Στο σχολείο μας αυτό, έχουμε κανόνες για το λάθος και το σωστό!

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι αυτές που θα μας κάνουν να αγαπήσουμε το σχολείο , αλλά και να μάθουμε πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε αυτό το καινούριο περιβάλλον. Γιατί όπως σε όλους τους χώρους, έτσι και στο σχολείο λειτουργούμε με κανόνες και σωστές συμπεριφορές!

DSC07190Διαβάσαμε το βιβλίο ” Πάμε σχολείο για πρώτη φορά” που είναι ένα τρυφερό και καθησυχαστικό παραμύθι για τα παιδιά που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο. Πώς είναι το σχολείο; Γιατί πρέπει να πηγαίνω; Τι θα κάνουμε εκεί; Κι αν μου λείπει η μαμά; Το βιβλίο μας έδωσε τις απαντήσεις σε όλους μας τους προβληματισμούς και ταυτιστήκαμε  με τους ήρωες που αναφέρονται στο παραμύθι.

Στη συνέχεια δείξαμε στα παιδιά διάφορες εικόνες με σωστή και λάθος συμπεριφορά στο σχολείο και  συζητήσαμε για αυτές. Είναι σωστό να πλένουμε τα χέρια μας πριν το φαγητό; Είναι σωστό να τσακωνόμαστε στο σχολείο; Σηκώνουμε το χέρι για να μιλήσουμε; Φωνάζουμε κατά την ώρα του μαθήματος; Πρέπει να μαζεύουμε τα παιχνίδια μας;  Τα παιδιά αναγνώρισαν μόνα τους τις σωστές και λάθος συμπεριφορές και στην συνέχεια τις ταξινόμησαν σε δυο κατηγορίες με τα γνωστά σύμβολα  “like” και “dislike”.

DSC07176 1 DSC07177 DSC07178

Αποφασίσαμε να κάνουμε αναπαράσταση των εικόνων αυτών παίζοντας την “παντομίμα των κανόνων του σχολείου”  και φωτογραφηθήκαμε! Στο σχολείο λοιπόν, πλένουμε τα χεράκια μας πριν το φαγητό, κάνουμε τρενάκι για να βγούμε στην αυλή και είμαστε όλοι φίλοι αγαπημένοι!

DSC07180 DSC07181 DSC07182

Ακούμε με προσοχή τους συμμαθητές μας και τις δασκάλες μας,  σηκώνουμε το χέρι όταν θέλουμε να πούμε κάτι και αγαπάμε όλους τους φίλους μας.

DSC07185 DSC07186 DSC07187 DSC07188

Αναπαραστήσαμε και κάποιες λάθος συμπεριφορές, όπως ότι δεν χτυπάμε, δεν φωνάζουμε, δεν κυλιόμαστε στο πάτωμα και δεν στεναχωρούμε ποτέ τους φίλους μας.

DSC07189   DSC07183  DSC07184

Συνεχίσαμε με την κατασκευή δύο αφισών με τις σωστές και λάθος συμπεριφορές για να τις κολλήσουμε στην πόρτα μας και να θυμόμαστε πάντα τους κανόνες της τάξης μας! Ζωγραφίσαμε σε χάρτινα πιάτα , την χαρούμενη φατσούλα και την λυπημένη φατσούλα  και τις κολλήσαμε στο κέντρο των αφισών.

DSC07218

Αφού εκτυπώσαμε και τις φωτογραφίες που είχαμε βγάλει όταν παίζαμε την “παντομίμα των κανόνων”, συζητήσαμε με τα παιδιά ποιες εικόνες θα κολλούσαμε στην κάθε αφίσα. Επιλέξαμε το πράσινο χρώμα για την αφίσα “Είναι σωστό να…”  και κόκκινο για την αφίσα ” Είναι λάθος να…” .

DSC07192 DSC07194 DSC07195 DSC07197

Η δουλειά ξεκίνησε και όλα τα παιδιά κόλλησαν στις αφίσες την εικόνα της επιλογής τους…

DSC07208 DSC07209 DSC07212

Στο τέλος κολλήσαμε τις υπέροχες αφίσες στην πόρτα της τάξης μας με τίτλο “Οι κανόνες μας” και συμφωνήσαμε όλοι να τους τηρούμε καθημερινά!

DSC07248

Στο σχολείο μας, μας αρέσει να μοιραζόμαστε, να συνεργαζόμαστε και να βοηθάει ο ένας τον άλλον! Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομαδική εργασία για το παράθυρο της τάξης μας που θα βασιζόταν σε αυτές τις αρχές. Αρχικά σχεδιάσαμε τα χέρια μας μέχρι τους αγκώνες, τα χρωματίσαμε μέσα με πολύχρωμες κηρομπογιές και τα κόψαμε.

DSC07343 DSC07344 DSC07345

Στη συνέχεια κόψαμε μια μεγάλη καρδιά και τη  χρωματίσαμε με κόκκινη τέμπερα και την τεχνική της σφραγίδας με σφουγγάρι.

DSC07356 DSC07357

Σκεφτήκαμε λεξούλες που ταιριάζουν στο σχολείο μας όπως “Φιλία, Παιχνίδι, Χαρά, Αγάπη, Αγκαλιά, Όλοι μαζί” και αφού τις γράψαμε και τις κόψαμε τις κολλήσαμε μέσα στην καρδούλα.

DSC07366 DSC07369

Στο τέλος, κολλήσαμε γύρω γύρω από την καρδούλα, τα πολύχρωμα χέρια μας. Γράψαμε και τίτλο : “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΔΥΝΑΤΗ” !

DSC07375 DSC07377  DSC07379

Έτοιμη η ομαδική μας εργασία , διακοσμεί το παράθυρο της τάξης μας , στέλνοντας το πιο όμορφο μήνυμα σε όλους τους περαστικούς!

DSC07382

Ας γνωριστούμε… παίζοντας!

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας και μια καινούρια υπέροχη ομάδα δημιουργείται καθημερινά! Για να γνωριστούμε και να δεθούμε όλοι οι καινούριοι φίλοι παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας και διασκεδάσαμε πολύ! Καθίσαμε σε έναν κύκλο και, με την συνοδεία μουσικής, μια μπάλα περνούσε από χέρι σε χέρι. Όταν σταματούσε η μουσική ,όποιος κρατούσε την μπάλα έλεγε το όνομά του! Το παιχνίδι το επαναλάβαμε και όρθιοι σε ένα τρενάκι και εκτός από το όνομά μας, λέγαμε το αγαπημένο μας φαγητό, χρώμα, φρούτο κλπ.

DSC07158 DSC07155 

Συνεχίσαμε με το αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών “μουσικό λεωφορείο”. Με συνοδεία μουσικής , ο οδηγός έδινε στους επιβάτες του λεωφορείου μια πλαστική κορίνα μπόουλινγκ να περνάει από χέρι σε χέρι. Όταν ο οδηγός έλεγε “ΣΤΟΠ” το παιδί που κρατούσε την κορίνα έλεγε το όνομα του διπλανού του στο λεωφορείο! Διασκεδάσαμε πολύ με το μουσικό λεωφορείο και θέλαμε όλοι να γίνουμε οδηγοί του!

DSC07160  DSC07163  DSC07165

Δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα ψυχοκινητικά μουσικά παιχνίδια που μας αρέσουν πολύ, γελάμε και διασκεδάζουμε με τους καινούριους μας φίλους! Πήγαμε “Βόλτα στο Δάσος” και “Χορέψαμε σαν Γάτες”!

DSC07169 DSC07170 DSC07172 DSC07173 DSC07174

Σειρά είχε ένα άλλο παιχνίδι στην παρεούλα. Αρχικά φωτογραφηθήκαμε στην αυλή και εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες μας καθώς και τα ονόματά μας. Κάθε φορά σηκώνονταν ένα παιδί, διάλεγε μια φωτογραφία ενός φίλου, έλεγε το όνομά του και του έδινε την φωτογραφία του.

DSC07323 DSC07324 DSC07327 1

Μετά κάθε παιδί αναγνώριζε το δικό του όνομα στο καρτελάκι και το κρατούσε στα χέρια του.

DSC07325  DSC07329

Στη συνέχεια, αφού εντόπισε ο καθένας το αρχικό γράμμα του ονόματός του, και συνειδητοποιήσαμε ότι κάποιοι έχουμε το ίδιο γράμμα, το χρωματίσαμε με πολύχρωμα σχέδια και το κόψαμε.

