Promotion of Identity, European Culture and Tradition

2018-2021

 «Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό».

Το  Γενικό Λύκειο Χορτιάτη, στο πλαίσιο του επιδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση Προγράμματος Erasmus +, ΚΑ229, έχει αναλάβει από 1-9-18 έως 31-8-21 την υλοποίηση του Σχεδίου με θέμα «Ανάδειξη της Ταυτότητας, του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και της Παράδοσης» “Promotion of Identity, European Culture and Tradition (PROIECT)” με κωδικό 2018-1-IT02- KA229-047925_2.

Στη σύμπραξη σχολείων συμμετέχουν εκτός από το σχολείο μας, το IstitutoIstruzioneSuperiore»E. MEDI» από το Leonforte της Σικελίας ως συντονιστής και το ColegiulNational «MIHAIEMINESCU» από τo Petrosani Ρουμανίας ως εταίρος.

Στόχοι του προγράμματος είναι η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας, πολιτιστικής κληρονομιάς και παράδοσης, η ευαισθητοποίηση σχετικά με την εκπαιδευτική αξία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς και αξιοποίησή της στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, την οικονομική ανάπτυξη και τη μείωση των μεταναστευτικών ροών.

Επιδιωκόμενα αποτελέσματα όλων αυτών είναι όχι μόνο η αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και παράδοσης αλλά και η ενίσχυση του σχολείου ως ενεργή κοινότητα, ανοιχτή και ικανή να αυξήσει την αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος 32 μαθητές από τα σχολεία των εταίρων μας επισκέφθηκαν το Λύκειο Χορτιάτη και  φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών μας την Άνοιξη του 2019. Αντίστοιχα 12 παιδιά και 3 εκπαιδευτικοί του Λυκείου μας ταξίδεψαν στη Ρουμανία το Νοέμβριο – Δεκέμβριο 2019 και 37 παιδιά  και 10 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στις εικονικές δραστηριότητες  που διοργάνωσε το Ιταλικό σχολείο την άνοιξη του 2021.

Μηνιαίες εκπαιδευτικές δραστηριότητες

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ πραγματοποιήσαμε ανά μήνα εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους πολιτισμικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, όπως μουσεία, πινακοθήκες, εκθέσεις τέχνης, παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ, θεατρικές παραστάσεις, φεστιβάλ, επισκεφτήκαμε τοπικές επιχειρήσεις παραδοσιακών προϊόντων και συνομιλήσαμε με επαγγελματίες από το χώρο του πολιτισμού,  νιώθοντας πραγματικά μικροί ερευνητές του πλούσιου πολιτισμού της πατρίδας μας.

Μπορείτε να δείτε τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος στην ιστοσελίδα του προγράμματος http://proiect.k-host.ro/, στο twinspace https://twinspace.etwinning.net/77604/home , στη σελίδα facebook του προγράμματος https://www.facebook.com/groups/841958769470806 και στο κανάλι YouTube του προγράμματος https://www.youtube.com/channel/UCJK-cbon2mkOPgW5Fanjc2w

C2 mobility “Greek cultural and linguistic heritage knowledge related with Easter to know similarities and differences with other partners’ heritage” 

6 – 15/4/2019 Χορτιάτης Θεσσαλονίκη 

Κατά το διάστημα 6 έως 15 Απριλίου 2019 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε 20 Ιταλούς (7 Ιταλούς μαθητές και μαθήτριες επιπλέον από τον αρχικό σχεδιασμό των 13) και 12 Ρουμάνους μαθητές και μαθήτριες (συνολικά 32),  συνοδευόμενους από 3 Ιταλούς και 2 Ρουμάνους καθηγητές, στο πλαίσιο της κινητικότητας “Greek cultural and linguistic heritage knowledge related with Easter to know similarities and differences with other partners’ heritage”. Οι κόποι της προετοιμασίας για την υποδοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών ανταμείφθηκαν και μεγάλο ποσοστό των αρχικών μας στόχων επιτεύχθηκαν.

