Βράβευση Νηπιαγωγείου με τη Σημαία του Προγράμματος «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο»

Βράβευση του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου με τη Σημαία του Προγράμματος «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο»

Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το 6ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: όλοι νοιαζόμαστε, όλοι συμμετέχουμε» κατά το σχολικό έτος 2024–2025.

Το σχολείο μας τιμήθηκε με τη Σημαία του Προγράμματος, ως αναγνώριση της συστηματικής προσπάθειας που καταβλήθηκε για τον μετασχηματισμό του σε ένα σχολείο που προάγει την αειφορία, τη συνεργασία, τον σεβασμό στο περιβάλλον και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία.

Στο πλαίσιο του προγράμματος υλοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδι, δημιουργία και ενεργή εμπλοκή των μαθητών, με στόχο τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών από την προσχολική ηλικία.

Ανάμεσα σε περίπου 600 σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε πανελλαδικό επίπεδο, το σχολείο μας διακρίθηκε, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή του προσήλωση στις αρχές της αειφορίας και της ποιοτικής εκπαίδευσης.  

Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές μας, τους γονείς και όλους όσοι στήριξαν αυτή την προσπάθεια. Συνεχίζουμε με όραμα, συνεργασία και δημιουργικότητα για ένα σχολείο που νοιάζεται και συμμετέχει.

eikona Viber 2025 12 15 12 28 26 999

Βράβευση του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου με τη Σημαία του Προγράμματος «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο»

Βράβευση του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου με τη Σημαία του Προγράμματος «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο»

Διατήρηση αντικειμένων σε πάγο

Πείραμα: Τι συμβαίνει όταν το νερό παγώνει και λιώνει;

5 1

Χρησιμοποιούμε διαφανή δοχεία και τα γεμίζουμε με νερό. Μέσα στο νερό τοποθετούμε λουλούδια, φύλλα ή άλλα μικρά αντικείμενα της επιλογής μας. Στη συνέχεια, βάζουμε τα δοχεία στην κατάψυξη και παρατηρούμε τι συμβαίνει.

Καθώς το νερό παγώνει, μετατρέπεται σε πάγο και διαστέλλεται. Τα λουλούδια και τα φύλλα εγκλωβίζονται μέσα στον πάγο και φαίνονται καθαρά, σαν να έχουν «απολιθωθεί». Ο πάγος τα κρατά σταθερά στη θέση τους χωρίς να αλλοιώνει τη μορφή τους.

Έπειτα, αφήνουμε τα δοχεία σε θερμοκρασία δωματίου. Παρατηρούμε ότι ο πάγος λιώνει και μετατρέπεται ξανά σε νερό. Τα αντικείμενα απελευθερώνονται από τον πάγο και είτε επιπλέουν είτε βυθίζονται, ανάλογα με το βάρος τους. Διαπιστώνουμε ότι δεν έχουν υποστεί καμία αλλαγή· απλώς ήταν προσωρινά παγιδευμένα μέσα στον πάγο.

Συμπέρασμα:
Ο πάγος μπορεί να διατηρήσει και να προστατεύσει αντικείμενα για κάποιο χρονικό διάστημα. Αυτό συμβαίνει και στη φύση, όπου οργανισμοί μπορούν να διατηρηθούν σε πάγο για πολλά χρόνια.

Make – A- Wish – Κάνε μια ευχή Eλλάδος

Make a Wish logo 1

To Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει για πρώτη χρονιά στο Μake A Wish

Δεν είναι απλά μια ευχή.
Είναι μια σπίθα που μπορεί να φωτίσει τις πιο δύσκολες στιγμές ενός παιδιού.
Είναι δύναμη, είναι χαμόγελο, είναι ελπίδα για μια πιο φωτεινή μέρα.

Το Make-A-Wish προσφέρει αυτή τη δύναμη στα παιδιά που τη χρειάζονται περισσότερο. Μια εκπληρωμένη ευχή δεν είναι απλώς μια χαρούμενη στιγμή· μπορεί να γίνει κομμάτι της θεραπείας, να γεμίσει το παιδί με κουράγιο, αισιοδοξία και στήριξη. Γι’ αυτό και το έργο τους είναι τόσο σημαντικό.

Με σεβασμό και αγάπη, συμμετείχαμε κι εμείς στη δράση, γράφοντας τις δικές μας ευχές και δημιουργώντας τα αστέρια μας, με την ελπίδα να φτάσει λίγη από τη δική μας αγάπη σε παιδιά που δίνουν τον δικό τους αγώνα.
Γιατί όταν στηρίζουμε μια ευχή, στηρίζουμε μια ζωή.

Χρησιμοποιήσαμε το εκπαιδευτικό υλικό του “Make a wish” για να προσεγγίσουμε με τους μαθητές τις έννοιες εθελοντισμός, ενσυναίσθηση, ελπίδα, προσφορά, ευχή!

Στο σχολείο μας έφτασε ένα μαγικό γράμμα–έκπληξη, γεμάτο αγάπη και ελπίδα. Μόλις το ανοίξαμε, η τάξη μας πλημμύρισε από όμορφα συναισθήματα και μέσα από αυτό ξεπήδησαν τα μπλε αστεράκια του Make a Wish μαζί με τις νεράιδές τους.

Τα αστεράκια μάς μίλησαν κι εμείς τα ακούσαμε με προσοχή. Μας πρότειναν να γνωρίσουμε, μέσα από τον υπολογιστή μας, το σπουδαίο έργο των εθελοντών του Make a Wish και τα υπέροχα παιδιά που, παρόλο που η ζωή τα έχει δυσκολέψει, συνεχίζουν να κάνουν ευχές για λίγη χαρά. Οι καλές νεράιδες βρίσκονται πάντα δίπλα τους για να τις πραγματοποιήσουν.

Παρακολουθήσαμε συγκινημένοι πολλές ιστορίες και νιώσαμε βαθιά συναισθήματα. Τα αστεράκια μάς οδήγησαν στον κόσμο της αγάπης, της ελπίδας, του εθελοντισμού και της προσφοράς. Με χαρά τα ακολουθήσαμε, σκεπτόμενοι πόση χαρά μπορούμε κι εμείς να χαρίσουμε σε αυτά ή σε άλλα παιδιά και σε ανθρώπους που η ζωή τους δοκιμάζεται.

asteri ekplhxh

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό στην τηλεόραση.

EPOPTIKO MAIK A WISH

Παρακολουθήσαμε εικόνες με διαφορετικές μορφές εθελοντισμού και συζητήσαμε γι’ αυτές.

“ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ”. Μα, τι είναι αυτό; Σιγά – σιγά, μάθαμε! Μάθαμε για όλους εκείνους που δίνουν, αγαπάνε και βοηθάνε χωρίς να ζητούν λεφτά ή ανταμοιβές. Μάθαμε για τα είδη της προσφοράς, που δεν είναι μόνο υλική, και είδαμε ότι όλοι μας μπορούμε να γίνουμε με τον τρόπο μας εθελοντές και να προσφέρουμε χαρά…

MAKE A WISH2

Παρακολουθήσαμε Βίντεο για τον εθελοντισμό.

EPOPTIKO YLIKO

Διαβάσαμε στη συνέχεια το παραμύθι της Μαρίνας Γιώτη “Ένα αστέρι στην καρδιά”,

που υπάρχει στον οδηγό του προγράμματος

 

thumbnail Make a wish download Button

ΒΙΒΛΙΟ_ΕΝΑ_ΑΣΤΕΡΙ_ΣΤΗΝ_ΚΑΡΔΙΑ

Το Αρκουδάκι ήθελε να γίνει πολύ δυνατό! Τόσο δυνατό που να είναι πραγματικά ανίκητο! Τόσο δυνατό που να μπορεί να νικήσει κάθε εχθρό, μεγάλο ή μικρό… Δεν ήξερε όμως πώς να το κάνει, γιατί δεν είχε κάτι το ξεχωριστό ούτε κάποια υπερδύναμη. Έτσι, σκέφτηκε να κάνει μια ευχή σε ένα αστέρι και ξεκίνησε ένα ταξίδι μοναδικό, όπου ανακάλυψε ότι, όταν προσφέρεις με την καρδιά σου, αυτό που χαρίζεις δεν χάνεται, αλλά πολλαπλασιάζεται. 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το δώρο της παπλωματούς”

Το δώρο της παπλωματούς

Μια γενναιόδωρη παπλωματού με μαγικά δάχτυλα, φτιάχνει τα πιο όμορφα παπλώματα του κόσμου και τα χαρίζει στους φτωχούς. Ένας άπληστος βασιλιάς, που μέσα στο παλάτι του έχει μαζεμένους όλους τους θησαυρούς του κόσμου, ψάχνει να βρει εκείνο που θα του χαρίσει έστω ένα χαμόγελο. Θα φτιάξει η παπλωματού ένα πάπλωμα για τον βασιλιά; Κι ο βασιλιάς θα μάθει τι σημαίνει να προσφέρεις; Μπορεί η παπλωματού να διδάξει στον βασιλιά την τέχνη της ευτυχίας;

Οι δραστηριότητές μας

Εικαστική αποτύπωση του παραμυθιού “Ένα αστέρι στην καρδιά”

EIKASTIKH APOTYPOSH

Διακοσμήσαμε με τα χρώματα μας και τη φαντασία μας το δικό μας πάπλωμα… 

αυτό της συνεργασίας, της προσφοράς και της αγάπης!

TO DORO THS PAPLOMATOYS

Αν μπουν τα γράμματα στη σωστή σειρά εμφανίζεται η πιο ευαίσθητη λέξη…

ethelontismos

Συζητάμε και καταγράφουμε ιδέες για την αξία της προσφοράς και του εθελοντισμού…

MAKE A WISH3

Ζωγραφίσαμε τον Αστερούλη του Make a Wesh…

eychh

Παίξαμε ON LIME GAMES

online games ETHELONTISMOS

Το Beebot θέλει να μάθει πώς γράφεται  η ΑΓΑΠΗ, αυτή  η όμορφη λέξη! Τοποθετήσαμε τα γράμματα της ΑΓΑΠΗΣ, του κωδικοποιήσαμε το δρόμο και το στείλαμε να μάθει να αγαπάει!

3

Ομαδική εργασία για το “Make a wish”

collage

ss

Ζωγραφίσαμε το αστέρι της ευχής (ομαδικό και ατομικό) και θα πάρουμε μέρος στον διαγωνισμό του Make a Wish. Ζωγραφίζοντας το αστέρι της ευχής στείλαμε το δικό μας μήνυμα σε παιδιά που το έχουν ανάγκη…

EYXH

Aγοράσαμε αστεράκια του Make-A-Wish ώστε να βοηθήσουμε να πραγματοποιηθεί η ευχή των παιδιών…

MAKE A WISH1

MAKE A WISH

Τώρα ξέρουμε, νιώθουμε, θέλουμε να προσφέρουμε!

Ήδη, τα αστεράκια του Make a wish είναι κρεμασμένα στα χριστουγεννιάτικα δέντρα των σπιτιών μας και ξέρουμε πως με τα χρήματα που έδωσαν οι γονείς μας μια ευχή ενός παιδιού θα πραγματοποιηθεί! Είναι ωραίο να νιώθεις νεράιδα έστω και για λίγο!

“Το Κανόνι της Ειρήνης”

loyloydi koyklotheatroy

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης του Δικτύου Νηπιαγωγείων «Ζωντανεύω τις κούκλες… μαθαίνω, εκφράζομαι, δημιουργώ» παρακολουθήσαμε μαζί με τα άλλα νηπιαγωγεία του Δικτύου την υπέροχη παράσταση από το κουκλοθέατρο Κρήτης με την τεχνική του μαύρου θεάτρου ”Το κανόνι της Ειρήνης” ένα έργο της Φρόσως Χατόγλου.

Η παράσταση ενθουσίασε τα παιδιά με τις εκφραστικές κούκλες, το χιούμορ και τη ζεστασιά της ιστορίας της. Σε ένα ήσυχο χωριό, η καθημερινότητα ανατρέπεται όταν ένας στρατηγός παρουσιάζει το «Κανόνι της Ειρήνης», πιστεύοντας πως έτσι θα φέρει πειθαρχία. Τα παιδιά του χωριού όμως, με τη σοφία ενός παππού, αποδεικνύουν πως η ειρήνη δεν επιβάλλεται με φόβο, αλλά γεννιέται από την αγάπη και την καλοσύνη.

Η Μαργαρίτα, το Κανόνι, ο Ήλιος, το Φεγγάρι και οι υπόλοιποι ήρωες ζωντανεύουν στη σκηνή, μεταφέροντας το μήνυμα πως η αγάπη πάντα υπερισχύει της βίας, η ειρήνη υπερασπίζεται τον άνθρωπο και η φύση βρίσκει τρόπους να ανθίσει παρά τις δυσκολίες.

Στο τέλος, το «κανόνι» μεταμορφώνεται σε ένα όργανο που σκορπά λουλούδια και χαρά, υπενθυμίζοντας ότι η πραγματική ειρήνη χτίζεται μέσα από τη συνεργασία, τη φιλία και την αμοιβαία κατανόηση.

Η εμπειρία για τα παιδιά ήταν πραγματικά ξεχωριστή. Παρακολούθησαν μια παράσταση που:

  • ενθάρρυνε τον διάλογο και την ειρηνική επίλυση διαφορών,

  • καλλιέργησε την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό,

  • έδειξε πως η συνεργασία ξεπερνά τον φόβο,

  • ανέδειξε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα ως δυνάμεις αλλαγής.

Η παρουσίαση συνδέθηκε ουσιαστικά με το σχέδιο δράσης του Δικτύου Νηπιαγωγείων. Τα παιδιά δεν περιορίστηκαν στο να παρακολουθήσουν την ιστορία· εμπνεύστηκαν να ζωγραφίσουν σκηνές,  να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους και να αναζητήσουν τι σημαίνει «Ειρήνη» μέσα από δικές τους ιδέες.

Το κουκλοθέατρο έγινε ένα μέσο μάθησης και δημιουργικής έκφρασης – ακριβώς αυτό που επιδιώκουν τα νηπιαγωγεία του δικτύου.

collage

koyklotheatro krhths

Τα παιδιά, εμπνευσμένα από την παράσταση, δημιούργησαν τις δικές τους εικαστικές αναπαραστάσεις, αποτυπώνοντας με χρώματα και φαντασία τα μηνύματα της ειρήνης, της φιλίας και της συνεργασίας.

to kanoni ths eirhnhs

Μια παράσταση που άφησε όμορφες στιγμές, βαθιά μηνύματα και αληθινή χαρά στα παιδιά!

Δραστηριότητα STEM – “Το Δάσος Αναπνέει”

Πείραμα STEM – “Το Δάσος Αναπνέει”

 

TO DASOS ANAPNEEI

Στο πλαίσιο του eTwinning, οι μαθητές μας συνεχίζουν το ταξίδι τους στον κόσμο του δάσους μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες. Το πείραμα «Το Δάσος Αναπνέει» αποτέλεσε αφετηρία για να κατανοήσουν καλύτερα τον ρόλο των φυτών στο οικοσύστημα και να συνδέσουν τη γνώση με δράσεις συνεργασίας με σχολεία της Ευρώπης.

Tα παιδιά συμμετείχαν σε ένα απλό αλλά εντυπωσιακό πείραμα για να ανακαλύψουν ότι τα φυτά… αναπνέουν!

Για το πείραμά μας χρειαστήκαμε:

 1. Ένα γυάλινο βάζο με καπάκι
 2. Νερό
 3. Φρέσκα φύλλα από δέντρο ή θάμνο
 4. Έναν δίσκο εργασίας

Διαδικασία:

1. Γεμίσαμε το βάζο με νερό.
2. Τοποθετήσαμε μέσα τα φρέσκα φύλλα.
3. Κλείσαμε το βάζο και το αφήσαμε σε φωτεινό σημείο.
4. Περιμέναμε και παρατηρήσαμε τις αλλαγές που εμφανίστηκαν μετά από λίγη ώρα.

Τι παρατηρήσαμε:

1. Μικρές φυσαλίδες εμφανίστηκαν πάνω στα φύλλα και στην επιφάνεια του νερού.
2.Τα παιδιά εντόπισαν ότι οι φυσαλίδες βγαίνουν από τα φύλλα.

Τι μαθαίνουν τα παιδιά:

1. Τα φυτά αναπνέουν και παράγουν οξυγόνο.
2. Η αναπνοή των φυτών είναι απαραίτητη για τη ζωή στη Γη.
3. Μέσα από την παρατήρηση και το πείραμα, αναπτύσσουν δεξιότητες STEM: πρόβλεψη, παρατήρηση, συμπέρασμα.
4. Ενισχύουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και κατανοούν τη σημασία των δασών.

Μέσα από το πείραμα συνδέσαμε τη γνώση με το θέμα μας για το δάσος και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, κατανοώντας ότι η φύση «αναπνέει» και στηρίζει όλα τα ζωντανά πλάσματα.

Μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις και μικρές ερευνητικές εργασίες, τα παιδιά ανακαλύπτουν ότι το δάσος είναι ένας ζωντανός οργανισμός που προσφέρει οξυγόνο, ζωή και προστασία. Οι δραστηριότητες αυτές ενισχύουν όχι μόνο τις STEM δεξιότητές τους, αλλά και την περιβαλλοντική τους συνείδηση, καλλιεργώντας υπευθυνότητα και σεβασμό προς τη φύση.

Μικροί επιστήμονες σε δράση με απλά υλικά, μεγάλη παρατήρηση και ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό!

Στόχος επίσης είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες αλγορίθμου και επίλυση προβλημάτων, συνεργασία, κριτική σκέψη και παρατήρηση. Μπαίνουν έτσι τα θεμέλια και για την νοητική ανάπτυξη του ατόμου και κατά συνέπεια και την καλλιέργεια του τρόπου σκέψης και δράσης.

Δημιουργία παραμυθιού “Το Δάσος που μιλούσε”

Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά το παραμύθι «Το δάσος που μιλούσε». Αρχικά το ακούσαμε και συζητήσαμε την ιστορία· στη συνέχεια το δραματοποιήσαμε, δίνοντας ζωή στους ήρωες και στα μηνύματά του.

Μετά, τα παιδιά αποτύπωσαν τις σκηνές με ζωγραφιές και τελικά μετατρέψαμε το υλικό μας σε ηλεκτρονικό βιβλίο, ώστε η δημιουργία τους να ταξιδέψει και να μοιραστεί με άλλους.

Έτσι, συνδυάσαμε φαντασία, συνεργασία και ψηφιακές δεξιότητες σε μια ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία.

 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Όταν ακόμη και ένα παιδί δεν απολαμβάνει τα δικαιώματά του, τότε η 20ή Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού – μας υπενθυμίζει ότι ο αγώνας δεν έχει τελειώσει. Τα παιδιά χρειάζονται προστασία, σεβασμό, εκπαίδευση, ασφάλεια και αγάπη, όχι μόνο μία ημέρα τον χρόνο, αλλά κάθε ημέρα της ζωής τους.

Η 11η Δεκεμβρίου, που έχει καθιερωθεί από τον Ο.Η.Ε. και τη UNICEF ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού, αποτελεί μια σημαντική υπενθύμιση για όλα όσα οφείλουμε στα παιδιά του κόσμου.

Η ημέρα αυτή τονίζει τον σεβασμό στα δικαιώματα των παιδιών και την ανάγκη προστασίας, στήριξης και προώθησης της ευημερίας τους.

Μας καλεί να θυμηθούμε ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα στη φροντίδα, στην εκπαίδευση, στην ασφάλεια και στην αγάπη.

Κάθε παιδί αξίζει να μεγαλώνει σε έναν κόσμο δίκαιο, ειρηνικό και γεμάτο ευκαιρίες για ένα καλύτερο αύριο.

  Συζητάμε για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου και βλέπουμε εικόνες… pizap.com15113696751941 resized

Παρακολουθήσαμε  video…

Τα παιδιά δημιούργησαν έναν περιστρεφόμενο τροχό για να ζωγραφίσουν και να ανακαλύψουν τα βασικά δικαιώματα του παιδιού μέσα από δημιουργική και βιωματική μάθηση.

DIKAIOMATA

DIKAIOMATA 1

Η ομαδική δημιουργία των παιδιών αποτυπώνει όλα όσα θεωρούν σημαντικά για να μεγαλώσει ένα παιδί με χαρά, ασφάλεια και αγάπη.

DIKAIOMATA 2

DIKAIOMATA 3

Δημιουργήσαμε  συννεφόλεξο με λέξεις που πρότειναν τα ίδια τα παιδιά, εκφράζοντας τι σημαίνει για εκείνα η Παγκόσμια Ημερά του Παιδιού και ποια είναι τα δικαιώματά τους.

Untitled 25

 

ON LINE  ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 

Ενδοσχολική Επιμόρφωση 2025-2026

Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Το Νηπιαγωγείο μας για τη σχολική χρονιά 2025-2026 συμμετέχει σε Ενδοσχολικές Επιμορφώσεις Εκπαιδευτικών:

Α) Δωρεάν Ενδοσχολική διαδικτυακή σύγχρονη επιμόρφωση 3 κύκλων σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων, με διοργανώτρια την κ. Μαγκιώση Άννα, εκπαιδευτικό σε συνεργασία με διάφορα σχολεία Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, στον Α1 κύκλο Ενδοσχολικής διαδικτυακής σύγχρονης επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκαν συνολικά 12 σεμινάρια διάρκειας 30 ωρών με την παρακάτω θεματολογία:

1.«Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών: Φιλαναγνωσία και πολυγλωσσία», διάρκειας δυόμιση (2,5) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 25-9-2025.

2. «Code Week 2025 και δραστηριότητες προγραμματισμού», διάρκειας τριών (3) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 2-10-2025.

3. «Code Week 2025 : Ο προγραμματισμός στην πράξη», διάρκειας τριών (3) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 7-10-2025.

4. «Καινοτόμα προγράμματα στην εκπαίδευση», διάρκειας δυόμιση (2,5) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 9 -10-2025.

5. «STEM, διάστημα και μυθολογία», διάρκειας δυόμιση (2,5) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 21-10-2025.

6. “Climate action project and Code Week 2025” διάρκειας τριών (2) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 14-10-2025.

7. “Code Week 2025″ : “Προγραμματισμός Μέσω εφαρμογών” διάρκειας τριών (2,5) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 23-10-2025.

8. “Αποτελεσματική Επικοινωνία Σχολείου – Γονέων” διάρκειας τριών (2,5) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 30-10-2025.

9. “Λύσεις Βασισμένες στη φύση (Nature Based Solutions) για πιο πράσινα σχολεία” διάρκειας τριών (2,5) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 5-11 -2025.

10. “STEM School Label and NBS Expertise School Label” διάρκειας τριών (2) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 11-11 -2025.

11. “Δημιουργία ιστοσελίδας σχολείου” διάρκειας τριών (2) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 13-11 -2025.

12. “Αστρονομία και MISSION X: μια διεθνής εκπαιδευτική πρόκληση”,  διάρκειας τριών (3) ωρών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 18-11 -2025.

Εδώ Πολυτεχνείο…!

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου

Σύμβολο Ελευθερίας – Σύμβολο Δημοκρατίας

17η Νοεμβρίου 1973 – Τι γιορτάζουμε ; – Μαθαίνουμε κι αλλιώς…

Τι γιορτάζουμε το Πολυτεχνείο;": 5 βιβλία που αξίζει να διαβάσουν τα παιδιά

Στις 17 Νοεμβρίου κάθε χρόνο τιμούμε την επέτειο του Πολυτεχνείου, μια ημέρα βαθιάς ιστορικής και δημοκρατικής σημασίας.

Με αφορμή αυτή τη σημαντική επέτειο, εξερευνήσαμε μαζί με τα παιδιά έννοιες όπως η δημοκρατία, η ελευθερία και η ειρήνη, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέγγισαν την ιστορία με τρόπο κατανοητό και συμμετοχικό, καλλιεργώντας τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση.

Δώσαμε όλοι μαζί δυνατά τη φωνή μας στο διαχρονικό σύνθημα

“Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία”

γεμίζοντας την τάξη με μηνύματα ελπίδας και ενότητας.

Μιλήσαμε για τα Πολιτεύματα, συζητήσαμε για τα υπέρ της Δημοκρατίας και τα κατά της Δικτατορίας

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Δημοκρατία”



Λήψη αρχείου

 Τα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου γνωρίσαμε μέσα από  εκπαιδευτικά βίντεο που παρουσίασαν την ιστορία με παραστατικό τρόπο.

Παρακολουθήσαμε…12410 Και 1 Τριαντάφυλλα 

Μια πρωτότυπη προσέγγιση στα γεγονότα του ’73. Μέσα από τα μάτια μιας γάτας «περνά» η εξήγηση των φοιτητών του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών στην ταινία. Ο δημιουργός του φιλμ αξιοποίησε πραγματικές λήψεις από τα γεγονότα του Νοεμβρίου του 1973 και τα «δείχνει» μέσα από τα μάτια μιας γάτας που ήταν στο Πολυτεχνείο της μοιραίας νύχτας, πριν από 12.410 σε μία ημέρα.

Ακούσαμε …

“Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”

Οι δραστηριότητες μας…

epoptiko yliko 1

dhmokratia

psomi paideia eleytheria

Με τη βοήθεια βέλων κατεύθυνσης και πολλής συνεργασίας, προγραμμάτισαν το Bee-Bot να φτάσει σε αξίες-σταθμούς, όπως: Ψωμί – σύμβολο της επιβίωσης και της καθημερινής φροντίδας, Παιδεία – πηγή γνώσης και ελευθερίας, Ελευθερία – δικαίωμα κάθε ανθρώπου, Δημοκρατία – αξία που ενώνει τους ανθρώπους, Ειρήνη – το θεμέλιο μιας δίκαιης κοινωνίας.

Μέσα από τη δράση, τα παιδιά εξασκήθηκαν στη λογική και αλγοριθμική σκέψη, στη συνεργασία και στην επίλυση προβλημάτων, ενώ παράλληλα γνώρισαν τις διαχρονικές αξίες του Πολυτεχνείου με έναν βιωματικό και δημιουργικό τρόπο.

polytechneio

Ομαδική “Ειρήνη”

eirhnh omadikh

eirhnh

Οι κάρτες μας…

polytechneio karta

polytechneio karta. 1

Ομαδική Δημοκρατία – Δικτατορία

OMADIKH

OMADIKH censored 1

On Line Games…

ON LINE

ON LINE 1

Δημιουργήσαμε συννεφόλεξο με λεξούλες που έχουν σχέση με το Πολυτεχνείο!

polytechneio tank

“Τα παιδιά κατέθεσαν γαρύφαλλο στη μνήμη του Πολυτεχνείου, τιμώντας τα θύματα της εξέγερσης. Με αυτή την κίνηση, εκφράζουν τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη τους προς όσους έχουν αγωνιστεί για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία.”

polytechneio 1

Σ’ αυτούς που ξεσηκώθηκαν και έδιωξαν την ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ 

και αποκαταστάθηκε  στη χώρα μας η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.