Στο τέλος φτιάξαμε ένα όμορφο κολλάζ με τις φωτογραφίες μας και το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Σχεδιάσαμε γρασίδι, με κάθετες γραμμούλες για προγραφική εξάσκηση, και κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας. Κολλήσαμε το αρχικό μας γράμμα σαν να είναι μπαλόνι και βάλαμε βαμβάκι για σύννεφο! Τέλος, κολλήσαμε σε γλωσσοπίεστρο την ταμπέλα με το όνομά μας!

DSC07335  DSC07336  DSC07340 DSC07342  

Οι εργασίες μας πανέμορφες, διακοσμούν τον τοίχο του σχολείου μας!

DSC07346  DSC07423  DSC07360

Είμαστε όλοι οι φίλοι μοναδικοί, μια ομάδα όλοι μαζί!!!

Μια δυναμική σχολική χρονιά αρχίζει!

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και φέτος με ενθουσιασμό!

Τα φετινά μας δωράκια καλωσορίσματος που περιμένουν τα παιδιά, είναι “μικρά σχολεία” που μέσα τους κρύβουν εκπλήξεις, όπως καραμέλες ,ζελεδάκια, μπαλόνια, κηρομπογιές και χαρτονάκια.

20240909 121130   20240909 121149

Περιμένουμε με ανυπομονησία να υποδεχτούμε τους μικρούς μας μαθητές και να πλημμυρίσει το νηπιαγωγείο μας  από τις φωνές και τα γέλια τους! Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μας περιμένουν πολλά παιχνίδια, γνώσεις, δράσεις , εκπλήξεις και φυσικά καινούριοι φίλοι!

Ας μην χάνουμε ούτε λεπτό! Είσαστε έτοιμοι για το καινούριο ταξίδι; Σίγουρα θα είναι μια δυναμική και δημιουργική σχολική χρονιά!

Καλοκαιράκι αγαπημένο!

Έφτασε το καλοκαίρι και προσπαθούμε να ζήσουμε κάθε στιγμή πριν τη λήξη της χρονιάς όσο πιο όμορφα μπορούμε!

Έτσι, αξιοποιούμε τα διαλείμματα στην αυλή του σχολείου μας, στήνοντας τη σκηνή μας σαν “κάμπινγκ” και ονειρευόμαστε ότι είμαστε σε μια υπέροχη παραλία παρέα όλοι οι φίλοι!

DSC06914 DSC06915

Μια χρονιά τελειώνει και είναι ώρα για τον…απολογισμό της! Τι θυμόμαστε από την χρονιά που μας πέρασε; Ποια δραστηριότητα μας άρεσε περισσότερο; Τι δεν μας άρεσε; Ποιες στιγμές ξεχωρίσαμε; Για να θυμηθούμε καλύτερα ανατρέξαμε στο ιστολόγιο του νηπιαγωγείου μας στον διαδραστικό πίνακα και είδαμε τις αναρτήσεις μας από τον Σεπτέμβριο! Όλα τα θυμόμασταν και ενθουσιαστήκαμε που αναβίωναν οι μνήμες μας από το παρελθόν!

DSC07105 DSC07106

Ώρα για καταγραφή… για να μη τις ξεχάσουμε! Μετά από τον απολογισμό μας, ξεχωρίσαμε δυο αγαπημένες μας στιγμές και τις ζωγραφίσαμε! Η επίσκεψη στο Μουσείο Φασιανού ήταν μια από αυτές που ξεχώρισαν!

1000018872 1

Επίσης, τα παιδιά ξεχώρισαν την επαφή τους με την τέχνη που είχαν καθ’ όλη τη χρονιά και κυρίως με τις διάφορες τεχνικές με τις οποίες εξοικειώθηκαν, Έτσι, για το τέλος αποφασίσαμε να  κάνουμε ένα ομαδικό αφηρημένο έργο με όλες τις ζωγραφικές τεχνικές που μάθαμε φέτος και το ευχαριστηθήκαμε πολύ! Για την ομαδική δημιουργία χρησιμοποιήσαμε πινέλα, σφουγγάρια, σπάτουλες, υγρομάντηλα, σπρέι και πολλά άλλα υλικά! Λερωθήκαμε λίγο, αλλά σίγουρα άξιζε τον κόπο , αφού η φαντασία και η δημιουργικότητά μας ήταν αστείρευτες!

DSC07127 DSC07130 DSC07132 DSC07135  DSC07137 DSC07138 

Στο τέλος υπογράψαμε κόβοντας γράμματα από εφημερίδες και περιοδικά και σχηματίζοντας έτσι το όνομά μας! Ιδιαίτερο το έργο μας, θα διακοσμεί τον τοίχο του σχολείου μας για πολλά χρόνια ακόμη!

DSC07134 IMG 20240606 162639

Όπως κάθε χρονιά, έτσι κι η φετινή δεν μπορεί παρά να ολοκληρωθεί εορταστικά! Τα παιδιά ζήτησαν από μόνα τους να κάνουμε γιορτή με ποιήματα και τραγούδια, όπως τα Χριστούγεννα, και οι ετοιμασίες ξεκίνησαν…

Οι φετινές προσκλήσεις για την γιορτή μας ήταν καραβάκια από άχρηστο υλικό (πάντα στο πνεύμα της ανακύκλωσης!) που ζωγράφισαν τα παιδιά με τέμπερα, κι είχαν σημαιάκι το κείμενο της πρόσκλησης και σωσίβιο το λογότυπο του νηπιαγωγείου μας !

DSC06978 DSC06979 DSC06989

Πανέμορφα και καλοκαιρινά τα καραβάκια-προσκλήσεις!

DSC07038

Συνεχίσαμε με καλοκαιρινές καρτούλες με ζουμερά καρπουζάκια  που είχαν μέσα κολλημένα τα ποιήματα για την γιορτή μας… με έμπνευση από τα θέματα που επεξεργαστήκαμε καθ’ όλη τη χρονιά!

DSC06981

Έφτασε η ημέρα της γιορτής και καταχαρούμενοι ποζάρουμε με τα στεφανάκια μας που είχαν το σύμβολο του ρόλου μας στη γιορτή.

DSC07144 DSC07145 DSC07146 

Είπαμε τα ποιήματά μας, τραγουδήσαμε όλοι μαζί, συγκινηθήκαμε και φωτογραφηθήκαμε με τα αναμνηστικά μας απολυτήρια!

DSC07148 DSC07150

Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος… Ώρα για διακοπές, μπάνια και ξεκούραση!

Καλό ταξίδι στα νηπιάκια μας που “σαλπάρουν” για το Δημοτικό… Και ραντεβού τον Σεπτέμβρη με τα προνηπιάκια, έτοιμοι για νέες περιπέτειες!

DSC07149 

Καλό καλοκαίρι σε μικρούς και μεγάλους!

Το σώμα μου εξασκώ, για να είναι πάντα δυνατό

Το 4ο μας Εργαστήριο Δεξιοτήτων αφορούσε στον τομέα  “Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην” με τίτλο:  “Το σώμα μου εξασκώ, για να είναι πάντα δυνατό”Ειδικότερα μας απασχόλησε το θέμα της σωστής διατροφής και της σωματικής άσκησης και το επεξεργαστήκαμε ως εξής:

1)Το σώμα μου εξασκώ…μέσα στην τάξη

Η σωματική άσκηση έχει πολλά οφέλη για τα παιδιά και είναι απαραίτητη όχι μόνο για την σωματική τους ανάπτυξη, αλλά και για ψυχολογικούς και κοινωνικούς λόγους. Στο πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων, συζητήσαμε για τα οφέλη της σωματικής άσκησης και της γυμναστικής και δεν χάσαμε ευκαιρία να την αξιοποιήσουμε μέσα στην τάξη μας. Παίξαμε πολλά ψυχοκινητικά παιχνίδια που  άρεσαν στα παιδιά, χορέψαμε και κάναμε παιδική γυμναστική μέσω βίντεο στο διαδίκτυο…

DSC06163  DSC06164

Φτιάξαμε με χαρτοταινία ένα επιδαπέδιο παιχνίδι στην παρεούλα και παίζαμε καθημερινά με διάφορους τρόπους… Πηδώντας με τα δύο πόδια, κάνοντας κουτσό, χορεύοντας κλπ. Μας άρεσε πολύ και ανυπομονούσαμε να το παίξουμε ακόμα και στις ελεύθερες δραστηριότητες.

