Τα θέματα στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Γενικά Λύκεια, οι λύσεις και ο σχολιαμός τους

Δείτε τα θέματα στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων στον Προσανατολισμό Θετικής κατεύθυνσης και Κατεύθυνση Οικονομίας όπως δόθηκαν από το Υ.ΠΑι.Θ.

ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕ.Λ. ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΟΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ (από τον ιστότοπο mathematica.gr)

Σχολιασμός των Θεμάτων στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων  ΓΕ.Λ. (6/6/2022)

Α) ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Σε γενικό πλαίσιο τα θέματα χαρακτηρίζονται από επιστημονική ορθότητα, σαφή στις διατυπώσεις και εντός της εξεταστέας ύλης του τρέχοντος έτους. Είναι στο σύνολό τους  διαβαθμισμένα αλλά και απαιτητικά,  σύμφωνα με το πνεύμα του Σχολικού βιβλίου καθώς και των οδηγιών διδασκαλίας του ΙΕΠ.

Σε ορισμένα ερωτήματα κρίνεται,επιπλέον,  και η ευχέρεια της συνδυαστικής γνώσης των παραγράφων και των κεφαλαίων  του σχολικού βιβλίου καθώς και της ευχέρειας εκτέλεσης αλγεβρικών πράξεων.

Η χρονική διάρκεια της εξέτασης των τριών (3) ωρών κρίνεται οριακά επαρκής για την αναλυτική  ολοκλήρωση όλων των θεμάτων .

Σχετικά με την σύγκριση του βαθμού δυσκολίας, σε σχέση με τα αντίστοιχα  περσινά θέματα, με την επιφύλαξη της διαφοροποιημένη ύλης φέτος και πέρσι, τα θέματα κρίνονται δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά. Αναμένονται  διαφοροποιήσεις στις βαθμολογικές κλίμακες σε σχέση με τις αντίστοιχες πέρσινές.
Ακολουθεί ο σχολιασμός ανά θέμα και υποερώτημα:

Β) ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΘΕΜΑ/ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ

ΘΕΜΑ 1ο

Α1) Βασική απόδειξη πρότασης στο σχολικό βιβλίο (κεφάλαιο ολοκληρωμάτων).
Α2) Διατύπωση θεωρήματος του Σχολικού βιβλίου (θεώρημα Fermat).
A3) Ορισμός από το σχολικό βιβλίο.
A4)) Ερωτήσεις τύπου Σωστού-Λάθους που διατρέχουν σχετικά ευρύ μέρος της εξεταστέας ύλης, εξετάζουν βασικές γνώσεις και ήταν αναμενόμενα.

ΘΕΜΑ 2ο

Β1) Απλή άσκηση στην σύνθεση συναρτήσεων.
Β2) Απλή άσκηση στο «1-1».
Β3) Έλεγχος και εφαρμογή του Θ.Ε.Τ. του Διαφορικού Λογισμού. Απαιτητικό για υποερώτημα  2ου θέματος.

ΘΕΜΑ 3ο

Γ1) Βατό ερώτημα.
Γ2) Βατό ερώτημα στην εφαποτομένη.
Γ3) Απαιτητικό ερώτημα που χρειάζεται ευχέρεια στον συνδυασμό γνώσεων και στους υπολογισμούς.
Γ4) Απαιτητικό ερώτημα στην εύρεση ορίου που απαιτεί πολύ καλή γνώση των ιδιοτήτων του ορίου και στα τεχνάσματα εύρεσης ορίου.

ΘΕΜΑ 4ο

Δ1) i) Απαιτεί κατανόηση στις έννοιες της αρχικής συνάρτησης στις κλαδικές συναρτήσεις.
ii) Σχετικά απλό ερώτημα.
Δ2) Βατό ερώτημα στον υπολογισμό εμβαδού-ολοκληρώματος
Δ3) Απαιτητικό ερώτημα που επιδέχεται περισσότερους από έναν τρόπους λύσης.
Δ4) Απαιτητικό ερώτημα που συνδυάζει γνώσεις εφαπτομένης και κυρτότητας συνάρτησης.

 

Σχετικά με ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Δρ.MΔΕ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Νομού Δωδεκανήσου. Συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών -Ιστορίας και Διδακτικής.


Περισσότερες πληροφορίες

Δείτε όλα τα άρθρα του/της ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ →

Αφήστε μια απάντηση