Βλέποντας πίσω από τις βάσεις εισαγωγής των σχολών.Ερωτήματα, συμπεράσματα και προτάσεις

Στον απόηχο των φετινών βάσεων, στη σύγκριση των βάσεων με αυτές άλλων ετών έχουμε να σχολιάσουμε μερικά στοιχεία που βρίσκονται πίσω από τους αριθμούς και που γεννούν ερωτήματα ,προβληματισμούς και δεύτερες σκέψεις. Κατά πόσο το σημερινό σύστημα εισαγωγής είναι δίκαιο, ορθολογικό και εκπαιδευτικά ρεαλιστικό;
 Οι αριθμητικές συγκρίσεις πάντως των φετινών στατιστικών στοιχείων με τα στοιχεία προηγουμένων ετών δεν είναι δόκιμες. Ωστόσο ,τηρουμένων των επιφυλάξεων για απόλυτα συμπεράσματα μπορούμε να επισημάνουμε τα επόμενα:
1. Έχουμε μια σαφή αύξηση των βάσεων στις Ιατροφαρμακευτικές σχολές στο 3ο Πεδίο. Έχουμε ένα επιστημονικό πεδίο που το επέλεξαν γύρω στους 13.000 χωρίς εξέταση στο 5ο μάθημα (μαθηματικά), άρα λοιπόν είχαμε 13.000 παιδιά που διεκδικούσαν αυτές τις θέσεις Οι αυξημένες επιδόσεις σε σχέση με τις άλλες χρονιές οφείλονται κυρίως στη Φυσική.
Παρατηρείται  βέβαια το φαινόμενο μαθητές με ιδιαίτερα καλές επιδόσεις σε όλα τα μαθήματα αλλά και στο σύνολο να μένουν εκτός σχολών. Αυτό συμβαίνει διότι με το νέο σύστημα υπήρξε «εγκλωβισμός» στις επιλογές των υποψηφίων. Αυτό δεν είναι δίκαιο και φυσικά «χρήζει» θεραπείας .Ποιας;  Με την προϋπόθεση ότι το σύστημα εισαγωγής παραμένει το ίδιο προτείνεται «άνοιγμα» των επιλογών για υποψήφιους στο 3ο πεδίο με «προσφορά εναλλακτικών επιπλέον μαθήματος».
2. Στις Θεωρητικές σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου έχουμε τους περισσότερους μη εισαγόμενους , γιατί δεν έχουμε θέσεις αντίστοιχες των υποψηφίων των Θεωρητικών Σχολών. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι οι υποψήφιοι του πεδίου αυτού εντελώς τυπικά έχουν το δικαίωμα πρόσβασης στις ιατρικές σχολές του 3ου Ε.Π. . Εκτός από «αφύσικο» ως εκπαιδευτικό γεγονός υποψήφιοι με θεωρητική γνώση να διεκδικούν σχολές ιατροφαρμακευτικής κατεύθυνσης δεν οφελεί απολύτως κανέναν η διαδικασία αυτή.
3. Στις Θετικές Επιστήμες του 2ου Ε.Π. παρατηρούμε  μια αύξηση των Πολυτεχνικών σχολών αλλά στις  σχολές των  ΤΕΙ παρατηρούμε  μια μείωση γιατί οι θέσεις εκεί, αντιστρόφως με τις θεωρητικές, είναι περισσότερες των υποψηφίων, έχουμε δηλαδή μεγάλη προσφορά και χαμηλότερη ζήτηση συνολικά.Όπως επίσης εύστοχα σημειώνει η Διευθύντρια Πανελλαδικών Εξετάσεων κα. Μαρούγκα.
«Να υπενθυμίσουμε κιόλας ότι λόγω του νέου συστήματος οι υποψήφιοι για τα ΤΕΙ ας πούμε Μηχανολογίας – Ηλεκτρολογίας δεν είναι πια και αυτοί που ήταν του οικονομικού κομματιού, της τεχνολογικής μέχρι του περσινού συστήματος. Άρα λοιπόν εκεί έχουμε καθαρά τους θετικούς και γι’ αυτό έχουμε μια μείωση» που επίσης όπως εύστοχα παρατηρεί .
«Να σας δώσω ένα παράδειγμα: Τα ΤΕΙ Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας έχουν μειωθεί, αντιθέτως τα ΤΕΙ Μηχανικών Πληροφορικής έχουν ανεβεί, παρ’ ότι είναι του ιδίου σχεδόν γνωστικού πεδίου. Αυτό συμβαίνει γιατί οι Μηχανικοί Πληροφορικής βρίσκονται και στο 5ο Επιστημονικό που το επιλέγουν οι άνθρωποι του Οικονομίας και Πληροφορικής και γι’ αυτό το λόγο έχουμε αύξηση των βάσεων».
4. Στα Παιδαγωγικά, έχουμε μεγάλη μείωση των βάσεων  αφενός επειδή ήταν ξεχωριστό πεδίο το οποίο θα έπρεπε να επιλέξει κάποιος ή να εξεταστεί σε επιπλέον 5ο μάθημα και αφετέρου λόγω έλλειψης επαγγελματικής αποκατάστασης λόγω της αδιοριστίας  των τελευταίων ετών των αποφοίτων των παιδαγωγικών τμημάτων .
Ωστόσο στο σημείο αυτό να παρατηρήσουμε ότι η επιλογή της δημιουργίας αυτού του πεδίου δεν είχε θετικά αποτελέσματα αφού εισάγονται δάσκαλοι  με βαθμολογίες ιδιαίτερα χαμηλές. Θα μπορούσε κάλλιστα να μην είχε δημιουργηθεί και να αποτελούσε κοινό πεδίο για τα υπόλοιπα 4 επιστημονικά πεδία χωρίς άλλες συνέπειες. Η λογική ότι πρέπει να γνωρίζεις αυτά τα μαθήματα για να γίνεις δάσκαλος δεν ευσταθεί αφού η ενδοπανεπιστημιακές σπουδές θα καθορίσουν τις γνώσεις στου δασκάλου σε επιστημονικό πεδίο, ιδιαίτερα αν τα παιδαγωγικά τμήματα είχαν ένα «κοινό κορμό» μαθημάτων τα οποία είναι απαραίτητα για την μετέπειτα διδασκαλία Γλωσσικών ,Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών.
5. Έχουμε από τους επιτυχόντες μας 31.000  και 27.500 αγόρια. Βλέπουμε δηλαδή μία σαφή υπεροχή των κοριτσιών με ότι αυτό σημαίνει.
6. Παρατηρούμε εισαγωγή σε σχολές με βαθμός 1,5-5. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις για αυτούς δεν έχουν καμία σημασία. Αν δεν έδιναν εξετάσεις θα μπορούσαν να εισαχθούν μόνο με το βαθμό του Λυκείου τους.Από την άλλη πλευρά τίθεται το ερώτημα αν είναι ορθολογικό να εισάγεται μαθητής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς υπό φυσιολογικές συνθήκες να προάγεται ενός βασικού μαθήματος (είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου στα μαθηματικά π.χ υποψήφιοι δεν προάγονται στο μάθημα και προάγονται με βάση το Μ.Ο. του 9,5). Θα πρέπει να σκεφθούμε (πάλι) για όσες σχολές παραμείνουν στις πανελλαδικές εξετάσεις  το θέμα της Βάσης σε βασικό μάθημα.
7. Ένα άλλο θέμα αφορά τις Τουριστικές Σχολές. Εκεί ανέβηκαν οι βάσεις και στη Ρόδο και στην Κρήτη. Η άνοδος αυτή οφείλεται αφενός στο ότι ο Τουρισμός για πολλά παιδιά είναι μια κατεύθυνση που έχει πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης μεγαλύτερες από άλλες κατευθύνσεις, αφετέρου στο γεγονός ότι οι υποψήφιοι είναι πλέον και από τον Θεωρητικό προσανατολισμό (1ο Ε.Π.). Θα μπορούσαν και οι τουριστικές σχολές να αποτελέσουν και αυτές κοινές σχολές για όλα τα Επιστημονικά Πεδία.

 

Τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνετε μετά την εισαγωγή σας στη Σχολή

Περιγράφουμε παρακάτω τις βασικές κινήσεις σας μετά την ανακοίνωση των βάσεων από το Υπουργείο Παιδείας.

1ον) Βεβαιώνουμε τη σχολή εισαγωγής μας από τη διεύθυνση ΕΔΩ  δίνοντας τον οκταψήφιο κωδικό και τα αρχικά των στοιχείων μας.

2ον) Εγγραφή στη σχολή: Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά στις ημερομηνίες που θα ανακοινώσει με εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας.Θα χρειαστείτε κάποια δικαιολογητικά, μαζέψτε τα πριν ταξιδέψετε. Η περσινή ανακοίνωση του Υπουργείου:

Δελτίο Τύπου

dt img 1

Από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές των επιτυχόντων στα Τμήματα και τις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) ή από τα ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄& Β΄) για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 θα γίνουν από 10 Σεπτεμβρίου μέχρι και 17 Σεπτεμβρίου 2015.

Φέτος πρώτη φορά, για τις εγγραφές των επιτυχόντων τίθεται σε λειτουργία το σύστημα της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής προεγγραφής και της αποστολής των δικαιολογητικών εγγραφής, χωρίς να απαιτείται η μετάβαση των επιτυχόντων στα τμήματα επιτυχίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από το κόστος της μετακίνησής τους και η διαδικασία εγγραφής εκσυγχρονίζεται και απλοποιείται.

Αναλυτικά μέσα σε συνολικό διάστημα 10-22 Σεπτεμβρίου,η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων περιλαμβάνει πλέον τα εξής στάδια:

  1. Στο διάστημα 10-17 Σεπτεμβρίου 2015, οι επιτυχόντες μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr οφείλουν να επισκεφθούν την ειδική εφαρμογή προεγγραφής, να συμπληρώσουν και υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση προεγγραφής τους. Για την είσοδό τους στην εφαρμογή θα καταχωρίζουν τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) που χρησιμοποίησαν στο μηχανογραφικό δελτίο. Αν χρειαστεί, οι σχολικές μονάδες θα υποστηρίξουν τους επιτυχόντες για την επαναδημιουργία password, σε περίπτωση που δεν τον θυμούνται.
  2. Αμέσως, και ως 22 Σεπτεμβρίου 2015 (ταχυδρομική σφραγίδα), οι προεγγραφέντες επιτυχόντες οφείλουν να αποστείλουν στη γραμματεία του τμήματος που πέτυχαν με ταχυμεταφορά (courier) ή αυτοπροσώπως τη συγκεκριμένη αίτηση προεγγραφής και τα υπόλοιπα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Οι ταχυδρομικές διευθύνσεις και τα τηλέφωνα όλων των τμημάτων θα έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική εφαρμογή προεγγραφής.
  3. Τέλος, η γραμματεία του τμήματος ή σχολής, για την ολοκλήρωση της εγγραφής, ελέγχει και αντιπαραβάλλει τα δικαιολογητικά που απέστειλαν οι εισαγόμενοι με τον ονομαστικό πίνακα επιτυχόντωνκαι με τον πίνακα των εισαγομένων που υπέβαλαν ηλεκτρονική αίτηση, που θα έχουν αποσταλεί ηλεκτρονικά από το ΥΠΟΠΑΙΘ. Για την ολοκλήρωση της εγγραφής και για εξαιρετικές περιπτώσεις, η γραμματεία δύναται αιτιολογημένα να ζητήσει επιπλέον δικαιολογητικά από τους εισαγομένους.

Αμέσως μετά την ηλεκτρονική προεγγραφή, και πάντα μέσα στο διάστημα 10-22 Σεπτεμβρίου οι επιτυχόντες πρέπει να αποστείλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Τα δικαιολογητικά αναφέρονται αναλυτικά και στην ηλεκτρονική εφαρμογή και στη σχετική εγκύκλιο, που είναι συνημμένη στο παρόν Δελτίο Τύπου.

Η ανωτέρω προθεσμία 10-22 Σεπτεμβρίου 2015, είναι αποκλειστική και δεσμευτική και ισχύει για την εγγραφή των εισαγομένων με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τους οποίους θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική προεγγραφή.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στις Γραμματείες των οικείων τμημάτων.

Στην ίδια προθεσμία θα ολοκληρωθεί και η εγγραφή των εισαγομένων στις θέσεις εισακτέων πέραν του καθορισθέντος αριθμού εισακτέων με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, μετά από συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, για τους οποίους επίσης θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική προεγγραφή.

Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές.Οι ιδιώτες επιτυχόντες στις Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας θα εγγραφούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

Τέλος, επισημαίνεται ιδιαίτερα, ότι οι νεοεισαχθέντες πρέπει να φροντίσουν για την έγκαιρη εγγραφή τους μέσα στις παραπάνω προθεσμίες, τόσο δηλαδή για την υποχρεωτική ηλεκτρονική τους προεγγραφή 10-17 Σεπτεμβρίου μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, όσο και για την αποστολή των δικαιολογητικών τους μέχρι 22 Σεπτεμβρίου, που είναι και η καταληκτική ημερομηνία της όλης διαδικασίας εγγραφών.

Το ίδιο διάστημα 10-17 Σεπτεμβρίου θα εγγραφούν και οι εισαγόμενοι από ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ με διάκριση σε επιστημονικές Ολυμπιάδες. Τις επόμενες ημέρες θα γίνουν και οι εγγραφές των εισαγομένων με την ειδική κατηγορία των αλλοδαπών-αλλογενών και αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών-μελών της Ε.Ε. μη ελληνικής καταγωγής. Γι αυτές τις 2 κατηγορίες ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ η ηλεκτρονική προεγγραφή, αλλά η εγγραφή θα γίνει όπως πέρυσι και θα ακολουθήσει ξεχωριστή εγκύκλιος.

Είναι ευνόητο ότι όλες οι ανωτέρω διαδικασίες εγγραφής ολοκληρώνονται είτε από τον ίδιο τον επιτυχόντα ή από νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι υποψήφιος που έχει εγγραφεί σε σχολή ή τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν μπορεί να εγγραφεί στη νέα
σχολή ή στο τμήμα εισαγωγής του, αν δεν διαγραφεί προηγουμένως από την σχολή ή το τμήμα, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος.

Για την εγκύκλιο εγγραφών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ΜΕ ηλεκτρονική προεγγραφή πατήστε εδώ.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

3ον) Σίτιση: Επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση της φοιτητικής μέριμνας της σχολής ή του Πανεπιστημίου εισαγωγής σας, αφού χρειάζεται να συμπληρώσετε αίτηση και κάποια δικαολογητικά.

4ον) Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα:Δεν είναι άμεση η διαδικασία όμως:

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ -επιδομα ΦΟΙΤΗΤΟΚΌ

1.ΑΙΤΗΣΗ – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΓΟΝΕΑ) (Αν η αίτηση με τα κατά νόμο δικαιολογητικά κατατεθεί από το φοιτητή χρειάζεται εξουσιοδότηση από τον δικαιούχο γονέα).

(Κατ’ εξαίρεση, δικαιούχος είναι ο ίδιος ο φοιτητής εφόσον: α) είναι ορφανός από τους δυο γονείς, β) είναι πάνω από 25 ετών, γ) είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης δ) οι γονείς του είναι κάτοικοι εξωτερικού)

2.ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ (χορηγείται από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματος του/της φοιτητή/τριας (απαραίτητη προϋπόθεση να έχει επιτύχει στα μισά μαθήματα του προηγούμενου έτους)

3.ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ(ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ) Οικονομικού έτους 2016 Εισοδήματα του 2015 (εισόδημα έως 30.000 ευρώ και επιπλέον 3.000 ευρώ για κάθε παιδί (πέραν του ενός)

4.ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (Ε9) (ο ίδιος ο φοιτητής ή ο γονέας να μην είναι κύριοι ή επικαρπωτές κατοικιών που υπερβαίνουν τα 200τ.μ με εξαίρεση δήμο ή κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο από 3.000 κατοίκους)

5.ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

6.ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΟΝΙΜΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ (Χορηγείται από το Δήμο)

7.ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ

8.ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΙΒΑΝ (Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου με πρώτο αναγραφόμενο όνομα τον/την δικαιούχο)

9.ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΠΕΡΙ ΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΤΟΣ

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά από το ΔΠΘ

Δείτε την προκήρυξη του ΜΠΣ του ΔΠΘ για τα εφαρμοσμένα μαθηματικά για το έτος 2016-2017

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤ ΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 

Όσα χρειάζονται οι υποψήφιοι για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων: Βαθμολογίες , μηχανογραφικό, στατιστικά , παλαιότερες βάσεις σχολών

Δείτε βήμα-βήμα τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε από την Παρασκευή και μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών:

1. Τη βαθμολογία σας θα τη δείτε ΕΔΩ

2. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ 2016

3. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΑ Στατιστικά στοιχεία πανελλαδικών εξετάσεων ΝΕΟ 2016

    ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΑ Στατιστικά στοιχεία πανελλαδικών εξετάσεων ΠΑΛΑΙΟ 2016

4. Οι υποψήφιοι μπορούν να μελετήσουν ή/και να εκτυπώσουν το μηχανογραφικό δελτίο που τους ενδιαφέρει και συγκεκριμένα

– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2016 με το Νέο σύστημα (πατήστε εδώ).

– το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑΛ 2016 με το Νέο σύστημα(πατήστε εδώ).

– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄ 2016 με το Παλαιό σύστημα(πατήστε εδώ).

– το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑΛ-Α΄ 2016 με το Παλαιό σύστημα(πατήστε εδώ).

5. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΑΣ ΕΔΩ

6. ΒΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΩΝ 2015                       ΒΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΩΝ 2014

7. Για να δείτε πως γίνεται η κατανομή των 69.650 θέσεων ανά τμήμα ΑΕΙ με το παλαιό και νέο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων και κατά κατηγορία αποφοίτων Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

8. Οι σχολές-τμήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο

Kαι άλλες ομοιότητες των θεμάτων των επαναληπτικών εξετάσεων με τα διαγωνίσματα προσομοίωσης του Μαθηματικού Περιηγητή στα Μαθηματικά Προσανατολιμσού

Και πάλι νέες ομοιότητες προκύπτουν από τα θέματα των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων με αυτά που είχε προτείνει ο Μαθηματικός Περιηγητής καθώς και στα τρία προτεινόμενα θέματα που είχε προτείνει ο μαθηματικός Αντώνης Ρουμελιώτης. Συγκεκριμένα ολόκληρη η ιδέα του 4ου θέματος είναι αυτή του Δ3,ι,ιι του 5ου προσομοιωμένου διαγωνίσματος και του 2ου θέματος του κ. Ρουμελιώτη. Τα υπόλοιπα θέματα έχουν κατά καιρούς αναπτυχθεί ως προτεινόμενα από το www.mathp.gr. To 2o θέμα είναι στο κλίμα του σχολικού βιβλίου και του ψηφιακού σχολείου που προτείναμε.

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής: Θέματα,λύσεις και εκτιμήσεις

Δείτε τα σημερινά θέματα, τις αναλυτικές λύσεις και τις εκτιμήσεις στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας στις επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού: Θέματα, λύσεις,εκτιμήσεις

Δείτε τα θέματα, τις λύσεις και τις εκτιμήσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις.

Δείτε τα θέματα των Ημερησίων (Νέου συστήματος)

Δείτε τα Θέματα Εσπερινών (Νέου συστήματος)

9-06-16 Μαθηματικά Ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομαδας Β) Παλαιού Συστήματος (Επαναληπτικές)
09-06-16 Μαθηματικά Εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομαδας Β) Παλαιού Συστήματος (Επαναληπτικές)

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (ΗΜΕΡΗΣΙΟ-ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)-Α΄ΕΚΔΟΣΗ

Εκτιμήσεις επαναληπτικές

Οι ομοιότητες των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων με αυτά των προσομοιώσεων του mathp.gr

Θέμα Α:

Α1-Α2-Α3: όλα περιέχονται στο βιβλίο: Το πρώτο θέμα της θεωρίας.

Α4: Όλα τα ερωτήματα θεωρίας προέρχονται από τις ερωτήσεις Σωστού-Λάθους του ψηφιακού Σχολείου που έχουμε επιμελεθεί και προτείνει.

Θέμα Β:

Παρόμοιας φιλοσοφίας θέματα υπήρξαν στα: Θέμα 3ον , Προσομοίωση 2, Θέμα 3ον Προσομοίωση 3, Γ1,Γ2, θέμα 3ον προσομοίωση 4, Γ1,Γ2,Γ3.

Θέμα Γ:

Η συνάρτηση του ερωτήματος Γ1 (που ακολουθεί και στα επόμενα ερωτήματα) είναι αυτή που παρατίθεται στις λύσεις του ερωτήματος Δ4 ι), Προσομοίωση 4.

Θέμα Δ:

Η θεωρητική φιλοσοφία του θέματος είναι παρόμοια με τη φιλοσοφία του Δ θέματος του προσομοιωμένου διαγωνίσματος 4ο και 5ο.

Το κείμενο των συμπερασμάτων με βάση τα Πορίσματα του Διαλόγου για την Παιδεία,

Ολόκληρο το κείμενο των συμπερασμάτων με  βάση τα Πορίσματα του Διαλόγου για την Παιδεία, όπως δημοσιεύτηκε:

κάντε κλικ ΕΔΩ

Βιβλίο με 501 επαναληπτικά θεμάτων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ τάξης Λυκείου

εξωφυλλο

Το αρχείο που όλοι περιμένατε, η ΜΕΓΑΛΗ συλλογή επαναληπτικών θεμάτων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ τάξης Λυκείου

501 θέματα – όλα λυμένα – όλα δωρεάν – σε 1360 σελίδες!

Δουλειά 26 μηνών είναι πλέον στη διάθεση σας.

Περιμένουμε τα σχόλια σας, τις εντυπώσεις σας, τις πρώτες σας σκέψεις

(Η συλλογή περιέχει και θέματα μιγαδικών αριθμών και συνάρτησης ολοκλήρωμα)

Αποκτήστε το αρχείο από  εδώ

Γραφική λύση του Γ4 στα θέματα Μαθηματικών Προσανατολισμού των Πανελλαδικών

Δείτε τη γραφική επίλυση του ερωτήματος Γ4 στα μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής των Πανελλαδικών Εξετάσεων.Την λύση επιμελήθηκε ο μαθηματικός Αντώνης Ρουμελιώτης.

Γραφική επίλυση τους ερωτήματος Γ4

Τα θέματα παλαιοτέρων ετών στα Μαθηματικά Γυμνασίου-Λυκείου σε word

Δείτε τα θέματα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου-Λυκείου στα Μαθηματικά παλαιοτέρων ετών σε word. Μια προσφαρά του Μαθηματικού Περιηγητή σε μαθητές και καθηγητές.

ΘΕΜΑΤΑ 2015 ΓΥΜΝΑΣΙΑ -ΛΥΚΕΙΑ

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Δείτε τα θέματα, τις αναλυτικές λύσεις και τα σχόλια-εκτιμήσεις και συγκρίσεις στο σημερινό εξεταζόμενο μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστική

Θέματα 

Εκτιμήσεις 2016 Γενικής

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ 2016

ΘΕΜΑΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕ.Λ.

Τα θέματα των Πανελλαδικών στα Μαθηματικά των ΕΠΑ.Λ.

Τα θέματα των Μαθηματικών Ημερήσιων ΕΠΑΛ Νέου Συστήματος

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΠΑ.Λ.

Εκτιμήσεις ΕΠΑ.Λ. 2016 (Ημερήσιο-νέο σύστημα)

Τα θέματα των Μαθηματικών των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. Παλαιού συστήματος

Τα θέματα των Μαθηματικών Ημερησίων ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος

Πανελλαδικές Εξετάσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2016

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2016

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τετάρτη 18/05/2016

Θέματα:

Εκτιμήσεις 2016

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2016

(τελευταία ενημέρωση 21/05/2016)

Τα θέματα των Εσπερινών ΓΕ.Λ.

Προσομοιωμένα Διαγωνίσματα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού και στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής 2016

Δείτε συγκεντρωμένα τα προτεινόμενα προσομοιωμένα διαγωνίσματα στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής καθώς και στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τις αναλυτικές-υποδειγματικές λύσεις τους. Τα διαγωνίσματα αυτά προτάθηκαν απότην συντακτική ομάδατου www.mathp.gr και από το Ψηφιακό Σχολείο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015-2016-www.mathp.gr
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ    ΛΥΣΕΙΣ 
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ

 

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015-2016-www.mathp.gr
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 
Γ΄ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ

 

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015-2016-ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ

 

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015-2016-www.mathp.gr
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ   ΛΥΣΕΙΣ
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015-2016-ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προσομοίωση Θεμάτων προαγωγικών και απολυτήριων Εξετάσεων για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου

ΝΕΟ: ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 2016

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  2015-2016
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Α΄
 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΛΥΣΕΙΣ
Β΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 
Γ΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΛΥΣΕΙΣ 

 Σημείωση: Τα θέματα προσομοίωσης είχαν προταθεί και στις περσινές εξετάσεις.

Θέματα προσομοίωσης προαγωγικών εξετάσεων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.

Δείτε θέματα προσομοίωσης στα Μαθηματικά της Α΄και Β΄ Λυκείου και ΕΠΑ.Λ. για τις προαγωγικές εξετάσεις της περιόδου Μαίου-Ιουνίου 2016. Τα διαγωνίσματα αυτά είναι μόνο ενδεικτικά αφού σε κάθε περίπτωση ο διδάσκοντας/ντες επιλέγουν θέματα λαμβάνοντας υπόψη πολλούς παράγοντες της διδασκαλίας και το μέσο επίπεδο επίδοσης των μαθητών τους.

ΝΕΟ: ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 2016

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Α΄ ΤΑΞΗΣ

ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  2015-2016

ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Α΄
 ΑΛΓΕΒΡΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 
Α΄
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 

 

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ B΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  2015-2016
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Β΄
ΑΛΓΕΒΡΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ   ΛΥΣΕΙΣ
Β΄ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ
Β΄
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ   ΛΥΣΕΙΣ

 

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Α΄  ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  2015-2016
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Α΄
 ΑΛΓΕΒΡΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 
Α΄
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Β΄  ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  2015-2016
ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΛΥΣΕΙΣ
Β΄
 ΑΛΓΕΒΡΑ
 ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ
Β΄
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
 ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ  ΛΥΣΕΙΣ 

 

 

Copyright © Μαθηματικός Περιηγητής-Καθημερινή μαθηματική ενημέρωση και υποστήριξη         Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top