Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δραστηριοτήτων στον θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον” υλοποιήσαμε το σχέδιο δράσης με τίτλο: “Φίλοι είμαστε με τα ζώα, μαθαίνουμε για τα δικαιώματά τους από τώρα” σε συνεργασία με την Ομάδα Παιδείας της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και ως μέλη του Δικτύου Φιλόζωων Σχολείων της ΠΦΠΟ. Συγκεκριμένα συζητήσαμε για το τι προσφέρουν τα ζώα στον άνθρωπο, για τις ανάγκες τους, για το πώς πρέπει να μεταχειριζόμαστε τα ζώα και μάθαμε για τα δικαιώματά τους. Αναλυτικά:
- Μαθαίνουμε για τα ζώα
Τα ζώα είναι ένα θέμα αγαπημένο στα παιδιά και τους αρέσει να συζητάνε και να μαθαίνουν πράγματα για τα ζώα. Αρχικά, μιλήσαμε για τα ζώα που γνωρίζουμε, τι ξέρουμε γι’ αυτά, αν βλέπουμε ζωάκια στην καθημερινότητά μας, αν έχουμε σπίτι μας κάποιο κατοικίδιο κ.α. Στη συνέχεια ρωτήσαμε τα παιδιά τι θέλουν να μάθουν για τα ζώα και καταγράψαμε τις ιδέες τους. Τα παιδιά πρότεινα να βρούμε πληροφορίες γι’ αυτά, για το που ζουν, τι τρώνε, ποιες είναι οι συνήθειες τους. Και πώς θα βρούμε τι απαντήσεις; Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε βιβλία, να ψάχνουμε στο ίντερνετ πληροφορίες και εικόνες κα…
Αρχικά, αναζητήσαμε πληροφορίες στα βιβλία της βιβλιοθήκης μας και τα διαβάσαμε με τους φίλους μας!



Στα παιδιά άρεσε πολύ η σειρά ντοκιμαντέρ της DISNEY “O θαυμαστός Κόσμος των Ζώων” και παρακολουθήσαμε αρκετά επεισόδια με διάφορα ζώα στον διαδραστικό μας πίνακα. Στο τέλος, τα παιδιά απαντούσαν στα εκπαιδευτικά κουίζ.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα ζωάκια που μπορούν να ζουν μαζί στα σπίτια μας ως μέλη της οικογένειάς μας και μάθαμε ότι ονομάζονται ζώα συντροφιάς. Τέτοια ζωάκια είναι ο σκύλος, η γάτα, το καναρίνι, κλπ. Μπορούν όλα τα ζώα να γίνουν κατοικίδια και να ζουν ελεύθερα μαζί με εμάς στα σπίτια μας; Η συζήτηση πήγε στα άγρια ζώα που ζουν στην ζούγκλα ή στο δάσος, όπως το λιοντάρι, ο λύκος, ο ελέφαντας κλπ. και τα ξεχωρίσαμε από τα ζώα συντροφιάς. Έπειτα συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας για ” τα ζώα της γειτονιάς”.
Τα παιδιά σκέφτηκαν πως στην τάξη μας έχουμε πολλά παιχνίδια-ζωάκια και αποφασίσαμε να δούμε σε ποια ομάδα ανήκουν. Έτσι, στο μπλε στεφάνι ταξινομήσαμε τα άγρια ζώα της ζούγκλας, στο πράσινο τα ζώα της φάρμας και στο κίτρινο τα ζώα του δάσους!

Επειδή ο καθένας έχει το δικό του αγαπημένο ζώο, σκεφτήκαμε να παίξουμε θεατρικό παιχνίδι! Γίναμε ζωάκια της ζούγκλας, του δάσους, της θάλασσας και με μουσική υπόκρουση αναπαραστήσαμε τις κινήσεις τους… η τάξη μας έμοιαζε με ” Το καρναβάλι των ζώων”!
και τέλος ο καθένας διάλεξε το αγαπημένο του ζώο, το εκτυπώσαμε, το χρωματίσαμε και το κάναμε δαχτυλόκουκλα. Τα παιδιά έφτιαξαν τις πιο όμορφες φανταστικές ιστορίες με τις δαχτυλόκουκλες ζωάκια !

