Διαγωνισμοί της Ε.Μ.Ε. για το σχολικό έτος 2014-15 (Γυμνάσια και Λύκεια)

Oι ημερομηνίες των μαθηματικών διαγωνισμών, όπως ανακοινώθηκαν από την  Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για το σχολικό έτος 2014-15 είναι:

Θαλής     : Σάββατο, 01 Νοεμβρίου 2014
Ευκλείδης     : Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2015
Αρχιμήδης     : Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015

Θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση με λεπτομέριες και πληροφορίες για τους διαγωνισμούς. Οι μαθητές μπορούν να ρωτήσουν σχετικά τους καθηγητές μαθηματικών των σχολείων τους.

Υλικό μελέτης για τους διαγωνισμούς θα βρείτε εδώ καθώς και στην σελίδα του ιστολογίου μας επάνω με τον τίτλο «ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ».

Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια για το έργο του Μαθηματικού Περιηγητή

Είναι αλήθεια ότι νιώθουμε συγκίνηση, ειδικά με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, για τα σχόλια των αναγνωστών μας, για την αναπαραγωγή των αναρτήσεων μας σε εκπαιδευτικά και μαθηματικά sites, για τη μεγάλη επισκεψιμότητα που εμφανίζει το ιστολόγιο μας και για τους επαίνους που δεχόμαστε από ανθρώπους που αποτελούν εργάτες και δάσκαλους των μαθηματικών. Ένας από αυτούς είναι και ο εκλεκτός συνάδελφος μας, ο Σχολικός Σύμβουλος Ανδρέας Πούλος, ο οποίος γράφει τα καλά του λόγια για τη δουλειά μας. Τον ευχαριστούμε και ανταποδίδουμε τα εύσημα για τη σπάνια δουλειά που εμφανίζει στο ιστολόγιο του.

Από τη δική μας πλευρά, θα προσπαθήσουμε να είμαστε πάντα δίπλα στους μαθητές μας και στους καθηγητές μαθηματικών, με καθημερινή μαθηματική ενημέρωση και διδακτική υποστήριξη έγκαιρα, έγκυρα και αξιόπιστα, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

 

Αποτελέσματα 8ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά 7-3-2014

Δείτε τα αποτελέσματα του 8ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά για τους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού για όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο:

Αποτελέσματα 8ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά 7-3-2014

Τα σχόλια μας για την διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Α΄και B΄ τάξης των Γενικών Λυκείων

Θεωρητικά από την έναρξη (15/09/2014) έως τη λήξη των μαθημάτων (20/05/2015) είναι 150 ημέρες διδασκαλίας, που αντιστοιχούν σε 28 ωφέλιμες διδακτικά εβδομάδες (με λογικές απώλειες διδακτικών ωρών της τάξης του 10%).

Τάξη Α΄

ΑΛΓΕΒΡΑ: Προστέθηκαν οι & 7.1 και 7.3 του τελευταίου Κεφαλαίου, σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά, που αντιστοιχούν σε 9 επιπλέον διδακτικές ώρες. Αυτό σημαίνει λογικά ότι τα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας θα εμπλουτιστούν, ώστε να περιλαμβάνουν και έναν αναλογικά λογικό αριθμό θεμάτων από τις παραγράφους αυτές.

Το σύνολο των διδακτικών ωρών που απαιτούνται, σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ, προκειμένου να ολοκληρωθεί επαρκώς η διδακτέα-εξεταστέα ύλη είναι 70  διδακτικές ώρες, που αντιστοιχούν σε 24 διδακτικές εβδομάδες περίπου (τρίωρη εβδομαδιαία διδασκαλία). Ωστόσο, η πρακτική της τάξης δείχνει ότι η ύλη ολοκληρώνεται δύσκολα και τις περισσότερες φορές οριακά. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι θα πρέπει να υπάρξει και διδακτική υποστήριξη των μαθητών σε θέματα της Τράπεζας Θεμάτων (π.χ 2 διδακτικές ώρες /Κεφάλαιο=14 συνολικά διδακτικές ώρες) η εξεταστέα ύλη θα μπορούσε να είναι η ίδια με την περσινή.