DSC06958 DSC06955  DSC06952

Αλλά και την ώρα της χαλάρωσης, κάναμε τεχνικές γιόγκα και διαλογισμού μέσα στην τάξη με τις κατάλληλες οδηγίες και χαλαρωτική μουσική και μας ξεκούραζε πολύ. Τα παιδιά ζητούσαν να κάνουμε γιόγκα όταν ήταν αρκετά φορτισμένα, ειδικά μετά το τέλος του διαλείμματος έξω στην αυλή και έμαθαν ορολογίες και χαιρετισμούς της φιλοσοφίας της γιόγκα.

DSC06943 DSC06941 DSC06936

2) Το σώμα μου εξασκώ…έξω στην αυλή

Η γυμναστική είναι ένα μάθημα που διασκεδάζει τα παιδιά, τα βοηθά να εκτονωθούν και χαίρονται πολύ να κάνουν ασκήσεις. Συνεχίσαμε έξω στην αυλή με πολλές ασκήσεις γυμναστικής. Κάποιες πιο εύκολες, κάποιες πιο δύσκολες. Τα παιδιά απολάμβαναν τη διαδικασία και έτσι αφιερώναμε ένα δεκάλεπτο σε τέτοιες δραστηριότητες όταν βγαίναμε διάλειμμα και πριν το ελεύθερο παιχνίδι τους , σαν ένα μικρό ζέσταμα!

1000018385 1000018386 1000018389 1000018392

Κάποιες φορές χρησιμοποιούσαμε το “ζάρι της γυμναστικής” το οποίο έριχνε το κάθε παιδί και όποια πλευρά τύχαινε, έκανε με το σώμα του την αντίστοιχη κίνηση που απεικόνιζε το σκίτσο

20230920 105610 20230920 105710

Τα ομαδικά παιχνίδια μας αρέσουν πολύ, καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς παίζουμε και διασκεδάζουμε. Μαθαίνουμε να υπακούμε σε κανόνες που έχουν τα παιχνίδια, μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε την ήττα μας και ότι ο σκοπός είναι η χαρά που μας προσφέρει το παιχνίδι και όχι ο νικητής! Παίζαμε σκυταλοδρομίες, παιχνίδια με στεφάνια, με μπάλες…

DSC05675 DSC05676

Παίζαμε κουτσό με τις χρωματιστές πατούσες  και τα στεφάνια, όπου έπρεπε να πηδάμε μέσα και έξω από τα στεφάνια ανάλογα με το πού ήταν τοποθετημένες οι πατούσες

DSC05691 DSC05690

Επίσης, το bowling ήταν από τα αγαπημένα μας παιχνίδια στην αυλή. Στήναμε τις κορίνες, χωριζόμασταν σε ομάδες και ρίχναμε τις μπάλες με σκοπό να ρίξουμε όσο πιο πολλές κορίνες μπορούσαμε. Στην αρχή από κοντά και σταδιακά από πιο μακριά. Όταν έπεφταν όλες οι κορίνες πανηγυρίζαμε και χειροκροτούσαμε τον συμμαθητή μας που το κατάφερε!

1000018406 1000018403 1000018407

Ειδικότερα τα μεσημέρια, που η ένταση και η κούραση των παιδιών ήταν εντονότερες, δεν χάναμε την ευκαιρία να βάζουμε μουσική και να κάνουμε αερόμπικ με τον ρυθμό χορεύοντας και γυμνάζοντας το σώμα μας με όποιο τρόπο ήθελε ο καθένας να εκφραστεί και να εκτονωθεί!

IMG 20240523 153554 IMG 20240523 153556

3) Το σώμα μου φροντίζω, σωστά το ταΐζω

“Για να είναι το σώμα γερό, πρέπει να το ταΐζω όσο πιο σωστά μπορώ” Αυτό ήταν το σλόγκαν της τάξης μας και σε κάθε ευκαιρία μιλούσαμε με τα παιδιά για την υγιεινή διατροφή και τις βασικές της αξίες.

Αρχικά ανιχνεύσαμε τις διατροφικές προτιμήσεις των παιδιών με ένα φύλλο εργασίας που απεικόνιζε διάφορα τρόφιμα. Τα παιδιά έπρεπε να σκεφτούν ποια φαγητά τους αρέσουν και ποια όχι και να χρωματίσουν την αντίστοιχη φατσούλα. Έτσι διαπιστώσαμε τις προσωπικές τους προτιμήσεις και διαπιστώσαμε που δεν είναι απαραίτητο να είναι οι ίδιες σε όλους.

DSC06974 DSC06975 DSC06976 

Διαβάσαμε διάφορα βιβλία, όπως το βιβλίο “Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε” και συζητήσαμε στην παρεούλα για τις υγιεινές τροφές και τα θρεπτικά συστατικά που έχουν για να μας κρατούν υγιείς και να βοηθούν την σωστή μας ανάπτυξη. Τα περισσότερα παιδιά ήξεραν για το ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες πρέπει να αποφεύγουμε και η συζήτηση τους ενδιέφερε μιας και συμμετείχαν όλα με ενθουσιασμό.

DSC07009 DSC07008

Το βιβλίο ανέφερε τις ομάδες τροφών, όπως οι υδατάνθρακες, τα φρούτα και λαχανικά, τα γαλακτοκομικά κλπ. Συνεχίζοντας, μάθαμε για την πυραμίδα της διατροφής και τη συχνότητα που πρέπει να καταναλώνουμε τις τροφές στην καθημερινή μας ζωή. Ξεχωρίσαμε τις τροφές που κατατάσσονται στην πυραμίδα της διατροφής και μάθαμε νέες λέξεις όπως “όσπρια” , “υδατάνθρακες”, “πρωτεΐνη”, “βιταμίνες” κ.α. Επίσης, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο στον διαδραστικό μας πίνακα και κατανοήσαμε τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

DSC07010 DSC07011

Συνεχίσαμε με ένα φύλλο εργασίας για να εμπεδώσουμε την πυραμίδα της διατροφής. Κόψαμε εικόνες με διάφορες τροφές από μια φωτοτυπία  και στη συνέχεια τις ενώσαμε σαν παζλ , σχηματίζοντας την πυραμίδα της διατροφής. Μετά κολλήσαμε τις πυραμίδες μας έτσι όπως ήταν σωστά σχηματισμένες σε ένα χαρτί και  χρωματίσαμε τις τροφές. Μας βοήθησε πολύ στην κατανόηση των βασικών τροφών που πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά και των τροφών που πρέπει να καταναλώνουν πιο σπάνια, όπως τα γλυκά.

DSC07030  DSC07028 DSC07029   DSC07032  DSC07039

Παίξαμε στην παρεούλα παιχνίδια ομαδοποίησης και ταξινόμησης των τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές. Καθώς επίσης ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι  χρησιμοποιώντας εικόνες από διάφορα φαγητά, πλαστικά πιάτα και ένα ζάρι. Όποιος έριχνε το ζάρι, γέμιζε το πιάτο του με τις υγιεινές τροφές. Νικητής αυτός που το γέμιζε πιο γρήγορα και φτιάχνοντας το πιο υγιεινό και βιταμινούχο πιάτο!

DSC07025 DSC07027

Συνεχίσαμε και με άλλα επιτραπέζια παιχνίδια, αυτή την φορά έξω στην αυλή, διότι μας το επέτρεπε ο καλός καιρός και ήταν ευκαιρία για μάθηση και διασκέδαση ταυτόχρονα έξω στο προαύλιό μας! Τα παιδιά έπαιρναν μια λίστα με φρούτα ή λαχανικά και μια πλαστικοποιημένη εικόνα από καλάθι σούπερ μάρκετ και αφού αναγνώριζαν ποιες τροφές έχουν στη λίστα τους, έπρεπε να τις συγκεντρώσουν και να τις τοποθετήσουν στο καλάθι τους. Ο γρηγορότερος κέρδιζε!

DSC07019 DSC07021 DSC07023

Το αγαπημένο μας παιχνίδι ήταν ” Στο κεφάλι το ‘χω” με εικόνες τροφίμων. Τα παιδιά έπαιρναν τυχαίες εικόνες και χωρίς να τις βλέπουν, τις τοποθετούσαν στο στεφανάκι που φορούσαν στο κεφάλι τους. Στη συνέχεια, έκαναν ερωτήσεις στον φίλο τους όπως “είμαι φρούτο;”, “είμαι λαχανικό;”, “είμαι υγιεινό;”, προσπαθώντας να μαντέψουν ποια τροφή είναι. Διασκέδαζαν τόσο το παιχνίδι αυτό που δεν έχαναν ευκαιρία να το παίζουν στις ελεύθερες δραστηριότητες.

DSC06992 DSC06993 DSC06995 DSC06996

Στα παιδιά άρεσε πολύ η πυραμίδα της διατροφής και η όλη συζήτηση για την κατηγοριοποίηση των τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Ακόμη και κατά τη διάρκεια του γεύματος, πρωινού και μεσημεριανού, στο νηπιαγωγείο, συζητούσαν μόνα τους τι φαγητό έχει ο καθένας, αν είναι υγιεινό, σε ποια ομάδα τροφών ανήκει και που βρίσκεται στην πυραμίδα της διατροφής! Βιωματικό το εργαστήρι μας!

DSC07043 1 DSC07042 DSC07041 

Τα τελευταία χρόνια συνεργαζόμαστε σταθερά με τo ινστιτούτο Prolepsis που κάθε μέρα μας εξασφαλίζει ένα υγιεινό πρωινό στο σχολείο μας. Αυτές τις μέρες, μας έστειλε βιβλιαράκια με υγιεινές  συνταγές και παζλ με θέμα την υγιεινή διατροφή σε όλα τα παιδιά. Φυσικά μόλις ήρθε η κούτα με τα δώρα των παιδιών, τα ανοίξαμε, διαβάσαμε τα βιβλία, ξεφυλλίσαμε τις συνταγές που μας αρέσουν, συζητήσαμε με τους φίλους μας για τα αγαπημένα μας φαγητά και θα ζητήσουμε από τις μαμάδες μας να τα μαγειρέψουν.

DSC06988 DSC06990 DSC06998 DSC07002 DSC06999

Φυσικά παίξαμε και το παζλ της διατροφής ενώ στο τέλος φωτογραφηθήκαμε με τα δώρα που μας έστειλαν έξω στην αυλή μας.

 DSC07001 DSC07003 DSC07005

4) Τα δόντια μου φροντίζω, τα πλένω, τα βουρτσίζω

Για να είμαστε γεροί και υγιείς, πρέπει να φροντίζουμε και την υγιεινή των δοντιών μας! Με αφορμή τα δοντάκια των παιδιών που αυτή την περίοδο κουνιούνται και βγαίνουν, διαβάσαμε το βιβλίο “Πού πήγαν τα δόντια μου;” και μάθαμε γιατί συμβαίνει αυτό σε όλα τα παιδάκια του κόσμου  και πώς πρέπει να φροντίζουμε τα καινούρια δοντάκια μας, αλλά και χρήσιμες συμβουλές για να μην φοβόμαστε την επίσκεψη στον οδοντίατρο.

DSC06428

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την σωστή στοματική υγιεινή αλλά και για το καθημερινό και σωστό βούρτσισμα των δοντιών μας. Τι πιο όμορφο να έχουμε γερά και καθαρά δοντάκια και ένα λαμπερό και υγιές χαμόγελο! Μάθαμε πολλές πληροφορίες από το διαδίκτυο. Ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια μας, ποιες πρέπει να αποφεύγουμε και όταν τις καταναλώνουμε να βουρτσίζουμε τα δόντια μας, αλλά και πώς βρίσκουν τον τρόπο να χωθούν τα μικρόβια και να προκαλέσουν την τερηδόνα.

DSC06429 DSC06430DSC06431 DSC06433

Μέσα από βιβλία μάθαμε ότι οι τροφές που περιέχουν ασβέστιο είναι κατάλληλες για την υγιεινή των δοντιών μας. Οι τροφές που ανήκουν στα γαλακτοκομικά, λοιπόν, πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά από τα παιδιά, για δοντάκια δυνατά!

DSC06425

Η εταιρεία ΝΟΥΝΟΥ μέσω του Iνστιτούτου Prolepsis, καθημερινά στέλνει στο σχολείο μας γάλα για να πίνουμε κατά τη διάρκεια του πρωινού μας και να βοηθήσει για την σωστή ανάπτυξή μας. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομαδική αφίσα ευχαριστώντας την εταιρία ΝΟΥΝΟΥ, την οποία κρεμάσαμε στην τάξης μας για να μας υπενθυμίζει τη σημαντικότητα της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά ώστε να παίρνουμε την απαιτούμενη ποσότητα ασβεστίου.

Η έμπνευση μας για την αφίσα ήταν αστείρευτη. Τα παιδιά ζωγράφισαν τροφές που περιέχουν ασβέστιο, όπως το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί, συσκευασίες του ΝΟΥΝΟΥ FAMILY που έχουμε στο σχολείο μας, ακόμα και αγελάδες ή κατσίκες από όπου παίρνουμε τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα κόψαμε και τα κολλήσαμε δημιουργώντας μια πολύ όμορφη αφίσα.

DSC06415 DSC06416 DSC06419

Ευχαριστούμε ΝΟΥΝΟΥ! Από εδώ και στο εξής δεν θα ξεχνάμε να καταναλώνουμε γαλακτοκομικά προϊόντα καθημερινά για γερά κόκκαλα και γερά δοντάκια!

DSC06427 DSC06422

 5) Το Survivor της υγιεινής διατροφής

Τις μέρες αυτές μας επισκέφτηκε ένας φίλος… ο “Βιταμινούλης” όπως τον ονόμασαν τα παιδιά. Ο Βιταμινούλης έτρωγε μόνο υγιεινές τροφές και πετούσε όλα τα ανθυγιεινά φαγητά σε έναν κάδο που κρατούσε μαζί του! Αφού τον γνωρίσαμε και μας μίλησε για το πως διατηρείται γερός και δυνατός μας ζήτησε να παίξουμε ένα παιχνίδι.

DSC07059 DSC07061 DSC07063

Έδειχνε κάρτες στα παιδιά από διάφορα φαγητά και αυτά έπρεπε είτε να τα βάλουν στην κοιλίτσα του για να τον ταΐσουν, είτε να τα πετάξουν στον κάδο. Μην ξεχνάμε ότι ο Βιταμινούλης τρώει μόνο υγιεινές τροφές!

DSC07064 DSC07066

Τα παιδιά τον βοήθησαν να φάει τις σωστές τροφές και αυτές που δεν του άρεσαν τις έριχναν στον κάδο του. Διασκεδάσαμε με τον καινούριο μας φίλο, τον Βιταμινούλη, ομαδοποιήσαμε τις τροφές και εμπεδώσαμε για άλλη μια φορά τις υγιεινές και μη τροφές με αυτόν τον παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο. O Bιταμινούλης μας υποσχέθηκε ότι θα έμενε για τις επόμενες μέρες στο σχολείο μας και μπορούσαμε να παίζουμε μαζί του, βοηθώντας τον και ταΐζοντάς τον τα φαγητά που αγαπάει. Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη!

DSC07073 DSC07081 DSC07103

Το καλύτερο όμως ήταν η έκπληξη που μας επιφύλασσε…ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό παιχνίδι “Το Survivor της υγιεινής διατροφής” στην αυλή του σχολείου μας! Το παιχνίδι είχε δυο επίπεδα. Αρχικά, παίξαμε αγώνες σκυταλοδρομίας με τον αγαπημένο μας φίλο τον Βιταμινούλη. Όποια ομάδα τον τάιζε πιο γρήγορα με τις εικόνες των υγιεινών φαγητών που διάλεγε από το κουβαδάκι, ήταν η νικήτρια!

DSC07088 DSC07089 DSC07090  DSC07094  DSC07097

DSC07046 Το δεύτερο επίπεδο του Survivor ήταν πιο απαιτητικό! Περιείχε μια πίστα γεμάτη με εμπόδια μέχρι να φτάσουμε στον τελικό στόχο. Στόχος ήταν κάθε παιδί να καταφέρει να περάσει την πίστα, η οποία απαιτούσε τρέξιμο, ισορροπία σε τουβλάκια, να περάσουν μέσα από στεφάνια χωρίς να τα ρίξουν, να συρθούν κάτω από μια μπάρα χωρίς να διαλυθεί και στο τέλος να βάλουν τη “φρουτομπάλα” στο καλάθι! Όποιος κέρδιζε, θα είχε ένα υγιεινό φρούτο για έπαθλο!

Τα παιδιά το διασκέδασαν με την ψυχή τους και ζητωκραύγαζαν το όνομα του συμμαθητή τους  που συμμετείχε κάθε φορά με σκοπό να τον ενθαρρύνουν!  Κανονικό survivor! Μας ενθουσίασε! Και ήμασταν όλοι νικητές!

DSC07056 DSC07052 DSC07051 DSC07049  DSC07055 DSC07048

Aξιολόγηση

Στα παιδιά άρεσε τόσο πολύ η σωματική άσκηση που ζητούσαν συνέχεια στα διαλείμματα να παίζουν με το ψυχοκινητικό υλικό του σχολείου και μάλιστα έστηναν δικές τους “πίστες” με εμπόδια και στόχους

DSC06971 DSC06969 DSC06848 DSC06847

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, θέλαμε να δούμε κατά πόσο τα παιδιά έχουν κατανοήσει το θέμα της υγιεινής διατροφής αλλά και να εμπλέξουμε τους γονείς σε αυτό το πρόγραμμα. Έτσι, τους  δώσαμε ένα ερωτηματολόγιο για να συμπληρώσουν στο σπίτι τους, το οποίο ζητούσε να ψάξουν στην κουζίνα του σπιτιού τους και να τσεκάρουν ποιες ομάδες τροφών έχουν, όπως ψάρια, λαχανικά, φρούτα, γλυκά κ.α. Πράγματι, ανταποκρίθηκαν σχεδόν όλα, αφού έφεραν συμπληρωμένα τα έντυπα στο σχολείο και παρουσίασαν τις καταγραφές στους φίλους τους.

DSC06964 DSC06962 

Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε έναν μεγάλο πίνακα διπλής εισόδου, όπου αριστερά έγραφαν το όνομά τους και τσέκαραν σε κάθε στήλη την ομάδα τροφίμων που είχαν στην κουζίνα τους σπιτιού τους με βάση το φύλλο καταγραφής… φαίνεται πως τα παιδιά τρέφονται υγιεινά καθότι όλα έχουν στο σπίτι τους δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά….έστω αν κάποιοι έχουν και λίγα γλυκάκια!

DSC06984 DSC06985 DSC06987 DSC06991 DSC07016

Τέλος, αξιολογήσαμε τις γνώσεις μας με εκπαιδευτικά κουίζ και ψηφιακά παιχνίδια υγιεινής διατροφής στον διαδραστικό πίνακα του σχολείου.

DSC07014

Και όλοι να θυμόμαστε:  “Το σώμα μου εξασκώ, για να είναι πάντα δυνατό!”

Συνεχίζω τώρα εγώ, πάω στο Δημοτικό!

Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος οργανώσαμε επίσκεψη στο συστεγαζόμενο 54ο Δημοτικό σχολείο για να εξοικειωθούν τα νήπια με το νέο τους σχολείο από Σεπτέμβρη, αλλά και να πάρουν μια ιδέα τα προνήπια για το μέλλον!

DSC06916Πριν πραγματοποιήσουμε την επίσκεψή μας στο Δημοτικό, προετοιμαστήκαμε με την εμπειρία του Αντωνάκη, παρακολουθώντας στο βίντεο μια παράσταση κουκλοθεάτρου όπου ο ήρως, ο Αντωνάκης, έχει αγωνία και ανησυχία για το θα είναι το δημοτικό, ώσπου το επισκέπτεται  κι αυτός, γνωρίζει νέους φίλους και ενθουσιάζεται

 

DSC06917

Τα Χριστούγεννα τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού μας είχαν επισκεφτεί στην τάξη μας και είχαμε οργανώσει το “Χριστουγεννιάτικο Εργαστηράκι”…τώρα όμως ήρθε η στιγμή να τους επισκεφτούμε εμείς στην τάξη τους και να δούμε τον δικό τους χώρο! Μας υποδέχτηκαν πρώτα τα παιδιά ο Διευθυντής του 54ου και τα παιδιά της ΣΤ΄ Δημοτικού και μας φάνηκαν όλοι πολύ μεγάλοι!

 

 

DSC06918Στη διπλανή αίθουσα μας περίμεναν οι φίλοι μας της Α΄ Δημοτικού με τη δασκάλα τους που ήδη είχαν κάτσει σε μαξιλάρια στο πάτωμα, σχηματίζοντας κύκλο και μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά, με χαμόγελα και αγκαλιές! Καλημεριστήκαμε με το τραγούδι που όλοι ξέραμε: “Καλημέρα τι κάνεις” και ξεκίνησε η παρατήρηση της τάξης τους…Τα παιδιά του νηπιαγωγείου εντόπισαν τις διαφορές της τάξης τους με τη δική μας, όπως τις γωνιές με παιχνίδια που έχουμε εμείς αλλά δεν υπάρχουν στο Δημοτικό, τα θρανία τους που είναι ψηλότερα, τις εικόνες με τα τόσα γράμματα και τους πολλούς αριθμούς που έχουν στους τοίχους τους, αλλά βρήκαμε και κοινά, όπως τον διαδραστικό πίνακα και τη βιβλιοθήκη της τάξης.

Οι μεγαλύτεροι φίλοι μας μίλησαν για την εμπειρία τους στο Δημοτικό, για τους διαφορετικούς δασκάλους που έχουν σε διάφορα μαθήματα, όπως στη γυμναστική, στη μουσική, στα εικαστικά, στην πληροφορική και μας έδειξαν τις μεγάλες τσάντες τους με τα διάφορα βιβλία, τα τετράδια, την κασετίνα τους. Μάλιστα, μας έδειξαν πόσα καλά έμαθαν να διαβάζουν και μας διάβασαν μια καλοκαιρινή ιστορία από το βιβλίο του Η Γλώσσα. Τους θαυμάσαμε και τους χειροκροτήσαμε!

   DSC06919   DSC06920

Μιλήσαμε για την επόμενη σχολική χρονιά, όπου όλοι μαζί θα βρεθούν στο Δημοτικό και θα παίζουν μαζί στην αυλή και πως θα περνάνε ωραία και θα προσέχουν οι μεγαλύτεροι φίλοι τους μικρότερους. Στη συνέχεια, θέλαμε να κατασκευάσουμε όλοι μαζί κάτι αναμνηστικό, που να μείνει στους φίλους μας αλλά και να το πάρουμε μαζί μας. Έτσι, σκεφτήκαμε να διακοσμήσουμε δυο μεγάλες πεταλούδες με ζωγραφιές που έκανε κάθε παιδί και με ευχές που ανταλλάξαμε, όπως: “Σας περιμένουμε”, “Καλό καλοκαίρι”, “Καλές βουτιές”, “Είμαστε όλοι φίλοι”…

DSC06921  DSC06922   DSC06923  DSC06924  DSC06925

Κράτησαν οι φίλοι μας την πράσινη πεταλούδα κι εμείς πήραμε τη ροζ και την κρεμάσαμε στο παράθυρό μας για να θυμόμαστε αυτή την εμπειρία μας!

DSC06926  DSC06927  DSC06928  DSC06929  DSC06930

Κατά την επιστροφή μας στην τάξη ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψη στην Α΄ Δημοτικού, όπως τις καρτέλες με τα γράμματα και τους αριθμούς, τον εξοπλισμό της τάξης, τους μεγαλύτερους φίλους μας που μας περίμεναν καθισμένοι σε κύκλο κ.α. και παρουσιάσαμε τις εικονογραφημένες καταγραφές μας στην ομάδα μας

DSC06931  DSC06932  DSC06934  DSC06935 DSC06933

Τελικά κι εμείς, όπως ο Αντωνάκης από το βίντεο, ενθουσιαστήκαμε με το Δημοτικό και ανυπομονούμε να βρεθούμε παρέα με τους μεγαλύτερους φίλους μας!

Εμείς προετοιμαστήκαμε για το δημοτικό, αλλά οι γονείς μας; Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τους γονείς των μαθητών μας, πραγματοποιήσαμε απογευματινή συνάντηση γονέων όπου τους ενημερώσαμε για το θέμα της μετάβασης, τόσο από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό όσο και από την τάξη προνήπιο στο νήπιο. Η κοινωνική λειτουργός της τάξης μας παρουσίασε στους γονείς σχετικό ενημερωτικό υλικό και όλοι μαζί συζητήσαμε για θέματα που τους απασχολούσαν σχετικά με το θέμα της μετάβασης!

DSC07100 DSC07102

Όλοι συμφώνησαν πόσο σημαντική είναι η φοίτηση στο νηπιαγωγείο για τη σχολική πορεία των παιδιών!

Ανοιξιάτικες δημιουργίες

Αγαπημένη μας εποχή η Άνοιξη, μας φέρνει στο νου λουλούδια, χρώματα και αρώματα! Έτσι, υποδεχτήκαμε την Άνοιξη με πολλές δημιουργικές κατασκευές!

