Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Μιλάμε για το Ψωμί από μακριά!

Ιαν 202121
εικόνα_Viber_2020-12-15_23-00-38

Μια υπέροχη εξ αποστάσεως δραστηριότητα που νομίζω ότι δεν θα ξεχάσει κανένας μας! 

Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί!

Οι μυρωδιές διαχύθηκαν σε όλων μας τα σπίτια!

Αρχικά μιλήσαμε για το ψωμί και κάναμε διάφορες δραστηριότητες  (είδαμε πίνακες ζωγραφικής, αφηγηθήκαμε το παραμύθι το πιο γλυκό ψωμί, μιλήσαμε για τους μύκητες και το προζύμη, κάναμε δράσεις με το γράμμα ψ, τραγουδήσαμε).

Για όλα αυτά στηριχτήκαμε στο power point που δημιουργήσαμε με τίτλο Το δικό μας γλυκό ψωμί

Στη συνέχεια φτιάξαμε όλοι μαζί μέσα από τις κάμερες το δικό μας “γλυκό ψωμί”, με συνταγή του “μπαμπά”, το οποίο παρουσιάζεται σε video που δημιουργήσαμε στο κανάλι μου στο YouTube, με τίτλο “Εύκολο ζυμωτό ψωμί του μπαμπά!”

Το αποτέλεσμα; Μυρωδάτα υπέροχα ψωμιά!

 

Την ιδέα για την παρασκευή του ψωμιού εξ αποστάσεως την πήρα από την συναδέλφισσα και φίλη Δέσποινα Μουρατίδου. Η συνταγή και ο τρόπος παρασκευής είναι του άντρα μου Δημήτρη Βρόικου, ο οποίος κατέληξε σε αυτήν την συνταγή και τον τρόπο παρασκευής μετά από πολλές δοκιμές εδώ και πολλά χρόνια.

ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!

Χειμωνιάτικο χωριό

Δεκ 202017

Στηριζόμενοι στην ιδέα του Krokotat σε συνδυασμό με την ιδέα για κατασκευή τρισδιάστατων σπιτιών από το ΚΔΑΠ Ταξιδευτές Αγρινίου, φτιάξαμε τα δικά μας χειμωνιάτικα χωριά.

 

Ο Σαπουνοκακούλης και οι Ζαχαρούληδες στην Πιπερούπολη

Δεκ 202013

Ένα πείραμα που μας δείχνει τα αποτελέσματα που έχει η αγάπη, ο σεβασμός, η ευγένεια και άλλες ύψιστες αρετές στους γύρω μας, σε αντίθεση με την κακία.

Ο Σαπουνοκακούλης εμφανίζεται στην Πιπερούπολη, μια πολιτεία όπου όλα τα πιπεράκια ζούνε καλά και αρμονικά. Ο Σαπουνοκακούλης είναι κακός, αγενής, απαιτητικός χωρίς σεβασμό προς τους άλλους και έτσι κανένας δεν τον θέλει και για αυτό όλοι απομακρύνονται από κοντά του.

Όταν έρχονται οι Ζαχαροκαλούληδες όμως, που ξέρουν τι σημαίνει αγάπη, ευγένεια, ειλικρίνεια και σεβασμός όλα αλλάζουν. Οι Πιπερούληδες έρχονται κοντά τους και έτσι δημιουργείται μια πολιτεία όπου όλοι μαζί ζούνε αρμονικά. Μια πολιτεία αγάπης, χαράς, ευγένειας, σεβασμού, αποδοχής και δικαιοσύνης. Μια πολιτεία που νομίζω ότι οι περισσότεροι θα επιλέγαμε για να ζήσουμε! 

Ο Σαπουνοκακούλης και οι Ζαχαρούληδες στην Πιπερούπολη

Επιμέλεια και ιδέα κειμένου: Ιωάννα Αϊβατζίδου.

Το κείμενο στηρίζεται στο πείραμα “Το κουτάλι της αγάπης”, της Νένας Γεωργιάδου, (2010), Στο Θεραπευτικά Παιχνίδια, εκδόσεις Οξυγόνο.

Στην παρουσίαση τους πειράματος συμμετέχουν ο Παύλος και ο Κωνσταντίνος.

Η μουσική που ακούγεται είναι το “Όπου υπάρχει αγάπη” από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου

Μιλάμε για τα μήλα από μακριά

Δεκ 20208
κατάλογος

Αφού κάναμε τη γυμναστική μας, για να ξεμουδιάσουμε και λίγο, μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι για την υγεία μας το να γυμναζόμαστε και να τρώμε υγιεινά, όπως φρούτα.

 

Με τη χρήση αινίγματος ψάξαμε να βρούμε ένα φρούτο που μας κάνει δυνατούς, το Μήλο.

Είμαι τόπι κόκκινο

,

αν με καθαρίσεις

άσπρο, νόστιμο καρπό

                         αμέσως θ’ αντικρίσεις.           Τι είναι;

Κόψαμε το μήλο στη μέση και το είδαμε μέσα. Μιλήσαμε για τον κοτσάνι, το κουκούτσι και τον σπόρο. Αριθμήσαμε το αποτέλεσμα μετά το κόψιμο και μιλήσαμε για το μισό, το ολόκληρο και το τέταρτο.

Δημιουργήσαμε τα δικά μας δαγκωμένα μήλα, όπως προτείνει το Krokotak

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδιΜίλα μου για μήλα από τη Φρουτοπία και σε Καραόκε.

Είπαμε την παροιμία,

“Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα”.

Είπαμε όλοι μαζί και ο καθένας μόνος του τον γλωσσοδέτη,

“Μήλο πάνω σε μήλα, μήλο πάνω σε καμήλα”,

Φτιάξαμε τη δική μας μηλιά με τα χέρια μας.

Ακούσαμε το τραγούδι Μήλα γύρω-γύρω, στη μέση πορτοκάλι και μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή.

Είδαμε στο Youtube βίντεο ιστορίες με μήλα και συζητήσαμε για την αγάπη, την καλοσύνη και τα συναισθήματα.

Το δέντρο που έδινε

Τα χρυσά μήλα – Μια ιστορία από την Ολλανδία

Είδαμε και Τα μήλα των Εσπερίδων, από τους άθλους του Ηρακλή.

Συμπληρώσαμε όλοι μαζί φύλλα εργασία μαθηματικών

και γλώσσας, εξηγώντας το πότε γράφω μήλο και πότε μήλα.

Φτιάξαμε στην κουζίνα μας ψητά μήλα. Συνταγή: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170. Καθαρίζουμε την φλούδα του μήλου, το κόβουμε σε ροδέλες και βγάζουμε τα κουκούτσια. Πασπαλίζουμε κάθε ροδέλα με ζάχαρη και κανέλα ή μέλι και κανέλα. Προσθέτουμε αν θέλουμε ξηρούς καρπούς και σταφίδες, καθώς και χυμό πορτοκάλι. Τα βάζουμε σε ταψάκι και τα ψήνουμε για 12-15′.

Τέλος δώσαμε βραβείο συμμετοχής στους αθλητές και τις αθλήτριες μας, χρησιμοποιώντας εικόνα που βρήκαμε στο internet με μήλα, το οποίο δίνουμε διπλά για χρήση και σε άλλη περίπτωση.

και για να ελέγξουμε το αποτέλεσμα των γνώσεων που πήραμε από τη μελέτη μας για τα μήλα μπορούμε να κάνουμε και ένα κουιζ σχετικό με τις δράσεις μας είτε στον σύνδεσμο joinmyquiz.com με κωδικό 28331028, είτε στο pdf με τίτλο ΚΟΥΙΖ δράσεων

Παγκόσμια ημέρα αναπηρίας

Δεκ 20203
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Στηριζόμενοι στο Power Point που δημιούργησε η συναδέλφισσα Χρηστίνα Μποτέλη, μιλήσαμε για την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, είδαμε την ταινία μικρού μήκους “Το δώρο”, παίξαμε τα παιχνίδια και σχολιάσαμε το πόσο διαφορετική ή ίδια είναι η Αργυρώ με εμάς.

Μιλήσαμε για τα είδη αναπηρίας και για το τι μπορεί να χρειάζονται τα άτομα ανάλογα με το είδος της αναπηρίας τους.