Παίξαμε και άλλα παιχνίδια με ζώα, όπως να εντοπίσουμε τις φωνές των ζώων! Όποιος βρίσκει σε ποιον ανήκει η φωνή, βάζει το πιόνι πάνω στο αντίστοιχο ζώο. Σε κάποια δυσκολευτήκαμε αλλά στο τέλος τα καταφέραμε να ξεχωρίσουμε τις φωνές των ζώων, ενώ αυτές που μας εντυπωσίασαν ήταν τα κελαηδίσματα των πουλιών!

Μια μέρα, ένας φίλος μας φόρεσε μια μπλούζα που είχε μπροστά ίχνη και τι καλύτερη ευκαιρία να μιλήσουμε για τα ίχνη των ζώων! Έχουν όλα τα ζώα τα ίδια ίχνη; Πώς είναι το ίχνος της αρκούδας, του λαγού, της πάπιας, του σκύλου; Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, φωτογραφίες και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιο ζώο ανήκει το κάθε ίχνος! Παίξαμε και διαδραστικά παιχνίδια στο διαδίκτυο!
Φτιάξαμε και μόνοι μας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι τύπου λόττο όπου τα παιδιά πρέπει να βάλουν στη θέση της κάθε εικόνα που απεικονίζει ζώο ή ίχνος!

Από όλο αυτό το υλικό που επεξεργαστήκαμε, μάθαμε επίσης πως κάποια ζώα ζουν στη στεριά, άλλα στη θάλασσα κι άλλα στον αέρα κι αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια μεγάλη αφίσα για να διακοσμήσουμε την τάξη μας! Πρώτα, χωρίσαμε σε τρία μέρη το χαρτί του μέτρου και το χρωματίσαμε ανάλογα: γαλάζιος ο ουρανός, πράσινη η γη και μπλε η θάλασσα.
Επιλέξαμε και χρωματίσαμε διάφορα ζωάκια και συζητήσαμε πού θα κολλήσουμε το κάθε ζωάκι. Στο τέλος γράψαμε και το όνομα του ζώου και το κολλήσαμε δίπλα από κάθε ζώο.
Η αφίσα μας διακοσμεί το παράθυρο της τάξης μας!

2. Τα ζώα έχουν ανάγκες και δικαιώματα
Aρχικά συζητήσαμε στην παρεούλα για το τι χρειάζονται τα ζώα για να είναι ευτυχισμένα. Ξεκίνησε ένας καταιγισμός ιδεών και τα καταγράψαμε. Τα παιδιά μίλησαν για τις βασικές ανάγκες τους όπως τροφή, νερό, σπίτι, γιατρό κλπ. Συνειδητοποιήσαμε πως οι βασικές ανάγκες των ζώων μοιάζουν με αυτές των ανθρώπων και προσπαθήσαμε να βρούμε ομοιότητες και διαφορές. Τα παιδιά είπαν πως τα ζωάκια ζουν σε οικογένειες όπως οι άνθρωποι και χρειάζονται αγάπη. Τα παιδιά που έχουν ζωάκι συντροφιάς στο σπίτι τους μας πληροφόρησαν πως αγαπάνε το ζωάκι τους, το φροντίζουν, το βγάζουν βόλτες, το πηγαίνουν στον κτηνίατρο για τα εμβόλιά του και το νιώθουν ως μέλος της οικογένειάς τους. Είδαμε τις διαφάνειες από την ΠΦΠΟ Φιλοζωική και Περιβαλλοντικά Εργαστήρια και συζητήσαμε αναλυτικά για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ζώων.

