Σε λειτουργία ο νέος Μαθηματικός Περιηγητής

O νέος Μαθηματικός περιηγητής είναι ΕΔΩ

 

https://gallery.mailchimp.com/5a3756a6111ab541182220969/images/0f3eab76-2fb5-4bcc-a96b-17780fde51bf.png

www.mathp.gr

Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Α.

Από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι την Τετάρτη 26-8-2015  στις 10:00 δίνονται στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν από εκείνη την ώρα να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου http://results.it.minedu.gov.gr  πληκτρολογώντας α) τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους β) τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα –Πατρώνυμο – Μητρώνυμο). Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να εκτυπωθούν ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους, στα οποία θα αναρτηθούν εντός της Τετάρτης. Β. Επίσης την Τετάρτη 26-8-2015 στις 10:00 ανακοινώνονται τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε. μη ελληνικής καταγωγής. Τα ανωτέρω αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην ίδια ιστοσελίδα του Υπουργείου. Αποστολή ονομαστικών καταστάσεων επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Την Τετάρτη 26-08-15 στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των Διευθύνσεων Δ.Ε. θα αποσταλούν οι επιτυχόντες κατά Λύκειο (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) αρμοδιότητάς σας και παρακαλούμε να μεριμνήσετε έτσι ώστε: α) είτε να προωθήσετε το αντίστοιχο ανά Λύκειο ηλεκτρονικό αρχείο επιτυχόντων σε όλα τα Λύκεια αρμοδιότητάς σας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει σχετικά τους Διευθυντές Λυκείων σας, (επισημαίνεται ότι σε κάθε Λύκειο θα αποσταλεί μόνο το αρχείο του αντίστοιχου Λυκείου), β) είτε να καλέσετε τους Διευθυντές των Λυκείων αρμοδιότητάς σας ή τους εκπροσώπους τους για να παραλάβουν ο καθένας τους το αρχείο επιτυχόντων (ηλεκτρονικό ή εκτυπωμένο) της σχολικής του μονάδας. Σε κάθε περίπτωση, οι καταστάσεις των επιτυχόντων κάθε Λυκείου θα πρέπει να αναρτηθούν εντός της ίδιας ημέρας σε εμφανές και προσιτό για τους ενδιαφερόμενους σημείο του Λυκείου.

 

Αύριο Τετάρτη 26/08 στις 10 το πρωί οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Αύριο Τετάρτη 26/08/2015 στος 10 π.μ θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ .

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου  ΕΔΩ (http://results.it.minedu.gov.gr) , πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα – Πατρώνυμο – Μητρώνυμο). Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να εκτυπωθούν ονομαστικές καταστάσεις και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους.

Σημειώνεται ότι, για πρώτη φορά φέτος, θα εφαρμοστεί σύστημα ηλεκτρονικών εγγράφων των πρωτοετών φοιτητών στα τμήματα και τις σχολές στις οποίες πέρασαν. Έτσι, ειδικά όσοι εισαχθούν σε τμήματα που εδρεύουν μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, δεν θα χρειαστεί να μετακινηθούν εκεί για συμπληρώσουν την αίτηση εγγραφής, αλλά θα το κάνουν μέσα από μια ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα, θα στείλουν ταχυδρομικά στις γραμματείες των σχολών τα δικαιολογητικά που θα τους ζητηθούν.

Σχολές ανά επιστημονικό πεδίο, από ποια πεδία είναι προσβάσιμες, μαθήματα και συντελεστές βαρύτητας

Δείτε σε πίνακες όλες τις σχολές ΑΕΙ , ΤΕΙ , Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές ανά επιστημονικό πεδίο, από ποια επιστημονικά πεδία είναι προσβάσιμες, με ποια μαθήματα, καθώς και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων, σύμφωνα με το νέο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ισχύει για πρώτη φορά από το σχολικό έτος 2015-2016. Την επιμέλεια είχε ο Σχολικός Σύμβουλος Γιάννης Καραγιάννης.

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ακέφαλες οι Διευθύνσεις Α΄/θμιας, Β΄/θμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Τεχνικής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Αποτέλεσμα της μη απόσπασης  τριών εκπαιδευτικών Διευθυντών Διευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ, παρότι υπέβαλαν αιτήσεις. Δεν αποσπάσθηκαν, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κώστας Παπαχρήστος, ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας, και ο Διευθυντής Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Γ. Λιγνός και δεν πληρώθηκε η θέση του παραιτηθέντος Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στ. Παπαδαντωνάκη. Η μόνη διεύθυνση που έχει διευθυντή είναι της Φυσικής Αγωγής  με διευθυντή τον κ. Στ. Δασκαλάκη.

Τα προβλήματα που πιθανόν να προκύψουν από την μη πλήρωση των παραπάνω θέσεων είναι πολλά και σχετίζονται με θέματα εκπαιδευτικά, οδηγίες διδασκαλίας , διεκπεραίωση εγκυκλίων σχετικές με την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και θέματα διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ενημέρωση για τις βάσεις εισαγωγής 2015: Την ερχόμενη εβδομάδα η ανακοίνωση τους με τη διαδικασία (επιτέλους!)ηλεκτρονικής εγγραφής

Οι βάσεις εισαγωγής του 2015 για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ πρόκειται να ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα το αργότερο έως την Παρασκευή 28 Αυγούστου, σύμφωνα με την πληροφόρηση του mathp.gr και όπως εδώ και αρκετές μέρες έχουμε γράψει. Οι διαδικασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι την ερχόμενη Τρίτη 25 Αυγούστου, θα ακολουθήσει η διαδικασία επαλήθευσης τους από την μηχανογραφική υπηρεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.  και,  ανάλογα με την πορεία της σχετικής διαδικασίας, θα δοθούν στη δημοσιότητα οι βάσεις εισαγωγής. Οι επιτυχόντες θα μπορούν να ενημερωθούν για τη σχολή που εισάγονται στο ειδικό site του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.  ΕΔΩ  πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (επώνυμο – όνομα – πατρώνυμο – μητρώνυμο).

Επίσης την ίδια ημέρα, τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να εκτυπωθούν ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους. Ο Μαθηματικός Περιηγητής-mathp.gr θα αναρτήσει άμεσα τις βάσεις εισαγωγής του 1ου και του τελευταίου εισαγόμενου στην κάθε σχολή ή τμήμα αμέσως μετά την ανακοίνωσή τους σε πίνακες, ανά ομάδα σχολών και Επιστημονικό Πεδίο, καθώς και τον σχετικό σχολιασμό αλλά και σε σχέση με τις προβλέψεις μας!

Για φέτος προβλέπεται η καινοτόμα διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής των φοιτητών σε ειδική εφαρμογή που θα χρησιμοποιηθεί από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. μετά  την λήψη των ειδικών κωδικών από τους επιτυχόντες (επιτέλους ήταν τόσο απλό!!) χωρίς οι ίδιοι ή οι γονείς τους να μεταβούν στον τόπο που εδρεύει η σχολή ή το τμήμα. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά  για την εγγραφή των πρωτοετών  φοιτητών θα μπορούν να ταχυδρομηθούν με συστημένη επιστολή στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες που πρόκειται να ανακοινωθούν και σε χρόνο που θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές (αναμένεται να δοθεί επιπλέον χρόνος λόγω των επικείμενων εθνικών εκλογών).

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μετά την ανακοίνωση των συντελεστών βαρύτητας

Αποτέλεσμα εικόνας για Εικόνες Πανελλήνιες

Αναδημοσίευση

Δείτε το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, μετά την ανακοίνωση και των συντελεστών βαρύτητας καθώς και της κατανομής των σχολών στα επιστημονικά πεδία. Όλοι οι πίνακες, όλες οι δυνατές (6) επιλογές για τους μαθητές και όλες οι λεπτομέρειες του νέου συστήματος. Ένα αρχείο-οδηγός για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου με την επιμέλεια του Σχολικού Συμβούλου Γιάννη Καραγιάννη.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αναμένεται η ανακοίνωση από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για τον υπολογισμό των συνολικών μορίων των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο (Η οποία ,σύμφωνα με τον Νόμο έπρεπε να είχε ήδη ανακοινωθεί).

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο.

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πρόγραμμα εξέτασης μαθημάτων ομογενών

Αποτέλεσμα εικόνας για Εικόνες Πανελλήνιες

Από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται το Πρόγραμμα Εξέτασης των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες των τέκνων Ελλήνων του εξωτερικού και των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό.

 Οι εξετάσεις θα διενεργηθούν από 7 έως και 11 Σεπτεμβρίου 2015 σε εξεταστικά κέντρα που θα λειτουργήσουν στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα εξετάσεων:

Α΄ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ (5) ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 7 -9-2015 Νεοελληνική Γλώσσα

Β΄ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ
ΤΡΙΤΗ 8-9-2015 Νεοελληνική Λογοτεχνία Μαθηματικά
ΤΕΤΑΡΤΗ 9-9-2015 Αρχαία Ελληνικά Βιολογία
ΠΕΜΠΤΗ 10-9-2015 Ιστορία Φυσική
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11-9-2015 Λατινικά Χημεία

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται για όλα τα μαθήματα η 15.30 μ.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις (3) ώρες.

Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο για να διαβάσετε περισσότερα

Ο νέος πλέον Μαθηματικός Περιηγητής-mathp.gr  θα είναι κοντά σας δημοσιεύοντας άμεσα τα θέματα και έπειτα τις λύσεις τους την Τρίτη 8-9-2015 για τα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης.

Η ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το σχολικό έτος 2015-2016 όπως ανακοινώθηκε από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ

Αποτέλεσμα εικόνας για Εικόνες Πανελλήνιες

(Αναδημοσίευση)

Δείτε την εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το σχολικό έτος 2015-2016 όπως ανακοινώθηκε από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. σήμερα.

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο:

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2015-2016

ΤΟ ΦΕΚ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 

Οι πρώτες παρατηρήσεις και τα σχόλιά μας – Από τον Γιάννη Καραγιάννη, Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ  ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Στην νέα ύλη δεν συμπεριλαμβάνεται (όπως αρκετές φορές το αναφέραμε) το κεφάλαιο των μιγαδικών αριθμών και έτσι η ύλη έχει μειωθεί γεγονός που το θεωρούμε θετικό και διδακτικά συνεπές αφού πλέον η νέα ύλη αφορά μόνο την Ανάλυση.

Ακόμα στο 3ο κεφάλαιο της Ανάλυσης (Ολοκληρώματα) υπάρχει οδηγία-υπόδειξη όπου αναφέρεται ότι για τη συνάρτηση-ολοκλήρωμα δεν θα διδαχθούν οι ασκήσεις που αφορούν στην παραγώγισή της ούτε και την παραγώγιση της σύνθεσής της. Προφανώς αυτό μειώνει ακόμα περισσότερο την εξεταστέα ύλη επί της ουσίας, αφού στην πραγματικότητα οι ασκήσεις περιορίζονται σημαντικά και αναφέρονται πλέον κυρίως στον υπολογισμό ορισμένων ολοκληρωμάτων και στον υπολογισμό εμβαδών επίπεδων χωρίων. Ακόμα η δυσκολία των ασκήσεων περιορίζεται αφού οι μεγαλύτερης δυσκολίας ασκήσεις από το κεφάλαιο αυτό αλλά και οι συνδυαστικές ασκήσεις είχαν αναφορές στη συνάρτηση ολοκλήρωμα. Αναμένουμε τις αναλυτικές οδηγίες διδασκαλίας για να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες.

Είναι πάντως μια ανάσα για τους μαθητές της επόμενης τάξης σε σχέση με τον όγκο της ύλης παρότι πάντα μπορούν να υπάρξουν ενστάσεις ως προς το περιεχόμενο των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Αυτή όμως είναι μια συζήτηση που ακουμπά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν μπορεί να γίνει μεμονωμένα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

Η ύλη παραμένει όπως είχε μέχρι και σήμερα.