Με τέμπερες και την τεχνική του σφουγγαριού, φτιάξαμε όμορφα καδράκια για να στολίσουμε την τάξη μας με ανοιξιάτικα λουλούδια και  χρώματα. Πάνω σε σκούρο μπλέ χαρτόνι ζωγραφίσαμε χορτάρι και κόκκινες παπαρούνες με σφουγγαράκια. Η διαδικασία άρεσε πολύ στα παιδιά και τα έργα μας ήταν όλα μοναδικά!

DSC06660 DSC06705

1000019103

Συνεχίσαμε με τις αγαπημένες των παιδιών πεταλούδες. Σχεδιάσαμε σε χαρτόνι το σχήμα της πεταλούδας και τα παιδιά διάλεξαν τον τρόπο και τα χρώματα που θα έφτιαχναν το καθένα τη δική του πεταλούδα. Κάποια παιδιά διάλεξαν τυπώματα από φελλό, κάποια άλλα ζωγραφίζοντας με το πινέλο και κάποια άλλα ζωγραφίζοντας με σφουγγαράκια. Η οδηγία ήταν να διακοσμήσουν το μισό κομμάτι της πεταλούδας και μετά διπλώνοντας το χαρτόνι στη μέση, θα ζωγραφιζόταν και το άλλο μισό της πεταλούδας μαγικά…αξιοποιώντας την τεχνική του τυπώματος!

DSC06731 DSC06732 DSC06733 DSC06746

Κόψαμε τις πεταλούδες και βάλαμε κεραιούλες από σύρμα πίπας.

DSC06744 DSC06744

Μοναδικές και πολύχρωμες οι πεταλούδες μας πετάνε πάνω από την τάξη μας!

DSC06747

Υποδεχτήκαμε τον μήνα Μάιο με μια ζωγραφιά που έγινε αυθόρμητα από τα παιδιά, αξιοποιώντας ζελατίνες αμπαλάζ με φουσκάλες που βρέθηκαν στην τάξη μας. Τα παιδιά έκαναν  τυπώματα με τις ζελατίνες και βγήκαν πανέμορφα σχέδια λουλουδιών. Στο τέλος ζωγραφίσαμε τα κοτσανάκια και έτοιμες οι ζωγραφιές μας!

DSC06912 DSC06913

Ξεχωριστές δημιουργίες από μικρούς καλλιτέχνες!

1000019102

Τέλος, ολοκληρώσαμε τις ανοιξιάτικες δημιουργίες μας με ένα όμορφο ομαδικό στεφάνι γεμάτο πολύχρωμα λουλούδια, με διάφορες τεχνικές και υλικά,  και το κολλήσαμε στο παράθυρό μας!

DSC06909

Η άνοιξη είχε κατακλύσει το νηπιαγωγείο μας!

Πασχαλινές δημιουργίες με έμπνευση από την ανακύκλωση!

Πλησιάζει το Πάσχα και οι δραστηριότητες  στην τάξη μας είναι πολλές και ποικίλες! Κυρίως ασχοληθήκαμε με κατασκευές με έμπνευση από το θέμα της ανακύκλωσης-επαναχρησιμοποίησης, με το οποίο ασχολούμαστε τον τελευταίο καιρό!

Για πασχαλινές κάρτες, σκεφτήκαμε κάτι εναλλακτικό… φτιάξαμε τις κάρτες-κοτοπουλάκια μας από ανακυκλώσιμα υλικά. Χρησιμοποιήσαμε χαρτόκουτα και πάνω κολλήσαμε κομμάτια από εφημερίδες. Στη συνέχεια το βάψαμε με το χρώμα της επιλογής μας. Βάλαμε πλαστικά καλαμάκια για χέρια και ξύλινα κουταλάκια για πόδια και στο τέλος κολλήσαμε μάτια, μυτούλες, φτερά και φυσικά την ευχή μας “Καλό Πάσχα!” Πρωτότυπες και ιδιαίτερες οι φετινές μας κάρτες, ενθουσίασαν τα παιδιά !

DSC06870 DSC06872 DSC06874 DSC06877 1    DSC06881    DSC06894

Σειρά είχαν τα καθιερωμένα καλαθάκια με τις πασχαλινές λιχουδιές που θα πάρουμε σπίτι την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα… Φέτος, τα καλαθάκια μας ήταν άσπρα λαγουδάκια. Αρχικά διπλώσαμε ένα χάρτινο πιάτο και ζωγραφίσαμε ματάκια , στόμα και μουστάκια στα λαγουδάκια μας. Τους κολλήσαμε αυτάκια και χερούλι και τα γεμίσαμε με σοκολατένια αβγά και καραμέλες!

   DSC06897 DSC06898

Οι λαμπάδες μας φέτος ήταν πολύ πρωτότυπες… Δουλεύοντας την έννοια της επαναχρησιμοποίησης των αντικειμένων, την κατανοήσαμε με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Βρήκαμε στην αποθήκη μας παιχνίδια του σχολείου που δεν τα παίζουμε πια και διαλέξαμε όλοι από ένα. Στο τέλος διακοσμήσαμε με αυτά τις λαμπάδες μας, τις στολίσαμε με κομμάτια από κορδέλες που έχουμε στο κουτί των κατασκευών και στολίσαμε την τάξη! Υπέροχες όλες… Τα παλιά παιχνίδια του σχολείου μας ξαναβρήκαν νέα παιδάκια να τα παίξουν σε νέα σπίτια!

 DSC06895 Αντιγραφή   DSC06895   DSC06896

Στις ελεύθερες  δραστηριότητες η γωνιά των κατασκευών γέμιζε έμπνευση από τα παιδιά, που έφτιαχναν μόνα τους πασχαλινές κάρτες, αβγουλάκια, λαγούς, πασχαλίτσες και μας τα έδειχναν περήφανα!

DSC06837 DSC06838

Αλλά και στο διάλειμμα τα πασχαλινά παιχνίδια μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των παιδιών. Φτιάξαμε πάζλ, παίξαμε ομαδικά επιτραπέζια, αλλά και αβγουλοδρομίες στην αυλή του σχολείου μας!

DSC06899   DSC06900   DSC06906   DSC06907  DSC06908  

Μας άρεσαν επίσης  οι πασχαλινές ακροστοιχίδες και σταυρόλεξα που παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα της τάξης μας.

DSC06879   DSC06880

Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, ποζάραμε χαρούμενοι κρατώντας τις κατασκευές μας που θα παίρναμε στο σπίτι μας!

DSC06902 DSC06903 

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ σε όλους από το 35ο Νηπιαγωγείο Αθηνών!

Ευχές για Καλό Πάσχα DSC06878

Ανακύκλωση θα πει: Δώσε στα άχρηστα ξανά ζωή

Το 3ο μας Εργαστήριο Δεξιοτήτων αφορούσε στον τομέα  “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ” με τίτλο:  “Ανακύκλωση θα πει: Δώσε στα άχρηστα ξανά ζωή“. Ειδικότερα μας απασχόλησε το θέμα της επαναχρησιμοποίησης των άχρηστων υλικών με δημιουργικούς τρόπους και το επεξεργαστήκαμε ως εξής:

1. “Ανακύκλωση”…τι θα πει;  

1000018871Στο πρώτο εργαστήρι ασχοληθήκαμε με το θεωρητικό μέρος  για να μάθουμε και να κατανοήσουμε την έννοια της ανακύκλωσης.  Τι είναι η ανακύκλωση; Έχουμε ξανακούσει αυτή τη λέξη; Έχουμε δει μπλε κάδους; Τι πετάμε εκεί; Διαβάσαμε σχετικά βιβλία και είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο για το θέμα της ανακύκλωσης. Μάθαμε πώς ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια, ποια ανακυκλώνονται και ποια όχι, είδαμε το σήμα της ανακύκλωσης καθώς και τη διαδικασία που ακολουθείται στο εργοστάσιο της ανακύκλωσης. Το θέμα μας είχε κινήσει ήδη το ενδιαφέρον και συζητούσαμε συνέχεια γι’ αυτό!