Συχνά βλέπουμε στον δρόμο ζωάκια που δεν έχουν κηδεμόνες ούτε σπίτι. Πού πιστεύετε ότι ζουν αυτά τα ζωάκια; Συζητήσαμε με τα παιδιά και μάθαμε πως αυτά τα ζωάκια ονομάζονται αδέσποτα. Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για τα αδέσποτα ζώα και είπανε πολλές ιδέες για να τα φροντίζουμε κι εμείς. Πολλά πρότειναν να αφήνουμε καθαρό νεράκι και φαγητό στα πεζοδρόμια ώστε να βρίσκουν τροφή και νερό. Επίσης, κάποια παιδιά είπαν να τους φτιάξουμε σπιτάκια για να μην κρυώνουν τον χειμώνα. Φοβερές οι ιδέες των παιδιών , έδειξαν μεγάλη ενσυναίσθηση και αγάπη για τα ζώα. Διαβάσαμε το βιβλίο “ο αδέσποτος φιλαράκος” και κάναμε και ένα φύλλο εργασίας για το “τι χρειάζεται ο αδέσποτος φιλαράκος;”

Από όλες τις βασικές ανάγκες των ζώων, ξεχωρίσαμε την ελευθερία. Είπαμε πως όλα τα ζωάκια έχουν την ανάγκη να ζουν ελεύθερα, να πετούν ελεύθερα και να κολυμπούν ελεύθερα. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα; Είναι όλα τα ζώα ελεύθερα στην φύση; Τι πιστεύετε; Τα παιδιά προβληματίστηκαν και προσπάθησαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις. Συνεχίσαμε με την παρουσίαση διαφόρων εικόνων από ζώα που βρίσκονται σε ζωολογικούς κήπους και ενυδρεία. Έχουμε πάει σε ζωολογικό κήπο; Έχουμε επισκεφτεί ενυδρεία; Τι συμβαίνει σε αυτά τα ζωάκια; Είναι ευτυχισμένα; Τα φροντίζουν οι άνθρωποι εκεί; Τα παιδιά προβληματίστηκαν σε αυτές τις ερωτήσεις και εξέφρασαν τις απόψεις και τις ιδέες τους.

Επίσης συζητήσαμε για τα ζώα που χρησιμοποιούνται ως διασκέδαση για τους ανθρώπους. Μιλήσαμε για τις ταυρομαχίες και για τα ζώα στο τσίρκο. Πώς βρέθηκαν αυτά τα ζώα εκεί; Ποιος τα πήγε; Τα παιδιά απάντησαν πως σίγουρα κάποιος άνθρωπος τα αιχμαλώτισε. Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να σκεφτούμε πώς νιώθουν αυτά τα ζώα. Είναι ευτυχισμένα; Τους αρέσει που είναι εκεί; Τι θα προτιμούσαν να κάνουν αν είχαν την επιλογή; Τα περισσότερα παιδιά λυπήθηκαν για αυτά τα ζώα που χρησιμοποιούνται ως διασκέδαση των ανθρώπων και είπαν πως σίγουρα αν μπορούσαν θα τα ελευθέρωναν στο φυσικό τους περιβάλλον για να είναι ευτυχισμένα.

Καταλήξαμε λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι το δικαίωμα της ελευθερίας για όλους και φυσικά και για τα ζώα και πόσο σημαντικό είναι αυτά να ζούνε στο φυσικό τους περιβάλλον.

Παίξαμε στον διαδραστικό μας πίνακα ψηφιακά παιχνίδια για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ζώων και στην συνέχεια τα ζωγραφίσαμε συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας για τα δικαιώματα των ζώων.

3 . Ένα ζώο συντροφιάς στην τάξη μας!

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, προγραμματίσαμε την επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας του εθελοντή Μιχάλη Βιλιώτη μαζί με το κωφό σκυλάκι του για να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τα ζώα συντροφιάς. Και φυσικά προετοιμαστήκαμε γι’ αυτή την επίσκεψη!
Αρχικά, φτιάξαμε το ερωτηματολόγιό μας. Συγκεντρώσαμε τις ερωτήσεις που θέλουμε να του κάνουμε και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτόνι: “τι τρώει το σκυλάκι σας;”, “πώς είναι το σκυλάκι σας όταν είναι άρρωστο;”, “πώς πλένετε το σκυλάκι σας;” κ.α. Δίπλα από κάθε ερώτηση ζωγραφίσαμε την αντίστοιχη εικόνα, ώστε να τη θυμάται το παιδί που θα κάνει την ερώτηση στον κ. Μιχάλη.

