Το να διαβάζουμε χάρτες είναι μια σημαντική μαθηματική δεξιότητα, που μπορούμε να κατακτήσουμε στο Νηπιαγωγείο μέσα από πολύ παιχνίδι και μυστήριο, που κινεί το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών. Στην είσοδο του σχολείου μας η θάλασσα ξέβρασε ένα μπουκάλι που έκρυβε μέσα έναν πειρατικό χάρτη και ένα σημείωμα που μας παρακινούσε να ανακαλύψουμε το χαμένο θησαυρό του μεγάλου πειρατή Barbarossa. Με βοηθό τον Πίπη, έναν εξωτικό παπαγάλο και την κατάλληλη αμφίεση μεταφερθήκαμε για λίγη ώρα στην εποχή των πειρατών.
Προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε το μεγάλο θησαυρό ακολουθώντας τις οδηγίες του χάρτη και βρίσκοντας πειρατικά σημειώματα, που μας έβαζαν σε δύσκολες αλλά διασκεδαστικές δοκιμασίες. Μετρώντας, λοιπόν, τα βήματα του χάρτη στην κατεύθυνση που έδειχναν και με εικόνες-κλειδιά ανακαλύπταμε σημειώματα και δοκιμασίες, που μας οδηγούσαν σε άλλες δοκιμασίες προκειμένου να ανακαλύψουμε το θησαυρό μας. Πρώτη δοκιμασία η εξάσκηση στο στόχο, όπου μας επέτρεψε να ανακαλύψουμε τη δεύτερη δοκιμασία, το πέρασμα με κλειστά μάτια μέσα από βρωμερά εμπόδια για ανακαλύψουμε το μαγικό ανανά. Όποιος γνώριζε το Μυστικό της καλής διατροφής [Κρέας άσπρο, φρέσκο ψάρι, γάλα, φρούτα και λαχανικά, λίγα λίπη, λιγότερα γλυκά και αλάτι μια σταλιά] και το έλεγε στον ανανά κέρδιζε το δικαίωμα να χορέψει μαζί του έναν τρελό πειρατικό χορό και να γευτεί μαζί με τον Πίπη λίγη από τη μαγική τροφή του. Όποιος έτρωγε τη μαγική τροφή είχε και την ικανότητα να λύσει και το αίνιγμα για το που βρίσκεται ο θησαυρός και να πάρει το μερίδιο του. Τελικά ο θησαυρός βρέθηκε με χαρά και η έκπληξη ήταν μεγάλη γιατί ήταν πολύ γευστικός. Το παιχνίδι τελείωσε με τη δίκαιη μοιρασιά του [έννοια της διαίρεση] και την έκφραση των συναισθημάτων μας για το παιχνίδι που βιώσαμε. Οι φατσούλες που επέλεξαν τα παιδιά δείχνουν πως αξιολόγησαν την εμπειρία που έζησαν. Ήταν μια δραστηριότητα μαθηματικών με πολύ φαντασία και αφορμή ένα πειρατικό πάρτι γενεθλίων!