάνω στο τεραγωνάκι με τη φατσούλα, έπρεπε να τραβήξουν μια καρτέλα και να απαντήσουν στο ερώτημα “τι ατύχημα μπορεί να συμβεί;”. Επειδή οι εικόνες των καρτελών ήταν γνωστές στα παιδιά μιας και τις είχαμε δουλέψει στην τάξη μας, κανείς δε δυσκολεύτηκε να διαβάσει τις εικόνες. Αν κάποιος παίχτης σταματούσε στο φανάρι, είτε προχώραγε κανονικά αν ήταν πράσινο ή έχανε τη σειρά του αν ήταν κόκκινο.

20220217 110747   20220217 095408  

20220218 084826  20220218 090111

Το θέμα με τα ατυχήματα είχε μεγάλη απήχηση στα παιδιά και το συζητάμε καθημερινά στην τάξη ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου.

Τα ραβδάκια των ευχών για τη νέα χρονιά

20220112 0756502022! Μια νέα χρονιά ξεκινά κι εμείς έχουμε πολλά όνειρα που θέλουμε να γίνουν πραγματικότητα!

Καταγράψαμε όλες μας τις ευχές και πρώτη-πρώτη ήταν φυσικά  “να φύγει ο κορονοϊός”! Επίσης, κάποιοι ευχήθηκαν “να έχουμε υγεία”, “να έχουμε αγάπη και ειρήνη”, και σε προσωπικό επίπεδο “να μάθουν αγγλικά”, “να μάθουν να κάνουν ποδήλατο με δυο ρόδες” κ.α.

20220110 113637Και για να πιάσουν οι ευχές μας, φτιάξαμε τα “ραβδάκια των ευχών” του 2022! Χρωματίσαμε το 2022, κολλήσαμε ένα χάρτινο καλαμάκι για χερούλι, το διακοσμήσαμε με κορδέλα και τα κουνήσαμε δυνατά, κάνοντας τις ευχές μας!

Έτοιμα τα ραβδάκια μας! Ας ευχηθούμε τη νέα χρονιά τα πραγματοποιηθούν όλα σας τα όνειρα τα παιδιά!

20220112 080038 20220112 080044

20220112 102644

 

Εργαστήρι Δεξιοτήτων_Τα Δικαιώματα του Παιδιού

(1) “ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ”

20220120 120525Τον Νοέμβριο γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, συνεπώς με αφορμή την έναρξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούμε από φέτος στο νηπιαγωγείο μας, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το θέμα μας.

Αρχικά, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι ξέρουν για τα δικαιώματα του παιδιού, δηλαδή τι χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώσει σωστά, και οι ιδέες τους που τις καταγράψαμε ήταν πολλές: “φαγητό”, “νερό”, “οικογένεια”, “ειρήνη”, “φίλοι” κ.α.

Στη συνέχεια δώσαμε στα παιδιά ανά ομάδες των τεσσάρων να επεξεργαστούν μια αληθινή φωτογραφία που απεικονίζει παιδιά σε ανάγκη και τους ζητήσαμε να σκεφτούν και να πουν “τι δείχνει η εικόνα;”, “έχουν τα παιδιά της φωτογραφίας τα δικαιώματά τους;”, “τι τους λείπει;” Τα παιδιά μοιράστηκαν μεταξύ τους τις ιδέες τους και μετά τις ανακοίνωσαν στην ολομέλεια.

20211110 095255 20211110 095306 20211110 095331

Κολλήσαμε  τις φωτογραφίες σε έναν πίνακα ώστε να μπορούν να τις βλέπουν τα παιδιά και να τις συζητούν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων

20211110 104552 20211110 104626

Διαβάσαμε βιβλία για τα δικαιώματα του παιδιού και είδαμε σύντομα βιντεάκια της unicef χωρίς λόγια, τα οποία συζητήσαμε στην τάξη μας, όπως αυτό:  https://video.link/w/szXWc

 9789601608341 200 0109268978 618 03 1711 4 2 71420.1548343399

Μιλήσαμε για τον ρόλο της Unicef στην προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών σε όλον τον κόσμο και παίξαμε το παζλ με τα δικαιώματα .

20211119 095725 20211119 100047

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα με βάση όλα όσα συζητήσαμε και μάθαμε. Ζωγράφισαν τα παιδιά τα δικαιώματά τους, έγραψαν τις λέξεις και τα κόλλησαν γύρω από τη Γη, γιατί αφορούν σε όλα τα παιδιά του  κόσμου. Αναρτήσαμε την αφίσα στο παράθυρο της τάξης μας για να ενημερωθεί κι η ευρύτερη κοινότητα.

20211119 121622 20211122 084520

20211122 110519

Προκειμένου να ενημερωθεί κι η οικογένειά μας για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, φτιάξαμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο. Χρωμάτισαν το εξώφυλλο, ζωγράφισαν τη Γη με τα παιδιά του κόσμου, συμπλήρωσαν τα δυο βασικά τους δικαιώματα: “Έχω δικαίωμα να έχω όνομα” και “Έχω δικαίωμα στην οικογένεια”. Κι έτοιμο το φυλλάδιο!

20211119 124648   20211119 124548

(2) ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Βασικό δικαίωμα του παιδιού είναι το δικαίωμα στην ταυτότητα, ατομική και συλλογική. Κι επειδή κυρίαρχο στοιχείο της ατομικής ταυτότητας είναι το όνομά μας, ασχοληθήκαμε με τα ονόματά μας. Πώς μας λένε; Από πού πήραμε το όνομά μας; Ονόματα διαφορετικά και ορισμένα ίδια, που φανερώνουν την καταγωγή μας από διάφορες χώρες. Στο τέλος, φτιάξαμε μια κατασκευή με το πρώτο γράμμα του ονόματός μας. Οι δασκάλες με χαρτοταινία είχαν σχηματίσει το πρώτο γράμμα κάθε παιδιού πάνω σε ένα χάρτινο πιάτο και τα παιδιά το έβαψαν με πολύχρωμες νερομπογιές. Όταν στέγνωσαν τα πιάτα, βγάλαμε την ταινία, αποκαλύφθηκε το γράμμα μας, κρεμάσαμε μια κορδελίτσα κι έτοιμα τα καδράκια να στολίσουν την τάξη μας!

20211008 090117 20211008 090228

20211008 115131 20211008 104658

20211011 093610 20211011 093653

Κυρίαρχο στοιχείο της συλλογικής μας ταυτότητας είναι η χώρα καταγωγής μας, ο τόπος όπου γεννήθηκαν οι γονείς ή/και οι παππούδες μας. Βέβαια, αυτό που λέμε πάντοτε στα παιδιά είναι πως μπορεί να έχω μια, δυο, αλλά και περισσότερες πατρίδες, γιατί πατρίδα μου δεν είναι μόνο ο τόπος καταγωγής μου, αλλά και ο τόπος όπου γεννήθηκα, όπου ζω, όπου μεγαλώνω και πηγαίνω σχολείο. Άρα, για όλα τα παιδιά της τάξης η Ελλάδα είναι πατρίδα τους.

20211105 101629Ζητήσαμε από τους γονείς να συμπληρώσουν παρέα με τα παιδιά ένα φύλλο εργασίας, όπου 20211105 101802έπρεπε να εντοπίσουν στον  παγκόσμιο χάρτη τη χώρα καταγωγής τους και να ζωγραφίσουν τη/τις σημαία/ες των χωρών τους. Όταν επέστρεψαν τα φύλλα εργασίας στο σχολείο, τα αναρτήσαμε στον πίνακα της τάξης μας και καθημερινά τα συζητούσαμε με τα παιδιά, π.χ. εντοπίζαμε ποιοι κατάγονται από τις ίδιες χώρες, πόσο μακριά βρίσκονται από την Ελλάδα, πώς είναι οι σημαίες τους, κ.α.

Στη συνέχεια, ανά ομάδες των δυο, χρωμάτισαν σε χαρτί Α4 τις σημαίες τους. Όλες μαζί οι σημαίες είναι δεκαοχτώ, από τρεις διαφορετικές ηπείρους: Ευρώπη, Αφρική , Ασία!

20211105 115609  20211105 115631

Αφού τις πλαστικοποιήσαμε, παίξαμε επιδαπέδιο ντόμινο. Βρίσκαμε τι κοινό έχει η μια σημαία με την άλλη, όπως το χρώμα, το σχέδιο, το σύμβολο και τις ενώναμε ώσπου σχηματίζονταν ένα μακρύ ντόμινο. Και κάθε φορά που το παίζαμε, σχηματίζονταν ένα διαφορετικό ντόμινο!

20211108 100455   20211108 101547  20211108 104816

20211109 101629Φτιάξαμε κι άλλα παιχνίδια με τις σημαίες μας! Το ένα ήταν ένα μέμο, δηλαδή ένα παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά έπρεπε να γυρνάνε τις καρτελίτσες με τις σημαίες και να βρίσκουν ανά δυο τις ίδιες. Νικητής ήταν αυτός που έβρισκε τις περισσότερες. Το άλλο παιχνίδι ήταν ένα μπίνγκο, με τις εικόνες των σημαιών και τις λέξεις των χωρών καταγωγής μας. Τα παιδιά έπρεπε να διαλέξουν μια εικόνα ή μια λέξη και να την τοποθετήσουν στην αντίστοιχη θέση στις καρτέλες.