Κι η μεγάλη μέρα έφτασε… ένα πανέμορφο και ήρεμο λευκό σκυλάκι με ροζ και γκρι βούλες, η Νόουζυ, ήρθε στην τάξη μας με τον “κηδεμόνα” της, όπως μας συστήθηκε ο κ.Μιχάλης κι η συζήτηση ξεκίνησε! Στην αρχή κάναμε τις ερωτήσεις μας στον κ. Μιχάλη κι εκείνος με μεγάλη προθυμία μας απάντησε σε όλες! Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τρόπο επικοινωνίας με τη Νόουζυ, αφού είναι κωφή εκ γενετής. Ο κ. Μιχάλης μας εξήγησε πως έχει βρει έναν δικό του τρόπο να επικοινωνεί μαζί της κάνοντας κάποιες χειρονομίες, τύπου νοηματικής, κι η Νόουζυ κατανοεί απόλυτα τις οδηγίες! Μας εντυπωσίασε πραγματικά! Όπως και το ειδικό κολάρο που φοράει όταν βγαίνουν έξω βόλτα και όταν ο κηδεμόνας της πατήσει το κουμπί, εκείνο δονείται οπότε η Νόουζυ καταλαβαίνει ότι πρέπει να πάει κοντά του.


Αφού μας μίλησε για διάφορα θέματα ο κ. Μιχάλης, όπως για την περιποίηση της Νόουζυ, για τη φροντίδα της, για το πώς πρέπει να πλησιάζουμε ένα ζώο που δεν γνωρίζουμε κ.α., τα παιδιά του ζήτησαν να τη χαϊδέψουν. Εκείνος δέχτηκε πρόθυμα και μάλιστα είχε φέρει μαζί του λιχουδιές για τη Νόουζυ, τις οποίες μοίρασε στα παιδιά για να τις της δώσουν έναν ένα και να τη χαϊδέψουν. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης μας εντυπωσίασε η Νόουζυ με την ηρεμία της αλλά και τον τρόπο που εκδήλωνε την αγάπη της στον κηδεμόνα της! Στενοχωρηθήκαμε που έφυγε η Νόουζυ και όλοι εξέφρασαν την επιθυμία να τη ξαναφωνάξουμε μια μέρα στην τάξη μας!

Στενοχωρηθήκαμε που έφυγε η Νόουζυ και όλοι εξέφρασαν την επιθυμία να τη ξαναφωνάξουμε μια μέρα στην τάξη μας! Και για να μη ξεχάσουμε τη σημερινή ξεχωριστή επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας, τη ζωγραφίσαμε!
4. Δημιουργικές δραστηριότητες με έμπνευση από τα ζώα
Καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, ασχοληθήκαμε με τα ζώα δημιουργικά! Το πρώτο μας έργο ήταν μια αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 Οκτωβρίου. Αρχικά είδαμε ένα βίντεο για την ημέρα των ζώων και συζητήσαμε σχετικά: “από τι κινδυνεύουν τα ζώα;”, “ποια ζώα ξέρουμε πως κινδυνεύουν;”, “τι πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι για να τα προστατέψουν;”
Για να συμβάλλουμε κι εμείς τον τρόπο στον εορτασμό, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα, ώστε να την κολλήσουμε στο παράθυρό μας και ενημερώσουμε τους γονείς μας και τη γειτονιά μας για το θέμα.

Πρώτα, χρωματίσαμε τη γη μας και την κολλήσαμε στη μέση του χαρτονιού. Γύρω της κολλήσαμε τα ίχνη ζώων που είχαμε χρωματίσει και κόψει.