Στη πραγματικότητα αναμένουμε ακόμα  να ανακοινωθεί (έπρεπε ήδη να έχει ανακοινωθεί) ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων των υποψηφίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης και ο κύκλος έκλεισε…(;)

Από 24 έως 28 Αυγούστου θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Την τελευταία εβδομάδα πρόκειται να ανακοινώσει το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. τις βάσεις του 2015 για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, δηλαδή από 24 έως 28 Αυγούστου (με πιθανότερη ημερομηνία την Τρίτη 25 Αυγούστου), σύμφωνα με την πληροφόρηση του mathp.gr. Η μηχανογραφική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης των διαδικασιών. Με την ανακοίνωση των βάσεων οι υποψήφιοι θα μπορούν με βάση τους κωδικούς τους να δουν άμεσα τη σχολή της επιτυχίας τους από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Για πρώτη φορά από φέτος θα ισχύει το σύστημα ηλεκτρονικής εγγραφής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας με ειδική εφαρμογή που πρόκειται να θέσει σε λειτουργία το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ

Την ίδια ημέρα που θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, το Υπουργείο Παιδείας θα θέσει σε εφαρμογή το νέο σύστημα εγγραφής των επιτυχόντων στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Επομένως οι επιτυχόντες δεν θα χρειαστεί άμεσα να μεταβούν στην πόλη όπου εδρεύει το ΑΕΙ ή ΤΕΙ αλλά με κωδικό που θα τους δοθεί θα εγγραφούν ηλεκτρονικά (η προσκόμιση κάποιων δικαιολογητικών θα γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο).

Ταυτόχρονα οι πρωτοετείς φοιτητές θα παραλάβουν και το Δελτίο Ταυτότητας Φοιτητή (ΠΑΣΟ), προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν άμεσα προκειμένου να έχουν έκπτωση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ο Nέος Μαθηματικός περιηγητής είναι κοντά σας και θα εμπλουτιστεί με πλήρες εκπαιδευτικό υλικό με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Είναι κοντά σας ο νέος Μαθηματικός περιηγητής (σε άλλη ηλεκτρονική διεύθυνση, εκτός Π.Σ.Δ., και υπό νέα συντονιστική ομάδα), ανανεωμένος, σύγχρονος, αναβαθμισμένος σε περιεχόμενο και τεχνική υποδομή. Ο Μαθηματικός περιηγητής  εξελίσσεται και δημιουργεί νέους δρόμους στην ενημέρωση, στην υποστήριξη σε μαθητές και καθηγητές καθώς και νέα εποχή στην επικοινωνία. Ο νέος Μαθηματικός περιηγητής φιλοδοξεί να αποτελέσει το σημείο αναφοράς της μαθητικής, της μαθηματικής αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η Ιστορία μας:

Ο Μαθηματικός περιηγητής ιδρύθηκε από τον μαθηματικό Γιάννη Καραγιάννη τον Απρίλιο του 2010. Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι. Μέρα με την μέρα η επισκεψιμότητα αυξανόταν ραγδαία, όπως και οι απαιτήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε όλα αυτά τα χρόνια και νομίζω ότι αναγνωρίστηκε αυτό από την εκπαιδευτική κοινότητα αφού κατέταξαν το Μαθηματικό περιηγητή ως τον πιο δημοφιλή δικτυακό τόπο αλλά και ανάμεσα στα πιο υπεύθυνα και έγκυρα  εκπαιδευτικά sites, αφού σε αυτόν βασίστηκαν πλήθος αναδημοσιεύσεων των ηλεκτρονικών και έντυπων μέσων ενημέρωσης.

Από τη θέση του ιδρυτή, σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ με όλη μου την καρδιά.

Οι ανάγκες του Μαθηματικού περιηγητή αυξήθηκαν καθώς η  ραγδαία αύξηση του ρυθμού της επισκεψιμότητας καθώς  και οι απαιτήσεις των  μαθητών και των εκπαιδευτικών δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από την υπάρχουσα κατάσταση και έτσι αποφασίστηκε η μετεξέλιξή του σε ένα επαγγελματικό site, υπό νέα διεύθυνση, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και ομάδες εργασίας. Την επιστημονική επιμέλεια του site θα συνεχίσω  να έχω εγώ  ως συνεργάτης της νέας σελίδας. Το παλαιό site θα παραμείνει για όλη την τρέχουσα σχολική χρονιά χωρίς καμία αλλαγή στο αρχειακό υλικό του, δεν θα τροφοδοτείται όμως από την ειδησεογραφία ενώ θα περιλαμβάνει πλέον μόνο θέματα που αφορούν στη δραστηριότητα μου ως  Σχολικού Συμβούλου.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΟΝΙΜΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΑΣ.

Από τη θέση του συνεργάτη του νέου Μαθηματικού Περιηγητή θα προσπαθήσω μαζί με όλους τους συνεργάτες  του να δώσω τον καλύτερο εαυτό μου για την υποστήριξη των μαθητών μας και των συναδέλφων μας.

ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ , ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ.

Καραγιάννης Ιωάννης

Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

Νομών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

Αργυρό μετάλλιο για 2 φοιτητές του Ε.Κ.Π.Α. στον 22ο διεθνή φοιτητικό διαγωνισμό Μαθηματικών (IMC)

Οι φοιτητές του Μαθηματικού Τμήματος Μιχάλης Σαράντης και Κώστας Ψαρομήλιγκος κατέκτησαν αργυρό μετάλλιο στον 22ο Μαθηματικό φοιτητικό διαγωνισμό IMC (International Mathematics Competition) που διεξήχθη από τις 27 Ιουλίου μέχρι τις 2 Αυγούστου στο Μπλαγκόεβγκραντ της Βουλγαρίας. Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία η οποία έρχεται να προστεθεί σε σειρά επιτυχιών φοιτητών του Μαθηματικού Τμήματος και του Πανεπιστημίου Αθηνών σε παρόμοιους διαγωνισμούς.

Ο παραπάνω διαγωνισμός είναι ο μεγαλύτερος παγκόσμιος μαθηματικός διαγωνισμός για φοιτητές ο οποίος οργανώνεται από το University College London. Διεξάγεται από το 1994 και εφεξής με τη συμμετοχή κορυφαίων Πανεπιστημίων των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Οι φοιτητές διαγωνίζονται δύο ημέρες σε πέντε προβλήματα την ημέρα.

Οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετέχουν στον διαγωνισμό από το ακαδημαϊκό έτος 2007-08 μέχρι και σήμερα έχοντας σημαντικές επιτυχίες κάθε έτος. Φέτος στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος 330 φοιτητές σε 74 ομάδες από 50 χώρες.

Όπως και σε κάθε άλλη δραστηριότητα στην Ελλάδα, η επιβολή ελέγχου της ροής κεφαλαίων στις τράπεζες ανέτρεψε τον προγραμματισμό της συμμετοχής της ομάδας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αν και τα έξοδα συμμετοχής της ομάδας είχαν προβλεφθεί και δεσμευθεί από τον ήδη ισχνό προϋπολογισμό του Τμήματος Μαθηματικών, η δυνατότητα του Πανεπιστημίου να τα εξοφλήσει εγκαίρως τέθηκε υπό αμφισβήτηση. Έτσι, τελευταία στιγμή ζητήθηκε από τους φοιτητές να προκαταβάλουν τα εισιτήρια και τα έξοδα διαμονής τους. Η διμελής ομάδα που τελικά στάλθηκε στον διαγωνισμό ήταν η μισή από αυτή που είχε προβλεφθεί και αδικήθηκε στην τελική κατάταξη (46 θέση), αφού η συνολική βαθμολογία κάθε ομάδας προκύπτει από το άθροισμα των τριών καλύτερων επιδόσεων των μελών κάθε ομάδας.

Πηγή: alfavita.gr

Συνέδριο διδακτικής μαθηματικών από την ΕΝΕΔΙΜΑ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης τον Δεκέμβριοα

http://enedim6.web.auth.gr/wp-content/uploads/2014/12/slider1280X720-2-EL.jpg

Σας γνωστοποιούμε ότι η Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και η Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνουν το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών με θέμα: «Μαθηματικά Με διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις»».
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 4, 5 και 6 Δεκεμβρίου 2015 στη Θεσσαλονίκη, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Το συνέδριο μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα http://enedim6.web.auth.gr/ .

Η εξεταστέα−διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ ́ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015−2016.

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η εξεταστέα−διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ ́ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015−2016.

Για να ανοίξετε το ΦΕΚ πατήστε εδώ

Πρόσκληση για υποβολή εργασιών στο 32ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας που θα γίνει στην Καστοριά

Πρόσκληση για υποβολή εργασιών
Η Επιστημονική Επιτροπή θα δέχεται εργασίες για κρίση
έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2015,
στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@hms.gr

Οι εργασίες θα κριθούν ανώνυμα από δύο κριτές, κατά κανόνα μέλη της επιστημονικής επιτροπής του συνεδρίου.

  • Οι αξιολογικές κρίσεις και παρατηρήσεις των κριτών θα σταλούν έως τις 25 Σεπτεμβρίου.
  • Τα τελικά κείμενα των εισηγητών και εισηγητριών θα πρέπει να παραληφθούν το αργότερο έως τις 2 Οκτωβρίου. 

Οδηγίες για τη συγγραφή των εργασιών

Τα πρακτικά του συνεδρίου θα εκδοθούν με ηλεκτρονική στοιχειοθεσία των κειμένων που θα υποβληθούν.
Για την ομοιομορφία και καλή ποιότητα της έκδοσης, απαιτείται να τηρηθούν τα παρακάτω:

1.    Η Εργασίες που θα υποβληθούν να είναι μέχρι 10 σελίδες.

2.    Η εκτύπωση θα είναι σε σελίδα Α4 με περιθώρια 4εκ. δεξιά και αριστερά, 5.3εκ. πάνω και κάτω.

Το κείμενο θα είναι πλήρως στοιχισμένο εκτός του τίτλου
και των στοιχείων του συγγραφέα που θα  είναι στοιχισμένα στο κέντρο.

3.    Η πρώτη σελίδα της εργασίας θα περιέχει κατά σειρά:

  • Τον τίτλο της εργασίας, γραμμένο με γράμματα κεφαλαία μεγέθους 16.
  • Μια κενή γραμμή.
  • Τη Θεματική ενότητα με την οποία συνδέεται
  • Το όνομα του συγγραφέα με πλήρη διεύθυνση και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με γράμματα μεγέθους 12.
  • Δύο κενές γραμμές.
  • Περίληψη της εργασίας (στα Ελληνικά και στα Αγγλικά), που δεν υπερβαίνει τις 15 γραμμές κειμένου, γραμμένη με γράμματα μεγέθους 12.
  • Θα ακολουθεί το κυρίως κείμενο, γραμμένο με γράμματα μεγέθους 12.
  • Κάθε πρόταση θα πρέπει να τεκμηριώνεται βιβλιογραφικά.

4.    Η εργασία θα είναι γραμμένη σε επεξεργασία κειμένου Word for Windows. Οι γραμματοσειρές που θα χρησιμοποιηθούν να είναι Times New Roman Greek.

5.    Φωτογραφίες, πίνακες, γραφικές παραστάσεις που έχουν ενσωματωθεί στο κείμενο πρέπει να έχουν αποθηκευτεί και σε ξεχωριστά αρχεία.

          ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ:           ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
30 – 31 Οκτωβρίου & 1 Νοεμβρίου 2015
LIMNEON RESORT HOTEL
ΚΑΣΤΟΡΙΑ
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Πανεπιστημίου 34
106 79 Αθήνα
Τηλ:210 3616532-3617784
Fax:210 3641025
e-mail: info@hms.gr
www.hms.gr

 

Ξεκίνησε η έκθεση «Οι σημαντικότερες εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων» από το Μουσείο Ηρακλειδών

efevreseis-4

Mε εκθέματα-λειτουργικά ομοιώματα από το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά.

Κτησίβιος ο Αλεξανδρεύς, Ερατοσθένης ο Κυρηναίος, Αινείας ο Τακτικός, Φίλων ο Βυζάντιος, Ήρων ο Αλεξανδρεύς,

Αρίσταρχος ο Σάμιος, Ίππαρχος ο Ρόδιος, κ.ά. Ονόματα σχεδόν άγνωστα στους περισσότερους από εμάς, κι όμως:

είναι οι πρωτοπόροι μαθηματικοί, γεωγράφοι, αστρονόμοι, φιλόσοφοι κι εφευρέτες της αρχαιότητας, που

με τα τεχνολογικά τους επιτεύγματα έθεσαν τις βάσεις του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού.

Καθημερινά & σαββατοκύριακο 10:00-18:00, Πέμπτη 10:00-20:00

Πρόγραμμα διαδραστικών ξεναγήσεων

Για να μην ξεχνιόμαστε: Έλληνας μαθηματικός λύνει τον γρίφο Nash που για 60 χρόνια προσπαθούσαν να λύσουν όλοι οι μαθηματικοί του κόσμου!!

Κ. Δασκαλάκης
Για να μην ξεχνάμε τα επιτεύγματα των Ελλήνων επιστημόνων!
Εξαιρετική η διάκριση του 30χρονου μαθηματικού Κωνσταντίνου Δασκαλάκη, που στα 27 του έγινε επίκουρος καθηγητής στο ΜΙΤ, και τρία χρόνια αργότερα – τώρα – έλυσε την εξίσωση John Forbes Nash που επί 60 χρόνια προσπαθούσαν να λύσουν όλοι οι μαθηματικοί του κόσμου!!

Αλλά ποιος ήταν ο John Forbes Nash;

Αμερικανός μαθηματικός που βραβεύτηκε το 1994 με το βραβείο Νόμπελ στα Οικονομικά για την πρωτοπόρα εργασία του που ξεκίνησε αρχικά από το 1950, των μαθηματικών στη θεωρία των παιχνιδιών. Το βραβείο Νόμπελ το μοιράστηκε με τον οικονομολόγο John C. Harsanyi και τον μαθηματικό Reinhard Selten.

250px-John_Forbes_Nash,_Jr._by_Peter_BadgeΤο 1948 ο Νας πήρε το πτυχίο και το μεταπυχιακό του στα μαθηματικά στο Carnegie Institute of Technology στο Pittsburgh. Δυο χρόνια αργότερα σε ηλικία 22 ετών τελείωσε το διδακτορικό του στο Princeton University και δημοσίευσε την εργασία του στο επιστημονικό περιοδικό Annals of Mathematics. Το 1951 έγινε μέλος της σχολής Massachusetts Institute of Technology αλλά παραιτήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, μετά από διάγνωση ψυχικής ασθένειας.

Τι λέει το θεώρημα Nash;

Γνωστό σαν θεώρημα του Νας (Nash solution ή Nash equilibrium στα αγγλικά), είναι μια θεωρητική έννοια ενός παιχνιδιού που περιλαμβάνει δυο ή περισσότερους παίχτες, κατά τον οποίο κάθε παίχτης υποθέτεται ότι ξέρει τις στρατηγικές που φέρνουν την ισορροπία των άλλων παιχτών, και ότι κανένας παίχτης δεν έχει τίποτα να κερδίσει με το να αλλάξει μόνο την δική του στρατηγική. Αν κάθε παίχτης έχει μια επιλεγμένη στρατηγική κανένας παίχτης δεν μπορεί να κερδίσει με το να αλλάξει την δική του στρατηγική ενώ οι υπόλοιποι παίχτες διατηρούν αναλλοίωτη την δική τους στρατηγική, τότε η επικρατούσα κατάσταση της επιλογής των στρατηγικών και το αντίστοιχο κέρδος από αυτές αποτελούν το θεώρημα του Νας.

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης

Το θεώρημα του Νας χρησιμοποιήθηκε κυρίως για να αναλύσει το αποτέλεσμα της στρατηγικής αλληλεπίδρασης πολλαπλών ατομικών αποφάσεων. Με άλλα λόγια είναι ένας τρόπος για να προβλέψουμε τι πρόκειται να γίνει αν πολλοί άνθρωποι ή πολλοί οργανισμοί παίρνουν αποφάσεις ταυτόχρονα και η απόφαση του κάθε ενός στηρίζεται στην απόφαση των υπολοίπων. Η πιο απλή εξήγηση της διορατικότητας του Νας, έγκειται στο ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε το αποτέλεσμα όταν πολλά άτομα παίρνουν αποφάσεις αν αναλύσουμε μόνο τις αποφάσεις. Αντιθέτως, πρέπει να ρωτήσουμε τι πρόκειται να κάνει κάθε παίχτης, λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση των υπολοίπων.

Που βρίσκει εφαρμογή;

Βρίσκει χρήση στην ανάλυση εμπόλεμων καταστάσεων (Prisoner’s dilemma)μέχρι και την πρόβλεψη της τροχαίας κίνησης (Wardrop’s principle), πως να διοργανωθεί μια δημοπρασία (Auction theory) ακόμη και για τα πέναλτυ στο ποδόσφαιρο (Matching pennies).

Η ταινία A Beautiful Mind (2001) είναι βασισμένη στη ζωή του Νας και τον δείχνει να παλεύει να νικήσει την σχιζοφρένεια του.

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης

daskalakis2

Απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με βαθμό 9,98 στα 10, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, καθηγητής πληροφορικής στο MIT, ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης θεωρείται ένα από τα πιο λαμπρά μυαλά διεθνώς.
Οι γνώσεις και ικανότητές του αδιαμφισβήτητες, ωστόσο, αυτό που εκτόξευσε τη δημοτικότητά του στην επιστημονική κοινότητα, ήταν το επίτευγμά του – το 2009 – να ξεδιαλύνει έναν δύσκολο γρίφο της πληροφορικής, που έμενε άλυτος από το 1950.
Η διδακτορική του διατριβή μελετά το Θεώρημα του Νας, στη θεωρία των παιγνίων, θεώρημα για το οποίο το 1994 ο Νας κέρδισε το Νόμπελ Οικονομίας.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από ένα χρόνο στα ΝΕΑ, ο Κ. Δασκαλάκης σημείωνε χαρακτηριστικά, ότι «Την επιστήμη μου την ενδιαφέρει κυρίως το Ίντερνετ. Πρόκειται για ένα μέσο που χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες και ελέγχεται από διάφορες εταιρείες, οργανισμούς και κράτη. Όλοι όμως έχουν διαφορετικά συμφέροντα, που μερικές φορές επηρεάζουν την ελεύθερη κίνηση της πληροφορίας. Έτσι, αυτό που καλούμαστε να κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε ένα «γερό» Ίντερνετ, όπου η πληροφορία θα ταξιδεύει όσο πιο γρήγορα γίνεται με ασφάλεια, ενώ παράλληλα θα προστατεύεται η ελευθερία του λόγου».

Ο ίδιος δεν είχε κρύψει τότε την αντίθεσή του στο να εγκαταλείψει την ακαδημαϊκή του καριέρα στις ΗΠΑ προκειμένου να επιστρέψει στην Ελλάδα, εκτιμώντας ότι λόγω αντικειμένου, στη χώρα μας δεν θα είχε τη δυνατότητα να συνεχίσει τις έρευνές του.
Ωστόσο και παρά το ότι δεν προγραμματίζει επιστροφή στην πατρίδα, παραδέχεται ότι επιθυμεί να δώσει «πίσω στην Ελλάδα, γιατί κι αυτή του έδωσε τις βάσεις για να φτάσει ως εδώ».

Στην προσωπική του ιστοσελίδα, http://people.csail.mit.edu/costis/, ο Κ. Δασκαλάκης, παραθέτει ένα απόσπασμα από τη Σατραπεία του Καβάφη, στην Αγγλική γλώσσα.

Η επίλυση του γρίφου του Nash

O K. Δασκαλάκης, χρειάστηκε περίπου ένα χρόνο για να καταφέρει αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο, αναγκάζοντας τη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα να υποκλιθεί στις ικανότητές του.
Την επίλυση του γρίφου του ΝΑS δηλαδή, ο οποίος τη δεκαετία του ΄50 έφτιαξε ένα απλοποιημένο σύστημα των σχέσεων και των ενεργειών κάποιων ανθρώπων που βρίσκονταν σε καταστάσεις με διαφορετικά συμφέροντα, όπως το να είναι αντίπαλοι σε ένα «παιχνίδι».
Σε συνεργασία με τους καθηγητές του, Χρίστο Παπαδημητρίου από το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ και τον καθηγητή Πολ Γκόλντμπεργκ του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, κατάφεραν να αποδείξουν, ότι δεν υπάρχει τρόπος για να προβλεφθεί η ισορροπία.

mit2

ΠΗΓΗ: hellas-now.com

Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών από την ΑΣΠΑΙΤΕ για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016

ΕΠΠΑΙΚ-ΠΕΣΥΠ 2015-2016

new02

ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΠΑΙΚ)
ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ (ΠΕΣΥΠ)
ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗ

Copyright © Μαθηματικός Περιηγητής-Καθημερινή μαθηματική ενημέρωση και υποστήριξη         Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top