Για 10 μέρες (3 μέρες επιπλέον από τις 7 του αρχικού σχεδιασμού) γίναμε ξεναγοί στα αξιοθέατα και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO του Χορτιάτη και της Θεσσαλονίκης, χορέψαμε και διδάξαμε στους φιλοξενούμενούς μας ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, κεράσαμε ελληνικά παραδοσιακά φαγητά, διδάξαμε την ελληνική γλώσσα, ιστορία και φιλοσοφία, επισκεφτήκαμε το Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, επισκεφτήκαμε τους μακεδονικούς βασιλικούς τάφους στη Βεργίνα και το κέντρο πληροφόρησης του Εθνικού Δρυμού του Ολύμπου, τον παραδοσιακό οικισμό και το λαογραφικό μουσείο της Νικήτης και Αφύτου Χαλκιδικής με ξεναγούς τους μαθητές του Γυμνασίου Νικήτης, επισκεφθήκαμε τον Αγροτικό Μελισσοκομικό Συνεταιρισμό ΣΙΘΩΝ Χαλκιδικής και το οινοποιείο-μουσείο οίνου ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ως αντιπροσωπευτικούς οργανισμούς τοπικών παραδοσιακών προϊόντων, πραγματοποιήσαμε εργαστήριο ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής σε συνεργασία με το Βρεττανικό Συμβούλιο, ευαισθητοποιηθήκαμε για το θέμα του ενεργού ευρωπαίου πολίτη με αφορμή και τις επικείμενες εκλογές για το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, συζητήσαμε με εκπροσώπους του δήμου μας παραδείγματα τοπικών κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, αλληλεπιδράσαμε, λειτουργήσαμε σαν ομάδα και γίναμε φίλοι με τους φιλοξενούμενούς μας. Προσπαθήσαμε στις  δραστηριότητες κατά το  διάστημα των 10 αυτών ημερών να συμμετέχουν  όσο το δυνατό περισσότεροι μαθητές ως εθελοντές αλλά και ως απλοί θεατές ώστε η όμορφη αυτή εμπειρία να μείνει αξέχαστη για το σύνολο σχεδόν των μαθητών του σχολείου μας. ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ στις οικογένειες που φιλοξένησαν τους ξένους μαθητές και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που με το ειλικρινές ενδιαφέρον τους έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή έκβαση του πρώτου μέρους του προγράμματος.

Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες ανά ημέρα στην ιστοσελίδα του προγράμματός μας: http://proiect.k-host.ro/category/greece/

και στο twinspace: https://twinspace.etwinning.net/77604/pages/page/484375

 

 

C3 mobility “Local cultural heritage in a European perspective and the Romanian National Day»

28/11-4/12/2019 Petrosani Romania

Από την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου έως την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019, 12 μαθητές/τριες και 3 καθηγητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν στην μετακίνηση C3 mobility “Local cultural heritage in a European perspective and the Romanian National Day” του προγράμματος Erasmus+ και  φιλοξενήθηκαν από μαθητές/τριες του Colegiul National «MIHAIEMINESCU» στo Petrosani Ρουμανίας μαζί με 12 μαθητές/τριες και 2 καθηγητές/τριες από το Istituto Istruzione Superiore «E. MEDI» του Leonforte  Ιταλίας.

Κατά τη διάρκεια των 7 ημερών οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί καθηγητές/τριες παρακολούθησαν μαθήματα τοπικής ιστορίας, ξεναγήθηκαν από τους Ρουμάνους μαθητές σε πολιτισμικά αξιοθέατα στο Petrosani και την ευρύτερη περιοχή,  όπως το λαογραφικό μουσείο “Momarlanului Museum” και τον ομώνυμο παραδοσιακό οικισμό από ξύλινα σπίτια, το μουσείο   ”Plumber’s Museum” , την εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας και του Αγίου Νικολάου, τα ανθρακωρυχεία και το μουσείο εξορύξεων στο Petrali, τον ξενώνα Retezat Guesthouse και το λαογραφικό μουσείο που βρίσκεται στην περιοχή του, το χειμερινό θέρετρο Straja Ski Resort  και την εκκλησία Straja Hermitage, το σπήλαιο Boli Cave. Επίσης στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του σχολείου κατά τη 1η Δεκεμβρίου, ημέρα εθνικής γιορτής της Ρουμανίας, παρακολούθησαν και διδάχθηκαν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, γεύτηκαν παραδοσιακά φαγητά από κάθε περιοχή της Ρουμανίας, όπως επίσης χόρεψαν συρτάκι. Επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στην πόλη Sibiu και στο λαογραφικό μουσείο ASTRA στο Sibiu, στο διάσημο κάστρο Corvin’s Castle και στο ρωμαϊκό οικισμό και μουσείο “Ulpia Traiana Sarmisegetusa Colony”. Επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στο Πανεπιστήμιο του Petrosani, στο γεωλογικό εργαστήριο του πανεπιστημίου και μετά από οδηγίες των καθηγητών του πανεπιστημίου οι μαθητές ανέπτυξαν και παρουσίασαν κατά ομάδες επιχειρησιακά σχέδια για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και τουρισμού με βάση τις πληροφορίες που συνέλεξαν από τις επισκέψεις τους στα διάφορα αξιοθέατα, για τα οποία αξιολογήθηκαν και βραβεύτηκαν.

Πολλά συγχαρητήρια στο Ρουμάνικο σχολείο σχολείο Colegiul National MIHAI EMINESCU  για τη διοργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων!

Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες ανά ημέρα στην ιστοσελίδα του προγράμματός μας:

 http://proiect.k-host.ro/2020/01/30/c3-short-term-exchanges-of-groups-of-pupils-local-cultural-heritage-in-a-european-perspective-and-the-romanian-national-day/

και στο twinspace:https://twinspace.etwinning.net/77604/pages/page/484377

C1 mobility “Knowledge and sharing of local Italian cultural heritage, with particular attention on local feast of S. Joseph», Μάρτιος 2020

Η κινητικότητα ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας COVID-19. Προς αναπλήρωση αυτής πραγματοποιήθηκαν οι εικονικές κινητικότητες C4 και  C5 τον Μάρτιο και Απρίλιο του 2021.

C4 virtual mobility “Knowledge and sharing of local Italian cultural heritage, with particular attention on local feast of S. Joseph», 29 – 31/3/2021

C5 virtula mobility «Lets continue our meeting in Sicily», 20-23/4-2021 

Από τις 29 έως τις 31 Μαρτίου και 20 έως 23 Απριλίου 2021 τριανταεπτά (37) μαθητές και μαθήτριες και δέκα (10) εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία Istituto Istruzione Superiore «E.MEDI» του Leonforte Ιταλίας και Colegiul National «MIHAIEMINESCU» του Petrosani Ρουμανίας συμμετείχαν διαδικτυακά στις εικονικές δραστηριότητες C4 «Knowledge and sharing of local Italian cultural heritage, with particular attention on local feast of S.Joseph» και C5 «Lets continue our meeting in Sicily» που διοργανώθηκαν από το Ιταλικό σχολείο.

Κατά τη διάρκεια των 7 αυτών ημερών οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν από την αρχή του προγράμματος, έμαθαν για τα έθιμα και τις τελετουργίες της γιορτής του St.Joseph στο Leonforte, επισκέφτηκαν εικονικά και ξεναγήθηκαν στο ηφαίστειο Etna, την Taormina, το Leonforte, το Μουσείο Liardo, την Aidone, την Piazza Armerina και τo μνημείο UNESCO Villa Romana del Casale του 4ου αιώνα μ.Χ. με τα διάσημα ψηφιδωτά, την κοιλάδα των Ναών  (μνημείο UNESCO) της εποχής της Μεγάλης Ελλάδας στον Ακράγαντα (σημερινό Agrigento), συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας με θέμα τις κοινές λέξεις μεταξύ ελληνικής, ρουμανικής και ιταλικής γλώσσας, μελέτησαν και τραγούδησαν σικελικά τραγούδια, παρακολούθησαν το παραδοσιακό φεστιβάλ Mandorlo in Fiore στο Agrigento, επισκέφθηκαν την Agira και το εργοστάσιο τροφίμων «Glorioso» στη Nissoria, επισκέφθηκαν κα ξεναγήθηκαν στο γεωπάρκο της UNESCO Rocca di Cerere Geopark (La Terra di Demetra), στο Palermo, το Assoro και το εργοστάσιο τροφίμων «Mulinello, στις Συρακούσες με τη χαρακτηριστική μπαρόκ αρχιτεκτονική, παρακολούθησαν τις θρησκευτικές παραδόσεις και έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας της Σικελίας και παρουσίασαν κοινά έθιμα του Πάσχα των τριών χωρών, συμμετείχαν σε ομάδες εργασίες με θέμα σικελικές συνταγές και τη σικελική γλώσσα σώματος,  παρακολούθησαν την τελετή λήξης και εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους και τα οφέλη που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Επιπλέον οι Έλληνες μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν μια ιστορική αναδρομή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και της συμβολής του Φιλελληνισμού για τη δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους (επέτειος 200 ετών) με ιδιαίτερη έμφαση στις επαναστατικές ζυμώσεις που έγιναν στην περιοχή της σημερινής Ρουμανίας, καθώς και στη συμβολή Ιταλών Φιλελλήνων.

Πολλά συγχαρητήρια στο Ιταλικό σχολείο E.MEDI για τη διοργάνωση των εικονικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων!

Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες ανά ημέρα στην ιστοσελίδα του προγράμματός μας:

http://proiect.k-host.ro/category/italy/

και στο twinspace: https://twinspace.etwinning.net/77604/pages/page/484379

\