Συνεχίζουμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με το θεματικό κύκλο :Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Επιλέξαμε την υποθεματική :Ανθρώπινα δικαιώματα και υλοποιούμε τη θεματική ενότητα :” Έχω έχεις, δικαιώμα”
Δεξιότητες που στοχεύουμε να καλλιεργηθούν είναι: δεξιότητες μάθησης(κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα).Δεξιότητες ζωής: α. κοινωνικές δεξιότητες( ενσυναίσηση και ευαισθησία. πολιτειότητα, υπευθυνότητα β. δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (ενσυναίσθηση και ευαισθησία, επίλυση συγκρούσεων, πολιτειότητα).
1ο εργαστήριο:
Με τις δραστηριότητες του 1ου εργαστηρίου στοχεύουμε στο δέσιμο και τη συνοχή της ομάδας, προώθηση της συνεργασίας. Επιλέγουμε την κατάλληλη μουσική και ενεργοποιούμε την ομάδα με μία ψυχοκινκτική δραστηριότητα. Τα νήπια κινούνται στο χώρο(περπατούν χωρίς να μιλούν, χαιρετιούνται με διάφορους τρόπους, σφίγγουν το χέρι του άλλου, δημιουργούν σχηματισμούς κ.λ.π,)
Ολοκληρώνουμε τη δράση με την κατασκευή μίας ατομικής καρδιά από κάθε νήπιο . ¨ολες οι καρδιές χρησιμοποιούνται για τη σύνθεση μίας πολύ μεγάλης καρδιάς. Με τη βοήθεια των νηπίων η καρδιά ολοκληρώνεται και μετά απο΄συζήτηση καταλήγουμε στη σύνθεση μιας ατάκας-συνθήματος:
” ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ”
2ο εργαστήριο
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, η συνεργασία για την επίλυση προβλημάτων, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και η διαμόρφωση της ανθρωπιστικής συνείδησης
Με αφορμή το βίντεο του τραγουδιού όπου υπάρχει αγάπη:
ακολουθεί συζήτηση και προβληματισμός των νηπίων στην ολομέλεια για κάποια παιδιά του κόσμου που η ζωή τους φαίνεται να διαφέρει πολύ από τη δική μας(έλλειψη αγαθών, προβλήματα στέγασης, φοίτησης στο σχολείο, παιδικής εργασίας κ.λ.π.) και που στοχεύει στη δημιουργία στάσεων και αξιών για το θέμα του προγράμματος.
Γίνεται μία αρχική καταγραφή των αρχικών γνώσεων των νηπίων για τις βασικές ανάγκες των παιδιών.
Χριζόμαστε σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ζωγραφίσει ναι να γράψει την ανάγκη που επέλεξε. στη συνέχεια την παρουσιάζει στην ολομέλεια.
Ακολουθεί αποστολή ενημερωτικού mail προς τους γονείς και εμπλοκή τους στη θεματική μας.
Διαβάζουμε το βιβλίο: Τα παιδιά του κόσμου
Στα πρόθυρα των γιορτών ακούγονται πολλές ευχές στον κοινωνικό μας περίγυρο. Στην ολομέλεια συζητάμε και δίνουμε ευχές για τα παιδιά του κόσμου. Κάθε νήπιο επιλέγει μία ευχή ,την γράφει στο αστεράκι που έχει κόψει και τις κρεμάμε στο γυμνό δέντρο του Χειμώνα………
Ανακαλύπτουμε στο διαδίκτυο ένα πολύ όμορφο και σύντομο τραγούδι του Γ. Χαρούλη το οποίο μαθαίνουμε να τραγουδάμε…..
Στίχοι και σύνθεση για το τραγούδι Για τα παιδιά του κόσμου Γιάννης Χαρούλης.
Μέρες αγάπης και γροικώ
ευχές σ όλα τα χείλη
Χριστούγεννα Πρωτοχρονιά
ας γίνουμε όλοι φίλοι .
Αγάπη να σκορπίσουμε
και μυρωδιά του δυόσμου
να γίνουμε μια αγκαλιά
για τα παιδιά του κόσμου.
3ο εργαστήριο
Τα παιδιά ψιθυρίζουν ή τραγουδούν το τραγούδι πριν και μετά τις γιορτές. Το σχολιάζουμε, το συζητάμε. Μας αρέσει ιδιαίτερα και αποφασίζουμε να το διασκευάσουμε για να είναι επίκαιρο όλο το χρόνο. Αλλάζουμε τους στίχους: Χριστούγεννα Πρωτοχρονιά ας γίνουμε όλοι φίλοι . και τώρα πλέον λέμε: έλατε για να γίνουμε όλοι μας τώρα φίλοι.
Φυσικά το ζωγραφίζουμε:
Τις ζωγραφιές των παιδιών με τίτλο: μέρες αγάπης τις ψηφιοποιούμε για να γίνουν ένα μικρό βιντεάκι…….που υπάρχει στη δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα εικονίδια.
https://video.sch.gr/asset/detail/D2aPcNlPYEfVSeHifTxOs6k1
3ο εργαστήριο
Μέσα από το εργαστήριο αυτό επιδιώκουμε την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε ότι αφορά τις ανθρώπινες σχέσεις, την καλλιέργεια σεβασμού απέναντι στο διαφορετικό.
Παρακολουθούμε την ταινία “Ειρήνη” στο διαδίκτυο. Εισάγουμε τις έννοιες δικαίωμα, υποχρέωση, ανάγκη. Συζητάμε για τα συναισθήματα που βίωσε η μικρή Ειρήνη, για το ταξίδι της. Θέτουμε τον προβληματισμό γιατί κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα τους;
Με αφορμή τα όσα βίωσε η ηρωίδα (Ειρήνη) τα νήπια εκφράζουν τους φόβους τους γενικότερα. Τους συζητάμε και προσπαθούμε να βρούμε τρόπους και λύσεις για να τους αντιμετωπίσουμε. Στο τέλος τους ζωγραφίζουμε, τους τσαλακώνουμε και αποφασίζουμε να τους κλειδώσουμε σε ένα μπαούλο για να τους ξεπεράσουμε.
Τα εργαστήρια μας συνεχίζονται……………..






















































































































Πρόσφατα σχόλια