 

20211122 10042620211111 105616

Όλα τα παιδιά έμαθαν τις χώρες καταγωγής των φίλων τους, ξεχώριζαν τις σημαίες και τα ονόματα των χωρών, ενώ όλοι συμπλήρωσαν εύκολα και γρήγορα τα φύλλα εργασίας που κάναμε.

20211108 115033  20211108 115100 

Κι επειδή όλες αυτές οι χώρες καταγωγής χαρακτηρίζουν την ομάδα μας, θελήσαμε να τη φτιάξουμε και ως κατασκευή για να στολίζει την τάξη μας. Πράγματι φτιάξαμε με την τεχνική του κολλάζ την  “Ομάδα”, έτσι ονομάσαμε τη φιγούρα την οποία σχεδιάσαμε πρώτα με βάση το περίγραμμα ενός παιδιού, και την “ντύσαμε” κολλώντας τις σημαίες των χωρών μας που είχαμε χρωματίσει. Τα παιδιά ζωγράφισαν το πρόσωπο, κόλλησαν τα μαλλιά κι έτοιμη η Ομάδα!

20211111 095735  20211111 115812

20211119 114939

Μάλιστα, ζητήσαμε από τους γονείς να γράψουν τα ονόματα των χωρών τους στη γλώσσα τους, κόψαμε τα χαρτάκια και τα κολλήσαμε σε μια χαρτονένια φούσκα. Δώσαμε, έτσι, φωνή στην ομάδα μας και μας λέει καθημερινά σε όλες τις γλώσσες: “Με λένε Ομάδα και είμαι από:…..

20211119 105033 1 20211119 105705

Όλες αυτές οι δραστηριότητες, έδωσαν το ερέθισμα στα παιδιά να ενδιαφερθούν για τις χώρες τους, να θέλουν να μάθουν γι’ αυτές, να επιθυμούν να ψάξουν περισσότερο τους χάρτες. Καθημερινά, διάβαζαν τους χάρτες, ζωγράφιζαν τις σημαίες τους και συζητούσαν γι’ αυτές. Το βασικότερο είναι πως κατανόησαν ότι ανεξαρτήτως καταγωγής, ανεξάρτητα από ποια εθνοτική, φυλετική, θρησκευτική ή άλλη ομάδα ανήκουν, όλοι είναι ίσοι και έχουν τα ίδια δικαιώματα.

20211115 092015 20211210 092853 2 Αντίγραφο

20211122 124038 20211122 124116

(3) “ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΛΕΩ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ”

.jpg20211117 090742

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, συζητήσαμε με τα παιδιά για την έννοια της δημοκρατίας και για το βασικό δικαίωμα όλων των ανθρώπων να λένε ελεύθερα τη γνώμη τους. Ειδικότερα, κατανόησαν το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης μέσα από την ιστορία της Ντενεκεδούπολης. Γνώρισαν την ιστορία του Βουτυρένιου, της Μηλίτσας, του Σαρδέλα και των άλλων ηρώων της Ντενεκεδούπολης, που στην αρχή φοβόντουσαν να πουν τη γνώμη τους στον Λαδένιο και να διαφωνήσουν μαζί του για όσα τους ζήταγε, αλλά στο τέλος βρήκαν το θάρρος και άσκησαν το δικαίωμα τους. Εντυπωσιάστηκαν τόσο από το βιβλίο, όσο και από την παράσταση κουκλοθεάτρου που παρακολούθησαν στο διαδίκτυο.

ceb3ceb1cf8acf84ceb7cf82 ceb3ceb9ceaccebdcebdceb7cf82 cebaceb1cf84ceb1cf80ceafceb5cf83ceb7 1980

Τα παιδιά κατανόησαν πως στη Χούντα οι άνθρωποι δεν είχαν το δικαίωμα να λένε τη γνώμη τους, φοβόντουσαν και το αντιλήφθηκαν εξαιρετικά μέσα από τον πίνακα του  Γαΐτη «Καταπίεση». Επεξεργάστηκαν τον πίνακα σε ομάδες, παρατήρησαν τα ανθρωπάκια που «δεν είχαν στόμα», «στέκονταν προσοχή» και υπέθεσαν πως ο άνθρωπος με το σπαθί και την ασπίδα απειλεί τα ανθρωπάκια λέγοντας: «μη μιλάτε», «θα σας σκοτώσω», «θα κάνετε ό,τι σας λέω εγώ»…

 

20211123 113951 20211123 113929

Ζωντανέψαμε τον πίνακα, αλλά μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Γίναμε εμείς οι ζωγράφοι και με το «πινέλο» μας βάλαμε στόμα στα ανθρωπάκια για να μπορούν να μιλούν, να ασκούν το δικαίωμά τους να λένε τη γνώμη τους.

20211123 114929

Κι αποφασίσαμε να επέμβουμε στον πίνακα και να του δώσουμε μια άλλη διάσταση. Χρωματίσαμε τα ανθρωπάκια για να είναι όλα διαφορετικά, όπως είμαστε κι εμείς όλοι, τα κολλήσαμε όλα μαζί και ξεχωριστά τον «Καταπιεστή», ενώ δώσαμε «φωνή» στα ανθρωπάκια και φώναξαν τα δικά τους συνθήματα: «Μη μας απειλείς. Φύγε από δω!», «έχουμε δικαίωμα να μιλάμε», «Όλοι μια ομάδα. Όλοι ενωμένοι», «μη φοβάστε είμαστε πολλοί! Είσαι ένας, θα χάσεις. Φύγε!», ήταν μερικά από τα λόγια που πρότειναν τα παιδιά και τα γράψουμε σε φούσκες.

20211123 115836  20211123 115729

Κι έτοιμος ο δικός μας πίνακας!

20211124 110613

Κι επειδή τα ανθρωπάκια του Γαΐτη μας γοήτευσαν, θελήσαμε να φτιάξουμε το δικό μας ανθρωπάκι, να το χρωματίσουμε όπως επιθυμούμε και να του βάλουμε στόμα ώστε να πει  στα υπόλοιπα, πανομοιότυπα ανθρωπάκια, τα δικαιώματά τους: “Μπορείτε να μιλάτε”, “μπορείτε να κουνηθείτε”, “μπορείτε να λέτε τη γνώμη σας”, “μπορείτε να τραγουδάτε” πρότεινα τα παιδιά, δείχνοντας πως έχουν κατανοήσει πλήρως το δικαίωμα της ελευθερίας έκφρασης.

20211124 121621  20211124 122234

20211124 121537 20211124 122234 

 

(4) “ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ”

DSC02775DSC02776Καθότι το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού βρίσκεται στη γειτονιά μας και έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν με αφορμή διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα, αποφασίσαμε να οργανώσουμε μια επίσκεψη στον χώρο του για να παρακολουθήσουμε εκεί το πρόγραμμα για τα δικαιώματα του παιδιού.

Η πρώτη μας επίσκεψη εκτός σχολείου μας γέμισε ενθουσιασμό και ανυπομονησία και κατά τη διαδρομή παρατηρούσαμε τη γειτονιά μας, τα σήματα κυκλοφορίας, τα μαγαζιά κ.α.

Φτάνοντας στο Δίκτυο, μας υποδέχτηκαν θερμά οι δυο εξαιρετικές εμψυχώτριες και αρχικά μας έδειξαν τον χώρο της βιβλιοθήκης με τα πολλά βιβλία κι εξήγησαν στα παιδιά πως μπορούν να εγγραφούν και να δανείζονται όποτε θέλουν τα βιβλία που επιθυμούν.

 DSC02783 DSC02780

Τα παιδιά είχαν προτείνει να πάρουμε μαζί μας την αφίσα που είχαμε φτιάξει για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού και την δείξαμε στις εμψυχώτριες που ενθουσιάστηκαν με το έργο μας. Μας ζήτησαν να περιγράψουμε τη δουλειά μας και τα παιδιά το έκαναν με ενθουσιασμό.

  DSC02778  DSC02785

Αφού κάνανε πρώτα παιχνίδια γνωριμίας, θεατρικό παιχνίδι, οι δυο εμψυχώτριες αφηγήθηκαν στα παιδιά μια ιστορία σχετικά με έναν ήρωα που δεν είχε όνομα, του είχαν στερήσει το βασικό στοιχείο της ταυτότητας κάθε ατόμου. Τους άρεσε η ιστορία, την κατανόησαν και στη συνέχεια ξεκίνησαν να φτιάχνουν τις δικές τους ταυτότητες. Σε ένα χαρτονάκι έγραψαν το όνομά τους και συμπλήρωσαν ό,τι ήθελε ο καθένας για τον εαυτό του: κάποιοι χρωμάτισαν με το αγαπημένο τους χρώμα, άλλοι ζωγράφισαν τη σημαία τους …

DSC02786  DSC02788  

DSC02793 DSC02791

Η ιδέα της ταυτότητας μας άρεσε πολύ κι ενδιέφερε τα παιδιά, οπότε αποφασίσαμε να τη δουλέψουμε περισσότερο στην τάξη μας. Φτιάξαμε κι εκτυπώσαμε τις “ταυτότητές” μας όπου κολλήσαμε τη φωτογραφία μας, έγραψαν τα παιδιά το όνομά τους, το όνομα της/των χώρας/ών τους, κύκλωσαν την ηλικία τους και έκανα με μελάνι το δαχτυλικό τους αποτύπωμα.

20220113 100915 20220113 100926

20220114 115322

Στη συνέχεια τις πλαστικοποιήσαμε και τις αξιοποιήσαμε στην τάξη. Είναι δικαίωμα όλων να έχουν τη δική τους ταυτότητα, με όλα όσα τους χαρακτηρίζουν, η οποία μπορεί σε κάποια σημεία να μοιάζει με αυτή των άλλων ή να διαφέρει, ωστόσο είναι ξεχωριστή για τον καθένα.

20220121 094633 20220121 094733 Αντίγραφο

(5) “ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ”

Έφτασαν τα Χριστούγεννα, η αγαπημένη εποχή των παιδιών. Ποια είναι τα έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα; Γιορτάζονται τα Χριστούγεννα και σε άλλες χώρες; Ποια είναι τα χριστουγεννιάτικα έθιμα στις χώρες καταγωγής μας;

Αυτά και άλλα ερωτήματα συζητήσαμε στην τάξη μας, αλλά για να τα απαντήσουμε, χρειαζόμαστε τη βοήθεια των γονιών μας. Έτσι, απευθυνθήκαμε με ένα γράμμα στους γονείς και τους ζητήσαμε να μας στείλουν υλικό σχετικά με τα έθιμα των Χριστουγέννων ή/και της Πρωτοχρονιάς στις χώρες καταγωγής τους.

συνεργασία 1

Η ανταπόκριση των γονιών ήταν μεγάλη και πραγματικά συγκεντρώσαμε αρκετό υλικό που θέλαμε να το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι, με τη βοήθεια των εργαλείων της πλατφόρμας e-me, φτιάξαμε έναν διαδραστικό χάρτη όπου μπορούν τα παιδιά να πατούν πάνω στο πιγκουινάκι που βρίσκεται στις διάφορες χώρες μας και να παρακολουθούν το βίντεο που έστειλαν οι γονείς με τραγούδια, εικόνες κ.α.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ολοκληρώνοντας το εργαστήρι δεξιοτήτων για τα δικαιώματα, θελήσαμε να δούμε κατά πόσο τροποποιήθηκαν οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι στάσεις των μαθητών μας σχετικά με το θέμα που επεξεργαστήκαμε μέσα από όλους τους κύκλους των παραπάνω δραστηριοτήτων. Εκτός από την παρατήρηση μέσα στην τάξη, βασικά στοιχεία αξιολόγησης ήταν τα τελικά έργα των παιδιών.

Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν ό,τι θέλουν σχετικά με τα όσα επεξεργαστήκαμε  σχετικά με τα δικαιώματά τους. Και από τα έργα τους φάνηκε ότι κατανόησαν εξαιρετικά το θέμα!

20211115 093014 20211115 092907

Τέλος, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το εργαστήρι δεξιοτήτων, όπως ακριβώς το ξεκινήσαμε, με τις φωτογραφίες των παιδιών σε ανάγκη που επεξεργαστήκαμε στην αρχή. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων και συναποφάσισαν τι δικαιώματα δεν έχουν τα παιδιά των φωτογραφιών. Στη συνέχεια, ξεκίνησαν να τα ζωγραφίζουν γύρω από τις φωτογραφίες που είχαμε κολλήσει στο κέντρο των χαρτιών Α3.

20220113 115238  20220113 115856

20220113 115332

Όλου του κόσμου τα παιδιά έχουν δικαίωμα… στην αγάπη, στην οικογένεια, στους φίλους, στο φαγητό, στο σπίτι, στο σχολείο κ.α.

Κι ευχόμαστε οι μεγάλοι να φροντίζουν ώστε να τα έχουν όλα και για πάντα!

20220113 124829 20220113 124819 20220113 122633

20220113 122405 20220113 122349

Στο κλίμα των Χριστουγέννων

20211222 121242Χριστούγεννα μυρίζει…που λέει και το τραγουδάκι μας και φυσικά μπήκαμε αμέσως στο κλίμα των Χριστουγέννων! Θέλουμε να το γιορτάσουμε στο νηπιαγωγείο μας και τα παιδιά πρότειναν πάρα πολλές ιδέες, τις οποίες καταγράψαμε στον ασπροπίνακα της τάξης μας και κάθε φορά που υλοποιούμε μια ιδέα, την τσεκάρουμε. Έτσι, βλέπουν τα παιδιά ποιες ιδέες τους έχουμε ήδη κάνει και ποιες μένουν ακόμη να τις πραγματοποιήσουμε.

Πρώτη μας δουλειά είναι να φτιάξουμε την ατμόσφαιρα χριστουγεννιάτικη και ξεκινήσαμε από τον στολισμό του χριστουγεννιάτικου δέντρου μας! Κρεμάσαμε τις μπάλες, του βάλαμε γιρλάντες και το φωτίσαμε με τα άσπρα λαμπερά φωτάκια μας!

20211202 120244 20211202 120301

Είναι πραγματικά μοναδικό και στολίζει υπέροχα τη γωνιά της τάξης μας!

20211202 123926

Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης εκτός του κλίματος των Χριστουγέννων. Έτσι, επιλέξαμε χριστουγεννιάτικα βιβλία από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας και ξεκινήσαμε την ανάγνωση!

20211126 101844 20211126 102444

20211126 105615 1

Αρχίζουν οι κατασκευές μας! Πρώτα φτιάξαμε το ημερολόγιο του Δεκεμβρίου μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων, για να ξέρουμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι τη μεγάλη μέρα!

 20211201 113003 20211201 115438

Όλα τα ημερολόγια διαφορετικά διακοσμημένα, όλα υπέροχα!

20211201 120137 20211201 120054

Κάθε χρονιά στολίζουμε το παράθυρο της τάξης μας, έτσι κάναμε και φέτος! Το θέμα μας ήτα “Χριστούγεννα στην Αθήνα μας”, γιατί η Αθήνα είναι η πόλη μας, η πόλη που μας ενώνει όλους. Ζωγραφίσαμε την Ομόνοια, το Σύνταγμα, την Ακρόπολη, στολίσαμε με χριστουγεννιάτικα δέντρα, φωτάκια, και βάλαμε χιόνι, γιατί έτσι τα φανταζόμαστε τα φετινά Χριστούγεννα!

20211206 120422 20211206 115642

Μαγική η χριστουγεννιάτικη αφίσα μας!

20211207 075939Ώρα για τα ημερολόγια του 2022! Πρώτα βάψαμε το χάρτινο πιάτο με το αγαπημένο μας χρώμα τέμπερας, μετά κόψαμε λωρίδες από διάφορα χαρτόνια σε διάφορα μεγέθη, μόλις στέγνωσε το πιάτο κόψαμε ένα τρίγωνο και στο κενό κολλήσαμε τις λωρίδες από χαρτόνι. Κολλήσαμε το αστεράκι στην κορυφή, τον κορμό, και το ημερολόγιο στη βάση του πιάτου.

20211207 115835 20211207 115827

20211209 115723 20211209 120435 

Πραγματικά πρωτότυπα τα φετινά μας ημερολόγια θα στολίζουν το σπίτι μας όλη τη νέα χρονιά!

20211215 130530 20211215 130558

Για τις κάρτες μας σκεφτήκαμε να τις στολίσουμε με χριστουγεννιάτικες μπάλες αλλά με μια διασκεδαστική τεχνική, με πατατοστάμπες! Κόψαμε στη μέση τις πατάτες, χαράξαμε διάφορα σχέδια στο εσωτερικό τους και τα παιδιά επέλεξαν ποια σχέδια και τι χρώμα ήθελαν, τις βάψαμε κι έκαναν στάμπες στο εξώφυλλο της κάρτας.

20211214 120852 20211214 120456 

Μετά τις διακοσμήσαμε με αστέρια, καρδούλες, χιόνι με ασημένιο μαρκαδόρο, κολλήσαμε κορδονάκια στις μπάλες από σύρμα πίπας, γράψαμε την ευχή μας “Καλή Χρονιά”…

20211215 090009 20211215 092414

κι έτοιμες οι λαμπερές χριστουγεννιάτικες κάρτες μας !

20211216 090528 20211216 090433

Φυσικά όλοι περιμένουν με ανυπομονησία τον Άγιο Βασίλη, γι’ αυτό δε θα μπορούσαμε παρά να του γράψαμε το γράμμα μας με το τι θέλουμε να μας φέρει. Αφού τσεκάραμε αν ήμασταν καλό ή άτακτο παιδί (φυσικά ήμασταν όλοι καλά παιδιά!), γράψαμε το όνομά μας, το χρωματίσαμε και…

20211209 095019 20211216 090216

“γίναμε” εμείς τα ξωτικά που κρατάμε το γράμμα μας! Χρωματίσαμε τη στολή μας, φωτογραφηθήκαμε, φορέσαμε το σκουφάκι μας κι αφού πλαστικοποιήθηκαν όλα τα ξωτικά, κολλήσαμε ένα μαγνητάκι στο πίσω μέρος τους για να τα βάλουμε στο ψυγείο του σπιτιού μας.

20211216 090847 20211221 102150

Υπέροχα ξωτικά με το γράμμα του Άγιου Βασίλη στο χέρι τους!

20211221 102312

Όλες μας οι κατασκευές αναρτημένες στον πίνακα της τάξης μας, στολίζουν μοναδικά τον χώρο μας! Είμαστε πολύ περήφανοι για τις δουλειές μας!

20211217 080718

Δε θα μπορούσαμε από όλη αυτή την εορταστική ατμόσφαιρα να αφήσουμε απέξω τους γονείς!  Ποια είναι τα έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα; Γιορτάζονται τα Χριστούγεννα και σε άλλες χώρες; Ποια είναι τα χριστουγεννιάτικα έθιμα στις χώρες καταγωγής μας; Αυτά και άλλα ερωτήματα συζητήσαμε στην τάξη μας, αλλά για να τα απαντήσουμε, χρειαζόμαστε τη βοήθεια των γονιών μας. Έτσι, απευθυνθήκαμε με ένα γράμμα στους γονείς και τους ζητήσαμε να μας στείλουν υλικό σχετικά με τα έθιμα των Χριστουγέννων ή/και της Πρωτοχρονιάς στις χώρες καταγωγής τους. Η ανταπόκριση των γονιών ήταν μεγάλη και πραγματικά συγκεντρώσαμε αρκετό υλικό που θέλαμε να το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι, με τη βοήθεια των εργαλείων της πλατφόρμας e-me, φτιάξαμε έναν διαδραστικό χάρτη όπου μπορούν τα παιδιά να πατούν πάνω στο πιγκουινάκι που βρίσκεται στις διάφορες χώρες μας και να παρακολουθούν το βίντεο που έστειλαν οι γονείς με τραγούδια, εικόνες κ.α.

 

Κι έφτασε η μέρα της γιορτής μας! Στήσαμε το χριστουγεννιάτικο σκηνικό μας…

20211216 122513

Φωτογραφηθήκαμε με τα στεφανάκια που φτιάξαμε ανάλογα με τους ρόλους μας, χορέψαμε τις χορογραφίες μας όπως τις οργάνωσαν τα ίδια τα παιδιά, είπαμε τα ποιήματα μας, τραγουδήσαμε τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια μας…

DSC02819 DSC02820 DSC02821

DSC02822 DSC02823 DSC02824

και επιβραβευτήκαμε με έναν πλούσιο και χορταστικό μπουφέ, με φαγητά που μας είχαν φέρει το πρωί της γιορτής οι γονείς!

DSC02825 DSC02826

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ!!!

17 Νοέμβρη

.jpgΗ Ντενεκεδούπολη είναι ένα από τα κλασικά βιβλία που δουλεύουμε στο νηπιαγωγείο κάθε τέτοιες μέρες που γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Αρέσει στα παιδιά και καταλαβαίνουν με ευχάριστο τρόπο τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Έτσι και φέτος, γνωρίσαμε την ιστορία του Λαδένιου, της Μηλίτσας και των άλλων ηρώων της Ντενεκεδούπολης.

polytexneio

Είδαμε βίντεο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα και εμπνεόμενοι από μια φωτογραφία των ημερών εκείνων, θελήσαμε να γράψουμε το σύνθημα “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία” σε δικά μας πανό. Φτιάξαμε και καπελάκια με το σήμα της ειρήνης, χρησιμοποιώντας φελλό και τέμπερα.

 20211115 130353 20211115 115503

20211116 130215

ceb3ceb1cf8acf84ceb7cf82 ceb3ceb9ceaccebdcebdceb7cf82 cebaceb1cf84ceb1cf80ceafceb5cf83ceb7 1980Επειδή αυτόν τον καιρό δουλεύουμε το θέμα τα Δικαιώματα του Παιδιού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, μας ενδιέφερε πολύ το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης. Τα παιδιά κατανόησαν πως στη Χούντα οι άνθρωποι δεν είχαν το δικαίωμα να λένε τη γνώμη τους, φοβόντουσαν και το αντιλήφθηκαν περισσότερο μέσα από τον πίνακα του  Γαΐτη “Καταπίεση”. Επεξεργάστηκαν τον πίνακα σε ομάδες, παρατήρησαν τα ανθρωπάκια που “δεν είχαν στόμα”, “στέκονταν προσοχή” και υπέθεσαν πως ο άνθρωπος με το σπαθί και την ασπίδα θα απειλεί τα ανθρωπάκια λέγοντας: “μη μιλάτε”, “θα σας σκοτώσω’, “θα κάνετε ό,τι σας λέω εγώ”…

20211123 113929  20211123 113951  

Ζωντανέψαμε τον πίνακα αλλά γίναμε εμείς οι ζωγράφοι και με το “πινέλο” μας βάλαμε στόμα στα ανθρωπάκια για να μπορούν να μιλούν, μέσα από το θεατρικό μας παιχνίδι.

20211123 114929

20211123 115729Κι αποφασίσαμε να επέμβουμε στον πίνακα και να του δώσουμε μια άλλη διάσταση. Χρωματίσαμε τα ανθρωπάκια για να είναι όλα διαφορετικά, όπως είμαστε κι εμείς όλοι, τα κολλήσαμε όλα μαζί και ξεχωριστά τον “Καταπιεστή”, ενώ δώσαμε “φωνή” στα ανθρωπάκια και φώναξαν τα δικά τους συνθήματα: “Μη μας απειλείς. Φύγε από δω!”, “έχουμε δικαίωμα να μιλάμε”, “Όλοι μια ομάδα. Όλοι ενωμένοι”, “μη φοβάστε είμαστε πολλοί! Είσαι ένας, θα χάσεις. Φύγε!”, ήταν μερικά από τα λόγια που πρότειναν να γράψουμε τα παιδιά.

Κι έτοιμος ο δικός μας πίνακας!

20211124 110613Κι επειδή τα ανθρωπάκια του Γαΐτη μας γοήτευσαν, θελήσαμε να φτιάξουμε το δικό μας ανθρωπάκι, να το χρωματίσουμε όπως επιθυμούμε, να του βάλουμε στόμα ώστε να πει  στα υπόλοιπα, πανομοιότυπα ανθρωπάκια, τα δικαιώματά τους.

20211124 122234  20211124 121621

Την ημέρα του εορτασμού της επετείου, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο ίντερνετ με την ιστορία της Ντενεκεδούπολης σε κουκλοθέατρο, τραγουδήσαμε και φωτογραφηθήκαμε με τις κατασκευές μας!

20211117 090427  20211117 090742

20211117 085737   20211117 092832

Τα παιχνίδια μας

Κάθε χρόνο  καινούρια παιδιά, με διαφορετικά ενδιαφέροντα και ανάγκες και φυσικά οι δραστηριότητες θα πρέπει να προσαρμόζονται στη νέα ομάδα. Το ίδιο και τα παιχνίδια της τάξης! Κι επειδή τα παιχνίδια δεν χρειάζεται να τα αγοράζουμε, αλλά μπορούμε και να τα φτιάχνουμε μόνοι μας με διάφορα υλικά, το κάναμε πράξη! Με ξυλάκια, χαρτόνια, κουτιά, αβγοθήκες, μανταλάκια, τουβλάκια κ.α. και βέβαια με τον πλαστικοποιητή της τάξης μας, φτιάξαμε μια ποικιλία παιχνιδιών! Κάθε παιχνίδι μας βοηθά να αναπτύξουμε ορισμένες δεξιότητες, όπως να καλλιεργήσουμε τη λεπτή μας κινητικότητα, να μάθουμε να αντιστοιχίζουμε, να ομαδοποιούμε, να κάνουμε μοτίβα, να βρίσκουμε τα όμοια…

Φτιάχνουμε με τα χρωματιστά ξυλάκια τα σχήματα της εικόνας…

20211005 095304  20211005 095425 

Ενώνουμε τα σωστά ξυλάκια για να σχηματιστεί το σχήμα…

20210930 084257  

Φτιάχνουμε το μοτίβο των χρωμάτων όπως το δείχνει η καρτέλα…

20211013 095751

20211013 100216  20211013 100456

Γεμίζουμε τα μπολάκια με τους κύβους, προσέχοντας το χρώμα και το μέγεθος να είναι τα σωστά…

20211019 094352  20211019 094632  20211019 094648

Πιάνουμε τα πον πον με το μανταλάκι και τα βάζουμε στη σωστή θήκη…

20211005 090652   

Φτιάχνουμε με τα τουβλάκια μας τα πυργάκια της εικόνας, προσέχοντας να αντιστοιχούν στο χρώμα…

20211022 100322 Αντιγραφή  20211022 100157

Καθημερινά παίζουμε τα παιχνίδια μας ατομικά ή ομαδικά και τα καταφέρνουμε πολύ καλά!

20211022 104220