Έτσι καταλήξαμε στο ότι:

  • Ένας τυφλός μπορεί να χρειάζεται έναν οδηγό για να κινείται στον δρόμο, για παράδειγμα έναν σκύλο, καθώς και ιδιαίτερη οργάνωση στον χώρο του. Είδαμε ένα σχετικό βίντεο στο YouTube.
  • Ένας κωφός χρειάζεται να γνωρίζει τη νοηματική ή να μπορεί να αναγνωρίζει τις λέξεις από τα χείλη. Είδαμε ένα σχετικό βίντεο στο YouTube.
  • Ένας με κινητική αναπηρία χρειάζεται μπαστούνι, πατερίτσες ή αναπηρικό αμαξίδιο για να κινηθεί.
  • Ένας με νοητική αναπηρία χρειάζεται να βοηθιέται ώστε να μαθαίνει με πιο αργό ρυθμό. Είδαμε μια μουσικοχορευτική παράσταση  με παιδιά με νοητική αναπηρία, που οργάνωσε η πολύ καλή φίλη Ολυμπία Παπαδημητρίου με τη Σχολή Χορού Κίνηση, στην οποία συμμετείχα και η ίδια.

Καταλήξαμε στο ότι όλα τα άτομα με αναπηρία μπορούν να κάνουν τα πάντα, αλλά με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο και ότι έχουν δικαιώματα όπως όλοι μας.

Εμείς πρέπει να τους σεβόμαστε, να τους αποδεχόμαστε και να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα τους.

Κανένα άτομο με αναπηρία δεν θέλει λύπηση και συμπόνια.

Δεν είναι άρρωστοι είναι διαφορετικοί!

Όλα τα άτομα με αναπηρία αυτό που θέλουν είναι υποστηρικτικές δομές, μέσα σε μια κοινωνία αποδοχής που όλοι λειτουργούν υπό ίσους όρους.

.

Η Ντενεκεδούπολη μέσα από τα μάτια άλλων

Νοέ 202026
Ντενεκεδούπολη

1. Το νηπιαγωγείο της ΧΑΝΘ γιορτάζει την επέτειο της 17 Νοέμβρη με μια διαδικτυακή παράσταση της Ντενεκεδούπολης και την παρουσιάζει στο YouTube.

2. Παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης από την εκπαιδευτικό Λένα Σάββα στο “Νηπιαγωγείο Φιλοθέης”

3. Οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης και ένα Κουκλοθέατρο με κείμενο από την Ανθή Ζήση στο “Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι”

4. Το τραγούδι Ντενεκεδούπολη στο YouTube , στο κανάλι “Παιδική Γωνιά”.

και από εμάς ακολουθούν προτάσεις γλωσσικών παιχνιδιών με τη φωνή ΝΤ/ντ της Ντενεκεδούπολης.

  • αναγνωρίζουμε τα γράμματα που υπάρχουν στην λέξη
  • βρίσκουμε τα γράμματα που εμφανίζονται περισσότερες φορές ή λιγότερες κ.α.
  • αναγνωρίζουμε τα γράμματα από τα οποία φτιάχνεται το ΝΤ/ντ
  • βρίσκουμε λέξεις από ΝΤ/ντ

Μπορούμε επίσης να συνδυάζουμε τη μελέτη του ΝΤ/ντ με το παραδοσιακό τραγούδι της Δόμνας Σαμίου “Ντίλι Ντίλι το καντήλι” με τη χρήση του εικονόλεξου, αλλά και τραγουδιών στο YouTube όπως προτείνονται από την Τάνια Μάνεση στο “Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό”.

και οι εργασίες που μας έστειλαν τα παιδιά από το σπίτι με βάση τις δράσεις μας

Σχετικές δράσεις και φύλλα εργασίας υπάρχουν στο Το πολυτεχνείο και η Επέτειος του πολυτεχνείου στο Τραγούδια και βίντεο για τη 17η Νοεμβρίου και στο Το λουλούδι και ο κύκλος της αγάπης

Καμπύλη & Πλάγια Γραμμή

Νοέ 202024
κατάλογοςθ

Στην εποχή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και προκειμένου να μπορούμε να έχουμε μια συνέχεια στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου μας, συνεχίσαμε τη μελέτη μας για τις γραμμές στηριζόμενοι στο Power Point που δημιουργήσαμε με τίτλο Καμπύλες & Πλάγιες Γραμμές στο Νηπιαγωγείο

Είδαμε τις καμπύλες και τις πλάγιες, τις κάναμε με το χέρι μας, τις ζωγραφίσαμε στο χαρτί, βρήκαμε αντικείμενα που τις είχαν, αναγνωρίσαμε τα γράμματα που χρησιμοποιούμε για να τις γράψουμε και ζωγραφίσαμε και εμείς όπως οι ζωγράφοι που είδαμε. Το αποτέλεσμα:

 

συνέχεια της δράσης μας για την Οριζόντια και Κάθετη γραμμή στην κατηγορία Μαθηματικά

Το πολυτεχνείο & η Επέτειος του πολυτεχνείου

Νοέ 202020
ΓΑΡΥΦΑΛΛΑ

Στηριζόμενοι στο Power Point “Το πολυτεχνείο & η επέτειος του πολυτεχνείου” κάναμε τις εξής δράσεις:

1. Μιλήσαμε για το πολυτεχνείο, για το τι είναι και που είναι.

2. Μιλήσαμε για τις μεγάλες πόλεις και την Αθήνα που είναι η πρωτεύουσα της Ελλάδας. Με αφορμή δε τις γνώσεις ενός μαθητή γύρω από τη μυθολογία, αναφέραμε και το πώς πήρε το όνομα της.

3. Μιλήσαμε για την επέτειο του πολυτεχνείου, τη 17η Νοεμβρίου και για το τι έγινε τότε.

4. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”.

5. Κάναμε μια εργασία μιλώντας για το ανάμεσα, στη μέση, ενδιάμεσα και ζωγραφίσαμε τις δύο καρδιές και τον ήλιο στη μέση.

6. Εργαστήκαμε ομαδικά και συμπληρώσαμε ένα σχετικό Φύλλο εργασίας με αριθμούς, τους οποίους του γράψαμε και σε δικό μας χαρτί.

7. Είδαμε τα γράμματα που βάζουμε δίπλα-δίπλα για να γράψουμε τη λέξη ΑΓΑΠΗ και φτιάξαμε την ακροστιχίδα της λέξης ΑΓΑΠΗ.

8. Ακούσαμε το τραγούδι “Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία”.

9. Αφηγηθήκαμε το παραμύθι “Στο δάσος” της Σοφίας Ζαραμπούκα.

10. Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο από το παραμύθι “Στο δάσος”

11. Κάναμε εκλογές στην τάξη μας, αναδεικνύοντας τον δικό μας “αρχηγό”.

 

Σχετικές δράσεις και φύλλα εργασίας υπάρχουν στο Το λουλούδι και ο κύκλος της αγάπης στο Τραγούδια και βίντεο για τη 17η Νοεμβρίου και στο Η Ντενεκεδούπολη μέσα από τα μάτια άλλων

Υγιεινοφατσούλες (Βίντεο)

Νοέ 202016

Στην εποχή του κορονοϊου πραγματοποιήσαμε με τα παιδιά διάφορες δράσεις από μακριά. Μια από αυτές ήταν και οι υγιεινοφατσούλες που έκαναν και μας έστειλαν.

Το αποτέλεσμα ένα ωραίο βίντεο με πιάτα φατσούλες με υγιεινές τροφές!

Η προσωπογραφία μου από εμένα και τους/τις φίλους/ες μου

Νοέ 202014

Είδαμε διάφορους τρόπους καλλιτεχνικής απόδοσης του προσώπου ανθρώπων, προσπαθώντας να καταλήξουμε στο ότι στη ζωγραφική δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος.

Σε Φύλλα Εργασίας αρχικά κάθε ένας έκανε τη δική του προσωπογραφία (κοιτώντας και τον καθρέφτη της τάξης μας) και στη συνέχεια ανά δύο έκαναν ο ένας την προσωπογραφία του άλλου και έγραψαν τόσο το όνομα το δικό τους όσο και του/της φίλου/ης τους. Για τη γραφή των ονομάτων χρησιμοποιήθηκε ο πίνακας των ονομάτων της τάξης.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων