Συμμετοχή στο 4ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας

με εκπαιδευτικούς

makedonia2«Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη»

Στη Θεσσαλονίκη 8-10 Απριλίου 2016 διενεργήθηκε το 4ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας – «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη». Στο συνέδριο αυτό έλαβα μέρος παρακολουθώντας τις εργασίες του αλλά και με δύο δραστηριότητες:

  1. makedonia4Μαζί με την αγαπητή συνάδελφο και εξαιρετική Scratcher Δρ.Κατερίνα Γλέζου υλοποιήσαμε εργαστήριο στο πλαίσιο της Scratch Day, παράλληλης εκδήλωσης στο συνέδριο. Είχαμε ως έναυσμα ένα παιχνίδι που δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης της κ.Γλέζου στο πλαίσιο μαθημάτων της Βιωματικής Δράσης της Γ΄ τάξης του Β’ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού με θέμα την Ανακύκλωση το σχ. έτος 2015-2016. Με βάση αυτό το παιχνίδι οι συνάδελφοι που συμμετείχαν στο εργαστήριο ήρθαν σε επαφή με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch αλλά και, σύμφωνα με φύλλα εργασίας που μοιράσαμε, οδήγησαν το παιχνίδι πολλά βήματα παραπέρα: εξαφάνισαν αντικείμενα, πρόσθεσαν ήχους, δημιούργησαν 2η πίστα (στην οποία οδηγούμαστε από την 1η υπό συνθήκη), οδήγησαν τα αντικείμενα να «πέφτουν» από ψηλά και μάλιστα από τυχαίες κάθε φορά θέσεις. Στο τέλος παίξαμε το εμπλουτισμένο παιχνίδι μας.
    Παραθέτω τα φύλλα εργασίας τα οποία χρησιμοποιήσαμε:
    φύλλο δραστηριότητας 1 (από την έκδοση 1 στην έκδοση 2)
    φύλλο δραστηριότητας 2 (από την έκδοση 2 στην έκδοση 3)
    Θερμά ευχαριστώ την πολύτιμη συνεργάτιδα και φίλη Κατερίνα Γλέζου.
  2. makedonia10robotΣτο πλαίσιο του συνεδρίου δημιουργήθηκε μια ομάδα συναδέλφων οι οποίοι ασχολήθηκαν με την παράλληλη εργασία της ρομποτικής. Εξετάσαμε όλα τα υποβληθέντα αρχεία και τις  ταινίες και τα ρομποτικά έργα κατατάχθηκαν σε δύο κατηγορίες (αρχάριοι – προχωρημένοι). Όλες οι δουλειές ήταν εξαιρετικές. Στην παράλληλη συνεδρία είτε παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους είτε παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο. Ακολούθησε συζήτηση στην οποία εκφράσαμε τον θαυμασμό μας για τον κόσμο της ρομποτικής στα σχολεία αλλά και τους προβληματισμούς μας στην εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων.

 

Αφήστε μια απάντηση