Δράση ευαισθητοποίησης για τις λίμνες

“Κυρία, σήμερα ήταν μια υπέροχη μέρα με όλα αυτά που κάναμε…!!!”

Συνεχίζοντας τις δράσεις του eTwinning προγράμματος “Ένας δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά”, εκμεταλλευτήκαμε την επικαιρότητα και την είδηση που ακούσαμε ότι βρέθηκαν νεκρά ψάρια στη λίμνη Κάρλα. 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

 Προσάρμοσα την είδηση με  τα δεδομένα του έργου και με τις περιπέτειες του δράκου. Ο δράκος πήγε να κολυμπήσει στη λίμνη, και αυτό ήταν το θέαμα που αντίκρισε. Ζητά από τα παιδιά βοήθεια.
 Συζητήσαμε για το περιστατικό και ψάξαμε στο χάρτη μας να δούμε που βρίσκεται η λίμνη Κάρλα.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ

 



 Διαπιστώσαμε ότι εκεί βρίσκεται το βασίλειο των Λεμονιών και οι φίλοι μας από το 4ο Νηπιαγωγείο Νέας Ιωνίας Βόλου. Έτσι, αποφασίσαμε να τους πάρουμε τηλέφωνο και να τους ρωτήσουμε τι συνέβη. 

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 Βρήκαμε το τηλέφωνο στο Ίντερνετ και στη συνέχεια καλέσαμε την κυρία Αποστολία. Ζητήσαμε πληροφορίες, όμως εκείνη δεν γνώριζε τι είχε συμβεί. 


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Έτσι αναζητήσαμε στις ειδήσεις περισσότερες πληροφορίες.

Πληκτρολογήσαμε το όνομα της Λίμνης Κάρλας στην αναζήτηση του Google και ψάξαμε για βίντεο, τα οποία και παρακολουθήσαμε με ιδιαίτερη προσοχή. 

 

 

 
Μάθαμε λοιπόν ότι κάποιοι με ένα βυτίο άδειασαν λύματα στο κανάλι που επικοινωνεί με τη λίμνη, και ότι οι περιβαλλοντολόγοι συνέλεξαν τα ψάρια και θα κάνουν αναλύσεις για να δουν από τι δηλητηριάστηκαν.

 

Επίσης ανακαλύψαμε ότι σε πολλές λίμνες της χώρας μας έγινε το ίδιο πράγμα… Tα ψάρια δηλητηριάστηκαν από ασυνείδητους που πέταξαν λύματα στη λίμνη…

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΩΝ

Κάτι πρέπει να κάνουμε!!!
“Κυρία να γράψουμε να σώσουν οι άνθρωποι τα ψάρια”

“Να φτιάξουμε και ένα βίντεο που θα είμαστε τα ψάρια και θα πιούμε το δηλητηριασμένο νερό. “
“Να φτιάξουμε και στολές ψαριών”
Η κυρία φυσικά και δεν χαλάει χατήρι…

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Με χρωματιστά κάνσον φτιάξαμε τις στολές

 

Γράψαμε και τα μηνύματα της αφίσας μας και ξεκινήσαμε το παιχνίδι.
Τα ψάρια κολυμπούν στη λίμνη, όταν κάποιο βυτίο πλησιάζει και αδειάζει τα λήμματα. Τα ψάρια σιγά σιγά δηλητηριάζονται και ψοφούν…

 

 

ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΨΑΡΙΑ… Η ΛΙΜΝΗ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ!!!!

 

Το τραγούδι του Δράκου

Έχετε ακούσει για έναν δράκο που έχασε τα γυαλιά του και προσπαθούν 420 παιδιά από όλη την Ελλάδα να τον βοηθήσουν;;;; Αυτός είναι ο Καρδένιος μας και δεν υπάρχει μέρος και τόπος που δεν τον άκουσαν!!! Κάνε και συ να ακουστεί το τραγούδι του ΔΡΑΚΟΥ μπαίνοντας στον παρακάτω σύνδεσμο. Είναι το νούμερο 3 στη λίστα – Ένας Δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά!!!! Άκουσε το τραγούδι!! Θα εμφανιστεί μία καρδούλα! Πάτησέ την να κοκκινίσει!!! Είναι η θετική σου ψήφος !!!

Το ραδιοφωνικό μήνυμα των νηπίων

Oikia Xatzi – Xatzixristaki: Gerasa kai me paratisan

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου της Όσσας, εδώ και ένα χρόνο,
«υιοθέτησαν» ένα μνημείο του χωριού τους, το οποίο κινδυνεύει από κατάρρευση!
Την παραδοσιακή και διατηρητέα οικία Χατζή-Χατζηχριστάκη, στην Κάτω Αγορά της
Όσσας, μοναδικό δείγμα της νεώτερης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Μακεδονίας
του 19ου αιώνα. Υπάρχει έτοιμη μελέτη για την αναστήλωση, αλλά όχι η χρηματοδότηση.

 

Τα νήπια, λαμβάνοντας το ρόλο του ενεργού πολίτη, οργάνωσαν
ολόκληρη εκστρατεία πληροφόρησης της ευρύτερης κοινωνίας με αφίσες, επιστολή
και συνάντηση με το Δήμαρχο της περιοχής, άρθρα σε διαδικτυακούς τόπους, και
τώρα με το συγκεκριμένο ραδιοφωνικό μήνυμα. Ας βοηθήσουμε όλοι να ακουστεί η
φωνή της Μοναδικής Μακεδονικής Οικίας Χατζή Χατζηχριστάκη της Όσσας, και να
βρεθεί χρηματοδότηση για την αναστήλωσή της.

Το μήνυμα των παιδιών συμμετέχει στον Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου “Κάν’το να ακουστεί 2018”.
Για τη δράση μας έγραψαν αρκετά ιστολόγια, καθώς και η εφημερίδα THESSNEWS.
http://www.thessnews.gr/article/72883/to-sygkinitiko-minyma-apo-ta-paidia-tou-nipiagogeiou-tis-ossas-gia-ti-diasosi-tis-oikias-chatzi-chatzichristaki 

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΦΛΑΜΙΝΓΚΟ

Σε μια προσπάθεια να συνδυάσουμε τα δύο προγράμματα, της λίμνης και της τέχνης, ασχοληθήκαμε σήμερα με την τέχνη, δημιουργώντας φλαμίνγκο.

Τα υλικά καθημερινά και η τεχνική πανεύκολη…
Αρχικά κολλάμε με ατλακόλ γκοφρέ και βελουτέ ροζ χαρτάκια. 
 
Στη συνέχεια βάφουμε το φόντο και προσθέτουμε τις πιτσιλιές με διάφορα παλιά μανό. 
Για ματάκι κολλήσαμε αυτοκόλλητα ντοσιέ.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που γίναμε για μια μέρα καλλιτέχνες…

 

Ζυγίζουμε….

Η πρώτη αποστολή του προγράμματος STEM το οποίο υλοποιούμε ήταν να φτιάξουν τα παιδιά στο σπίτι αυτοσχέδιες ζυγαριές, ώστε να συγκρίνουμε το βάρος των φασολιών με άλλα αντικείμενα.

Αρχικά κάναμε μετρήσεις με διάφορα αντικείμενα της τάξης και καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας.

Στη συνέχεια, τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν με τους γονείς τους αυτοσχέδιες ζηγαριές και να τις παρουσιάσουν στην ολομέλεια.

Oι ζυγαριές που κατασκεύασαν τα παιδιά ήταν ευφάνταστες και εντυπωσιακές. Χρησιμοποιώντας λοιπόν πλέον ο καθένας τη ζυγαριά του, πειραματιστήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι που σχεδίασα στη σελίδα learningapps

Το Νηπιαγωγείο Όσσας σε πιλοτικό πρόγραμμα Ρομποτικής

Μια νέα χρονιά ξεκινά και μας βρίσκει ανάμεσα στα 23 Νηπιαγωγεία που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν σε καινοτόμο πρόγραμμα ρομποτικής και STEM. Στα σχολεία θα δοθούν Beebots για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων

 

Προϋποθέσεις

  1. Να εγγράψουμε ένα έργο eTwinning
  2. Να ενημερώνουμε την πλατφόρμα ανά δίμηνο
  3. Να υποβάλλουμε αίτηση για ετικέτα ποιότητας

Το έργο μας
«O Tζακ, η φασολιά και ένα Beebot: Δραστηριότητες STEM στο Νηπιαγωγείο» είναι το έργο με το οποίο θα ερευνησουμε με τα παιδιά θέματα ρομποτικής και φυσικών επιστημών. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι και ελπίζουμε ο ίδιος ενθουσιασμός να περάσει και στα παιδιά. Μπορείτε να παρακολουθείτε τη δουλειά μας στην πλατφόρμα του eTwinning https://live.etwinning.net/projects/project/162573

Καλή μας επιτυχία

Χριστουγεννιάτικες Κατασκευές στο Νηπιαγωγείο

Oι Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες είναι πυρετώδεις!!!
Και εδώ είναι μερικές από τις εργασίες μας.
 
Ημερολόγια Δεκεμβρίου: Κόβουμε και κολλάμε
Κάθε μέρα κολλάμε και ένα αυτοκόλλητο

 

Κάθε μέρα κόβουμε ένα σκαλάκι.
 
Φάτνη από κουτί γάλακτος
 
Δεντράκια με γλωσσοπίεστρα

 

 
Στολίδια βιτρό με φελλό
Το φύλλο για ζωγραφική υπάρχει εδώ.
Δεντράκια με παλάμες
 
Κάρτες αγγελάκια
 
Γράμμα στον Άγιο Βασίλη

 

Το γράμμα σχεδίασε η εξαιρετική συνάδελφος και πολύ καλή φίλη Δέσποινα Παρταλά
 

Κάρτα Άγιος Βασίλης με χαρτοπετσέτα και φωτογραφία (ιδέα από Facebook)



Δεντράκια τρισδιάστατα από χαρτόνι

 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ 
ΣΕ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΑΣ!!!!

Παρατηρώ κι αναρωτιέμαι… παιχνίδι καλλιέργειας προφορικού λόγου

Σήμερα είχαμε την Kouklaki – Day
 
Όλα τα παιδιά έφεραν την αγαπημένη τους κούκλα. Προσπαθώ να δημιουργώ δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού λόγου και να δίνω στα παιδιά ευκαιρίες να εκφραστούν και να περιγράψουν.
Σήμερα λοιπόν, έπρεπε να παρουσιάσουν την κούκλα τους.
 
Στη συνέχεια, φωτογραφίσαμε όλες τις κούκλες και παίξαμε το παιχνίδι ” Πρατηρώ και αναρωτιέμαι”
Τα παιδιά παρατηρούσαν τις φωτογραφίες και έπρεπε να επιλέξουν μία εκτός από τη δική τους και να διατυπώσουν ερώτημα με τη λέξη “αναρωτιέμαι”…
 

Out of Eden Walk στην Όσσα

Ακολουθώντας τα βήματα του Πωλ Σάλοπεκ, στα πλαίσια του προγράμματος Out of Eden Learn, κάναμε μια προσπάθεια να συνδεθούμε με τον τόπο μας. Να αφουγκραστούμε τις ιστοριες που έχει να μας διηγηθεί… Και είναι πολλές…
Προσπαθώντας να καλλιεργήσουμε τις Ρουτίνες σκέψης, με τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι, ακολουθήσαμε τα μονοπάτια του χωριού προς το υπό κατάρρευση μνημείο της περιοχής μας. Τα παιδιά έπρεπε να παρατηρήσουν προσεκτικά, να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους, να τις συνδέσουν με προηγούμενες εμπειρίες και να διατυπώσουν ερωτήματα…
Η εμπειρία πλούσια, οι εικόνες ανεπανάληπτες και οι ιστορίες πολύ δυνατές…