DSC06712   DSC06713

Στη συνέχεια, αναγνωρίσαμε ποια από τα δικά μας σκουπίδια της τάξης  πρέπει να τα πετάξουμε στον μπλε κάδο. Παρατηρήσαμε ότι όλες οι πλαστικές συσκευασίες ανακυκλώνονται και κάθε μέρα όταν τελειώναμε το φαγητό μας ,ψάχναμε να βρούμε αν έχουν το σήμα της ανακύκλωσης πάνω. Αφού το βρίσκαμε, τα ξεπλέναμε με νερό και αφού στέγνωναν τα βάζαμε σε μια σακούλα ανακύκλωσης. Μαζέψαμε άδειες συσκευασίες από γιαούρτια, πλαστικά μπουκάλια, πλαστικά κουτάλια, χάρτινα κουτιά από γάλα, χυμούς κλπ. Ακόμα , επειδή στην τάξη μας έχουμε κάδο ΑΦΗΣ και από την αρχή της χρονιάς  τα παιδιά φέρνανε άδειες μπαταρίες να τις πετάξουν εκεί, οπότε μάθαμε ότι και οι μπαταρίες έχουν δικό τους κάδο.

DSC06707 DSC06708 DSC06709 DSC06711

Παρατηρήσαμε ότι τα περισσότερα σκουπίδια ανακυκλώνονται και καλό είναι να τα συλλέγουμε σε μια ξεχωριστή σακούλα και να τα πετάμε στον μπλε κάδο γιατί η ανακύκλωση είναι πολύ σημαντική για την προστασία του περιβάλλοντος και του πλανήτη μας. Συζητήσαμε για τα υλικά του ανακυκλώνονται, το πλαστικό, το γυαλί , το αλουμίνιο , το χαρτί και τους ξεχωριστούς κάδους που υπάρχουν για όλα αυτά. Τα παιδιά μάλιστα έφεραν από το σπίτι τους άδειες συσκευασίες που ανακυκλώνονται και αφού είχαμε μαζέψει αρκετά ανακυκλώσιμα, παίξαμε ένα παιχνίδι ταξινόμησης και ομαδοποίησης των συσκευασιών που ανακυκλώνονται, σε ποιον κάδο μπαίνουν και από τι υλικό είναι.

DSC06735 DSC06759 DSC06825

Με τις άδειες συσκευασίες και τα ανακυκλώσιμα υλικά που είχαμε μαζέψει στο σχολείο μας , η δημιουργικότητα και η φαντασία μας πήραν φωτιά και φτιάξαμε  ένα σωρό παιχνίδια και κατασκευές… Όπως λουλούδια από καπάκια, δρόμους, γέφυρες και τούνελ από ρολά κουζίνας και χαρτόνια.

DSC06728   DSC06841

Αξιολογήσαμε τις γνώσεις μας για τα ανακυκλώσιμα υλικά, συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας που έπρεπε να κόψουμε και να κολλήσουμε αυτά που ανακυκλώνονται και μπαίνουν στον μπλε κάδο…

DSC06715 DSC06717 DSC06718

και μετά ένα φύλλο εργασίας μαθηματικών που έπρεπε να μετρήσουμε τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται και να γράψουμε στο κουτάκι τον σωστό αριθμό.

DSC06819  DSC06820

Και  φυσικά ακούσαμε το τραγούδι του μπλε κάδου που μας ενθουσίασε, έγινε αγαπημένο μας  και  το ζωγραφίσαμε!

DSC06839 DSC06840  

Τέλος,  χρωματίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης και ζωγραφίσαμε γύρω του αντικείμενα που ανακυκλώνονται… Είχαμε πλέον κατανοήσει και αγαπήσει το θέμα της ανακύκλωσης!

DSC06805 DSC06808

2. “Δώσε στα άχρηστα ξανά ζωή”… και φτιάξε πασχαλινές δημιουργίες

Την περίοδο αυτή γιορτάζουμε το Πάσχα, οπότε τι καλύτερο από το να συνδυάσουμε την πασχαλινή ατμόσφαιρα με το θέμα της ανακύκλωσης που επεξεργαζόμαστε τον τελευταίο καιρό! Έτσι, ασχοληθήκαμε με κατασκευές με έμπνευση από το θέμα της ανακύκλωσης-επαναχρησιμοποίησης και στήσαμε το πασχαλινό μας εργαστήρι!

Για πασχαλινές κάρτες, σκεφτήκαμε κάτι εναλλακτικό… φτιάξαμε τις κάρτες-κοτοπουλάκια μας από ανακυκλώσιμα υλικά. Χρησιμοποιήσαμε χαρτόκουτα και πάνω κολλήσαμε κομμάτια από εφημερίδες. Στη συνέχεια το βάψαμε με το χρώμα της επιλογής μας.

DSC06850 DSC06853 DSC06870 DSC06872 DSC06877 1

Βάλαμε πλαστικά καλαμάκια για χέρια και ξύλινα κουταλάκια για πόδια και στο τέλος κολλήσαμε μάτια, μυτούλες, φτερά και φυσικά την ευχή μας “Καλό Πάσχα”! Πρωτότυπες και ευφάνταστες οι φετινές μας κάρτες, ενθουσίασαν τα παιδιά !

   DSC06874   DSC06881    DSC06894

Οι λαμπάδες μας φέτος ήταν πολύ ιδιαίτερες… Δουλεύοντας την έννοια της επαναχρησιμοποίησης των αντικειμένων, την κατανοήσαμε με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Βρήκαμε στην αποθήκη μας παιχνίδια του σχολείου που δεν τα παίζουμε πια και διαλέξαμε όλοι από ένα. Στο τέλος διακοσμήσαμε με αυτά τις λαμπάδες μας, τις στολίσαμε με κομμάτια από κορδέλες που έχουμε στο κουτί των κατασκευών και στολίσαμε την τάξη! Υπέροχες όλες… Τα παλιά παιχνίδια του σχολείου μας ξαναβρήκαν νέα παιδάκια να τα παίξουν σε νέα σπίτια!

 DSC06895 Αντιγραφή   DSC06895   DSC06896

Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, ποζάραμε χαρούμενοι κρατώντας τις κατασκευές μας που θα παίρναμε στο σπίτι μας!

DSC06902 DSC06903 

3. “Δώσε στα άχρηστα ξανά ζωή”…και δημιούργησε ένα έργο με την οικογένειά σου

Στο τρίτο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την έννοια της επαναχρησιμοποίησης των άχρηστων υλικών και τη δημιουργικότητα. Μάθαμε πως υπάρχουν καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν δημιουργήσει έργα τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά. Θυμηθήκαμε τον καλλιτέχνη Βασίλη Σκυλάκο , που είχαμε θαυμάσει τα έργα του πέρυσι κατά την επίσκεψή μας στην Πινακοθήκη Αθηνών. Του Σκυλάκου του άρεσε να δημιουργεί έργα τέχνης, βασιζόμενα σε άχρηστα και ανακυκλώσιμα υλικά και έτσι τους έδινε ξανά ζωή! Αρχικά είδαμε στον διαδραστικό πίνακα της τάξης μας ένα έργο του Βασίλη Σκυλάκου και το παρατηρήσαμε προσεκτικά. Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι. Κλείσαμε τα μάτια μας και προσπαθήσαμε να θυμηθούμε τι είδαμε στον πίνακα και μετά όλοι αναφέραμε και από ένα αντικείμενο που είχαμε παρατηρήσει. Τα καταφέραμε περίφημα σ’ αυτό το παιχνίδι μνήμης και συγκέντρωσης και βρήκαμε σχεδόν όλα τα αντικείμενα που είχε χρησιμοποιήσει ο Σκυλάκος στο έργο του.

DSC06826 DSC06829 DSC06832 DSC06833

Μας άρεσε πολύ η ιδέα να χρησιμοποιούμε τα άχρηστα υλικά και να δημιουργούμε έργα τέχνης! Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς δημιουργίες στα σπίτι μας με την οικογένειά μας  και να τις φέρουμε στο σχολείο και να τις παρουσιάσουμε.  Για να εμπνευστούμε πρώτα, είδαμε φωτογραφίες από δημιουργίες καλλιτεχνών από άχρηστα υλικά στο διαδίκτυο και πήραμε πολλές ιδέες!

DSC06836  DSC06835

Οι γονείς μας είχαν ενημερωθεί με email για τη δραστηριότητά μας και η ανταπόκρισή τους ήταν τεράστια! Πραγματικά την  επόμενη μέρα όλα τα παιδιά έφεραν τις  υπέροχες δημιουργίες τους στο σχολείο. Ήταν εντυπωσιακές όλες! Τα παιδιά έφτιαξαν γκαράζ , κήπους, σπίτια , ακόμα και κούκλες από ανακυκλώσιμα άχρηστα υλικά και το σημαντικότερο είναι ότι τα δημιούργησαν μαζί με την οικογένειά τους!

DSC06843 DSC06844  DSC06849 DSC06845

Θαυμάσαμε όλες τις υπέροχες κατασκευές των παιδιών , τα οποία παρουσίασαν στην παρεούλα τα έργα τους με πολλή περηφάνεια.

DSC06859 DSC06862  DSC06865 DSC06863

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας , τα παιδιά ασχολήθηκαν ο ένας με την κατασκευή του άλλου και έπαιζαν δημιουργικά χρησιμοποιώντας και τα παιχνίδια του σχολείου μας ταυτόχρονα, όπως αυτοκινητάκια, κούκλες κλπ. Τελικά, τα χειροποίητα παιχνίδια είναι τα καλύτερα!

DSC06866 DSC06868  DSC06876

Στο τέλος της ημέρας, κάναμε μια μικρή έκθεση στο σχολείο μας με όλα τα έργα των παιδιών και υποσχεθήκαμε ότι αύριο θα ξαναπαίζαμε μαζί τους. Τα παιδιά κατανόησαν ότι από απλά και άχρηστα υλικά μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας παιχνίδια και να τους δώσουμε ξανά ζωή!

DSC06858 DSC06869

4. Επίσκεψη στο Μουσείο του Αλέκου Φασιανού

Τον Αλέκο Φασιανό τον είχαμε γνωρίσει ήδη από την αρχή της χρονιάς μέσα από τον πίνακά του “Ο σημαιοφόρος”, τον οποίο τον είχαμε αποδώσει με δικά μας χρώματα και τον είχαμε φτιάξαμε σε καδράκι! Όπως επίσης, και την περίοδο της Αποκριάς όταν επεξεργαστήκαμε τον γνωστό του πίνακα “Χαρταετός” μέσω ψηφιακού παζλ και είχαμε αναρωτηθεί αν θα τον βλέπαμε από κοντά στο Μουσείο.

 DSC05836  DSC06672

DSC06760Τελικά, έφτασε ο καιρός να επισκεφτούμε το Μουσείο και τι καλύτερη εποχή από την Άνοιξη για να πραγματοποιήσουμε την εκπαιδευτική μας επίσκεψη! Αναλυτικά η εμπειρία της επίσκεψή μας αναρτάται στη σελίδα του ιστολογίου μας https://blogs.sch.gr/35nipath/2024/04/03/episkepsi-sto-moyseio-fasianoy/

Στο Μουσείο μας περίμεναν με χαρά οι μουσειοπαιδαγωγοί που θα μας ξεναγούσαν στον χώρο. Αρχικά καθίσαμε σε μαξιλαράκια σε μια μεγάλη αίθουσα και παρατηρούσαμε τους πίνακες του Φασιανού που βρισκόταν κρεμασμένοι στους τοίχους. Μας μίλησαν για τα χρώματα που χρησιμοποιούσε στα έργα του και μας έδωσαν κάτι χρωματιστές διαφάνειες να δούμε μέσα από αυτές τους πίνακες του Φασιανού.

DSC06763 DSC06800

DSC06771Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους πίνακες του Φασιανού και ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε ένας πίνακας του Φασιανού που είχε δημιουργήσει με την τεχνική του κολλάζ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κολάζ στο έργο είναι μια γνωστή αθλητική  εφημερίδα της εποχής. Εμπνευστήκαμε από αυτόν και με αφορμή το θέμα της ανακύκλωσης που επεξεργαζόμαστε αυτόν τον καιρό στο νηπιαγωγείο μας,  αποφασίσαμε να αναδημιουργήσουμε έναν πίνακα του Φασιανού με την τεχνική του κολλάζ αλλά με τον δικό μας μοναδικό τρόπο….

Εκτυπώσαμε τον πίνακα του Φασιανού με τίτλο “Ποδηλάτης σε μπαλκόνι” και κόψαμε κομματάκια από ανακυκλώσιμα υλικά που είχαμε συγκεντρώσει στην γωνιά της ανακύκλωσης, όπως από διάφορα κουτιά,  από συσκευασίες από μωρομάντηλα,  από κομμάτια κανσόν πολύχρωμων που είχαν απομείνει από προηγούμενες κατασκευές κλπ.

DSC06810  DSC06812

Κολλήσαμε προσεκτικά όλα τα κομματάκια πάνω στον πίνακα μας και έγινε ένα πολύχρωμο έργο από ανακυκλώσιμα υλικά!

 DSC06814 DSC06816 DSC06817

DSC06818Υπέροχη και ομαδική η δουλειά μας, διακοσμεί τον τοίχο της τάξης μας.

 

 

 

5. “Δώσε στα άχρηστα ξανά ζωή”…και φτιάξε μια τρισδιάστατη κατασκευή στην τάξη

Με αφορμή τις κατασκευές που είχαν φτιάξει τα παιδιά στα σπίτια τους κατά την υλοποίηση του τρίτου εργαστηρίου, και επειδή είχαν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των παιδιών, στις ελεύθερες δραστηριότητες πολλά παιδιά έφτιαχναν δημιουργίες από άχρηστα υλικά στην γωνιά των κατασκευών. Έτσι προέκυψε η ιδέα να φτιάξουμε μια μακέτα-σπίτι με όλα του τα δωμάτια και να παίζουμε μ’ αυτό σαν κουκλόσπιτο.

Ξεκινήσαμε να οργανώνουμε τη δραστηριότητα ρωτώντας τα παιδιά τι υλικά θα χρησιμοποιήσουμε και τι θέλουμε να φτιάξουμε. Με τα χαρτόκουτα από το φαγητό της σίτισης, αλλά και υλικά από τη γωνιά της ανακύκλωσης, όπως άδεια μπουκάλια γάλα, γιαούρτι κ.α που τα βάψαμε για να είναι όμορφα, ξεκινήσαμε φτιάχνοντας το υπνοδωμάτιο και το σαλόνι.

DSC06884

Συνεχίσαμε με την κουζίνα και το μπάνιο. Τα παιδιά έδωσαν πρωτότυπες ιδέες, όπως τη βρύση με ζεστό και κρύο νερό που φτιάχτηκε από κόκκινο και μπλε καπάκι, το ψυγείο από συσκευασία μαρκαδόρων και μέσα ζωγραφισμένα τρόφιμα, νεροχύτη από αβγοθήκη κ.α. Έτοιμη η μακέτα-κουκλόσπιτο, πήραν και ανθρωπάκια playmobil από το κουτί και το παιχνίδι τώρα ξεκινούσε!

DSC06886 DSC06887

Είχαμε απλώσει στην παρεούλα το μοναδικό αυτό κουκλόσπιτό μας και παίζαμε όλοι μαζί. Μάλιστα, ζήτησαν και τις κατασκευές που είχαν φτιάξει  στο σπίτι τους και παίζανε όλα ομαδικά και δημιουργικά!

DSC06889 DSC06891 DSC06892  DSC06883

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

Στο τέλος, σαν μια μικρή ανακεφαλαίωση, αξιολογήσαμε όσα κάναμε. Συζητήσαμε με τα παιδιά τι τους άρεσε από το εργαστήρι δεξιοτήτων και αυτό που μας εντυπωσίασε είναι η ευαισθητοποίησή τους ως προς το θέμα της ανακύκλωσης. Αυτό που τα ενθουσίασε περισσότερο ήταν η δημιουργία της μακέτας-κουκλόσπιτο. Πράγματι, η δραστηριότητα αυτή βγήκε αποκλειστικά από τα παιδιά, πήραν μέρος όλα σε όλη τη διαδικασία γιατί είχε νόημα και ενδιαφέρον για τα ίδια και κατανόησαν πλήρως με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο τις έννοιες της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης των υλικών.

Σαν αξιολόγηση των όσων μάθαμε παίξαμε διάφορα παιχνίδια , όπως ένα επιτραπέζιο με το θέμα της ανακύκλωσης, όπου τα παιδιά έπρεπε να ξεχωρίσουν και να βάλουν στους αντίστοιχους κάδους όσα ανακυκλώνονται και όσα δεν ανακυκλώνονται.

DSC06720 DSC06724 DSC06726

Επίσης , παίξαμε σχετικά διαδραστικά παιχνίδια στο τάμπλετ της τάξης μας καθώς και στον διαδραστικό μας πίνακα.

DSC06803 DSC06836

Έτσι, δημιουργούνται οι ενεργοί πολίτες του μέλλοντος!