thymio – το ρομποτάκι

Τη σχολική χρονιά 2016-17 για πρώτη φορά στο Δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου ασχοληθήκαμε με τη ρομποτική στην Α’ τάξη. Παραλάβαμε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ένα ρομποτάκι: το thymio. Καθώς δεν απαιτεί κατασκευαστικές ενέργειες για να λειτουργήσει, δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιηθεί σε μια ολομέλεια τάξης και επίσης να δοθεί έμφαση στο προγραμματιστικό περιβάλλον με το οποίο συνοδεύεται.

Στόχοι: οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να αναγνωρίσουν ως αυτοματισμούς λειτουργίες τις οποίες έχουν συναντήσει στην καθημερινή τους ζωή. Να γνωρίσουν τις έννοιες: κινητήρας, αισθητήρας. Να αντιληφθούν ότι από το πρόγραμμα που επιλέγουμε εξαρτάται η συμπεριφορά του ρομπότ.
  1. Συζήτηση:
    Συζητούμε με θέμα τους αυτοματισμούς που συναντούμε στην καθημερινότητά μας: αυτόματες πόρτες σε καταστήματα, αισθητήρες σε αυτοκίνητα, αυτόματες βρύσες (π.χ. σε πλοία). Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι αρχικά τα παιδιά δεν αναγνωρίζουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει αυτοματισμούς αλλά μετά από ένα -δυο παραδείγματα γίνεται σαφές το θέμα της συζήτησης.
  2. Επίδειξη:
    Επιδεικνύουμε το ρομποτάκι και πάνω σ΄αυτό αναγνωρίζουμε τους αισθητήρες που υπάρχουν και τους κινητήρες που οδηγούν τις ρόδες.
  3. Με το ρομποτάκι thymio:
    Επιλέγουμε διαφορετικά προεγκαταστημένα προγράμματα και κάθε φορά τα παιδιά, έχοντας ως εμπόδιο τα χέρια τους, ελέγχουν τη συμπεριφορά του ρομπότ.

Αφήστε μια απάντηση