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: Το σύνολο των διδακτικών ωρών που απαιτούνται, σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ, προκειμένου να ολοκληρωθεί επαρκώς η διδακτέα-εξεταστέα ύλη, είναι 50  διδακτικές ώρες, που αντιστοιχούν σε 25 διδακτικές εβδομάδες περίπου (δίωρη εβδομαδιαία διδασκαλία). Η περσινή χρονιά απέδειξε στην πράξη, ότι η ύλη  είναι πολύ μεγάλη και οι αποδείξεις των θεωρημάτων-προτάσεων πάρα πολλές. Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα της διδασκαλίας δεν είναι αυτή που θα όφειλε να είναι, προκειμένου να ολοκληρωθεί έγκαιρα η εξεταστέα ύλη. Σίγουρα χωρίς αμφιβολία η ύλη της Γεωμετρίας δεν μετρήθηκε σωστά αφού θα έπρεπε να αφαιρεθεί επιπλέον τουλάχιστον το 1/4 των αποδείξεων των θεωρημάτων-προτάσεων .

Τάξη Β΄ (Οι εξετάσεις θα γίνουν με τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων)

ΑΛΓΕΒΡΑ: Η ύλη είναι μεγάλη και καλύπτεται οριακά. Θα μπορούσε να αφαιρεθεί απο την εξεταστέα ύλη το Κεφάλαιο 2ο και επιπλέον κάποιες αποδείξεις.

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: Προστέθηκαν ως εξεταστέα ύλη τα Κεφάλαια 7ο και 8ο (ήταν και πέρσι διδακτέα ύλη). Η ύλη είναι πολύ μεγάλη και καλύπτεται διδακτικά πλημμελώς στο διάστημα των 28 διδακτικά ωφέλιμων εβδομάδων μέσα στη σχολική χρονιά. Δεν χρειαζόταν τα 2 επιπλέον Κεφάλαια ως εξεταστέα ύλη.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: Είναι λογική αν λάβουμε υπόψη μας τις εξαιρέσεις των αποδείξεων και τη δίωρη πλέον εβδομαδιαία διδασκαλία.

Ι. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03

Σεμινάριο Επιμόρφωσης Μαθηματικών στην Ευκλείδεια Γεωμετρία (Πρόγραμμα)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Δ.Σ. της ΕΜΕ αποφάσισε τη διοργάνωση Σεμιναρίου Επιμόρφωσης στην Ευκλείδεια Γεωμετρία.

Διάρκεια  σεμιναρίου 30 ώρες (10 ημέρες)

Κόστος συμμετοχής για τα μέλη της ΕΜΕ 50 ευρώ,  (για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και μόνο)

Επιστημονικός υπεύθυνος – συντονιστής:  κ. Διονύσιος Λάππας, Αναπληρωτής καθηγητής του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πρόγραμμα Σεμιναρίου (new)

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος                                                                      Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Δημάκος                                                                 Εμμανουήλ Κρητικός
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών                                 Επίκουρος καθηγητής Οικονομικού
Πανεπιστημίου Αθηνών

Διδακτέα-εξεταστέα ύλη-Οδηγίες διδασκαλίας μαθηματικών ανά μάθημα και τάξη στο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο

Δείτε την διδακτέα-εξεταστέα ύλη καθώς και τις οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθηματικά της Α΄ και Β΄τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου  σε ενιαία αρχεία ανά μάθημα και τάξη (Άλγεβρα, Γεωμετρία και Μαθηματικά Προσανατολισμού).

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕ.Λ.

ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΓΕ.Λ

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΓΕ.Λ

ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΓΕ.Λ

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΓΕ.Λ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Β΄ ΓΕ.Λ.

 

Διδακτέα-εξεταστέα ύλη -Οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθηματικά της Α΄και Β΄Ημερησίου ΓΕ.Λ. και Α΄, Β΄και Γ΄Εσπερινού ΓΕ.Λ.

Δείτε την διδακτέα-εξεταστέα ύλη των μαθηματικών , καθώς και οδηγίες διδασκαλίας για την Α΄και Β΄τάξη Ημερησίου ΓΕ.Λ. και Α΄, Β, και Γ΄τάξη Εσπερινού ΓΕ.Λ. όπως δόθηκαν από το Υ.ΠΑΙ.Θ. μετά από εισήγηση του Ι.Ε.Π.

Εξεταστέα-διδακτέα ύλη-Οδηγίες διδασκαλίας Desktop

Οδηγίες διδασκαλίας στα μαθηματικά όλων των τάξεων του Γυμνασίου

Δείτε  τις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της διδακτέας ύλης στα μαθηματικά όλων των τάξεων του Γυμνασίου κάνοντας κλικ στον επόμενο σύνδεσμο.

Διδακτέα ύλη των Μαθηματικών του Γυμνασίου και οδηγίες για τη διδασκαλία της κατά το σχολικό έτος 2014-2015

1η ανακοίνωση του Μαθηματικού Περιηγητή

Ανακοινώνουμε στους φίλους αναγνώστες μας, τα μέλη μας, τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, ότι έχει αρχίσει να ταξινομείται το υλικό που έχει συσσωρευτεί όλα αυτά τα χρόνια της ύπαρξης του Μαθηματικού Περιηγητή. Το υλικό αυτό έχει αρχίσει και ταξινομείται σε κατηγορίες: ΓΥΜΝΑΣΙΟ, ΛΥΚΕΙΟ, ΕΠΑ.Λ. κ.α.(μερικές σελίδες άνοιξαν και θα συμπληρώνονται σταδιακά). Είναι λοιπόν πιθανόν τμήμα του υλικού αυτού (κυρίως υλικού που δεν είναι πρωτογενές, δηλαδή δημιουργίας του Μ.Π.) να χαθεί. Αν εκτιμάτε ότι κάποιο από αυτό το υλικό επιθυμείτε να το αποθηκεύσετε, μπορείτε να το κάνετε μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Από την 1η Οκτωβρίου θα υπάρχει η νέα μας δομή.

Μαθηματικός Περιηγητής

Αποτελέσματα 8ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά 7-3-2014

Δείτε εδώ τα αποτελέσματα 8ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά 7-3-2014 από όλες τις διευθύνσεις πανελλαδικά, που ανακοινώθηκαν από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Μαθηματικό Περιοδικό: Μαθηματική Έκφραση

Το μαθηματικό περιοδικό της Ε.Μ.Ε. Τρικάλων στο διαδίκτυο.
Η δημοσίευση του Γιώργου Ρίζου στο mathematica.gr.
«Αγαπητοί φίλοι, στην ιστοσελίδα του Δημήτρη Ντρίζου, Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών Ν. Καρδίτσας και ΤρικάλωνΕΔΩ,
μπορείτε να βρείτε τα τεύχη του περιοδικού ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ του παραρτήματος Τρικάλων της Ε.Μ.Ε., που κυκλοφόρησε από τον Μάρτιο του 1997 (1ο τεύχος) έως τον Μάρτιο του 2002 (4ο τεύχος).
Ο Δημήτρης Ντρίζος είχε την ιδέα της δημιουργίας του περιοδικού, την επιμέλειά του, αλλά και την επιλογή των συνεργατών-αρθρογράφων του περιοδικού.
Την έκδοση και τη διακίνηση είχε αναλάβει ο αείμνηστος Χάρης Βαφειάδης. Προσωπικά είχα την τιμή να αναλάβω την τεχνική επεξεργασία (σελιδοποίηση-σχήματα) του περιοδικού.
Στο 1ο τεύχος συνεργάστηκαν οι μαθηματικοί Δήμος Γιώργος Δ., Ζανταρίδης Νίκος, Μάντζιος Άρης, Μητσιάδης Γιώργος, Μήτσιος Γιώργος, Μπάλιας Στέφανος, Μπουνάκης Δημήτρης, Ντρίζος Δημήτρης και Πατήλας Χρήστος Δ.
 
