Τα παιδιά της Β’ τάξης άνοιξαν ένα προδιαμορφωμένο αρχείο κειμένου και σ’ αυτό συμπλήρωσαν πληκτρολογώντας μερικές λέξεις -με στοιχεία γύρω από τον εαυτό τους. Κατά τη διάρκεια της πληκτρολόγησης, η οποία πραγματικά είναι επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία για τους μικρούς μας μαθητές και τις μικρές μας μαθήτριες, χρειάστηκε να εφαρμόσουμε και την υπαγόρευση. Δηλαδή: ενώ ένα παιδί είχε μπροστά του το κείμενο που αφορούσε το ίδιο, έγραφε λίγες λέξεις και μετά υπαγόρευε τα στοιχεία του στο διπλανό του παιδάκι. Μ’ αυτόν τον τρόπο μοιράζεται η δραστηριότητα σε όλα τα παιδιά αλλά το κυριότερο, επιτυγχάνεται διαδραστικότητα και συνεργασία. “Πώς λένε τον καλύτερό σου φίλο, για να τον γράψω;”
Σε επόμενη φάση τα παιδιά ζωγράφισαν τις ζωγραφιές τους χρησιμοποιώντας λογισμικό το οποίο παρέχει έτοιμα εικονίδια για να μπορέσουν να τα συνδυάσουν. Και πάλι συνεργάστηκαν και στη συνέχεια εισήγαγαν τις ζωγραφιές τους στα αρχεία κειμένου. Εκεί αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη! Τα έτοιμα εικονίδια έδωσαν την αφορμή για όλο και περισσότερους συνδυασμούς: χωριό και πόλη μαζί, καλαμάρια μεγάλα όσο ένα καράβι, δεινόσαυροι στο ίδιο πλάνο με φορτηγά, σκελετός που πίνει τον χυμό του, ήλιος με γυαλιά… και πόσες όμορφες ζωγραφιές!
Στόχοι: οι μαθητές κι οι μαθήτριες να εκφράζονται δημιουργώντας ψηφιακά κείμενα. Να χειρίζονται βασικά πλήκτρα του πληκτρολόγιου. Να αποθηκεύουν κείμενα και στη συνέχεια να τα ανακτούν αναγνωρίζοντας την αξία του σωστού ονόματος ενός αρχείου. Νε εισάγουν εικόνες (και ιδιαίτερα στην περίπτωση αυτή, δική τους ζωγραφιά). Να ασχοληθούν με την εκτύπωση. |
|