Ενημέρωση των μαθητών από ψυχολόγο της Ελληνικής Αστυνομίας για τους κινδύνους από την επιπόλαιη χρήση του διαδικτύου

20231218 092201

IMG 3070  Η πρόληψη και η αντιμετώπιση των προβλημάτων που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο ήταν το βασικό θέμα της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ Χορτιάτη τη Δευτέρα 18/12/2023. Στο πλαίσιό της ο ψυχολόγος της Ελληνικής Αστυνομίας, κ. Αθανάσιος Κανάκης, μετά από πρόσκληση του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ενημέρωσε τους μαθητές για την κρισιμότητα του συγκεκριμένου ζητήματος.

IMG 3074Αρχικά, αφού συστήθηκε στα παιδιά, τόνισε τη χρησιμότητα, την αναγκαιότητα, αλλά και την επικινδυνότητα του διαδικτύου και αναφέρθηκε στην επίδρασή του στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Φυσικά, σε όλη του την ομιλία κατέστησε σαφές ότι η εξάρτηση του ανθρώπου από το αλκοόλ, τις ουσίες και τον τζόγο μπορεί να τον οδηγήσει σε μοιραία αυτοκαταστροφικά μονοπάτια, σε αδιέξοδα όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για την οικογένειά του. Καθώς όμως το ενδιαφέρον της δραστηριότητας εστιάστηκε στο διαδίκτυο, επισημάνθηκαν οι αρνητικές αποχρώσεις της προβληματικής και υπερβολικής χρήσης του.

20231218 094702Ο ομιλητής κέρδισε αμέσως την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών, καθώς πέρα από τη διάλεξή του, εμπλούτισε την ενημέρωσή με οπτικοακουστικό υλικό σχετικά με το θέμα και κυρίως έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράσουν τις απορίες και τις σκέψεις τους πάνω στον εκφοβισμό μέσω διαδικτύου, στα προβλήματα που προκύπτουν από την κακόβουλη διαρροή προσωπικών δεδομένων και στους κινδύνους από την δημόσια έκθεση οικονομικών στοιχείων και συναλλαγών. Μάλιστα, προκειμένου τα μηνύματα της εκδήλωσης να μεταδοθούν με άμεσο τρόπο δραματοποιήθηκαν οι ρόλοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από δύο εθελοντές μαθητές.

IMG 3076Η ενημέρωση ολοκληρώθηκε κατά γενική ομολογία με επιτυχία, αφού ο κ. Κανάκης απευθύνθηκε στα παιδιά όχι μόνο ως ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας, αλλά χρησιμοποιώντας παραστατικές εκφράσεις με ύφος οικείο, που τους άγγιξαν συναισθηματικά. Δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκφράσουν συναισθήματα και να μιλήσουν ειλικρινά μαζί του και με τους συμμαθητές τους, ο ομιλητής κατάφερε την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στη συζήτηση και την ουσιαστική αφύπνισή τους.

Τελικά, όσα ειπώθηκαν κέντρισαν το ενδιαφέρον των μαθητών και παράλληλα τους πρόσφεραν γνώσεις, ευαισθητοποιώντας τους, ώστε να είναι πιο προσεκτικοί στον αχαρτογράφητο ψηφιακό κόσμο.

Συντάκτρια κειμένου
Άννα Σιώπη, φιλόλογος

Αφήστε μια απάντηση