 

 

Ο Λυκοσουάρ και ο Άι – Βασίλης με Ουρά

Ένα υπέροχο παραμύθι της αγαπημένης Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη διαβάσαμε σήμερα με τα παιδιά.
Την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, ο λύκος είναι άρρωστος. Άρρωστο είναι όμως και ένα από τα γουρουνάκια… Άραγε το πνεύμα των Χριστουγέννων θα αλλάξει τον άγριο λύκο;
 
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι ξανά και ξανά. Στη συνέχεια βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε αυτό το παραμύθι, και στα κλασικά τρία γουρουνάκια. Ποιο τέλος προτιμούμε; Φυσικά του Άι-Βασίλη με ουρά.
 
Το παραμύθι αποτέλεσε έναυσμα για να ασχοληθούμε με Φυσικές Επιστήμες και την έννοια του αέρα.
Ντύσαμε ένα σεσουάρ Λύκο, και φτιάξαμε τα τρία σπιτάκια.
Τα παιδιά αναδιηγούνται την ιστορία, μόνο που τώρα ο λύκους είναι ο κύριος Λυκοσουάρ. Παρατηρούμε τι γίνεται και διατυπώνουμε ερωτήματα. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα, επιλέγει ένα υλικό για να χτίσει ένα σπιτάκι. Έπειτα, ο κύριος Λυκοσουάρ αναλαμβάνει δράση
Η πρώτη ομάδα επέλεξε τα γλωσσοπίεστρα

 

 

 Η δεύτερη τα καλαμάκια με την πλαστελίνη 
και η τρίτη τα τουβλάκια
Τέλος, το κάθε παιδί φέρνει ένα υλικό από το χώρο του Νηπιαγωγείου και διατυπώνει υποθέσεις. Άραγε θα το φυσήξει ο Λυκοσουάρ ή όχι;;;; Καταγράφουμε τα αποτελέσματα και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.
 
 
Τέλος, επιλέγουμε εμείς ένα υλικό για να φτιάξουμε το σπιτάκι μας…

 

 

 

 
 

Βιβλίο για το Πολυτεχνείο

Το Πολυτεχνείο είναι μια δύσκολη έννοια για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Η φετινή μας προσέγγιση ήταν λίγο διαφορετική. 
Αφού διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την Ντενεκεδούπολη και  Το Ξύπνα Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου, ήρθε η ώρα να τα παραλληλίσουμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Διαβάσαμε λοιπόν την Εξέγερση του Πολυτεχνείου του Φίλιππου Μανδηλαρά, και στη συνέχεια με απλά λόγια αναδιηγηθήκαμε την ιστορία.

 

Την ιστορία αυτή την εικονογραφήσαμε και φτιάξαμε το βιβλίο του Πολυτεχνείου.

Επίσης, την ηχογραφήσαμε και δημιουργησαμε ένα βίντεο, το οποίο θα προβάλλουμε αύριο στη γιορτή μας.
 

Το εκτυπώσιμο αρχείο, μπορείτε να το μεταφορτώσετε από εδώ.

 

Ένας δράκος με γυαλιά ψάχνει αδιάβροχα φτερά: Υδροπερατότητα

Σε ένα περιβαλλοντικό έργο για το νερό και τους υδροβιότοπους, όπως αυτό που υλοποιούμε φέτος, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι Φυσικές Επιστήμες. Ασχοληθήκαμε λοιπόν με την έννοια της Υδροπερατότητας. 
Η πρώτη Αποστολή των σχολείων ήταν να ανακαλύψουν αδιάβροχα υλικά για να φτιάξουν φτερά στο δράκο τους.

 
Τίτλος: Με τι να φτιάξω τα φτερά μου για να μη βραχώ
Σενάριο: Ο Δράκος έσπασε τα φτερά του κατά την πτώση του στην αυλή μας και ζητά από τα παιδιά να του φτιάξουν καινούργια, που όμως πρέπει να είναι αδιάβροχα για να μπορεί να κολυμπά στις λίμνες.
 
Τα παιδιά ψάχνουν διάφορα υλικά και πειραματίζονται με αυτά. 
Στη συνέχεια ο δράκος τους δίνει κάποια υλικά για να δοκιμάσουν αν είναι αδιάβροχα ή όχι.
Σε κάποια σχολεία τα παιδιά έπρεπε να βρουν στο σπίτι τους ένα αδιάβροχο υλικό και να το φέρουν στο σχολείο.
Υπύθυνη Νηπιαγωγός: Κική Μιχαλάρου
 

 

Τέλος, τα σχολεία αποφασίζουν το Αδιάβροχο υλικό από το οποίο θα είναι φτιαγμένα τα φτερά του δράκου 

Μαρία Ιωαννίδου – Κιλκίς

 

και το ανεβάζουν στο κοινό έγγραφο popplet. Στο νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μπρατσάκια!!! 



Άλλες επιλογές ήταν πλαστικοποιημένο χαρτί, δερματίνη, σκουφάκι κολύμβησης, σακούλα, χρυσόχαρτο,μπαλόνια κ.ά.τα οποία βρίσκονται στο έγγραφο popplet που ακολουθεί.

 

 

 

 

 

 

 

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το συνεργατικό αρχείο popplet το οποίο δημιουργήσαμε.
 
Tέλος, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια που δημιούργησε η εξαιρετική συνάδελφος Κική Μιχαλάρου. Θα τα βρείτε στη σελίδα του δράκου μας.
Αυτά συμβαίνουν μόνο στο eTwinning

Η γειτονιά μου

Βρισκόμαστε στο δεύτερο βήμα του #OutofEdenLearn και οι δράσεις μας σχετίζονται με τον τόπο και τη γειτονιά μας. Τα παιδιά έφεραν λοιπόν φωτογραφίες από το σπίτι τους και ζωγράφισαν τη γειτονιά τους. Στη συνέχεια παρουσίασαν το σπίτι τους στους συμμαθητές τους.
Έπειτα, ζωγράφισαν τη γειτονιά τους 
και μας περιέγραψαν κάτι σχετικό με αυτήν.

 

28η Οκτωβρίου: Σημαίες και στρατιώτης

Σήμερα μιλήσαμε για τις σημαίες.
Για ποιο λόγο έφτιαξαν οι άνθρωποι σημαίες;
Τι σύμβολα χρησιμοποιούν και γιατί;
Μελετησαμε τις πιο κοντινές σε εμάς σημαίες, τη σημαία της Ελλάδας, του etwinning και φυσικά του Βασιλείου των Κερασιών.
 
Αναλύσαμε τα σύμβολα της κάθε σημαίας και το σκοπό τον οποίο εξυπηρετούν. Στη συνέχεια σχεδιάσαμε στους ιστούς σημαίες που γνωρίζουμε
 
Ελλάδας,Κερασιών και Γαλλίας 
Ελλάδας, Κερασιών και etwinning
 
Τέλος, φτιάξαμε την άλλη μορφή της ελληνικής σημαίας και την προσθέσαμε στο φανταράκι μας. 
Το φανταράκι είναι ενιαίο σχέδιο  σε σκούρο πράσινο χαρτόνι. Τα παιδιά κόλλησαν και σχεδίασαν το πρόσωπο, έφτιαξαν το στεφάνι, εγραψαν όπως μπορούσαν και αν ήθελαν το σύνθημα και ζωγράφισαν τη σημαία. Όλη η κατασκευή στερεωθηκε πάνω σε ένα ρολό από χαρτί υγείας.
Μετά από όλα αυτά τραγουδήσαμε και κάναμε παρέλαση με το τραγούδι
“Της πατρίδας μου η σημαία “

Keep sharing!!!