Γράψαμε τον τίτλο κι έτοιμη η αφίσα! Μπράβο στην ομάδα μας!
Επειδή φέτος το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 17-24 Οκτωβρίου 2024 που στόχο είχε να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε με τη δραστηριότητα με τίτλο: “Ποιο δρόμο να διαβώ, τον φίλο μου να βρω” Σκοπός της ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό και την υπολογιστική σκέψη μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες. Αρχικά, φτιάξουμε ένα επιδαπέδιο πλέγμα με εννέα στεφάνια όπου μέσα τοποθετήσαμε φωτογραφίες ζώων όπως ακριβώς απεικονίζονται στην καρτέλα αναφοράς που είχαμε φτιάξει και πλαστικοποιήσει. Στόχος ήταν τα παιδιά να επιλέγουν κάθε φορά ένα ζώο στην καρτέλα και να σχεδιάζουν πάνω σ’ αυτή με μαρκαδόρο τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει για να φτάσει σε ένα άλλο ζώο, τον φίλο του. Στη συνέχεια, ένα παιδί έπρεπε να ακολουθήσει με το σώμα του τη συγκεκριμένη διαδρομή, ακολουθώντας τις οδηγίες ενός άλλου παιδιού που θα το καθοδηγεί με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει σύμφωνα με τη σχεδιασμένη διαδρομή στην καρτέλα, όπως «προχώρα μπροστά», «στροφή αριστερά», «στροφή δεξιά» κ.α.. Τέλος, ένα άλλο παιδί έπρεπε να τοποθετήσει στη σειρά τα βελάκια κατεύθυνσης σχηματίζοντας τον κώδικα της πορείας του ζώου.


Λάβαμε και το πιστοποιητικό συμμετοχής μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού! Αξίζουμε όλοι συγχαρητήρια!
Τέλος, αξιοποιήσαμε δημιουργικά τον διαδραστικό μας πίνακα και δημιουργήσαμε διάφορα διαδραστικά παιχνίδια με θέμα τα ζώα


Φτιάξαμε διάφορα παζλ με λίγα αλλά και περισσότερα κομμάτια και τα παιδιά έπρεπε να ενώσουν σωστά τα κομμάτια και να σχηματιστεί ολόκληρη η εικόνα του ζώου


Δημιουργήσαμε κι ένα παιχνίδι ομαδοποίησης, όπου έπρεπε τα παιδιά να σύρουν και να βάλουν στον σωστό κύκλο τα ζώα, ανάλογα με το αν ζουν στη φάρμα ή στη ζούγκλα.
5. Τα ζώα στην τέχνη
Στο νηπιαγωγείο μας αξιοποιούμε την τέχνη συχνά ως βασικό εργαλείο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων. Διαπιστώσαμε πως πολλοί καλλιτέχνες έχουν εμπνευστεί από τα ζώα στα έργα τους, όπως αναζητήσαμε και βρήκαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής στο διαδίκτυο. Θελήσαμε κι εμείς να τους μιμηθούμε και να δημιουργήσουμε τα δικά μας έργα. Αντί όμως να χρωματίσουμε τα ζώα, δημιουργήσαμε τα έργα μας με τη…σκιά τους! Πρώτα, χρωματίσαμε με νερομπογιές το φόντο και στη συνέχεια, επιλέξαμε τη φιγούρα του ζώου που μας αρέσει, τη βάψαμε μαύρη όπως είναι η σκιά και την κολλήσαμε πάνω στο χρωματιστό φόντο!
Τα έργα μας διακοσμούν υπέροχα την τάξη μας!
Στο πλαίσιο αυτού του εργαστηρίου, ασχοληθήκαμε με την pop art και τον διάσημο Αμερικανό καλλιτέχνη Andy Warhol. Αρχικά γνωρίσαμε σύντομο το έργο του Warhol και κυρίως τις προσωπογραφίες διάσημων ανθρώπων αλλά και τις απεικονίσεις αντικειμένων όπως τα κουτιά σούπας. Τα παιδιά εντόπισαν δυο βασικά στοιχεία στα έργα του: την επανάληψη των εικόνων και την ποικιλία έντονων χρωμάτων που χρησιμοποιούσε.


Μιλήσαμε για τη σπουδαιότητα του έργου του και πώς μπορεί η τέχνη γενικά να περάσει μηνύματα στον κόσμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο Warhol για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Επέλεξε ορισμένα ζώα, όπως, όπως το γιγάντιο πάντα, ο αφρικανικός ελέφαντας κ.α. που βρίσκονται σε κίνδυνο και τα ζωγράφισε με τη γνωστή του τεχνοτροπία Αφού αναγνωρίσαμε όλα τα ζώα και μιλήσαμε γι’ αυτά, εντοπίσαμε τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος, τις λεπτομέρειες όπως τις έντονες γραμμές γύρω από το περίγραμμα των ζώων, τα έντονα χρώματα στο φόντο. Και εμπνευστήκαμε… να γίνουμε κι εμείς καλλιτέχνες και να χρησιμοποιήσουμε την τεχνική του Warhol!
Αρχικά διαλέξαμε το ζώο του Warhol που μας αρέσει και το χρωματίσαμε πολύχρωμο. Στη συνέχεια, πήραμε ένα λευκό χαρτί και αφού επιλέξαμε ένα ζωηρό χρώμα, χρωματίσαμε το φόντο με την τεχνική με σφουγγαράκι και πινέλα


Στη συνέχεια, κόψαμε τα ζωάκια μας, τα κολλήσαμε στο χρωματιστό φόντο και έτοιμοι οι πίνακές μας! Γίναμε καλλιτέχνες σαν τον Warhol!


Από όλα τα ζώα του Warhol, ξεχωρίσαμε τη ζέβρα και φτιάξαμε το δικό μας ψηφιακό παζλ! Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων, τα παιδιά προσπαθούσαν να ταιριάξουν τα κομμάτια και να σχηματιστεί η ζέβρα στην οθόνη του διαδραστικού μας πίνακα!

Τα παιδιά λάτρεψαν τον Warhol και τα ζώα του, οπότε συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με αυτά. Αυτή τη φορά φτιάξαμε με τους πίνακες των ζώων και τα ονόματά τους, ένα παιχνίδι αντιστοίχισης αξιοποιώντας την πλατφόρμα ψηφιακών παιχνιδιών Educaplay. Τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχήσουν τα ζώα της αριστερής στήλης με το όμοιό του στη δεξιά στήλη, τραβώντας μια γραμμή στην οθόνη του διαδραστικού μας πίνακα. Τα πήγαν όλοι εξαιρετικά!
Τα έργα των διάσημων ζωγράφων όπως του Warhol εκτίθενται σε μουσεία και είδαμε παραδείγματα στον διαδραστικό μας πίνακα. Έτσι μας ήρθε η ιδέα να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας μουσείο όπου θα αναρτήσουμε τα έργα μας με τα ζώα του Warhol…μόνο που το δικό μας μουσείο θα είναι ψηφιακό! Σκανάραμε τα έργα μας και με τη βοήθεια της εφαρμογής ARTSTEPS φτιάξαμε το μουσείο του 35ου Νηπιαγωγείου! Μπορείτε να πατήσετε πάνω στην εικόνα και να περιηγηθείτε μέσα στο μουσείο ή να μπείτε στον σύνδεσμο https://www.artsteps.com/view/6745cde1eae297044f37adc6 !

Εμάς μας αρέσει πολύ να επισκεπτόμαστε το μουσείο μας και να θαυμάζουμε τα έργα μας!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Μετά από όλες αυτές τις πληροφορίες και τις νέες γνώσεις που πήραμε, αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε και να καταγράψουμε τα δικαιώματα των ζώων. Ο άνθρωπος πρέπει να να σέβεται, να φροντίζει και να προστατεύει τα ζώα, ο άνθρωπος πρέπει να τους εξασφαλίζει φαγητό, νερό, στέγη και κτηνίατρο, ο άνθρωπος δεν πρέπει να κακομεταχειρίζεται τα ζώα και να τα χρησιμοποιεί για την διασκέδασή του, τα ζώα πρέπει να ζουν ελεύθερα στη φύση…ήταν κάποια από τα συμπεράσματα που βγάλαμε. Κι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ομαδικό βιβλίο για τα δικαιώματα των ζώων. Tου δώσαμε τον τίτλο : ” Tα ζώα έχουν δικαιώματα” και το εικονογραφήσαμε. Στο τέλος γράψαμε στον υπολογιστή τα δικαιώματα των ζώων και κολλήσαμε σε κάθε σελίδα την ζωγραφιά που είχαμε κάνει , σαν σωστοί εικονογράφοι! Το δέσαμε σαν βιβλίο, επιμεληθήκαμε το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο και το τοποθετήσαμε στην βιβλιοθήκη της τάξης μας. Μας άρεσε πολύ η διαδικασία να φτιάξουμε το δικό μας βιβλίο και το ξεφυλλίζαμε καθημερινά στις ελεύθερες δραστηριότητές μας.

