Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Ο πόλεμος των κυττάρων στην κυτταροχώρα

Απρ 202121

Μέσα από τη μελέτη των υγιεινών και των μη υγιεινών/ανθυγιεινών τροφών και σε συνέχεια της ανάγνωσης του παραμυθιού της Μερόπη Μάττα ” Ένα κυτταροχωριό έμεινε νηστικό” από τις εκδόσεις ΖΗΤΗ, δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι, το οποίο ονομάσαμε αρχικά “Ο πόλεμος των κυτάρρων στην κυτταροχώρα”.

Το παραμύθι υπάρχει σε δύο εκδοχές κειμένου και αφήγησης. Το πρώτο κείμενο έχει τίτλο “Ο πόλεμος των κυττάρων στην κυτταροχώρα” και το δεύτερο, με τροποποίηση και του κειμένου, έχει τίτλο “Η μελωδία της Ελπίδας”.

Το παραμύθι υπάρχει επίσης και σε δύο εκδοχές αφήγησης. Η πρώτη είναι από εμένα την ίδια ως υπεύθυνη εκπαιδευτικό της δράσης και του κειμένου,

και η δεύτερη από τα παιδιά του νηπιαγωγείου και σε επιμέλεια βίντεο και μουσικής από τη Δέσποινα Καλανταρίδου, υπεύθυνη του πρωινού τμήματος του νηπιαγωγείου.

Η δεύτερη εκδοχή του κειμένου με τίτλο “Η μελωδία της Ελπίδας” άλλαξε τίτλο και ως ένα βαθμό και περιεχόμενο, προκειμένου να εναρμονιστεί με τους στόχους του 5ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Συγγραφής Παραμυθιού, στον οποίο συμμετείχαμε με το παραμύθι.

Η παρουσίαση της δεύτερη εκδοχής κειμένου θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Ειρήνη & Δικαιοσύνη

Απρ 202121
gfp_logo_with_clear_area-01_2

Στο πλαίσιο συμμετοχή μας στο διαγωνισμό Bravo Scools, πραγματοποιήσαμε κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς, στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου μας, 16 θέματα δράσεων για τον 16ο στόχο του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Τα 16 θέματα δράσεων, καθώς και όλες οι δράσεις που υλοποιήθηκαν για κάθε ένα από αυτά, βρίσκονται συγκεντρωμένα στο αρχείο pdf με θέμα ΕΙΡΗΝΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για έναν κόσμο ΦΙΛΙΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΓΑΠΗΣ, ΠΡΟΦΟΡΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

Περισσότερα για την υποψηφιότητας μας στο:

https://observatory.sustainablegreece2020.com/gr/schools-practices/16-8emata-drasewn-gia-ton-16o-stoxo-sto-olohmero-programma.2557.html

και ο Έπαινος Συμμετοχής μας από το BravoScools2021 για το συγκεκριμένο πρόγραμμα

Όπου υπάρχει αγάπη…

Απρ 202121
καρδια

Από την αρχή της χρονιάς υιοθετήσαμε ως τραγούδι του σχολείου το παιδικό τραγούδι “Όπου υπάρχει αγάπη”, στο πλαίσιο δράσεων που κάναμε με θέμα Συμβόλαιο συνεργασίας, σεβασμού, φιλίας και αγάπης.

Αυτές οι δράσεις, όπως και άλλες, εντάχθηκαν μέσα στις 16 δράσεις που αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε για τον 16ο στόχο του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Όλες οι δράσεις υλοποιήθηκαν στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου κατά τη φετινή σχολική χρονιά, με θέμα ΕΙΡΗΝΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ (για έναν κόσμο ΦΙΛΙΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΓΑΠΗΣ, ΠΡΟΦΟΡΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ).

Ως κλείσιμο των δράσεων του θέματος της μελέτης μας για την Ειρήνη και τη Δικαιοσύνη, δημιουργήσαμε ένα βιντεάκι με τις ζωγραφιές των παιδιών, τις οποίες εμπνεύστηκαν από τους στίχους τους τραγουδιού “Όπου υπάρχει αγάπη”.

Τα 16 θέματα δράσεων παρουσιάζονται συγκεντρωμένα σε PDF αρχείο που δημιουργήσαμε, στο Ειρήνη & Δικαιοσύνη

Ο κύριος Καλημέρας και η κυρία Γειάσου ταξιδεύουν στην Ευρώπη

Απρ 202115

Στο πλαίσιο του Ομίλου Τουρισμού που υλοποιήθηκε για πρώτη φορά κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021, στο 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, ξεκινήσαμε τις δράσεις μας με μια επίσκεψη.

Ήρθαν στην τάξη μας ο κύριος Καλημέρας και η κυρία Γειάσου, οι οποίοι είναι τουρίστες και ταξιδεύουν στον κόσμο όλο. Ήρθαν για να μας γνωρίσουν και να μας πουν τις εμπειρίες τους από τα ταξίδια τους.

Μια από αυτές τις εμπειρίες ήταν το πώς είναι το όνομα τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Μας είπαν για κάποιες χώρες τις Ευρώπης και μας τις έδειξαν σε ένα μεγάλο ευρωπαϊκό χάρτη. Μας είπαν πώς λένε το όνομα τους σε αυτές τις χώρες και μας έμαθαν το τραγούδι “Καλημέρα Φιλαράκι”, το οποίο έγινε το τραγούδι των δράσεων του Ομίλου μας.

Εμείς στη συνέχεια ζωγραφίσαμε σε ομάδες τον κύριο Καλημέρα και την κυρία Γειάσου, καθώς και την Ευρώπη, δημιουργώντας μια αφίσα. Τέλος καταγράψαμε τα καλημέρα και τα γεια σου, τα οποία βάλαμε με ταμπελάκια σε κάθε μια χώρα από αυτές που επισκέφτηκαν ο κύριος Καλημέρας και η κυρία Γειάσου.

Κάθε φορά που ξεκινούσαμε τον Όμιλο, αλλά σχεδόν και κάθε μέρα, λέγαμε ένα πολυπολιτισμικό καλημέρα και γεια σου.

Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!

Απρ 202113

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Δικαιωματούλης & το μαγικό φίλτρο της αγάπης» της Στέλλας Μαβίδου και της Μαρίας Θεοχάρη. Ακούσαμε το τραγούδι του δράκου, συζητήσαμε και κάναμε διαδικτυακά, κάποιες δράσεις που προτείνονται από τις συγγραφείς του παραμυθιού.

Μιλήσαμε για τα δικαιώματα και για το ότι κάποιοι άνθρωποι και κυρίως παιδιά δεν έχουν τα αυτονόητα για εμάς, όπως είναι η υγεία, το φαγητό και το καθαρό νερό, τα ρούχα και τα παπούτσια, τα παιχνίδια, το σχολείο κ.α.

Επικεντρωθήκαμε στο δικαίωμα στην υγεία και μιλήσαμε για τον Λάμπρο που νοσηλεύεται σε νοσοκομείο του Ισραήλ, λόγω σπάνιας ασθένειας. Είδαμε ένα βίντεο για τον Λάμπρο από το Youtube και επικοινωνήσαμε με τον πατέρα του. Σκεφτήκαμε ότι το λιγότερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να του φτιάξουμε ζωγραφιές με ευχές, τις οποίες του στείλαμε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

 

Μιλήσαμε για την έλλειψη που έχουν κάποιοι άνθρωποι και παιδιά πιο κοντά σε εμάς, σε τρόφιμα, ρούχα, παιχνίδια, αλλά και διάφορα βασικά αντικείμενα. Αποφασίσαμε να μαζέψουμε ότι μπορούμε ώστε να το προσφέρουμε σε ιδρύματα, οργανισμούς, φορείς, αλλά και μεμονωμένα άτομα που έχουν ανάγκη. Μαζέψαμε αρκετά πράγματα και τα δώσαμε μαζί με τους γονείς των μαθητών. Ταυτόχρονα αποφασίσαμε αυτό να το κάνουμε συνεχώς κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς και σε διαφορετικές φάσεις,  να δίνουμε ότι μαζεύαμε σε διάφορους φορείς και οργανώσεις που είτε τα χρειάζονταν, είτε ήξεραν πώς να τα διαχειριστούν με σωστό τρόπο.

Κάποιοι από αυτούς τους φορείς μας έστειλαν ως ευχαριστώ και ευλογία διάφορες εικόνες και βιβλιαράκια με προσευχές.

Συζητήσαμε για παρόμοιες δράσεις που κάναμε στο παρελθόν με άλλα παιδιά σε άλλα νηπιαγωγεία, όπως το Αποταμιεύω με χαμόγελα και το Κουμπαράς ΑΓΑΠΗΣ 2019

τα οποία βρίσκονται στην κατηγορία ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ γιατί ακολούθησαν ως δράσεις μετά τη συζήτηση για την αποταμιεύση.

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου από το σπίτι

Απρ 20211

Μέσα από τις οθόνες μας μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και για το πώς και το γιατί αυτή η μέρα συνδέεται με τα Χριστούγεννα και τη Γέννηση του Χριστού.

Για τις δράσεις μας στηριχτήκαμε στα φύλλα εργασίας και το εικονόλοξο που δημιουργήσαμε στο παρελθόν, τα οποία μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Επίσης είδαμε σχετικά βίντεο και ακούσαμε το απολυτίκιο της ημέρα, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.

Από τις εργασίες των παιδιών, όπως τις δημιούργησαν από το σπίτι τους, φτιάξαμε το παρακάτω βίντεο.

10 παιχνίδια με θέμα το ΣΠΙΤΙ

Μαρ 20218

Στηριζόμενοι στο pdf  10 παιχνίδι με θέμα το σπίτι, παίξαμε με τα παιδιά μέσα από τις οθόνες μας.

Αναγκαίες δράσεις στην εποχή της εξ αποστάσεως που θα μπορούσαν όμως να υλοποιηθούν και μετά, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας σχολείου-οικογένειας.

Χριστουγεννιάτικος Κορμός

Φεβ 202124

Διαδικτυακά και μέσα στο πνεύμα των Χριστουγέννων φτιάξαμε με γονείς και παιδιά κορμό. Τα παιδιά έγραψαν την προηγούμενη μέρα, όπως μπορούσαν, τα υλικά που χρειαζόμασταν για να τα προμηθευτούν. Την επομένη, όλοι και ο καθένας μόνος του, φτιάξαμε τον κορμό.

Όταν επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο κάποια παιδιά μου ζήτησαν να φτιάξουμε κορμό στο σχολείο. Επειδή όμως λόγω της κατάστασης είναι δύσκολο, είπαμε να γράψουμε τη συνταγή του για να τον φτιάξουν όσοι θέλουν. Το αποτέλεσμα της συνταγής μας, η οποία δημιουργήθηκε στην αυλή, έχει τίτλο “Χριστουγεννιάτικος Κορμός”.

 

Σαν το σχολείο πουθενά!!!

Πιγκουίνοι

Φεβ 202118

Είδαμε που ζουν οι πιγκουίνοι στην υδρόγειο σφαίρα

Συμπληρώσαμε διάφορα έτοιμα φύλλα εργασίας κάνοντας μαθηματικά.

Κάναμε τα φύλλα εργασίας και με βιωματικό τρόπο στην αυλή (προσποιούμενοι τους πιγκουίνους που ψαρεύουν), κάνοντας πρόσθεση και αφαίρεση.

Περπατήσαμε σαν πιγκουίνοι και τραγουδήσαμε “Το τραγούδι των πιγκουίνων”, το οποίο βρήκαμε στο blog της Δέσποινας Παρταλά (οι στίχοι, η εκτέλεση και το τραγούδι είναι εδώ)

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Λούλι το παγόβουνο” και μιλήσαμε για το ταξίδι του Λούλι από την Αρκτική στην Ανταρκτική.

Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το ταξίδι του.

Το παγόβουνο και οι πιγκουίνοι πάνω σε αυτό

Ο Λούλι με τα εξωτικά πουλιά στη ζούγκλα

Φτιάξαμε αφίσα με τίτλο “Μιλάμε για τους Πιγκουίνους και πάμε στην Ανταρκτική” φτιάχνοντας τους πάγους και ζωγραφίζοντας έτοιμους πιγκουίνους

Μέσω υπολογιστή παρουσίασαν γονείς και παιδιά βιβλία για και με πιγκουίνους. Επίσης είδαμε και μια ξενόγλωσση παιδική ταινία με πιγκουίνους, την οποία επίσης μας παρουσίασαν, μεταφράζοντας, μια μαμά με το παιδί της. Κατά τις παρουσιάσεις κάποιοι ντύθηκαν πιγκουίνοι και κάποιοι άλλοι στο τέλος μας παρουσίασαν τους δικούς τους μικρούς φίλους πιγκουίνους που είχαν στο σπίτι.

Το αποτέλεσμα από όλη αυτή τη μελέτη μας ήταν να αποφασίσουμε στο πλαίσιο του Ομίλου Τουρισμού να ταξιδέψουμε εικονικά στην Ανταρκτική ή το λευκό παγόνι όπως το είπαμε. Περισσότερα υπάρχουν στο Ταξίδι στην Ανταρκτική στην κατηγορία ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

 

Περισσότερα για τους πιγκουίνους σε άλλα μπλοκ μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ

Υπαπαντή του Κυρίου

Φεβ 20214

Σαράντα μέρες μετά τη γέννηση του Χριστού, στις 2 Φεβρουαρίου, γιορτάζουμε μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας, την Υπαπαντή του Κυρίου. Είναι η μέρα που ο μικρός Χριστός μπήκε με τους γονείς του στον Ναό των Ιεροσολύμων. Η υποδοχή τους έγινε από τον πρεσβύτερο και υπερήλικα Άγιο Συμεών. Ο πρεσβύτης ιερέας είχε λάβει υπόσχεση από τον Θεό ότι δεν θα πεθάνει, προτού δει τον Χριστό.

Η μέρα της Υπαπαντής του Κυρίου γιορτάζεται μαζί με την ανάμνηση του γεγονότος του καθαρισμού της Παναγίας από τη λοχεία, για τον λόγο αυτό θεωρείται και η Χριστιανική Γιορτή της Μητέρας. Έτσι για την ημέρα αυτή ετοιμάσαμε με τα παιδιά μια μικρή καρτούλα για τη μαμά, η οποία είχε μέσα την αγάπη μας.

Την κάρτα μπορείτε να τη βρείτε και να την εκτυπώσετε Εδώ & Εδώ

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων