Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2024

2 1 1728469330

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, μας προσφέρει την ευκαιρία να σκεφτούμε πως κανένας άνθρωπος που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ψυχική του υγεία δεν θα πρέπει να αισθάνεται ή να παραμένει μόνος. Η υγεία, που είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, περιλαμβάνει και την ψυχική υγεία, η οποία είναι εξίσου σημαντική και αναφαίρετη για όλους.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας για το 2024 εστιάζει φέτος στην ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας, συνοδευόμενη από το μήνυμα “Ήρθε η ώρα να δοθεί προτεραιότητα στην ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας”. Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά όλους μας, καθώς πολλοί από εμάς περνάμε σημαντικό ή και το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στην εργασία μας.

 Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας από τις 10 έως τις 18 Οκτωβρίου 2024. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν την ανάγνωση βιβλίων σχετικά με τα συναισθήματα, δημιουργικές χειροτεχνίες, παιχνίδια για την κατανόηση των συναισθημάτων και  φύλλα εργασίας. Η ψυχική υγεία αποτελεί θεμελιώδες μέρος της συνολικής ανάπτυξης κάθε παιδιού, και με την ενίσχυσή της από μικρή ηλικία, συμβάλλουμε στη διαμόρφωση ψυχικά ανθεκτικών και ισορροπημένων ατόμων. 

Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου και τα αποδέχομαι…

Τα συναισθήματά μας ξεδιπλώνονται και ανθίζουν…

Συναισθήματα

Επίσκεψη στο Οινοποιείο Τυρνάβου

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Οινοποιείο Τυρνάβου!

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο οινοποιείο του Αγροτικού Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Τυρνάβου.  Είχαν μια ξεχωριστή εμπειρία που συνδύασε τη μάθηση με τη διασκέδαση. Η επίσκεψη είχε ως στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τον τρόπο παραγωγής του κρασιού και να κατανοήσουν την αξία της τοπικής γεωργίας και παραγωγής.

Οι μαθητές επισκέφθηκαν το εσωτερικό του οινοποιείου και είδαν από κοντά τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για τη σύνθλιψη των σταφυλιών και την παραγωγή του μούστου και έμαθαν για τα διάφορα στάδια της ζύμωσης και της ωρίμανσης του κρασιού, καθώς και για τον ρόλο των δεξαμενών στην όλη διαδικασία.

Η εκπαιδευτική αυτή εκδρομή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να συνδεθούν με το φυσικό περιβάλλον, να μάθουν για τη διαδικασία παραγωγής κρασιού και να εκτιμήσουν την παράδοση και τον πολιτισμό που τη συνοδεύουν. Οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο με καινούριες γνώσεις και εμπειρίες, αλλά και με την αίσθηση της σημασίας της τοπικής παραγωγής και της αξίας της συνεργασίας.

ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ1

ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ5

ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ3

ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ2

ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ4

Το οινοποιείο μέσα από τα ματιά των παιδιών μας…

ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ

Ευχαριστούμε πολύ τον Οινοποιητικό Συνεταιρισμό Τυρνάβου για την φιλοξενία και την εξαιρετική ξενάγηση!

Τέλος ευχαριστούμε τους γονείς και το Σύλλογο γονέων του σχολείου μας που μας συνόδευσε και είναι πάντα δίπλα μας σε οποιαδήποτε δράση τους χρειαζόμαστε…!

6ο Νηπιαγωγείο: Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Οινοποιείο Τυρνάβου!

Μαθαίνω το όνομά μου

Παίζουμε και Μαθαίνουμε το ΟΝΟΜΑ μας

αρχείο λήψης

Τα μικρά παιδιά δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το όνομά τους, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της ταυτότητάς τους από τη γέννησή τους. Η συναισθηματική σύνδεση που αναπτύσσουν με το όνομά τους, λειτουργεί ως βασικό κίνητρο για να εμπλακούν σε δραστηριότητες που προάγουν την εκμάθηση της γραφής. Στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με το όνομά τους αλλά και με τα ονόματα των συμμαθητών τους μέσα από δραστηριότητες με σαφή νόημα και επικοινωνιακό σκοπό, όπως η λήψη παρουσιών, η υπογραφή των εργασιών τους ή ο δανεισμός βιβλίων. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ξεκινήσαμε δραστηριότητες που βοηθούν στην εκμάθηση των ονομάτων τους.

Παιχνίδια γνωριμίας με το αρχικό του ονόματος μας!

Το σχηματίσαμε με μαρκαδόρους, με το σώμα μας, το στολίσαμε με χρωματιστές ψηφίδες,  προγραμματίσανε τη Beebot να φτάσει στο όνομά τους, δημιουργήσαμε καπέλο και βιβλίο με το όνομά τους, το χορέψαμε…

Ο1

Ο

Ο8

Ο9

Ο4

Ο3

Ο2

Το βιβλίο με το όνομά μας φτιαγμένο με αγάπη και μεράκι με τα χρώματα του Ολλανδού ζωγράφου Πητ Μοντριάν…

δδ

μοντριαν

ονομα ξυλομπογιες

Ο7

Ο5

12 1

εικόνα Viber 2024 09 25 12 53 05 793

11

10

Ο6

ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗ;
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΕ ΖΩΑΚΙΑ;
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΟΡΕΨΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ;
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΌΝΟΜΆ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΚΠΛΗΞΗ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ!!!

Untitled 1

Φορέσαμε τα καπελάκια με το όνομά μας, πήραμε και το βιβλίο μας και φύγαμε ικανοποιημένοι που έγιναν όλα από τα χεράκια μας…

ΚΑΠΕΛΟ ΟΝΟΜΑ

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ

1964770 610373885710117 1549702549 n

“O πολιτισμός και το μεγαλείο ενός λαού φαίνεται από τη συμπεριφορά του στα ζώα”.
                                           Μαχάτμα Γκάντι

4 Οκτωβρίου,  Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων και δεν παραλείψαμε να αφιερώσουμε χρόνο σε αυτά!

Συζητήσαμε για τα ζώα και:

  • πώς μπορούμε να τα φροντίζουμε και να τα προστατεύουμε
  • μιλήσαμε για τις ανάγκες τους και τα δικαιώματά τους
  • αναφερθήκαμε στα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
  • τα κατηγοριοποιήσαμε ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο ζουν

Επιπλέον, μας επισκέφτηκε ο φίλος μας το κοράκι, διαβάσαμε βιβλία, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και τα σχολιάσαμε, ενώ στο τέλος φτιάξαμε όμορφες κατασκευές εμπνευσμένες από τα ζώα!

Οι δραστηριότητες μας

ΖΩΑ7

ΖΩΑ2

ΖΩΑ

ΖΩΑ3

ΖΩΑ1

ΖΩΑ4

εικόνα Viber 2024 10 04 15 15 55 406

ΖΩΑ5

ΖΩΑ6

ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ1

ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ

Η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων μας υπενθυμίζει τη σημασία της φροντίδας και του σεβασμού προς όλα τα ζώα, είτε είναι κατοικίδια, είτε άγρια. Τα λογάκια των παιδιών μας έγιναν συννεφόλεξο…

Ημερα ζώων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι μια υπενθύμιση: Ότι η ευημερία τους, δεν αρχίζει και δεν τελειώνει σε μια μέρα.
Δεν τη γιορτάζουμε: Την αξιοποιούμε!
Ας γίνουμε ένας κρίκος στην αλυσίδα των ανθρώπων που ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο για όλους και μάχονται  για τα δικαιώματα κάθε συναισθανόμενου έμβιου πλάσματος σε αυτό τον πλανήτη. 

Παππού, γιαγιά, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΝΤΕΙΧΙΟΥ » Blog Archive » 1η Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Αν υπάρχει κάτι που έχει σημαδέψει τα παιδικά μας χρόνια και μας έχει γεμίσει με τη γλύκα της καραμέλας, είναι οι αναμνήσεις από τον παππού και τη γιαγιά μας.

Κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου γιορτάζουμε την  Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» .
Η μέρα για την τρίτη ηλικία υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ  πρίν από 32 χρόνια, το 1990, για να αποτίσει φόρο τιμής στους ηλικιωμένους, αλλά και να επισημάνει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν.

Η σχέση των παππούδων και των γιαγιάδων με τα εγγόνια τους μοναδική και ξεχωριστή. Βοηθούν, φροντίζουν, αγκαλιάζουν, προσέχουν, χαίρονται, συντροφεύουν, καμαρώνουν, προσφέρουν, είναι πάντα εκεί, γίνονται παιδιά κοντά στα εγγόνια τους, αγαπούν και λατρεύουν χωρίς όρους… Για τα παιδιά, η σχέση που αναπτύσσουν με τον παππού και τη γιαγιά είναι γεμάτη τρυφερότητα και απολαυστικές στιγμές, καθώς τα φροντίζουν στηριζόμενοι στην ανεκτικότητα, την κατανόηση και την αποδοχή. Επιπλέον η έννοια της οικογενειακής ταυτότητας εδραιώνεται από την επαφή με τις προγενέστερες γενιές και οι οικογενειακοί δεσμοί θεμελιώνονται.

Η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας. Είναι μια καλή αφορμή να μιλήσουμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες των παιδιών, αλλά και γενικότερα για τα άτομα που βρίσκονται στην τρίτη ηλικία. Μερικά θέματα τα οποία συζητήσαμε και δραστηριότητες είναι τα παρακάτω: 

  • Τι αγαπάμε περισσότερο στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας;
  • Ποια είναι η ομορφότερη ανάμνηση που έχουμε μαζί τους;
  • Τι αγαπάμε περισσότερο σε αυτούς;
  • Ποια είναι η αγαπημένη μας ασχολία μαζί με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας;
  • Έχουμε κληρονομήσει κάτι από αυτούς; Από την εξωτερική τους εμφάνιση ή από το χαρακτήρα τους;

Εκφραστήκαμε εικαστικά και δημιουργήσαμε αφίσα για τη γιαγιά και τον παππού… 

εικόνα Viber 2024 09 30 16 20 12 308

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ3

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ1

Συνθέτουμε τις λέξεις παππού και γιαγιά…

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ7

Εικαστική αποτύπωση του ποιήματος για τον παππού και τη γιαγιά…

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ5

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ4

Φύλλο εργασίας για να γνωρίσουν τα παιδιά τα πρώτα στάδια της γραφής…

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ8

Διαδικτυακά εκπαιδευτικά παιχνίδια!

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ6

Εκπαιδευτική ρομποτική!

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ10

ΠΑΠΠΟΥΣ ΓΙΑΓΙΑ2

Φυσικά ετοιμάσαμε και τα δωράκια μας για τη γιαγιά και τον παππού: ζωγραφισμένο με αγάπη και μεράκι…

9

Δημιουργήσαμε συνεφόλεξο με όμορφες λεξούλες για το πως νοιώθουν τα παιδιά για τους παππούδες τους…

Untitled 12

Χρόνια Πολλά από τα παιδάκια μας για τον παππού και τη γιαγιά…

 

Τραγούδια αφιερωμένα στον παππού και τη γιαγιά

 

❤️  Χρόνια πολλά στους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες. ❤️

11η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Την Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου, γιορτάσαμε την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024, στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.  Με το σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή», πραγματοποιήσαμε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες στον χώρο του νηπιαγωγείου μας, με στόχο να τονίσουμε τα οφέλη και τη σημασία της σωματικής άσκησης, της φυσικής δραστηριότητας και του αθλητισμού για την υγεία και την ποιότητα ζωής.

Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας αθλήματα και τους αθλητές που θαυμάζουμε…

Φτιάξαμε την σημαία των ολυμπιακών αγώνων…

παίξαμε αγαπημένα παιχνίδια, τρέξαμε, περάσαμε εμπόδια, παίξαμε τσουβαλομαχίες, παιχνίδια με μπάλα, παιχνίδια με σχοινί, διασκεδάσαμε….

Αγωνιστήκαμε μόνοι, αλλά και ως ομάδες…είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθούμε και να χειροκροτούμε και την προσπάθεια των φίλων μας…

Τέλος εμείς οι μικροί αθλητές πήραμε μετάλλια  και επαίνους για την προσπάθεια και τη συμμετοχή μας!

εικόνα Viber 2024 09 26 16 53 37 596

εικόνα Viber 2024 09 27 13 41 07 623

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

αθλητισμος1

αθλητισμος

αθλητισμος2

αθλητισμος3

αθλητισμος4

αθλητισμος5

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους!

Οι κανόνες της τάξης

ΕΙΜΑΣΤΕ ΌΛΟΙ ΦΙΛΟΙ

Εκμάθηση κανόνων!

images

Η αρχή της σχολικής χρονιάς είναι η ιδανική στιγμή για να θεσπιστούν οι κανόνες της τάξης. Αφού περάσαμε μερικές πρώτες μέρες, αποφασίσαμε να βρούμε έναν τρόπο ώστε η καθημερινή μας συνύπαρξη να είναι ευχάριστη και αρμονική.

Συζητήσαμε με τα παιδιά τους κανόνες που θα ακολουθούμε στην τάξη, τους ομαδοποιήσαμε και τους διατυπώσαμε με απλές και κατανοητές προτάσεις. Καταγράψαμε τους κανόνες σε χαρτί και τα παιδιά ζωγράφισαν τους κανόνες όπως μπορούσαν για να τους θυμόμαστε ευκολότερα. Στη συνέχεια, όλοι υπογράψαμε “σε χαρτί με δαχτυλομπογιά” δείχνοντας έτσι ότι συμφωνούμε να τηρούμε τους κανόνες.

Τοποθετήσαμε το συμβόλαιο σε ένα εμφανές σημείο μέσα στην αίθουσα, ώστε να είναι πάντα ορατό και να μας θυμίζει τη συμφωνία μας.

Με την καλή συνεργασία και την αμοιβαία κατανόηση, δημιουργούμε ένα περιβάλλον στο οποίο όλοι νιώθουν άνετα και υποστηρίζονται. Αυτό βοηθά στη θετική αλληλεπίδραση και διευκολύνει την ομαλή λειτουργία της τάξης.

 

Οργανωμένες δραστηριότητες με σκοπό την εμπέδωση των κανόνων συμπεριφοράς

Κ5

Κ

Κ6

Κ2

Παρατηρήσαμε κανόνες μέσα από εικόνες, και τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν σε ποιον κανόνα αντιστοιχεί η κάθε εικόνα. 

Κ4

Αναρτήσαμε τις εικόνες σε εμφανές σημείο στην τάξη, στο νιπτήρα, στην τουαλέτα

Κ3

Κ1

Παρακολουθήσαμε βίντεο στο youtube που αναφέρεται στους  κανόνες της τάξης και τους τραγουδήσαμε: “Οι κανόνες της τάξης μου” της Γκέλυ Μητρογιάννη και “Οι κανόνες της τάξης μας” της Στέλλας Μπάρμπα.

 

Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής 2024-25

Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής

Την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024 στην τάξη του 6ου  Νηπιαγωγείου Τυρνάβου πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση της σχολικής κοινότητας με θέμα: «Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής».

Έγινε ενημερωτική αναφορά στην εκπαίδευση και στην αλλαγή στάσης όλης της σχολικής κοινότητας μέσω συγκρότησης περιβαλλοντικής επιτροπής με ανάλογες συμμετοχικές διαδικασίες που αφορούν τη λήψη αποφάσεων, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση δράσεων που αφορά τοπικά περιβαλλοντικά θέματα από το άμεσο περιβάλλον των παιδιών, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

Η σχολική κοινότητα αποφάσισε ότι η Περιβαλλοντική επιτροπή θα απαρτίζεται από τους μαθητές/τριες, τους νηπιαγωγούς, το εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, τους γονείς, και το προσωπικό καθαριότητας.

Τα μέλη, μετά από συζήτηση, εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί τη φετινή χρονιά στο σχολείο μας και αναφέρεται στις παρακάτω θεματικές ενότητες:

Νερό
Απορρίμματα
Σχολική αυλή – Κοντινό πάρκο
Αειφόρο Σχολείο
Θάλασσες και Ακτές
Ποιότητα ζωής (Βιώσιμη Διατροφή)
Κλιματική Αλλαγή
Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη
Βιοποικιλότητα (Ζώα-Φυτά)

Όλα τα μέλη δεσμεύτηκαν να συμμετάσχουν σε όλες τις περιβαλλοντικές δράσεις του νηπιαγωγείου μας. Επιπλέον, οι γονείς δεσμεύτηκαν να τηρήσουν την ίδια τακτική και στο σπίτι.

Όλα τα μέλη συνυπέγραψαν τη συμφωνία αυτή.

εικόνα Viber 2024 09 30 16 21 40 143 εικόνα Viber 2024 09 30 16 21 40 239

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

Απονομή Βραβείου!

Με χαρά λάβαμε και δεύτερη Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το Ευρωπαϊκό Έργο eTwinning «Detectkids in action!#skilllabs» που υλοποιήθηκε στο 6ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου στη σχολική χρονιά 2023-2024.

Το έργο υλοποίησε ένα πλούσιο και ποικίλο σύνολο δράσεων που προώθησαν τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη μάθηση και τη δημιουργικότητα αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τη ρομποτική και διαπραγματεύτηκαν περιβαλλοντικά θέματα μέσω της διερεύνησης, της καθοδηγούμενης ανακάλυψης, της βιωματικής – ενεργού συμμετοχής και της επίλυσης προβλήματος.
Ευχαριστούμε από καρδιάς την ιδρύτρια του έργου #ΒασωΚαλοκίδου τους εταίρους και τους γονείς για την άψογη συνεργασία σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας που συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό και συνέβαλαν σε αυτό το αποτέλεσμα.