Για να το δείτε σε μορφή pdf πατήστε  1 τεύχος 
Στο 2ο τεύχος συνεργάστηκαν οι μαθηματικοί Δήμος Γιώργος Δ, Κατσαρός Δημήτρης, Κοφίνας Βαγγέλης, Μπάκος Νίκος Δ., Ντρίζος Δημήτρης, Πατήλας Χρήστος Δ. και Χρήστου Κωνσταντίνος Π. (φοιτ.) του παραρτήματος της Ε.Μ.Ε. και συνεργάστηκαν οι: Βάθης Δημήτρης, Γουβίτσας Δημήτρης, Μάκρας Στράτος, Κοντογιάννης Δημήτρης Γ., Κυριαζής Νίκος.»
Για να το δείτε σε μορφή pdf πατήστε 2 τεύχος

Για να το δείτε σε μορφή pdf πατήστε 3 τεύχος
Πηγή: ΚΕΝΤΡΟ

Πρόταση της Ε.Μ.Ε. για το νέο Λύκειο

Δείτε την πρόταση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για το νέο Λύκειο σε σχέση με τα μαθηματικά.

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την πρόταση.

Σημείωση του Μ.Π.: Η πρόταση της Ε.Μ.Ε. έχει αρκετά θετικά σημεία. Εμπεριέχει όμως και σημεία για τα οποία χρειάζεται συζήτηση και κοινός τόπος από ολόκληρη την μαθηματική και εκπαιδευτική κοινότητα. Ωστόσο αποτελεί  μια βάση διαλόγου στην οποία μπορούμε να κουβεντιάσουμε. Σύντομα θα καταθέσουμε και εμείς τις παρατηρήσεις μας πάνω στην πρόταση της Ε.Μ.Ε.

 

Οδηγίες για τη διδασκαλία των θετικών μαθημάτων Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2014-2015

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 50/04-08-2014 Δ.Σ.) το υπουργείο Παιδείας απέστειλε   στα Γυμνάσια  οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία των θετικών μαθημάτων Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2014-2015.

Για να ανοίξετε τις οδηγίες πατήστε εδώ

Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Επιλογής της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 52/25-08-14 του Δ.Σ.)  το υπουργείο Παιδείας απέστειλε οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Επιλογής της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015.

Για να ανοίξετε τις οδηγίες πατήστε εδώ

Προσωρινές οδηγίες διδασκαλίας στα μαθηματικά Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ

Προσωρινές οδηγίες διδασκαλίας μαθηματικών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ απέστειλε ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου στις σχολικές μονάδες του Νομού, καθώς και έντυπο εβδομαδιαίου προγραμματισμού διδασκαλίας. Συγκεκριμένα οι οδηγίες αναφέρουν:

Προς τους διδάσκοντες μαθηματικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Νομού Δωδεκανήσου.
Σας εύχομαι μια ήρεμη και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία .
Εν αναμονή της αποστολής οδηγιών διδασκαλίας από το Ι.Ε.Π. στα μαθηματικά του Γυμνασίου, του ΓΕ.Λ. και του ΕΠΑ.Λ., σας παρακαλώ να ξεκινήσετε με τις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά:
Ειδικότερα:
Για το Γυμνάσιο:
Δεν αναμένονται ιδιαίτερες αλλαγές στις οδηγίες διδασκαλίας. Ειδικά για την Β΄ Γυμνασίου είναι απαραίτητο να καλυφθεί το  τμήμα της ύλης από την Α΄ Γυμνασίου, που για οποιονδήποτε λόγo δεν διδάχθηκε (ή διδάχθηκε πλημμελώς) την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Για το Λύκειο: (Η εξεταστέα ύλη για την Α΄και Β΄τάξη θα καθοριστεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ)
Α΄Λυκείου: Τόσο στην Άλγεβρα όσο και στη Γεωμετρία το ξεκίνημα είναι όπως και πέρσι. Για κάθε αλλαγή θα ενημερωθείτε άμεσα.
Θα πρέπει όμως μέχρι τις 19/09 να έχει διεξαχθεί η διαγνωστική δοκιμασία.
Στην Β΄Λυκείου: Τόσο στην Άλγεβρα όσο και στη Γεωμετρία το ξεκίνημα είναι όπως και πέρσι. Ειδικά στα μαθηματικά προσανατολισμού οι ώρες διδασκαλίας διαμορφώνονται σε 2 την εβδομάδα, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον προγραμματισμό.
Στην Γ΄Λυκείου: Η εξεταστέα και οι οδηγίες διδασκαλίας έχουν ήδη ανακοινωθεί.
Για τα ΕΠΑ.Λ. (Η εξεταστέα ύλη για την Α΄και Β΄τάξη θα καθοριστεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ). Ισχύουν όπως ακριβώς για τα ΓΕ.Λ.(θα έρθουν όμως ξεχωριστές οδηγίες διδασκαλίας).
Τέλος σας στέλνω έντυπο προγραμματισμού διδακτέας ύλης για το σχολικό έτος 2014-2015 σε εβδομαδιαία βάση, το οποίο θα πρέπει να συμπληρώσετε μέχρι το τέλος του μήνα και να το φυλάξετε στη σχολική σας μονάδα.
Σας ευχαριστώ
Καραγιάννης Ιωάννης
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Ν. Δωδεκανήσου
Γ.Μαύρου 2, 6ος όροφος
85100 Ρόδος
τηλ: 2241364848
fax: 22413 64868

 

 

Πρόγραμμα μαθημάτων Ε.Μ.Ε. 2014 – 2015

Από το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014 θα γίνονται μαθήματα στο κτίριο της Ελληνικής  Μαθηματικής  Εταιρείας Πανεπιστημίου 34, Αθήνα, σε τέσσερις τάξεις ως εξής:

  • Για μαθητές Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου, ώρα 09.15 – 10.30
  • Για  μαθητές Γ΄τάξης Γυμνασίου, ώρα 10.45 – 12.00
  • Για μαθητές Α΄τάξης  Λυκείου, ώρα 12.15 – 13.30
  • Για μαθητές Β΄και Γ΄τάξης Λυκείου, ώρα 13.45 – 15.00.

Τα μαθήματα είναι εισαγωγικά με βασικό στόχο την προετοιμασία των μαθητών που ενδιαφέρονται,
σε ύλη Ελληνικών και Διεθνών μαθηματικών διαγωνισμών, κυρίως σε τμήματα της ύλης που δεν καλύπτονται επαρκώς από τη σχολική ύλη.

Για να δείτε το πρόγραμμα των μαθημάτων κάντε κλιμκ εδώ 

Ερώτηση στη Βουλή για την Β΄ ανάθεση της διδασκαλίας των μαθηματικών στο Γυμνάσιο από καθηγητές πληροφορικής

Σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (137852/Γ2/02-09-2014) με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015», το μάθημα των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο δίνεται από τη φετινή χρονιά ως Β΄ ανάθεση στους καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19 και ΠΕ20 με βασικό πτυχίο Πληροφορικής.
Από όλους υποστηρίζεται πάγια ο αναβαθμισμένος ρόλος των Μαθηματικών, τα οποία μαζί με τη Γλώσσα πρέπει να αποτελούν τον κορμό των Προγραμμάτων Σπουδών.Βασική συνιστώσα της αναβάθμισης είναι  η διδασκαλία των Μαθηματικών να γίνεται από καθηγητές Μαθηματικών ΠΕ03 ή και από εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πτυχίου Μαθηματικού ως δεύτερο πτυχίο, οι οποίοι πέραν της γνωστικής επάρκειας διαθέτουν και την αντίστοιχη διδακτική επάρκεια και μέσω των σπουδών τους, αλλά και μέσω ειδικών σπουδών, σεμιναρίων και επιμορφώσεων στη Διδακτική των Μαθηματικών.
Τα Μαθηματικά αποτελούν μια συνεχή αλυσίδα γνώσης και μεθοδολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικά στο Γυμνάσιο, όπου το κυρίαρχο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών δεν είναι μόνο οι μαθηματικές γνώσεις, αλλά και οι τρόποι μετάδοσής τους στους μαθητές και η επιλογή για τη διδασκαλία των μαθηματικών από μη πτυχιούχους μαθηματικούς είναι αυτονόητο ότι υποβαθμίζει τη Μαθηματική παιδεία στην εκπαίδευση.
Επειδή η συγκεκριμένη ρύθμιση:
α) υποβαθμίζει ουσιαστικά το ρόλο του μαθήματος των Μαθηματικών,
β) δημιουργεί τεράστιες ανισότητες για τα παιδιά του Γυμνασίου που θα διδάσκονται μαθηματικά από μη εξειδικευμένα άτομα,
γ) υποβαθμίζει και υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών μας και της Μαθηματικής Παιδείας με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τα ίδια τα παιδιά και την παιδεία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
- Για ποιους λόγους το μάθημα των Μαθηματικών ανατέθηκε ως β΄ ανάθεση σε καθηγητές Πληροφορικής των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 χωρίς πτυχίο Μαθηματικού;
- Προτίθεστε να ακυρώσετε την παραπάνω απόφαση και να επαναφέρετε σε ισχύ την προηγούμενη ρύθμιση για β΄ ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών στους καθηγητές Πληροφορικής με πτυχίο Μαθηματικού, ώστε να μην υποβαθμιστεί το μάθημα των Μαθηματικών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νίκος Τσούκαλης
Μαρία Ρεπούση
Σημείωση του Μ.Π.: Δεν υπάρχει καμία επιστημονική ή διδακτική τεκμηρίωση για την απόφαση να ανατεθεί σε καθηγητές πληροφορικής η διδασκαλία των μαθηματικών στο Γυμνάσιο. Το έχουμε πει πολλές φορές , η διδασκαλία των μαθηματικών πέρα από το παιδαγωγικό -διδακτικό μέρος έχει ιδιαίτερη τεχνική και απαιτεί γνώσεις όχι πάντα όσες χρειάζεται για να διδάξει επαρκώς κάποιος αυτά που περιέχονται στο σχολικό εγχειρίδιο αλλά πολύ περισσότερες. Η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς ΠΕ04 δημιούργησε αρκετά προβλήματα κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές και εκτιμώ, ότι θα δημιουργήσει περισσότερα η διδασκαλία του από εκπαιδευτικούς ΠΕ19 και ΠΕ20. Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει το Υ.ΠΑΙ.Θ. να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση του αυτή που, ούτως ή άλλως, δεν λύνει το πρόβλημα της συμπλήρωσης του ωραρίου που έχουν οι καθηγητές πληροφορικής.

Η ανακοίνωση του mathematica.gr για την Β΄ ανάθεση στους ΠΕ19 και ΠΕ20 .

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 137852/Γ2/02-09-2014 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και μετά από εισήγηση (πράξη 48/21-07-2014 Δ.Σ.) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αποφασίσθηκε η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών στην ευαίσθητη ηλικία του Γυμνασίου, στους καθηγητές Πληροφορικής που κατέχουν βασικό πτυχίο Πληροφορικής.

Στο συνημμένο αρχείο που βρίσκεται στη δημοσίευση http://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=6&t=46295, υπάρχει το Δελτίο Τύπου που πρόκειται το mathematica.gr να μοιράσει, στο Υπουργείο Παιδείας, στην πολιτεία (μέσω των βουλευτών του) και σε όλους τους επίσημους φορείς της χώρας εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του για την κίνηση αυτή.

Παρακαλούμε όλα τα μέλη μας, εφόσον συμφωνούν με το κείμενο, να προωθήσουν προς πάσα κατεύθυνση το παραπάνω Δελτίο Τύπου.

Οι Σzντονιστές και τα Διεθύνοντα Μέλη του mathematica.gr

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Ευχόμαστε στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς να έχουν μια δημιουργική και παραγωγική χρονιά γεμάτη με επιτυχίες.

Ο Μαθηματικός Περιηγητής θα είναι και φέτος ακόμα πιο δυναμικά δίπλα στους μαθητές μας και τους εκπαιδευτικούς,  σύντομα δε θα είναι καντά σας με αναδιαμόρφωση-ταξινόμηση του υλικού που έχει συσωρευτεί όλα αυτά τα χρόνια σε κατηγορίες .

Καλή δύναμη

Copyright © Μαθηματικός Περιηγητής- Καθημερινή Μαθηματική Ενημέρωση     Σχεδιάστηκε από WPDesigner    Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr